Strona główna forum
Forum
Paliwa & Spalanie

[e39] spalanie m52tub20 w e39

Wszystko o paliwach i spalaniu waszych piątek.
dirty.73

Posty: 1915
Dołączył(a): 2010-12-31, 18:37

Postprzez dirty.73 » 2012-04-18, 15:30

jałowa dyskusja,w tym aucie bardzo dużo zależy od sposobu jazdy,terenu no i stanu technicznego auta,udowodnie ci,że zejde w trasie swoim TU do 8,5 Pb,ale też na tej samej trasie pojedzie i 14Pb
pomoc w diagnozie,instalacji,spolszczeniach,INPA,DIS,NCS
http://dziadkowozy.com/index.php

Piratez

Posty: 141
Dołączył(a): 2012-02-10, 15:22
Lokalizacja: Szczecin

Moje BMW: E61 530d

Postprzez Piratez » 2012-04-18, 15:48

jalowa nie jalowa ale mozna srednia obliczyc
dla mnie ten silnik jest bardzo oszczedny (pozostale moje bmw to istne potwory jesli chodzi o spalanie)

balem sie malej mocy ale do sprawnego przemieszczania jest idealny

david5

Posty: 84
Dołączył(a): 2012-03-01, 07:49
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Postprzez david5 » 2012-04-19, 14:30

moze i wyjde na głupka ale jak rozróżnić czy auto jest na podwójnym vanosie czy nie?

Piratez

Posty: 141
Dołączył(a): 2012-02-10, 15:22
Lokalizacja: Szczecin

Moje BMW: E61 530d

Postprzez Piratez » 2012-04-19, 14:38

przede wszystkim max.moment jest dostepny juz od 3500tys

Avatar użytkownika
BelX

Posty: 4314
Dołączył(a): 2010-08-25, 08:25
Lokalizacja: Sosangeles

Postprzez BelX » 2012-04-20, 08:32

david5 napisał(a):moze i wyjde na głupka ale jak rozróżnić czy auto jest na podwójnym vanosie czy nie?


widac po samym silniku...pokrywa vanosa jest rozna

POJEDYNCZY VANOS
Obrazek

PODWOJNY:
Obrazek

link zewnetrzny do fot itd: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36078
A real driver knows exactly what's in his car...

stopro.

Posty: 1567
Dołączył(a): 2009-01-11, 18:14
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Moje BMW: E61 525d

Postprzez stopro. » 2012-04-20, 08:38

Piratez napisał(a): balem sie malej mocy ale do sprawnego przemieszczania jest idealny


Dokładnie tak jest. Wracałem nawet taką z Niemiec 1300km i nie narzekałem.

dirty.73 napisał(a):udowodnie ci,że zejde w trasie swoim TU do 8,5 Pb


Może nawet i mniej się uda.


Ostatnio miałem przez kilka dni fajne 520i sprowadzone przez ojca i jeżdżąc normalnie po mieście nie czuje się braku mocy a spalanie PB95 wyniosło ok 11,5/100 gdzie w tych samych warunkach moja 528i bierze ok 13lpg/100.
Jak widać różnica w spalaniu duża nie jest. Ale jeżeli chodzi o normalne użytkowanie auta to przy wyborze zadbanej i zdrowej 520i a zajechanej 528i wybieram 520i.

Avatar użytkownika
jick

Imię: Norbert
Posty: 5803
Dołączył(a): 2007-08-19, 11:36
Lokalizacja: Zwoleń

Moje BMW: ⅔ E39 546i , E38 , E65
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=8542
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=54383

Postprzez jick » 2012-04-20, 08:46

Piratez napisał(a):przede wszystkim max.moment jest dostepny juz od 3500tys

A jak on po tym co napisałeś ma odróżnić silniki? Jechać na hamownie? :zdziwko:
Obrazek

Piratez

Posty: 141
Dołączył(a): 2012-02-10, 15:22
Lokalizacja: Szczecin

Moje BMW: E61 530d

Postprzez Piratez » 2012-04-20, 10:45

jick napisał(a):
Piratez napisał(a):przede wszystkim max.moment jest dostepny juz od 3500tys

A jak on po tym co napisałeś ma odróżnić silniki? Jechać na hamownie? :zdziwko:


nic, czytanie ze zrozumieniem sie u mnie klania:)

nowe wyniki: miasto 13.5L lpg

przy delikatnej jezdzie...ogolnie to co pokazuje komputer =+2l lpg

david5

Posty: 84
Dołączył(a): 2012-03-01, 07:49
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Postprzez david5 » 2012-04-20, 14:08

BelX: dzięki, już wszystko jasne

Miller

Posty: 333
Dołączył(a): 2011-06-20, 07:09
Lokalizacja: Podkarpackie

Postprzez Miller » 2012-05-02, 06:58

w moim m52b20 robię:
około 7,2-7,4l na trasie (górki i dołki - podkarpackie, małopolska), jadąc na północ na ponad 600km zeszła mi do 6,9l w 3 osoby (w tym dwie baby + bagaże na tydzień = milion toreb)
koła przód: 235/40/18 8,5" tył: 255/35/18 9,5"
miasto poniżej 12l nie schodzę, zimą w mieście 14-15l

jacek28

Posty: 134
Dołączył(a): 2012-01-01, 17:48
Lokalizacja: śląsk-Koziegłowy

Postprzez jacek28 » 2012-05-15, 08:02

spalanie przetestowane na "autostradzie" łódz-poznań na tempomacie cały czas predkosc 160km/h równiutko wyszło 13,3 l/lpg :bmw:

5EBA

Posty: 20
Dołączył(a): 2012-04-01, 20:58
Lokalizacja: wawa

Postprzez 5EBA » 2012-05-15, 09:41

wczesniej mialem kilka lat m52b20 w e36 i palila 13+ bez różnicy czy trasa czy miasto, widocznie na trasie bylo dynamiczniej :D
teraz mam 530i i jestem mile zaskoczony 12litrow lpg w miescie, a wracajac z majówki zaladowana po dach spalila mi 10,2 litra lpg

2.0 w 6r to dla mnie najwieksze nieporozumienie jakie stworzyli inzynierowie z BMW jedyna zaleta to chyba dzwięk :)

pozdro

Piratez

Posty: 141
Dołączył(a): 2012-02-10, 15:22
Lokalizacja: Szczecin

Moje BMW: E61 530d

Postprzez Piratez » 2012-05-22, 10:07

no i moge podac dokladne dane
trasa polska - 10l lpg
trasa autostarada 140km/h tempomat - 11l lpg
miasto szczecin - 15-16lpg

tak to wyglada przy m52tub20, touring, steptronic

da sie zejsc jeszcze ze spalaniem ale trzeba wymienic wtryskiwacze gazu, aktualnie posiadam valtekopodobne.

Leon_

Posty: 463
Dołączył(a): 2013-02-28, 20:31
Moje BMW: E39 520iAT

Re: [e39] spalanie m52tub20 w e39

Postprzez Leon_ » 2014-07-11, 08:30

Od dłuższego czasu zbieram informacje o zużyciu lpg mojej landary.
Jazda normalna, bez spoglądania na ekonomizer i bez zbędnej napinki.
M52TUB20 AT , klima najczęściej włączona, spalanie kształtuje się następująco.

Jazda tylko po mieście ok. 210 tys. mieszkańców, w godzinach szczytu mocno zakorkowane - spalanie 14-15 l/100 km
Trasa, raczej spokojnie nie przekraczając 120 km/h - spalanie 9-10 l/100 km
Trasa, np. autostrada, prędkości 130-140km/h - spalanie 10,5-11,5 l/100km
Autostrada na tempomacie z klimą, z prędkością 160/170km/h (sporo bagażu, wakaje) - spalanie 12,5-13 l/100km
Miasto, wokół komina, krótkie przeloty trasą (codzienna jazda, praca, zakupy) - średnie spalanie 13,5 l/100 km

Avatar użytkownika
kupiec_fkl

Posty: 500
Dołączył(a): 2010-08-29, 17:33
Lokalizacja: Kętrzyn

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E46 328i

Re:

Postprzez kupiec_fkl » 2014-07-11, 09:04

kupiec_fkl napisał(a):Mi na pojedyńczym Vanosie spalanie oscyluje od 7,5 litra do 16 litrów, wszystko zależy od stylu jazdy i czy jest to spokojna trasa czy miasto korki i jazda w systemie zero jedynkowym. Średnio ok. 12 litrów


Z ciekawości teraz mam m52b28 i narazie zrobiłem 3000 km nie udało mi się uzyskać spalania większego niż 11,5 litra. Rekord w trasie 7 litrów powtórzony 2-krotnie. Także m52b20 pali zdecydowanie za dużo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości