Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e39] Remont silnika (530D M57) czy wymiana na inny?

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
JareckiB12

Posty: 10
Dołączył(a): 2011-02-01, 11:59
Lokalizacja: Wrocław

[e39] Remont silnika (530D M57) czy wymiana na inny?

Postprzez JareckiB12 » 2011-04-06, 10:51

Cześć,
się porobiło w moim silniku, że szkoda gadać (e39, 530D). Przyczyna tutaj
viewtopic.php?p=378268#378268
czyli przepustnice na dolocie.

Znam już skutki:
- poharatana głowica
- parę pogiętych zaworów
- dziura w kolektorze dolotowym
- dwa cylindry ostro porysowane
- jeden tłok do wymiany, może 2

Teraz pytanie - bawić się w naprawę czy zamiana na inny silnik? W obu przypadkach trzeba wyciągnąć i rozebrać silnik, więc robocizna będzie podobna.

Remont:
- tulejowanie 2 cylindrów. Co to jest? Czy dobrze rozumiem, że to co innego niż szlif i wymienia się tuleje, które tworzą cylinder i są one z innego materiału niż blok silnika?
- remont głowicy - podobno najmniejszy problem w tym przypadku
- wymiana kolektora dolotowego (wypalona dziura)
- wymiana jednego, dwóch tłoków
- nowe zawory (nie wiem ile)
- wymiana wszystkiego innego co się z powyższymi wiąże. Nie wiem jeszcze co (pierścienie, uszczelki, coś jeszcze?)

Wymiana:
ceny na allegro widzę od 1700 za goły silnik po parę tysięcy za taki z osprzętem. Pytanie co się kupi, czy nie będzie brał oleju, jak z kompresją itd.
I jeszcze jaki? M57 wszystkie są takie same i inna (184 - 193) moc wynika z map zapłonu/innego rozrządu?

Idę dzisiaj pogadać z mechanikiem i nie wiem na co się zdecydować. Szczerze mówiąc to przychylam się do remontu, bo wtedy wiem co mam i że porządnie zrobione. Z drugiej strony koszty mogą być o wiele wyższe niż przekładka - warto je ponieść? Samochodu raczej nie mam zamiaru szybko sprzedawać.
Nie wiem też co z tym tulejowaniem i z czym to się wiąże. Można tylko 2 cylindry?

:mur:

Jarecki

Avatar użytkownika
Marcin e30

Posty: 1744
Dołączył(a): 2009-04-12, 23:55
Lokalizacja: Łowicz

Moje BMW: e39 525td
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=23105

Postprzez Marcin e30 » 2011-04-06, 13:12

szukaj drugiego silnika, przy takich uszkodzeniach remont jest nieopłacalny moim zdaniem, znajomy ostatnio miał podobną rozkminkę co zrobić i po przeanalizowaniu kosztów kupił drugi kompletny silnik za 6300zł i przełożył potrzebne graty (czyli prawie wszystko), w sumie wyszło go 8000zł z robocizną

tulejowanie polega w wprasowaniu nowych tulei, tylko, że m57 oryginalnie nie ma tulei więc trzeba robić na nie miejsce, jest to możliwe ale raczej bez sensu

gdybyś jednak chciał remontować to daj znać bo zostału mu parę dobrych części, które mogą Ci się przydać, wszystko w cenach promocyjnych, bo tylko mu zalega

Avatar użytkownika
Marcin

Posty: 13073
Dołączył(a): 2007-08-17, 23:52
Lokalizacja: Wołomin

Moje BMW: E60 545i ACS
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=3070

Postprzez Marcin » 2011-04-06, 13:25

JareckiB12 napisał(a):przychylam się do remontu, bo wtedy wiem co mam i że porządnie zrobione.


Czy porządnie zrobione to zależy w większej mierze nie od użytych części a od wiedzy i umiejętności mechanika.

Ja bym szukał drugiego silnika, takiego ktory jest jeszcze w aucie, gdzie można go odpalić, posłuchać, sprawdzić stopień sprężania, podpiąć pod kompa, sprawdzić parametry i ewentualne błędy na włączonym silniku itp.
POTRZEBUJESZ COŚ DO e39 - MAM PRAKTYCZNIE WSZYSTKO - WSZYSTKIE CZĘŚCI OBJĘTE SĄ GWARANCJĄ - ZAPRASZAM NA PW
Obrazek
GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Obrazek

[you] zobacz moją byłą e39

Zmiana audio w moim e39

Avatar użytkownika
makaron

Posty: 1008
Dołączył(a): 2007-12-08, 03:00
Lokalizacja: Białystok - BI

Postprzez makaron » 2011-04-07, 18:01

zgadzam sie z przedmówcami, szukaj drugiego silnika. Znajomego koszt remontu przerósł koszt drugiego silnika, a dalej coś nie halo... Montuj silnik od e60 530d ;)

Avatar użytkownika
das

Posty: 401
Dołączył(a): 2010-02-21, 07:09
Lokalizacja: RRS

Postprzez das » 2011-04-07, 19:40

zdecydowanie kupuj inny silnik albo anglika - graty sprzedaż...

aprilla81

Posty: 284
Dołączył(a): 2008-06-02, 19:06
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez aprilla81 » 2011-04-07, 20:39

mozna wiedziec jaki przebieg i czy wczesniej sprawdzales stan tych klapek?pozdro i wspolczuje...

Avatar użytkownika
krzysiek

Posty: 3382
Dołączył(a): 2007-11-22, 19:17
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez krzysiek » 2011-04-07, 20:46

Marcin napisał(a):Ja bym szukał drugiego silnika, takiego ktory jest jeszcze w aucie, gdzie można go odpalić, posłuchać, sprawdzić stopień sprężania, podpiąć pod kompa, sprawdzić parametry i ewentualne błędy na włączonym silniku itp.


Zrób tak.

Ja 3 lata temu zrobiłem kapitalny remont silnika tds, koszt nie licząc robocizny bo była własna to ok 9000zł części,Ale fakt wymieniłem wszystko, stary został tylko blok i korbowód. Autko jeździ do dzisiaj, z silnikiem absolutnie zero problemów, zalany syntetykiem. W tamtym czasie w DE można było kupić za 3koła całe e34 tds.....
Zależy jak długo masz zamiar to auto trzymać, ale ja gdybym miał taką zajawkę jeszcze raz to zrobił bym jednak jak Marcin napisał.

Avatar użytkownika
memore

Posty: 413
Dołączył(a): 2010-11-23, 17:15
Lokalizacja: DZL

Postprzez memore » 2011-04-07, 20:53

dokladnie jak koledzy mowia szukaj nowego silnika, albo jakiegos rozbitka, kumpel niedawno pogonil takiego z rozwalonym tyłem za 9000, przód kompletny po lifcie, w automacie 190000km
Ostatnio edytowano 2011-04-07, 20:58 przez memore, łącznie edytowano 2 razy

Avatar użytkownika
Dani3011

Posty: 32
Dołączył(a): 2011-03-02, 18:32
Lokalizacja: Hiszpania

Postprzez Dani3011 » 2011-04-08, 13:44

Dobrze koledzy ci radzą,szukaj angola albo jakiegos dzwona.Chyba ze ktos da ci gwarancyjke na silnik,ale tez pewnie skasuje konkretnie.Remont wyjdzie drogo jak ciort,najbardziej wpienia mnie te tulejowanie 2 cyl,a co z czterema pozostałymi(znowu koszty)zrobisz dwa i tamte 4 po staremu,zawory, głowica ,pierscienie,tłoki(znowu dwa)To w kupie sporo-jezeli już remont to wszystkiego,ale koszt masakra.Poszukaj uzywki nawet z e60 i śmigaj.POzdr

oreslyfox

Posty: 106
Dołączył(a): 2013-11-11, 13:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Poznań

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: e39 530dA

Re: [e39] Remont silnika (530D M57) czy wymiana na inny?

Postprzez oreslyfox » 2014-03-28, 13:20

Odgrzewam temat-Też sypnął mi się silnik, mam automat (GM z 1999) i bardzo zainteresowało mnie wstawienie silnika od e60. Problem w tym, że ta skrzynia już ledwo wytrzymuje 400Nm, więc mocniejszy silnik będzie wymagał wymiany skrzyni, a tego mi mechanik odradzał (mówił, że koszt ok 20k i się tego nie podejmuje?). Nie mam pojęcia dlaczego jego zdaniem jest to taki problem. Chciałbym wstawić silnik i skrzynię od e60, więc wg mnie to ułatwiona sprawa.
Ktoś może mi coś powiedzieć odnośnie wstawiania silnika do e39 z e60- którą wersje silnika polecacie, jakie są haczyki, problemy z taką przekładką i czy szykują się jakieś niemiłe niespodzianki. Co z wymianą skrzyni?
Wstępnie spodobała mi się wersja M57T2D30 ale jest cholernie droga no i M57T2D25- tutaj byłby miło, bo ma 400Nm (tylko szerzej dostępne) więc ewentualnie bez wymiany skrzyni pójdzie (czy to nie tak działa, jak zrozumiałem?)


Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników