Strona główna forum
Forum
Mechanika

[e34] Silnik nie reaguje. Brak kompresji m50b20. Rozrusznik?

Sprawy dotyczące tylko BMW serii 5-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Avatar użytkownika
pbskarpy

Imię: Piotrek
Posty: 220
Dołączył(a): 2015-11-30, 19:07
Moje BMW: E34 Touring 96 M50B20
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=7 ... ead#unread

[e34] Silnik nie reaguje. Brak kompresji m50b20. Rozrusznik?

Postprzez pbskarpy » 2019-02-13, 16:10

Hej.

Większy problem się wydarzył... Opis poniżej. Meritum podkreślone.

Odkąd mam auto (3 lata). Samochód zawsze odpalał od strzała. Ale po odpaleniu na zimnym lub bardzo zimnym, autem po jakimś czasie telepało. Kilkadziesiąt sekund i koniec. Jeśli nie ruszałem to po jakimś czasie przestawało i wtedy ruszałem. Natomiast czasami jak próbowałem szybciej ruszyć (przed tym telepaniem albo w trakcie, po prostu szybciej), to auto gasło. I wtedy, aby odpalić musiałem dłużej przytrzymać zapłon. Słychać było takiej jakby rzężenie, kręcenie rozrusznikiem. I odpalał. Jechałem dalej. W mojej historii takie coś zdarzyło się może ze 20 razy.

Ostatnio wymieniłem olej z 10w40 na 5w40 i odnoszę wrażenie, że podczas rozruchu na zimnym mniej telepie autem, ale przypadki gaśnięcia fury na zimnym i telepanie były.

Wczoraj próbowałem odpalić furkę i za pierwszym razem "prawie" się udało. Później standardowo próbowałem odpalić, trzymając zapłon trochę dłużej i znowu było słychać takie rzężenie. Przez chwilę myślałem, że może mam za mało paliwa. Byłem bliski rezerwy. Dolałem 5 litrów. Ale nic. Dla mnie laika to coś z rozrusznikiem. Kilkanaście razy próbowałem tak go odpalić ale lipa. Dzisiaj mechanik z podwórkowego warsztatu przyjechał po mnie, aby wyjąć rozrusznik i wzięli mnie na hol. Próbowaliśmy odpalić na pych, ale nic to nie dało. Zero reakcji. Tylko jakby rozrusznik kręcił, ślizgał się. Na miejscu powiedział, że to nie rozrusznik, ale może coś z kompresją. Wyjęli cewki i świece. Cewki całe. Świece spoko, ale na samych ich końcach uwalone, brudne. Pachniały świeżym paliwem. Potem sprawdzili kompresję. Oto jej wyniki od otwartej maski: 6, 2, 0, 0 ,0, 4. I tyle mógł zrobić mechanik. Nie zna się więc tylko to zrobili i tyle.

Wiem, że na odległość ciężko ocenić. Ale chociażby jakieś naprowadzenie. Nie wiem czy to co opisałem powyżej jest związane z tym co się wydarzyło wczoraj. Wiele osób mówi, że dziwne, że auto straciło kompresję tak nagle. Ale nigdy nie sprawdzałem kompresji i nie wiem jaka była tydzień temu cz nawet rok temu.

W ostatnim czasie wymieniłem olej z 10w40 na 5w40. Wymieniłem także chłodnicę. Kilka miechów temu wraz z wymianą oleju wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów. Od kilku miesięcy jest sucho. Wymieniłem także ole w skrzyni. Zrobiłem także test na obecnośc CO2 w układzie chłodzenia. Czysto. To takie ostatnie elementy grubsze które robiłem.

Jakieś porady....?

Avatar użytkownika
Mystic888

Posty: 10588
Dołączył(a): 2010-09-10, 13:11
Lokalizacja: Żory Alko Team

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=10339

Re: [e34] Silnik nie reaguje. Brak kompresji m50b20. Rozrusz

Postprzez Mystic888 » 2019-02-13, 16:26

Sprawdzilbym kompresje u kogos kto ma o tym pojecie, bo 0 na 3ch garach to dziwna sprawa.

Avatar użytkownika
pbskarpy

Imię: Piotrek
Posty: 220
Dołączył(a): 2015-11-30, 19:07
Moje BMW: E34 Touring 96 M50B20
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=7 ... ead#unread

Re: [e34] Silnik nie reaguje. Brak kompresji m50b20. Rozrusz

Postprzez pbskarpy » 2019-02-13, 16:53

Hm... Czy wynik 0 na urządzeniu pomiarowym (byłem przy tym) może wskazywać na brak pojęcia u osoby robiącej test?

Avatar użytkownika
DobraMorda

Posty: 708
Dołączył(a): 2015-08-22, 20:19
Moje BMW: E34 520i 1992r

Re: [e34] Silnik nie reaguje. Brak kompresji m50b20. Rozrusz

Postprzez DobraMorda » 2019-02-13, 21:21

To że będzie 0 na trzech garach to znak że albo manometr ma dupniety, albo koniec świata jest bliski :D taki manometr kosztuje 30zł, wykręć wszystkie świece i zrób sobie test. Skąd jesteś? Co do takiego telepania przy starcie to zerknij na ciśnienie paliwa lub filtr

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
pbskarpy

Imię: Piotrek
Posty: 220
Dołączył(a): 2015-11-30, 19:07
Moje BMW: E34 Touring 96 M50B20
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=7 ... ead#unread

Re: [e34] Silnik nie reaguje. Brak kompresji m50b20. Rozrusz

Postprzez pbskarpy » 2019-02-13, 21:31

Jezu. Nie skupiajmy sie teraz na manometrze. Zostalo zmierzone i takie sa wyniki. Sa niskie, sa slabe. Filtr paliwa zmieniony kilka miesiecy temu. To nie jest telepanie przy starcie tylko po kilkudziesieciu sekundach po starcie. Natomiast nie bede teraz tego sprawdzal, bo nie ma kompresji w cylindrach. Samochod nie odpala. Czy filtr paliwa moze byc tego powodem?

Avatar użytkownika
DobraMorda

Posty: 708
Dołączył(a): 2015-08-22, 20:19
Moje BMW: E34 520i 1992r

Re: [e34] Silnik nie reaguje. Brak kompresji m50b20. Rozrusz

Postprzez DobraMorda » 2019-02-14, 00:54

No to skoro ślepo wierzysz w ten manometr mechanika który jak sam mówisz się nie zna, to jako że kompresja wynosi 0 na trzech cylindrach to silnik jest do wyjebania, albo chociażby rozebrania i zobaczenia co się podziało

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
naxxos

Posty: 778
Dołączył(a): 2010-01-28, 13:58
Lokalizacja: Stalowa Wola

Moje BMW: E39 523i

Re: [e34] Silnik nie reaguje. Brak kompresji m50b20. Rozrusz

Postprzez naxxos » 2019-02-14, 07:57

Musiało się coś chyba w tym silniku urwać

a jak manometr był do dupy to sprawdziłbym czy odma nie jest zabita masłem, jak jeździsz często i po pare kilometrów, w golfie jak odma się zakitowała, to dużo gorzej odpalał, w beemce nie wiem, bo nie używam jako dailycar.
Pozdrawiam, Arek.
"Może i polak mądry jest po szkodzie, dlatego tyle mądrości jest w tym narodzie..."

Avatar użytkownika
pbskarpy

Imię: Piotrek
Posty: 220
Dołączył(a): 2015-11-30, 19:07
Moje BMW: E34 Touring 96 M50B20
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=7 ... ead#unread

Re: [e34] Silnik nie reaguje. Brak kompresji m50b20. Rozrusz

Postprzez pbskarpy » 2019-02-14, 09:42

DobraMorda napisał(a):No to skoro ślepo wierzysz w ten manometr mechanika który jak sam mówisz się nie zna, to jako że kompresja wynosi 0 na trzech cylindrach to silnik jest do wyjebania, albo chociażby rozebrania i zobaczenia co się podziało

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Ty jestes glupi czy co? Koleś sie nie zna na BMW w takim stopniu zeby cos dalej z tym robic. Grzecznie i szczerze to powiedzial i tyle w temacie kompresji na tym silniku. Tyle mogl dla mnie zrobic. No to ku...wa chyba lepiej, zeby nic wiecej nie ruszal?! A sam polecasz manometr za 30 zl i zebym se sprawdzil. Ja jeti... rozłącz sie.

I co to znaczy ze slepo wierze?!?!?! No widzialem taki wynik na urzadzeniu i ci o tym pisze na forum. Czyli co? Twoim zdaniem mam nie wierzyć swoim oczom i mam uzna ze jednak urzadzenie wskazalo 11 barow i moge se smialo wsiadac i jechac?!?! Zastanow sie co piszesz.

Avatar użytkownika
DobraMorda

Posty: 708
Dołączył(a): 2015-08-22, 20:19
Moje BMW: E34 520i 1992r

Re: [e34] Silnik nie reaguje. Brak kompresji m50b20. Rozrusz

Postprzez DobraMorda » 2019-02-14, 21:31

Teraz pytanie czy to ja jestem głupi bo Ci odpisuję ironicznie, czy Ty jesteś głupi mając auto u mechanika który jak mówisz nie zna się na BMW (m50 to zwykły stary kloc który naprawi byle kto), zamiast u kogoś kto ogarnia temat i pytasz o porady na forum, czemu 0 na 3 garach? Bo tak chciały biedronki, może się zawory zawieszają, a może to faktycznie dupiaty manometr. Bez dobrej diagnostyki możesz sobie czytać w internecie co tylko chcesz. Ja mimo wszystko bym to zmierzył jeszcze raz, albo zawiózł do kogoś kumatego żeby się upewnić ;)

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
atom1

Imię: Karol
Posty: 2999
Dołączył(a): 2013-06-15, 21:59
Lokalizacja: Podlasie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E34 520 T

Re: [e34] Silnik nie reaguje. Brak kompresji m50b20. Rozrusz

Postprzez atom1 » 2019-02-20, 22:30

ten silnik na takim cisnienieu nie odpali jakby mial nawet po 6 na wszystkich, takze pierwsze co to wlej do kazdego cylindra po 10ml oleju i powtorz pomiar bedzie widac gdzie szukac problemu

oraz nagraj filmik jak kreci rozrusznik :D bo cos czuje ze mocno za szybko

znawcy powinni raczej komentowac ladny zderzak mpak albo jak u alpiny wyrwany slupek, a nie chlopca stresowac
" turbo dziura została stworzona by dać szanse V8 "
Kocham amerykańskie wozy https://youtu.be/GKJfU4Fnj-g :DD


Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości