Strona główna forum
Pozostałe
Rozmowy Kontrolowane

Galeria moich prac

Wszystko co nie dotyczy serii 5 i nie koniecznie ma związek z motoryzacją ;)
Czyli tzw. Pogawędki!
Avatar użytkownika
orzel

Posty: 5269
Dołączył(a): 2007-12-22, 11:43
Lokalizacja: SZCZECIN, Gryfino

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36 ... 3&start=90

Galeria moich prac

Postprzez orzel » 2013-04-10, 22:29

siema
tak sobie pomyślałem iż skoro zajmuje się z przyjemności Blacharstwem i Lakiernictwem samochodowym a to jest ogólnopolskie forum gdzie ludzi łączy motoryzacja hehe to pochwalę się jakie czasem trafiają mi się zadania ;)
Ogólnie wychodzę z założenia że nie ma rzeczy nie możliwych, wszystko jest do zrobienia tylko właściciel musi mieć chęć ratowania auta ( no i środki hehe ;) )

z tamtego roku mam jedynie zachowane foty z naprawy Mercedesa w210 kombi

zakres prac: wymiana uszkodzonych elementów w tym wnęki koła zapasowego, lakierowanie całościowe auta bez wnęk i dachu,likwidacja oznaczeń modelu z klapy, czyszczenie i konserwacja tapicerki wewnątrz auta
pacjent po przyjeździe:
(fot jak przyjechało nie mam, gdzieś posiałem)
1 auto czesciowo rozebrane
Obrazek
2 wnęka koła po rozcięciu i wycięciu zgniłych blach
Obrazek
Obrazek
3 wgniota na słupku tylnym- wyczyszczona z farby i zabezpieczona podkładem antykorozyjnym na gołą blachę
Obrazek
4 ta i inne wgnioty w szpachli ( ogólnie przyjmuję taką zasadę że w 90% przypadków podłoże pod szpachlę jest usuwane do gołej blachy i zabezpieczane od nowa odpowiednim podkładem- zerowe ryzyko siadania kitu na starym lakierze, dalej kit i znowu na to odpowiednia warstwa zabezpieczenia)
Obrazek
5
dobrze to jest widać na tym przykładzie gdzie były zaspawane otwory po znaczku- lakier usunięty i zabezpieczony
Obrazek
Obrazek
tutaj częśc nad wlewem po piaskowaniu ( zasada też taka u mnie przyjęta że jeśli można usunąć rdzę bez wycinania to tylko za pomocą piasku- pewność że nic nie wychodzi na kolejne lata :) )
Obrazek
6 tutaj już częściowo wyszpachlowana maska- po piaskowaniu ( około 30% maski od przodu- niby pełno kropek od obić od kamieni a pod spodem kupa rdzy :? ) szmata po to że by się na silnik nie kurzyło
Obrazek
Obrazek
swoją drogą to był najgorszy element w tym aucie- jakoś 10 roboczogodzin spędzone nad tym że by powierzchnia nie przypominała gór i dolin
Obrazek
elementy na których powierzchnia była w znacznym stopniu szpachlowana dla świętego spokoju i pewności przepryskane szpachlą natryskową
Obrazek
przed
Obrazek
po dotarciu
Obrazek
auto po przygotowaniu pod podkład i już wstępnie oklejone
Obrazek
Obrazek
Obrazek

no i z przygotowania pod podkład i lakier nie mam niestety więcej fot- jakoś wtedy czasu nie było na robienie
dwie beznadzieje foty z dnia oddania auta
Obrazek
Obrazek
łączny czas jak pamiętam to coś koło 80 roboczo godzin przy aucie ( nie licząc dosychania itp itd)
ogólnie fajna robota była, a klient po dzisiaj zadowolony :)
Ostatnio edytowano 2013-04-10, 22:48 przez orzel, łącznie edytowano 2 razy
kto nie ryzykuje ten nie pije szampana!!!

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7940
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Postprzez Bombel » 2013-04-10, 22:35

orzel napisał(a):( zasada też taka u mnie przyjęta że jeśli można usunąć rdzę bez wycinania to tylko za pomocą piasku- pewność że nic nie wychodzi na kolejne lata

A jak to się ma do zeszlifowania papierem ściernym czy kątówką? Dlaczego zrobienie tego piaskiem jest lepsze?

Czekam na dalszą część tej galerii :)

Avatar użytkownika
orzel

Posty: 5269
Dołączył(a): 2007-12-22, 11:43
Lokalizacja: SZCZECIN, Gryfino

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36 ... 3&start=90

Postprzez orzel » 2013-04-10, 22:50

A jak to się ma do zeszlifowania papierem ściernym czy kątówką? Dlaczego zrobienie tego piaskiem jest lepsze?

szlifowanie ma dwie wady- raz że osłabia blachę poprzez jej zeszlifowanie a dwa podczas szlifowania blacha się nagrzewa co też wpływa na jej trwałość i podatność w późniejszym czasie na korozję itp

dzisiaj znowu wpadł opel astra, ale foty wrzucę jutro bo dzisiaj to już brak mocy przerobowej hehe
pozdro
kto nie ryzykuje ten nie pije szampana!!!

Avatar użytkownika
MarcinZ

Posty: 6835
Dołączył(a): 2009-07-19, 12:17
Lokalizacja: wiązowna

Moje BMW: http://lpg-forum.pl/

http://klima24mobilna.pl/

http://www.galserwis.pl/

Postprzez MarcinZ » 2013-04-11, 13:11

Cielawy temat ......

Avatar użytkownika
orzel

Posty: 5269
Dołączył(a): 2007-12-22, 11:43
Lokalizacja: SZCZECIN, Gryfino

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36 ... 3&start=90

Postprzez orzel » 2013-04-11, 22:08

siema

co by był związek z tematyką forum hehe :bmw: wklejam foty auta które dzisiaj kończyłem ;) ... mam nadzieję że właściciel nie będzie miał za złe że wklejam zdjęcia jego autorstwa :)
zakres prac: wymiana lamp z przed liftu na polift wraz z przerobieniem instalacji, zmiana zderzaka z przed liftowego na pakietowy
auto przed wszystkimi zmianami

Obrazek
wycinane miejsce na slr-y
Obrazek

przed założeniem
Obrazek

no i finalnie wszystko już na aucie
Obrazek

ogólnie fajna i przyjemna robota no i podstawa że właściciel zadowolony hehe
Ostatnio edytowano 2013-04-11, 22:16 przez orzel, łącznie edytowano 1 raz
kto nie ryzykuje ten nie pije szampana!!!

Avatar użytkownika
Kucharz

Posty: 14605
Dołączył(a): 2007-08-17, 22:04
Lokalizacja: Małkinia

Postprzez Kucharz » 2013-04-11, 22:10

jakos te nerki na ostatniej focie jak z PSa wyglądają

Avatar użytkownika
AdamM

Imię: Adam
Posty: 9777
Dołączył(a): 2008-12-15, 20:51
Lokalizacja: WZ

Moje BMW: e39 540iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=16276

Postprzez AdamM » 2013-04-11, 22:15

Kucharz napisał(a):jakos te nerki na ostatniej focie jak z PSa wyglądają
na pewno krzywo są

Avatar użytkownika
orzel

Posty: 5269
Dołączył(a): 2007-12-22, 11:43
Lokalizacja: SZCZECIN, Gryfino

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36 ... 3&start=90

Postprzez orzel » 2013-04-11, 22:21

AdamM napisał(a):Kucharz napisał/a:
jakos te nerki na ostatniej focie jak z PSa wyglądają
na pewno krzywo są

maska ma małą wgniotę przy nerce i dlatego tak to wygląda, noo ale auto na przyszły tydzień jest ustawione na lakierowanie/korektę kilku elementów i między innymi maski więc i to się usunie hehe

a obecnie od wczoraj "na tapecie" jest opel astra

robota puki co ok, choć w kościach czuję że będą problemy z tym autem w związku z odcieniem lakieru ( auto lakierowane przez jakiś chałturników 2 razy - na sobie ma 3 odcienie i cholera wie od którego koloru się łączyć :?

zakres prac: lakierowanie maski i przedniego zderzaka, zderzak tył, klapa tył do wystukania, wymiana poszycia(reperaturka) błotnika prawy tył włacznie z lakierowaniem i drzwi prawy tył lakier.

foty z wczorajszego dnia
auto rozebrane wstępnie i ocenione przed fuchą hehe
Obrazek

drzwi prawy tył ( kitu a ze 2 cm :mur: )
Obrazek
błotnik tył - i tutaj do wstawienia część reperaturki i wystukanie zakitowanej wcześniej przez bublarzy wgnioty
Obrazek
Obrazek

z dzisiejszego dnia
klapa wyprostowana, blacha zabezpieczona pod kit
Obrazek
drzwi po wstępnym zdarciu pęknięć itp
Obrazek
nadkole po
Obrazek

maska dotarta, w newralgicznych pkt zapryskana podkładem antykorozyjnym i gotowa w zasadzie pod podkład
Obrazek

przymiarka zderzaka- za każdym razem jak robię na zamiennikach to się zastanawiam ile ty małe chińskie rączki nie mają palców że by tak sp..ić element- ogólnie dużo rzeźby z dopasowaniem
Obrazek

cdn.....
kto nie ryzykuje ten nie pije szampana!!!

Avatar użytkownika
Mateusz_175

Imię: Mateusz
Posty: 3129
Dołączył(a): 2010-11-28, 14:00
Lokalizacja: ( RJA okolice Jarosławia ) Podkarpackie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 530D sedan Titansilber
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Postprzez Mateusz_175 » 2013-04-12, 10:56

Fajny temat, będe tu często zaglądał i śledził fotorelacje z prac :)
Jak ogarniesz tą maske w tym E39 żeby nerki równo siedziały to będzie dużo ładniej niż przed zmianami :)

Avatar użytkownika
Wala

Posty: 585
Dołączył(a): 2010-03-01, 09:44
Lokalizacja: Wwa

Postprzez Wala » 2013-04-12, 11:18

Nie do końca rozumiem ratowanie takich ociekających szpachlą elementów.

Nie lepiej jest kupić zdrową maskę/drzwi/błotnik i polakierować? Zapewne tak bym zrobił w swoim aucie, zamiast ratować trupie części.

Jeśli z Astrą i z odcieniami jest jak piszesz to auto do malowania całe bez dachu....

Avatar użytkownika
pawelek87

Posty: 315
Dołączył(a): 2012-08-28, 07:28
Lokalizacja: opolskie, obecnie uk

Postprzez pawelek87 » 2013-04-13, 18:44

Ciekawy temat założyłeś, warto zajrzeć. Po poprawieniu maski i naprostowaniu nerek E39 będzie robiło robotę :D
Pozdro
Chcemy mieć niemieckie fury, japońskie motocykle
amerykańskie buty i zaliczyć tajską ...

Avatar użytkownika
orzel

Posty: 5269
Dołączył(a): 2007-12-22, 11:43
Lokalizacja: SZCZECIN, Gryfino

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36 ... 3&start=90

Re: Galeria moich prac

Postprzez orzel » 2018-04-07, 20:15

Odkopuje temat .... od ostatniej auktalizacji aut przewinęło się od groma - a że teraz mam znowu auto powiązane z tematyką forum ale nie będące nigdzie w galerii to coś tam pokarzę ;)
pacjent e34 525
1
przyjazd na miejsce( jest sprawne)
Obrazek
2
Obrazek
3
do wymiany idzie podłużnica dolna poprzeczna ( pod chłodnicami) swoją drogą za kawałek metalu spora cena ......
Obrazek
4
Aktualnie zawieszenie jest w czerwieni i na prośbę właściciela takie zostanie- ja od siebie po piaskowaniu i ponownym lakierowaniu jedynie zmienie jedynie odcień na bardziej wyrazisty ;)
Obrazek
5
Podłoga w trakcie ściągania konserwacji ( Bardzo silna chemia !!!!!)
Obrazek
6
Jakieś tam pierwsze znaleziska- choć ogólnie muszę przyznac ze auto było kiedyś już konserwowane i to dobrze wpłynęło na jego stan, nie mniej jednak przy tym egzemplarzu wszystkie łączenia blach będą zdzierane do zera i od nowa zabezpieczane .
Obrazek
7
progi ocynk nie produkcji Polcaru
Obrazek
8
Obrazek
przed wspawaniem zabezpieczenie od wewnątrz antykorozją
9
Obrazek

Ogólnie zakres prac standardowy- wyeliminowanie rdzy do 0 , reperaturki , konserwacja ( w tym przypadku bedzie grafit + czerwono/czarne zawieszenie) , uszczelnienie silnika, wymiana lamp przód, montaż progów na OEM spinki a nie klej, wymiana eleementów zawieszenia, geometria auta , zabezpieczenie profili itp
Będe sie starał na bieżąco coś wstawiać ;)
pozdro
kto nie ryzykuje ten nie pije szampana!!!

Avatar użytkownika
Mateusz_175

Imię: Mateusz
Posty: 3129
Dołączył(a): 2010-11-28, 14:00
Lokalizacja: ( RJA okolice Jarosławia ) Podkarpackie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 530D sedan Titansilber
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: Galeria moich prac

Postprzez Mateusz_175 » 2018-04-08, 10:00

Kupiłeś to E34 ?
Fajnie wygląda, powodzenia w remoncie :)

Avatar użytkownika
orzel

Posty: 5269
Dołączył(a): 2007-12-22, 11:43
Lokalizacja: SZCZECIN, Gryfino

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36 ... 3&start=90

Re: Galeria moich prac

Postprzez orzel » 2018-04-08, 14:13

Mateusz_175 napisał(a):upiłeś to E34 ?

chciał bym ale to auto klienta hehe :)
kto nie ryzykuje ten nie pije szampana!!!

Avatar użytkownika
orzel

Posty: 5269
Dołączył(a): 2007-12-22, 11:43
Lokalizacja: SZCZECIN, Gryfino

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36 ... 3&start=90

Re: Galeria moich prac

Postprzez orzel » 2018-05-03, 12:15

Obrazek
Obrazek
taki kontrast ;)
kto nie ryzykuje ten nie pije szampana!!!


Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość