Strona główna forum
Pozostałe
Rozmowy Kontrolowane

Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Wszystko co nie dotyczy serii 5 i nie koniecznie ma związek z motoryzacją ;)
Czyli tzw. Pogawędki!
Avatar użytkownika
Harnaś

Imię: Krystian
Posty: 2829
Dołączył(a): 2008-12-07, 10:30
Lokalizacja: WPN/WD

Moje BMW: e60 ///M57TU
e39 m51d25->m57d30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=51750
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=76402

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Harnaś » 2019-07-30, 17:04

Kurde wieczorem jak nie zapomne to poszukam ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Przyjaciel Degustatora trunku Harnaś w puszce.

Timeless Ultimate Driving Machine
Obrazek

INPA/ISTA/Skalowanie zegarów e6X/e7X/e8X/e9X czasem i pixele ;)

kubavipunciu

Posty: 501
Dołączył(a): 2010-11-21, 19:16
Lokalizacja: Krosno

Moje BMW: e39 530d

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez kubavipunciu » 2019-07-30, 17:09

Dzięki czekam, nie chce żeby wyglądało na rzeźbę a przy takich temperaturach wolałbym by jednak dmuchalo poprawnie.

Burza954

Imię: Sebastian
Posty: 22
Dołączył(a): 2018-08-31, 22:08
Moje BMW: E39 sedan M62b44tu
E36 M52B20

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Burza954 » 2019-08-07, 19:02

Jestem ponad miesiąc po wymianie skrzyni, chodzi ona dużo, ale to dużo lepiej niż moja stara przed problemami jakie miałem w maju.
Ale zmierzam do tego, że dzisiaj po raz pierwszy miałem okazje wypróbować przyśpieszenie do v-max i tutaj mały zonk.
Przy prędkości ok 245km/h nagle poczułem delikatną zmianę biegu i na desce ukazał się błąd skrzyni biegów. :/
Po zatrzymaniu, zgaszeniu i ponownym właczeniu auta błędu nie było. I pokonałem spokojnie 30/40km i takie błędy ukazały się w inpa. W czym może być problem? Skrzynia pracuje znakomicie bym powiedział. Tryb sport, tryb manual jak i kick down, nic się nie dzieje. Nie myśli tak jak stara przed problemami. Dzięki za jakąś pomoc. Obrazek

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

bonzo320i

Posty: 1522
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez bonzo320i » 2019-08-07, 21:00

Pierwszy błąd dotyczy sygnału prędkości skrzyni, drugi mówi o ślizgającym Się konwerterze. Możliwe,że sama skrzynia w Sobie jest ok, jednak jak dałeś jest fest w podłogę to przy Vmax zgłupiała ;)
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
Thazek

Imię: Łukasz
Posty: 5733
Dołączył(a): 2010-08-07, 22:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Moje BMW: BMW E39 530d Manual 1999r
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=21405

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Thazek » 2019-08-08, 17:15

Panowie, żeby nie zakładać tematu. Ostatnio chodzi mi po głowie zmiana auta. Rozglądam się za X5 oczywiście przed FL z silnikiem 3.0d 184KM. Nie zależy mi na jakimś nowym roczniku. Szukałem czegoś z manualną skrzynią, ale strasznie mało tego jest. dochodząc do sedna. Nigdy nie miałem auta z automatyczną skrzynią biegów. Na co zawracać uwagę? Jak testować? Co robić? Jakie usterki mogę spotkać w X5? Na co zwrócić uwagę przy kupnie? Wiadomo wtryski, turbo itp. Ale ma może jakieś wady? Auto oczywiście będzie pewnie miało grubo ponad 300 tys przebiegu, więc liczę się z tym, że dużo będzie do roboty... jeśli tu nikt się nie wypowie, to może dajcie jais namiar na forum lub temat gdzie ktoś mi podpowie kilka rzeczy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Burza954

Imię: Sebastian
Posty: 22
Dołączył(a): 2018-08-31, 22:08
Moje BMW: E39 sedan M62b44tu
E36 M52B20

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Burza954 » 2019-08-08, 17:54

bonzo320i napisał(a):Pierwszy błąd dotyczy sygnału prędkości skrzyni, drugi mówi o ślizgającym Się konwerterze. Możliwe,że sama skrzynia w Sobie jest ok, jednak jak dałeś jest fest w podłogę to przy Vmax zgłupiała ;)
Czyli, jeździć, obserwować, a jak będzie okazja to sprawdzić stan oleju po już w miarę ładnych kilometrach przebytych od wymiany tak dla pewności? :)

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

bonzo320i

Posty: 1522
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez bonzo320i » 2019-08-08, 21:01

Thazek jak chcesz podam Ci namiary na koleżkę,który takie X5 3.0d przed liftowe ujeżdża i automat. Zadzwonisz,wypytasz o wszystko ;)
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
Thazek

Imię: Łukasz
Posty: 5733
Dołączył(a): 2010-08-07, 22:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Moje BMW: BMW E39 530d Manual 1999r
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=21405

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Thazek » 2019-08-09, 07:11

bonzo320i napisał(a):Thazek jak chcesz podam Ci namiary na koleżkę,który takie X5 3.0d przed liftowe ujeżdża i automat. Zadzwonisz,wypytasz o wszystko ;)

Spoko. Jak będę już „na kupnie” to zadzwonię. Póki co, to tak głośno myśle aby zmienić.

A jak jest a automatem? Jak w ogóle go sprawdzić? Nie może szarpać. Nie może przeciągać itp. Jaki sposób na sprawdzenie prócz wiadomo błędów, które sprawdzę kompem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Avatar użytkownika
Harnaś

Imię: Krystian
Posty: 2829
Dołączył(a): 2008-12-07, 10:30
Lokalizacja: WPN/WD

Moje BMW: e60 ///M57TU
e39 m51d25->m57d30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=51750
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=76402

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Harnaś » 2019-08-09, 07:25

Thazek
o ile wiem to tam ZF więc zawsze trochę łatwiej ;)

o tyle ze sie nie wysypie bo dłuzej trasą jechałeś więcej niż 120km/h ;D
Przyjaciel Degustatora trunku Harnaś w puszce.

Timeless Ultimate Driving Machine
Obrazek

INPA/ISTA/Skalowanie zegarów e6X/e7X/e8X/e9X czasem i pixele ;)

Avatar użytkownika
Thazek

Imię: Łukasz
Posty: 5733
Dołączył(a): 2010-08-07, 22:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Moje BMW: BMW E39 530d Manual 1999r
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=21405

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Thazek » 2019-08-09, 14:18

Harnaś napisał(a):Thazek
o ile wiem to tam ZF więc zawsze trochę łatwiej ;)

o tyle ze sie nie wysypie bo dłuzej trasą jechałeś więcej niż 120km/h ;D

Ile koszt regeneracji takiej skrzyni ZF? Bo były chyba dwa modele? W jakich latach były produkowane wyżej wspomniane?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Avatar użytkownika
Krasek

Imię: Andrzej
Posty: 2522
Dołączył(a): 2009-01-18, 11:44
Lokalizacja: Białystok

Moje BMW: E39 530d
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=5 ... ead#unread

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Krasek » 2019-08-09, 19:58

ZF był po lifcie. Wcześniej GM.
Jedyny plus przedlifta to 4x4. Polift xdrive

Z przebiegami to różnie. Nie jest to ekonomiczne auto, więc i nie wszystkie mają 300tyś +
Obrazek

Avatar użytkownika
Thazek

Imię: Łukasz
Posty: 5733
Dołączył(a): 2010-08-07, 22:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Moje BMW: BMW E39 530d Manual 1999r
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=21405

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Thazek » 2019-08-09, 20:41

Krasek napisał(a):ZF był po lifcie. Wcześniej GM.
Jedyny plus przedlifta to 4x4. Polift xdrive

Z przebiegami to różnie. Nie jest to ekonomiczne auto, więc i nie wszystkie mają 300tyś +

Czyli powiedzmy, że chciałbym kupić automata, to lepiej po FL czy przed FL? Czy po prostu nie ma to znaczenia z uwagi na to kto jak dbał o samochód?
Pytam jako zupełny laik, bo nigdy w życiu nie jeździłem automatem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Avatar użytkownika
Harnaś

Imię: Krystian
Posty: 2829
Dołączył(a): 2008-12-07, 10:30
Lokalizacja: WPN/WD

Moje BMW: e60 ///M57TU
e39 m51d25->m57d30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=51750
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=76402

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Harnaś » 2019-08-09, 21:15

Czyli tak jak czulem bylem w bledzie ;)

Ja bym szukal polift ze wzgledu na m57n i zf skrzynie.. o ile wszystkie 3.0d poliftowe mialy m57n ;)

I mowie to jako posiadacz obu silnikow. Krasek z reszta tez ma taki sam zestaw ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Przyjaciel Degustatora trunku Harnaś w puszce.

Timeless Ultimate Driving Machine
Obrazek

INPA/ISTA/Skalowanie zegarów e6X/e7X/e8X/e9X czasem i pixele ;)

Avatar użytkownika
Thazek

Imię: Łukasz
Posty: 5733
Dołączył(a): 2010-08-07, 22:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Moje BMW: BMW E39 530d Manual 1999r
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=21405

Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Thazek » 2019-08-10, 15:22

Dobra. Dzięki za pomoc. A teraz jak sprawdzić i na co zwrócić uwagę podczas testu automata? Bo kompletnie się na tym nie znam. no wiadomo, że błędy sobie sprawdzę, ale chodzi o fizyczne sprawdzenie skrzyni.
E53 ma jakieś bolączki jak np. E39 typu: zalane serwo hamulca, padnięte webasto, czy coś w tym stylu?
Ps. Czyli od którego roku najlepiej szukać, żeby był z tą lepszą skrzynią biegów? 2003? 2004?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Avatar użytkownika
kepa416

Posty: 1184
Dołączył(a): 2016-04-05, 04:00
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=75091&p=970611#

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez kepa416 » 2019-08-10, 20:42

Panowie pytanko mam u mnie DPF prawdopodobnie detka i wymaga wymiany tutaj padnie decyzja na dniach bo będzie sprawdzony czy jest uszkodzony mechanicznie czy w ogóle mam pusta puszkę. No ciśnienie mam bardzo niskie a rura jest czorna.

Teraz pytanie widziałem zakup zamiennika to zło, widziałem regenerowane około 1500 zł co jest spoko bo za start jak będzie coś w środku coś tam dostanę. Czy raczej z myślą o modach i o tym że w pl można jeździć bez a za granicę nie wybieram się to może zastąpić go dpf delete od RM?

Bo przyznam że zrobił mu się mokry silnik przez podlewanie paliwa do oleju i wysoki poziom

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości