Strona główna forum
Forum
Mechanika

[E39 528i] Dziwny problem z odpalaniem silnika

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Dziopson

Imię: Daniel
Posty: 4
Dołączył(a): 2019-06-05, 20:52
Moje BMW: E39 2.8 '97

[E39 528i] Dziwny problem z odpalaniem silnika

Postprzez Dziopson » 2019-06-05, 21:07

Cześć.

W piątek zeszłego tygodnia spotkała mnie bardzo nieprzyjemna sytuacja.

Otóż po całym dniu pracy wsiadam sobie do samochodu, chcę go odpalić i dzieją się następujące rzeczy:

- po przekręceniu na zapłon zaświeca się kontrolka ABS i nie gaśnie już do samego końca próby odpalenia samochodu (wiem że to prawdopodobnie nie ma żadnego związku)
- silnik nie chce odpalić, rozrusznik kręci ale bez rezultatu

Wzywam więc lawetę, auto zostaje zawiezione do mechanika. Przy zjeżdżaniu z lawety wsadziłem kluczyk do stacyjki, przekręciłem na zapłon z ciekawości i:

- kontrolka ABS zniknęła
- auto odpaliło w zasadzie na dotyk

Kolejne próby odpalenia (parenaście pod rząd) powiodły się, tak samo w poniedziałek oraz wczoraj.

Do samochodu był podpinany komputer diagnostyczny, jednak był on chyba do wszystkich marek i miał wyraźne problemy z komunikacją z ECU. Tutaj chyba trzeba podpiąć inpe.

Dodam że podobną sytuację miałem parę razy w tym roku, dość sporadycznie jednak auto odpalało za 2 lub 3 razem, lub po wyciągnięciu i wsadzeniu kluczyka do stacyjki.

Nie wiem co z tą kontrolką ABS. Jeżeli ona nie gaśnie po przekręceniu kluczyka to wiem że nie odpale auta od razu - czy to jest przypadek?

Czy takie "cyrki" mogą dziać się jeśli:

- jest niesprawny czujnik wałka rozrządu
- jest niesprawny czujnik wału korbowego

Najważniejsze będzie podpiąć komputer który się połączy z autem i sprawdzić błędy - to wiem. Natomiast może ktoś miał podobne przygody?

Sytuacja którą opisałem nie ma niestety żadnej reguły. Nie ważne czy silnik jest zimny, ciepły, po trasie 10km czy po trasie 100km - jeżeli ma się to zdarzyć to się zdarzy i to mi najbardziej nie daje spać po nocach.

Avatar użytkownika
Harnaś

Imię: Krystian
Posty: 2496
Dołączył(a): 2008-12-07, 10:30
Lokalizacja: WPN/WD

Moje BMW: e39 ///m57d30 T
e39 m51d25->m57d30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=51750

Re: [E39 528i] Dziwny problem z odpalaniem silnika

Postprzez Harnaś » 2019-06-06, 05:13

Dprawdz kostke stacyjki :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Przyjaciel Degustatora trunku Harnaś w puszce.

Timeless Ultimate Driving Machine
Obrazek

INPA/ISTA/Skalowanie zegarów e6X/e7X/e8X/e9X czasem i pixele ;)

Pawcio530

Imię: Paweł
Posty: 159
Dołączył(a): 2014-11-26, 20:27
Moje BMW: e39 m54b25 (2002)

Re: [E39 528i] Dziwny problem z odpalaniem silnika

Postprzez Pawcio530 » 2019-06-06, 14:42

Mogą to być objawy niesprawnego czujnika- jak powiedziałeś, problem z kostką stacyjki. Dodał bym do tego sprawdzenie przekaźnika pompy paliwa.

Avatar użytkownika
pmpower

Imię: Marcin
Posty: 1369
Dołączył(a): 2007-11-27, 23:02
Lokalizacja: szczecin

Moje BMW: 528i

Re: [E39 528i] Dziwny problem z odpalaniem silnika

Postprzez pmpower » 2019-06-06, 21:32

ja sprawdził bym
-klemy na akumulatorze
-akumulator,nie tylko Volty,pełna diagnostyka
-ładowanie
to przy ABS podstawa
Obrazek

Dziopson

Imię: Daniel
Posty: 4
Dołączył(a): 2019-06-05, 20:52
Moje BMW: E39 2.8 '97

Re: [E39 528i] Dziwny problem z odpalaniem silnika

Postprzez Dziopson » 2019-06-14, 22:11

Dobra, auto jeździło od jakiegoś czasu dobrze, paliło na dotyk.

Dzisiaj podjeżdżam na cpn, tankuje. Wsiadam, przekręcam kluczyk i znowu to samo. Po przepchaniu auta około 5 metrów do przodu kontrolka zgasła w trakcie jak się toczyło po czym auto odpaliło bez problemu.

Sprawdziłem też w między czasie trzy duże przekaźniki w bagażniku po prawej stronie - pierwszy i ostatni były bardzo gorące - tak ma być? Dodam że trochę jeździłem przed tankowaniem.

Jutro podpinam komputer z inpą i będę patrzył, natomiast mam przeczucie że to któryś czujnik.

Avatar użytkownika
Harnaś

Imię: Krystian
Posty: 2496
Dołączył(a): 2008-12-07, 10:30
Lokalizacja: WPN/WD

Moje BMW: e39 ///m57d30 T
e39 m51d25->m57d30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=51750

Re: [E39 528i] Dziwny problem z odpalaniem silnika

Postprzez Harnaś » 2019-06-14, 22:18

Dziopson napisał(a):Dobra, auto jeździło od jakiegoś czasu dobrze, paliło na dotyk.

Dzisiaj podjeżdżam na cpn, tankuje. Wsiadam, przekręcam kluczyk i znowu to samo. Po przepchaniu auta około 5 metrów do przodu kontrolka zgasła w trakcie jak się toczyło po czym auto odpaliło bez problemu.

Sprawdziłem też w między czasie trzy duże przekaźniki w bagażniku po prawej stronie - pierwszy i ostatni były bardzo gorące - tak ma być? Dodam że trochę jeździłem przed tankowaniem.

Jutro podpinam komputer z inpą i będę patrzył, natomiast mam przeczucie że to któryś czujnik.
Nastepnym razem odepnij wtyczke od sterownika abs i daj znac..

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Przyjaciel Degustatora trunku Harnaś w puszce.

Timeless Ultimate Driving Machine
Obrazek

INPA/ISTA/Skalowanie zegarów e6X/e7X/e8X/e9X czasem i pixele ;)

Dziopson

Imię: Daniel
Posty: 4
Dołączył(a): 2019-06-05, 20:52
Moje BMW: E39 2.8 '97

Re: [E39 528i] Dziwny problem z odpalaniem silnika

Postprzez Dziopson » 2019-06-15, 14:38

Podłączyłem dzisiaj inpe, chyba mam winowajcę:

w pamięci był ten błąd:

Obrazek

a w shadow ten błąd:

Obrazek

Teraz pytanie, jak dobrze rozumiem to pierwszy błąd informuje o awarii przekaźnika pompy paliwa. Wyciągnąłem 1 i 3 przekaźnik nad listwą z bezpiecznikami w bagażniku, przeczyściłem styki (miały dość sporo osadu) - można tak jeździć czy raczej lepiej wymienić te przekaźniki?

Natomiast jak rozumieć błąd numer 2?

maciek_m30

Posty: 2598
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21
Ostrzeżenia: 1

Re: [E39 528i] Dziwny problem z odpalaniem silnika

Postprzez maciek_m30 » 2019-06-15, 15:15

jak wcześniej wyciągałeś przekaźnik na odpalonym silniku to zapisał się błąd - jeśli nie , to pojeździj trochę po oczyszczeniu i zobaczysz. Drugim błędem bym się nie przejmował

Dziopson

Imię: Daniel
Posty: 4
Dołączył(a): 2019-06-05, 20:52
Moje BMW: E39 2.8 '97

Re: [E39 528i] Dziwny problem z odpalaniem silnika

Postprzez Dziopson » 2019-06-15, 16:11

Przekaźnik z tego co wiem nie był wyciągany przy pracującym silniku (u mechanika) a sam też nie wyciągałem go w takiej sytuacji. W takim razie pojeżdżę i zobaczę co będzie dalej, pamięć błędów skasowałem więc zobaczę czy się znowu pojawi.

Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc :)

dirty.73

Posty: 1930
Dołączył(a): 2010-12-31, 18:37

Re: [E39 528i] Dziwny problem z odpalaniem silnika

Postprzez dirty.73 » 2019-06-15, 23:37

mam dziwne przeczucie,że to nie przekaźnik,a sama pompa....ale to ci wyjdzie w praniu..
pomoc w diagnozie,instalacji,spolszczeniach,INPA,DIS,NCS
http://dziadkowozy.com/index.php

Pawcio530

Imię: Paweł
Posty: 159
Dołączył(a): 2014-11-26, 20:27
Moje BMW: e39 m54b25 (2002)

Re: [E39 528i] Dziwny problem z odpalaniem silnika

Postprzez Pawcio530 » 2019-06-16, 12:15

Dziopson napisał(a):Przekaźnik z tego co wiem nie był wyciągany przy pracującym silniku (u mechanika) a sam też nie wyciągałem go w takiej sytuacji. W takim razie pojeżdżę i zobaczę co będzie dalej, pamięć błędów skasowałem więc zobaczę czy się znowu pojawi.

Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc :)


Tak jak mówiłem wcześniej, warto było sprawdzić przekaźnik. Kup i wrzuć nowy jest tani. Testuj sprawę. Tym błędem w shadow można się nie przejmować to prawda.


Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości