Strona główna forum
Pozostałe
Rozmowy Kontrolowane

Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Wszystko co nie dotyczy serii 5 i nie koniecznie ma związek z motoryzacją ;)
Czyli tzw. Pogawędki!
Avatar użytkownika
lysyxxx5

Imię: Mirek
Posty: 466
Dołączył(a): 2013-08-12, 13:53
Lokalizacja: Przysucha/Szydłowiec

Moje BMW: e39 528i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=64526

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez lysyxxx5 » 2016-12-26, 13:33

Bardzo możliwe, ze czujnik wału. Podłącz pod kompa, będzie wiadomo.

Avatar użytkownika
Mateusz_175

Imię: Mateusz
Posty: 2462
Dołączył(a): 2010-11-28, 14:00
Lokalizacja: ( RJA okolice Jarosławia ) Podkarpackie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 530D sedan Titansilber
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Mateusz_175 » 2016-12-26, 14:18

Szejn napisał(a):To samo. Guzik to guzik, do którego idzie plus. A to czy guzik jest nazwany dsc czy asc nie ma znaczenia.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Dudi napisał(a):Ja mam taki panel u siebie. Nawet przycisku nie wymieniałem.


Ok dzięki, w takim razie kupię panel z ASC :)


Jeszcze pytanko szykując się na wiosenny serwis jakiej firmy wybrać następujące części ? :
- pompa wody ( myślałem o Hepu, SKF, w sklepie polecają Dolz ale jakoś nie mam przekonania do tej firmy )
- termostat ( Behr ? )
- paski ( Conti ? )
- rolki i napinacze ( INA ? )
- wisko ( Behr ? )
Co będę jeszcze potrzebował, jakieś uszczelki przy pompie wody ? Jakieś dobre środki do czyszczenia EGR, IC itp ?

Avatar użytkownika
Dudi

Imię: Piotr
Posty: 2962
Dołączył(a): 2008-05-07, 07:51
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44131

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Dudi » 2016-12-26, 20:34

Mateusz_175 napisał(a):- termostat ( Behr ? )


wahler

Mateusz_175 napisał(a):- wisko ( Behr ? )


każde inne tylko nie to ;]



Reszta spoko.

Avatar użytkownika
Amos

Posty: 74
Dołączył(a): 2009-07-13, 13:21
Lokalizacja: WR-Radom

Moje BMW: E-CZY-DZIEWIĘĆ

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Amos » 2016-12-26, 21:21

Amos napisał(a):e39 523i

Rozruch: Loteria - raz pali od strzała, raz od strzała i gaśnie, a raz trzeba kręcić 2-3s.
Dynamika: Jedzie, ale się nie odpycha jak przystało na tą moc, czasem przerywa w okolicach 2,300 -...
na 4 biegu przy 2 tys. wskazówka obrotów stoi w miejscu a przyśpieszanie trwa wieczność.
(ogółem im wyższy bieg tym gorsze osiągi - ( pomijając zdroworozsądkową powinność )
Odcięcie zapłonu co sekundę bardzo flegmatyczne łuuuu .... łuuu

Czujnik wału ?

Czy jeszcze jakieś koncepcje ?


lysyxxx5 napisał(a):Bardzo możliwe, ze czujnik wału. Podłącz pod kompa, będzie wiadomo.


Na kompie wyszedł błąd sondy, i czujnika wałka dolotowego.
Auto nie jechało do 2tys.

Wymienione..

dalej dzieją się takie hece jak wypisałem wyżej.
(Choć fakt że nie podpinałem po wymianie czujnika wałka. )
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy...
Obrazek

Avatar użytkownika
Lukassz

Posty: 554
Dołączył(a): 2014-04-26, 17:31
Moje BMW: 525iA Lifestyle

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Lukassz » 2016-12-26, 22:06

Dudi napisał(a):
Mateusz_175 napisał(a):- wisko ( Behr ? )


każde inne tylko nie to ;]

U mnie trzecia sztuka dopiero była sprawna....

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4712
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez podol » 2016-12-26, 22:20

Amos napisał(a):Wymienione..
Na nowy oryginał?
Obrazek
www.bmwklubtorun.pl

Avatar użytkownika
Amos

Posty: 74
Dołączył(a): 2009-07-13, 13:21
Lokalizacja: WR-Radom

Moje BMW: E-CZY-DZIEWIĘĆ

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Amos » 2016-12-26, 23:24

podol napisał(a):
Amos napisał(a):Wymienione..
Na nowy oryginał?


Na oryginał z działającego silnika wyjętego przy swapie.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy...
Obrazek

kepa416

Posty: 496
Dołączył(a): 2016-04-05, 04:00

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez kepa416 » 2016-12-27, 00:32

Dudi napisał(a):
Mateusz_175 napisał(a):- termostat ( Behr ? )


wahler

Mateusz_175 napisał(a):- wisko ( Behr ? )


każde inne tylko nie to ;]



Reszta spoko.


Behr nie ale Behru jak najbardziej.

Avatar użytkownika
warszawa_24

Imię: Dawid
Posty: 3765
Dołączył(a): 2013-02-15, 18:20
Lokalizacja: Słubice FSL

Moje BMW: E38 728iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=42270
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=57926
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63207

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez warszawa_24 » 2016-12-27, 01:25

Mateusz_175 napisał(a):
Szejn napisał(a):To samo. Guzik to guzik, do którego idzie plus. A to czy guzik jest nazwany dsc czy asc nie ma znaczenia.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Dudi napisał(a):Ja mam taki panel u siebie. Nawet przycisku nie wymieniałem.


Ok dzięki, w takim razie kupię panel z ASC :)


Jeszcze pytanko szykując się na wiosenny serwis jakiej firmy wybrać następujące części ? :
- pompa wody ( myślałem o Hepu, SKF, w sklepie polecają Dolz ale jakoś nie mam przekonania do tej firmy )
- termostat ( Behr ? )
- paski ( Conti ? )
- rolki i napinacze ( INA ? )
- wisko ( Behr ? )
Co będę jeszcze potrzebował, jakieś uszczelki przy pompie wody ? Jakieś dobre środki do czyszczenia EGR, IC itp ?


1) SKF będzie ok, Hepu też
2) Wahler (jak wyżej), Gates
3) Tak :)
4) INA lub BTA - BTA zakłada Japońskie łożyska. Ich rolka na napianczu zrobiła u mnie 50tys i ciągle jak nowa, a prowadzącą mam już trzecią (Ruville 3 miesiące, INA prawie rok, teraz na próbę SNR)
5) Sachs

Uszczelki są w zestawie a raczej oring. Do EGR jakiś zmywacz do przepustnic czy gaźników a na koniec lekko WD40 dla poślizgu a IC można wypłukać wodą z preparatem do czyszczenia chłodnic - tak robimy jak turbo puści wszędzie olej.
Czas to pieniądz a pieniądz to BMW, więc kupujmy BMW bo szkoda czasu :)

Galeria mojej Warszawy 203:
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?p=225543

Avatar użytkownika
Mateusz_175

Imię: Mateusz
Posty: 2462
Dołączył(a): 2010-11-28, 14:00
Lokalizacja: ( RJA okolice Jarosławia ) Podkarpackie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 530D sedan Titansilber
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Mateusz_175 » 2016-12-28, 20:57

Dudi napisał(a):
Mateusz_175 napisał(a):- termostat ( Behr ? )


wahler

Mateusz_175 napisał(a):- wisko ( Behr ? )


każde inne tylko nie to ;]



Reszta spoko.




warszawa_24 napisał(a):
1) SKF będzie ok, Hepu też
2) Wahler (jak wyżej), Gates
3) Tak :)
4) INA lub BTA - BTA zakłada Japońskie łożyska. Ich rolka na napianczu zrobiła u mnie 50tys i ciągle jak nowa, a prowadzącą mam już trzecią (Ruville 3 miesiące, INA prawie rok, teraz na próbę SNR)
5) Sachs

Uszczelki są w zestawie a raczej oring. Do EGR jakiś zmywacz do przepustnic czy gaźników a na koniec lekko WD40 dla poślizgu a IC można wypłukać wodą z preparatem do czyszczenia chłodnic - tak robimy jak turbo puści wszędzie olej.


Dzięki chłopy za porady :).
Co do czyszczenia IC i chłodnic chciałbym też z zewnątrz je porządnie wymyć :). Jakiegoś specjalnego środka użyć ?
Generalnie mam myjkę i małą pianownicę z zestawu do niej ale sam nie wiem jak to myć czy tylko spryskać chemią i spłukać myjką czy co :D

Lukassz napisał(a):U mnie trzecia sztuka dopiero była sprawna....

Masakra... :dobani:

Avatar użytkownika
Falconn

Imię: Marcin
Posty: 169
Dołączył(a): 2016-04-17, 20:26
Lokalizacja: Żywiec

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 523
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=68744

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Falconn » 2016-12-29, 19:12

Niezbyt krótko ale nie chce zakładać nowego tematu o polo na forum BMW, a być może ktoś jest w temacie ;) Czy ktoś z użytkowników miał jakąś styczność z VW Polo 6n2 1.0 MPI? Znajomy ma coś takiego, wyrzuca checka, na kompie błąd - zawór EGR. Przywiózł mi go dziś bym pogrzebał i przeczyścił EGR'a, po odkręceniu dwóch śrub mocujacych ok, natomiast po popuszczeniu trzeciej leje się płyn chłodniczy, jakby zabrudzony sadzami, brudny brązowy a wlewany był różowy Pod korkiem oleju jest masło. Kumpel od tego auta dzwonił do jakiegoś speca i twierdzi, że z uszczelką pod głowicą wszystko jest ok bo on też ma takie polo i EGR jest chłodzony cieczą, a pod korkiem oleju ma być masło bo płyn idzie nad głowicą :) Czy możliwe by egr w takim aucie był chłodzony płynem? Co do drugiego stwierdzenia jestem sceptycznie nastawiony, bo kolor oleju na bagnecie też nie jest czarny tylko z lekka brązowy. Lecz z drugiej strony, auto ma poziom płynu troche ponad minimum, zrobiłem nim jakieś 20km i poziom jest ten sam. Nie necie i forum polówki też nie idzie nic znaleźć na temat tego EGR oraz niby "maślanego korka oleju" :)

Avatar użytkownika
Benyo

Imię: Kuba
Posty: 665
Dołączył(a): 2014-11-14, 19:00
Lokalizacja: Kętrzyn

Moje BMW: BMW E39 530dA
BMW E39 540i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=55641
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=69762

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez Benyo » 2016-12-29, 22:13

Masło na korku oleju pojawia się wtedy, gdy olej miesza się z wilgocią. Dzieje się to przeważnie wtedy, gdy auto ma robi krótkie trasy, np. po mieście, może mieć przytkaną odmę oraz "nadciśnienie", czyli uwalone pierścienie, może być również coś z uszczelkami, jeśli płyn chłodzący dostaje się do oleju. Sprawdź czy go nie ubywa.

kepa416

Posty: 496
Dołączył(a): 2016-04-05, 04:00

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez kepa416 » 2017-01-02, 01:22

Podczas dodawania gazu po odpaleniu widzę że światła i oświetlenie wnętrza świecą mocniej dmuchawa też zaczyna inaczej pracować. Sprawdzałem ladowanie na inpie i jest ok. Myślicie że alternator kończy swój żywot czy wina akumulatora?

bonzo320i

Posty: 931
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez bonzo320i » 2017-01-04, 23:40

Koledzy sonda do M52(tylko przed katem) jakiej firmy najpewniejsza?? Oryginały siedzą NTK czy brać takie same? Czy któres z tych: VDO,Bosch,Denso a może ktoś przetestował jakiś tańszy zamiennik??
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Avatar użytkownika
BMW&525D

Imię: Kuba
Posty: 372
Dołączył(a): 2016-03-23, 20:39
Moje BMW: 525d e39 lift

Re: Jednym słowem-czyli krótko, zwięźle i na temat.

Postprzez BMW&525D » 2017-01-05, 18:25

Jakie są parametry felg BBS RS 17'?

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: burdon i 1 gość