Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] 530iA Touring drgania, wibracje

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Avatar użytkownika
naxxos

Posty: 778
Dołączył(a): 2010-01-28, 13:58
Lokalizacja: Stalowa Wola

Moje BMW: E39 523i

Re: [e39] 530iA Touring drgania, wibracje

Postprzez naxxos » 2019-02-07, 15:46

Ściągnąłem tarcze, zakręciłem piastą a ta skubana aż się blokuje. Kupiłem 2 x FAG, dam znać czy pomogło
Pozdrawiam, Arek.
"Może i polak mądry jest po szkodzie, dlatego tyle mądrości jest w tym narodzie..."

Avatar użytkownika
naxxos

Posty: 778
Dołączył(a): 2010-01-28, 13:58
Lokalizacja: Stalowa Wola

Moje BMW: E39 523i

Re: [e39] 530iA Touring drgania, wibracje

Postprzez naxxos » 2019-02-12, 08:36

Piasty założone, w przypadku mojego wozu mam 4 x nowe FAG, bo z tyłu wymieniałem niedawno.
Po wymianie test drogowy, wibracje jak ręką odjął, nic się nie telepie (buda, kierownica, oparcie, zagłówek) auto sunie po drodze aż miło.
Że piasty były zgon od lat to wiedziałem, ale nie wyły, nie miały luzu, nie miały bicia, tylko "coś tam grzechotało". Teraz pluje sobie w brodę ile straconych kilometrów przejechałem.
W skrócie za wibracje w mojej E39 na pewno mniejszy lub większy wpływ miały:
-piasty przód i łożyska tył (fag)
-poduszki tylnej belki sedan (nowe lemforder)
-stary zestaw hamulcowy (nowy złożony dla pewnośći z czujnikiem zegarowym komplet textar)
-stare opony (obecnie nowe nawet nie jakieś drogie viking protech 1)
-wyprostowane felgi (17" skręcane bbs od e39)

Natomiast nie wiem jak to z tymi tulejami gumowymi w przednim zawieszeniu, kupiłem ściągacz i zmieniłem na lemfordery, jednak po samej wymianie nic się nie zmieniło, a była to pierwsza rzecz na drodze do eliminacji tych wibracji.

Życzę wszystkim powodzenia i wielu km szczęśliwie przejechanych E39 :)
Pozdrawiam, Arek.
"Może i polak mądry jest po szkodzie, dlatego tyle mądrości jest w tym narodzie..."

Cezar28

Imię: Iwo
Posty: 29
Dołączył(a): 2018-11-26, 07:42
Moje BMW: BMW 5 E39 530i

Re: [e39] 530iA Touring drgania, wibracje

Postprzez Cezar28 » 2019-03-03, 08:18

Siema bardzo dobry temat dla potomnych. Świetnie napisany i doprowadzony do końca. Czyli rozwiązania problemu oby takich tematów było jak najwięcej bo na pewno nie jednemu pomoże :) Pozdrawiam

maciek_m30

Posty: 2535
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21
Ostrzeżenia: 1

Re: [e39] 530iA Touring drgania, wibracje

Postprzez maciek_m30 » 2019-03-03, 10:21

Napisz jeszcze jaki łączny koszt z robocizną :) widzę te wibracje w e39 to jakaś plaga, w moich trzech sztukach (dwie V8 i jedna R6) kompletnie tego problemu nie miałem.

Avatar użytkownika
jarma4

Imię: jarma
Posty: 122
Dołączył(a): 2013-11-16, 16:10
Moje BMW: bmw e39 530da 03r

Re: [e39] 530iA Touring drgania, wibracje

Postprzez jarma4 » 2019-03-10, 21:36

Podłącze się , odczuwam jadąc E39 530da drgania w przedziale od 80km/h, do wczoraj byłem pewny że to konwerter bo żadnych luzów w zawieszeniu nie stwierdziłem jednak diagnoza nie była trafiona i po założeniu regenerowanego konwertera dalej drży w tym samym zakresie obrotów, sytuacja wygląda tak że jadąc dynamicznie auto przyspiesza bez wibracji jedzie tak jak powinno a w przypadku odpuszczenia gazu jadąc w przedziale np 100-120 km pojawiają się drgawki . Podłączyłem inpe i korekty wtrysków podczas wibracji wyglądają tak : 1.0,21. 2.2,0. 3.-2,77. 4.0,09. 5.0,93. 6.-0,67 żeby wywołać te wibracje muszę gaz trzymac minimalnie i wtedy korekty z 0 wahają się jak wyżej po wciśnięciu gazu korekty idą na zero i auto przyspiesza bez wibracji i tak to wygląda czy winowajcą może być wtrysk np. na 2 cylindrze ? Poduszki silnika nowe, podpora i łącznik wału ok, brak luzów na półosiach, koła wywarzane zaraz po pierwszych objawach, do sprawdzenia łożyska kół i tuleje tylnego wózka .

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

lynio89

Posty: 76
Dołączył(a): 2013-01-07, 22:59
Lokalizacja: Mogielnica

Moje BMW: e39 530dA 2002

Re: [e39] 530iA Touring drgania, wibracje

Postprzez lynio89 » 2019-03-12, 15:41

Witam. Mam identyczne objawy jak jarma4. Jak daje w palnik to brak wibracji. Jeśli rozpędzam normalnie i zapnie mi 5 bieg w automacie przy 100 do 130km/h to są odczuwalne wibracje. Ostatnio odkryłem że na trybie sport, wibracje w przedziale od 100 do 130 praktycznie są nieodczuwalne. Na pewno wiąże się to ze automat trzyma wtedy wyższe obroty. Takie moje spostrzeżenia. Czekam na rozwiązanie problemu przez kolegów wyżej

Avatar użytkownika
jarma4

Imię: jarma
Posty: 122
Dołączył(a): 2013-11-16, 16:10
Moje BMW: bmw e39 530da 03r

Re: [e39] 530iA Touring drgania, wibracje

Postprzez jarma4 » 2019-03-16, 23:49

Okazało się że winowajcą była tylna lewa opona co wykluczyliśmy u oponiarza po wyważeniu kół, więc mnie poniosło auto potrzebne i nie znajdując żadnych luzów wymieniłem konwerter i w trasę a tu dalej lipa więc zamówiłem łożyska i zestaw hamulców tył bo fakt już się należało kiedy wracałem do domu opona miała już dosyć i się poddała tzn zaczęło wyć i schodzić powietrze a po założeniu zapasowki wszystko ok cisza w aucie i zero wibracji także dziś założyłem te nowe hamulce i letnie koła także w diagnozie pośpiech nie wskazany warto sprawdzić dwa razy pierdoły.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Poprzednia strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości