Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
surykot

Posty: 31
Dołączył(a): 2016-01-26, 22:22
Moje BMW: E39 530i 2001

[e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez surykot » 2016-08-24, 22:22

Witam,

Od pewnego czasu borykam się z dziwnymi drganiami przenoszonymi na kierownicę. Drgania występują nie zawsze, ale jak już są, to przy prędkości 80-100 km/h. Przy jeździe na wprost puszczając kierownicę, ta widocznie (i wyczuwalnie) drży na lewo i prawo. Drganie nasila się również podczas hamowania. Chociaż nie występowało bicie pedału hamulca w serwisie przetoczyli mi tarcze, co oczywiście nie rozwiązało problemu... Następnie zamontowano:
- nowe łożyska z piastami z przodu firmy FAG,
- nowe tarcze rotinger + klocki Textar,
- zregenerowane zaciski + nowe tloczki,
- nowe poduszki/lozyska mcpersonów przod Lemforder,
- wahacze "banany" te wygięte regenerowane z tulejkami lemforder i po "cudownej" wymianie sworzni,
- geometria 3d na hunterze

Wszystkie ww zabiegi nie przyniosły efektu, a mechanik stwierdził, iż to na pewno krzywe felgi lub opony...
Felgi zostały wyważone wraz z oponami u dwóch wulkanizatorów, co nie przyniosło żadnego pozytywnego efektu. Następnie zamontowałem zupełnie inny komplet felg z oponami, które wyważyłem na maszynie hunter z testem drogowym plus zostało wykonane doważanie kół na samochodzie.

Niestety problem jak był tak jest.
Jedyny luz w przednim zawieszeniu jaki wykryto to minimalny luz góra-dół na maglownicy w miejscu wychodzenia drążków kierowniczych. Dzwoniłem do serwisu, który regeneruje maglownice i opisałem im swój problem, na co Pan Regenerator powiedział, że tego typu luz NIE wpływa na drgania kierownicy, a skasowanie tegoż luzu spowoduje jeszcze większe bicie kierownicy, gdyż to nie maglownica jest powodem.

Serwis, który od ładnych paru tygodni rozgrzebuje moje auto, rozkłada ręce..

PS: Zawieszenie w samochodzie, to M Sport II, felgi oryginalne- fabryczne bmw 17 cali z e39, opony fabryczny rozmiar 235 45 17.

Avatar użytkownika
atom1

Imię: Karol
Posty: 2958
Dołączył(a): 2013-06-15, 21:59
Lokalizacja: Podlasie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E34 520 T

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez atom1 » 2016-08-25, 08:06

dolne przednie wahacze do wymiany, juz 2 razy mialem ze przez to byly drgania
" turbo dziura została stworzona by dać szanse V8 "
Kocham amerykańskie wozy https://youtu.be/GKJfU4Fnj-g :DD

surykot

Posty: 31
Dołączył(a): 2016-01-26, 22:22
Moje BMW: E39 530i 2001

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez surykot » 2016-08-25, 09:19

atom1 napisał(a):dolne przednie wahacze do wymiany, juz 2 razy mialem ze przez to byly drgania



Czy masz na myśli te wahacze wygięte?Obrazek Jeżeli tak to zostały wymienione oba.

Avatar użytkownika
Sebek131

Posty: 917
Dołączył(a): 2010-01-22, 16:18
Lokalizacja: Siedlce

Moje BMW: E39 528i 99

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez Sebek131 » 2016-08-25, 09:46

Sprobuj nic nie tracisz zamienic kola przod tyl. U mnie bilo przy 90 najwiecej, mniej niz 80 nie bilo, powyzej 100 tez spokoj.. Wywazylem kola jeszcze raz i przestalo. Piszesz, ze zamieniales kola, okej, ale nie szkodzi sie upewnic :)

Avatar użytkownika
atom1

Imię: Karol
Posty: 2958
Dołączył(a): 2013-06-15, 21:59
Lokalizacja: Podlasie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E34 520 T

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez atom1 » 2016-08-25, 10:32

piszem panie wyraznie ze przednie, te proste
Obrazek

oczywiscie nie gwarantuje ze to one, ale jak juz tyle zainwestowales to byloby to moje nastepne podejrzenie (magiel rowniez bym odpuscil)
" turbo dziura została stworzona by dać szanse V8 "
Kocham amerykańskie wozy https://youtu.be/GKJfU4Fnj-g :DD

wiwaldi

Posty: 1970
Dołączył(a): 2009-09-07, 19:53
Lokalizacja: ostrołęka

Moje BMW: e61 530d

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez wiwaldi » 2016-08-25, 13:46

Czy było sprawdzone bicie piast kół?
Ewidentnie na to wyglada.
Jeśli pomogłem to ...... raczej przypadek ;)

DYSPONUJĘ ŚCIĄGACZEM TULEI BELKI DO E39 TOURING. <Zapraszam na PW>

Avatar użytkownika
Thazek

Imię: Łukasz
Posty: 5714
Dołączył(a): 2010-08-07, 22:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Moje BMW: BMW E39 530d Manual 1999r
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=21405

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez Thazek » 2016-08-25, 15:59

Potwierdzam to co napisał kolega atom1
u mnie też były takie drgania i winne były właśnie te wahacze proste. A dokładnie to spękana była guma na jednym. Biłą wtedy kierownicą przy takiej prędkości.
Chociaż jakiś czas wcześniej też miałem bicie przy takiej prędkości, to winowajcą była poduszka pod silnikiem lewa. U Ciebie też to może być.
Nie musi być widocznych pęknięć.

surykot

Posty: 31
Dołączył(a): 2016-01-26, 22:22
Moje BMW: E39 530i 2001

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez surykot » 2016-08-25, 23:13

Thazek napisał(a):Potwierdzam to co napisał kolega atom1
u mnie też były takie drgania i winne były właśnie te wahacze proste. A dokładnie to spękana była guma na jednym. Biłą wtedy kierownicą przy takiej prędkości.
Chociaż jakiś czas wcześniej też miałem bicie przy takiej prędkości, to winowajcą była poduszka pod silnikiem lewa. U Ciebie też to może być.
Nie musi być widocznych pęknięć.



czy przez tą poduszkę biła ci kiera czy drgania byly odczuwalne na budzie? czy na tych prostych wahaczach czuc było jakiś luz przy sprawdzaniu czy dopiero po demontażu?

Avatar użytkownika
Thazek

Imię: Łukasz
Posty: 5714
Dołączył(a): 2010-08-07, 22:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Moje BMW: BMW E39 530d Manual 1999r
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=21405

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez Thazek » 2016-08-26, 14:33

surykot
Przez poduszki miałem drgania przy 70km/h potem spokój i chyba też przy 120km/h mniej więcej

A drgania przez te gumy na wahaczach miałem przy 80km/h nie było tego widać w ogóle. Dopiero jak wyjęliśmy ją to było widać pęknięcia.

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=1& ... em#p749936

Avatar użytkownika
naxxos

Posty: 778
Dołączył(a): 2010-01-28, 13:58
Lokalizacja: Stalowa Wola

Moje BMW: E39 523i

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez naxxos » 2016-08-28, 21:10

ja pozbyłem się w sedanie drgań do 0 kiedy wymieniłem o zgrozo 4 urwane poduszki tylnej belki. Jeśli cokolwiek nosi Ci auto na małych koleinach zmieniaj w ciemno. One nie mogą być dobre po tylu latach. Dodatkowo napęd zaczął poprawnie reagować na zmiane biegów, ruszanie stało się przyjemniejsze, przestała pukać jedynka, auto stało się sztywne jak jasna cholera, zakręty zbiera jak głupia (+stabilizatory mtech2 + 17") przestało nieść drgania na karoserie NOI przestała drgać kierownica, no banan na gębie. Reszte rzeczy podobnie jak większość w między czasie doprowadziłem do ideału.

Te poduszki w sedanie mają wewnątrz w połowie wysokości taką cienką gumową błonę - jak jest zerwana to poduszka zasadniczo do wymiany - straciła właściwości, da się to zobaczyć po odkręceniu talerzyków. Po jednym można odkręcać bez obawy o własne zdrowie :)
Pozdrawiam, Arek.
"Może i polak mądry jest po szkodzie, dlatego tyle mądrości jest w tym narodzie..."

chajny

Posty: 15
Dołączył(a): 2016-07-23, 18:38

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez chajny » 2016-08-28, 21:51

Ciekaw jestem jak sprawdzali luzy zawieszenia w tym "serwisie" nie musi być wyraźnego stukania aby kwalifikować coś do wymiany oraz czy sprawdzano berła na drążkach maglownicy,czesto one powodują takie objawy.

mademan

Imię: Adam
Posty: 88
Dołączył(a): 2015-01-18, 15:25
Moje BMW: E39 540iA

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez mademan » 2019-03-16, 19:04

Podczepię się do tematu. Problem z biciem kierownicy przy prędkości 80-90km/h. Zamierzam wymienić przednie proste wahacze jak tu zalecono. Wymieniłem tuleje na krzywych wahaczach z przodu, drążek środkowy, część zawieszenia z tyłu, tarcze i klocki przód/tył. Mam tylko teraz zagwozdkę, że drgania zmniejszają się po przekręceniu koła względem piasty. Inny komplet kół zachowuje się tak samo, wyważanie też nic nie daje. Dodatkowo na tym samym kole czuć minimalny luz przy szarpaniu kołem lewo-prawo (godzina 9 i 3).
Czy w tej sytuacji nie jest to jednak potwierdzenie problemów z piastą i ją warto byłoby wymienić najpierw?

Avatar użytkownika
jarma4

Imię: jarma
Posty: 121
Dołączył(a): 2013-11-16, 16:10
Moje BMW: bmw e39 530da 03r

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez jarma4 » 2019-03-16, 23:53

Z przodu czy z tyłu ten luz ?

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

mademan

Imię: Adam
Posty: 88
Dołączył(a): 2015-01-18, 15:25
Moje BMW: E39 540iA

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez mademan » 2019-03-17, 09:37

"Luz" jest na przednim kole, niestety diagnozowanie w jedną osobę z lewarka nie jest najlepsze. Oczywiście na stacji diagnostycznej lub u mechanika powiedzą, że żadnego luzu nie ma. Zmiana w biciu po obróceniu koła na piaście sugeruję wymianę tej piasty, dlatego od tego chyba zacznę. Może jednak ktoś z podobnym problemem potwierdzi.

Avatar użytkownika
jarma4

Imię: jarma
Posty: 121
Dołączył(a): 2013-11-16, 16:10
Moje BMW: bmw e39 530da 03r

Re: [e39 530i] drgania kierownicy - beznadziejny przypadek

Postprzez jarma4 » 2019-03-17, 10:07

Jak jest luz to łożysko do wymiany też bym zaczął od tego

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka


Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości