Strona główna forum
Forum
Wszystko o serii 5

Wybór pomiedzy LPG a ON.

Dział dotyczący serii 5-czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, porównania modeli, czy warto kupić BMW Exx, gadżety, ciekawostki, historia,nowości itp.
r4ll

Posty: 480
Dołączył(a): 2012-04-02, 13:49
Lokalizacja: Kępno / Wrocław

Moje BMW: E39 530i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=65566

Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez r4ll » 2018-01-03, 08:56

Temat stary jak rzeka.
Wady i zalety obu znamy.
A mimo wszystko mam kilka wątpliwości i liczę na pomoc.

E39 z dieslem czy lpg?

Priorytetem dla mnie będzie to, żeby jeeeeździć i jak najmniej się martwić. Chce mieć spokojną głowę wsiadając za kółko, że najbliższe 500km to będzie przyjemność a nie zmartwiene.

Najmniej istotne dla mnie to czy to będzie m52b20 czy czy m54b30 czy m62b35 na podtlenku czy m47 czy m57d25 / d30. Moc, różnice w spalaniu będzie grało trzecioplanową rolę.

Raczej wolałbym polift, sedan i manual ale to nie jest sztywna reguła.

Trasy po 25km w jedną stronę do pracy + sporadycznie weekendy wycieczki 200 do 700km.
Mam m54 wiem, że m52 i m54 są trwałe. Diesle wiem, że bmw robi dobre, ale tylko tyle. Boję się trochę ich bo mało o nich wiem. Zwłaszcza boję się, że mogą być już za stare i zbyt zajeżdżone na swój wiek.

Na co wy byście postawili na moim miejscu?
Moja e39 530i --->>> r4ll --->> e39 530i

trucky

Imię: Piotr
Posty: 593
Dołączył(a): 2014-11-05, 10:17
Lokalizacja: Dolsk WLKP

Moje BMW: E39 528 i E46 320Cd
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez trucky » 2018-01-03, 10:25

Trochę za wcześnie by wyciągnąć większe wnioski, ale od około miesiąca mamy e46 320cd i żona tym jeździ do pracy 40km w jedną stronę, ja z kolei 65km w jedną i jak wiesz jeżdżę m52tub28 z gazem i koszt paliwa jest bardzo zbliżony, 10,5-11LPG moje vs 5,5l ON żony. 5er na gazie zrobiłem już prawie 100tys km i absolutnie nie mogę narzekać :ok:, dieslem na razie zrobiliśmy 3tys km więc ciężko mi się wypowiadać o awaryjności. Jak masz jakieś pytania wal śmiało.

Na pewno fajniejsze w przypadku diesla jest to że masz duży zasięg na baku, ja tankuję co 4-5 dni, żona raz na 2 tygodnie.

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7941
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez Bombel » 2018-01-03, 10:47

trucky
to jaką Ty masz butlę? Dziennie 130 km i 5 dni dasz radę obskoczyć?
Mam ma chwile obecna bana. Myslalem ze dam rade sam z zarzadem ale nie udaje mi się. Dlaczego?
Za moje niewytlumaczone zachowanie prawdopodobnie juz nie wroce. Wszystkich przepraszam.

trucky

Imię: Piotr
Posty: 593
Dołączył(a): 2014-11-05, 10:17
Lokalizacja: Dolsk WLKP

Moje BMW: E39 528 i E46 320Cd
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez trucky » 2018-01-03, 10:50

55l wchodzi, te 5 dni to fakt przesadziłem, powiedzmy że jak tankuję w poniedziałek rano u siebie, to w czwartek po południu już mam końcówkę i trzeba znowu zajeżdżać tankować. Upierdliwe być tak często na stacji.

r4ll

Posty: 480
Dołączył(a): 2012-04-02, 13:49
Lokalizacja: Kępno / Wrocław

Moje BMW: E39 530i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=65566

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez r4ll » 2018-01-03, 13:55

Dodatkowa przestrzeń bagażowa i spory zasięg na jednym tankowaniu zdecydowanie są sporymi atutami.
Moja e39 530i --->>> r4ll --->> e39 530i

Avatar użytkownika
lysyxxx5

Imię: Mirek
Posty: 575
Dołączył(a): 2013-08-12, 13:53
Lokalizacja: Przysucha/Szydłowiec

Moje BMW: e39 528i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=64526

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez lysyxxx5 » 2018-01-03, 20:33

trucky napisał(a):55l wchodzi, te 5 dni to fakt przesadziłem, powiedzmy że jak tankuję w poniedziałek rano u siebie, to w czwartek po południu już mam końcówkę i trzeba znowu zajeżdżać tankować. Upierdliwe być tak często na stacji.


Zgadzam się, duża częstotliwość tankowań oraz duuuuuużo wolniejsze tankowanie to jedyne minusy LPG, przynajmniej w moim przypadku:)

Avatar użytkownika
Dudi

Imię: Piotr
Posty: 3236
Dołączył(a): 2008-05-07, 07:51
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44131

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez Dudi » 2018-01-03, 21:02

Na LPG zrobiłem już ponad 100tys. Ostatnio wymienilem wtryski bo jeden się zaciął. Tyle kłopotów.
Miałem wcześniej diesla (co prawda tdsa) ale co trochę coś. Też zrobiłem nim stówę.

Teraz przynajmniej mróz nie mróz przekrecasz kluczyk i jedziesz. Z resztą sam wiesz.

Z minusów dla gazu to jak poprzednicy pisali częste tankowanie. Ja pompuje co 3-4 dni.

lincoln

Imię: Przemooo
Posty: 574
Dołączył(a): 2012-11-25, 23:09
Lokalizacja: GST

Moje BMW: e39 M5

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez lincoln » 2018-01-03, 21:33

Pojeździłem trochę m57 i jak dla mnie kultura pracy jest za niska do komfortwego jeżdżenia. LPG nie jest złe, ale zawsze coś komplikuje przy diagnostyce (mechanior zwala winę na LPG, gazownik na niesprawną mechanikę czy elektrykę). Oba rozwiązania generują problemy, do LPG powinien więc być w miare prosty silnik.

trucky

Imię: Piotr
Posty: 593
Dołączył(a): 2014-11-05, 10:17
Lokalizacja: Dolsk WLKP

Moje BMW: E39 528 i E46 320Cd
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez trucky » 2018-01-03, 21:36

lincoln napisał(a):mechanior zwala winę na LPG, gazownik na niesprawną mechanikę czy elektrykę


Dlatego trzeba mieć mechanika, który ogarnia jedno i drugie i nie marudzi, że coś jest zrąbane tylko szuka i naprawia ;) Na szczęście takiego mam :ok:

Avatar użytkownika
beatles

Posty: 1284
Dołączył(a): 2008-03-24, 20:06
Ostrzeżenia: 2

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez beatles » 2018-01-03, 22:40

Jeździć i jak najmniej sie martwić i e39 ...to nie gra ze soba. Ale jeśli juz, to bralbym e39. Zrobiłem e39 70.000km na lpg i zadnej awarii lpg nie było

Avatar użytkownika
Pawcio2416

Imię: Paweł
Posty: 354
Dołączył(a): 2016-01-11, 18:27
Lokalizacja: Gniezno

Moje BMW: Było E34 520i 1992 sedan jest E34 525i 1991 sedan
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=6 ... ead#unread

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez Pawcio2416 » 2018-01-03, 22:41

Jak dla mnie wybór był był oczywisty benzyna+lpg koszty paliwa te same praktycznie jednak kultura pracy i koszty eksploatacyjne zdecydowanie na plus benzyna z lpg

alider

Posty: 140
Dołączył(a): 2014-01-22, 00:51

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez alider » 2018-01-04, 09:31

Mialem 3 auta z LPG w tym jedno to BMW. Lacznie zrobilem ok 130kkm tymi autami bez powaznej awarii. Wszystkie te auta byly kupione bez LPG i instalacje robilem w polecanych warsztatach. Ogolnie jestem zadowolony, ale nie uwazam, ze LPG jest takie super.
Generalnie LPG wiaze sie 2 zasadnicznymi wadami:
1. Instalacja sama w sobie i jej wady i usterki - wiadomo o co chodzi - zajmuje troche miejsca, trzeba zamontowac i moze czasem cos sie w niej popsuc. Da sie zyc.
2. Temperatura spalania - robilem instalacje i regulowalem w naprawde dobrych miejscach to widzac to jak to jest robione, jestem przekonany, ze zdecydowana wiekszosc aut jezdzi z powiedzmy "srednio" wyregulowanym gazem. Na szczescie wiekszosc osob jezdzi uzywajac 30-50% max mocy. Problem sie robi jesli zaczeniemy jezdzic uzywacjac 70-80% mocy, szczegolnie utrzymujac ja na stalym poziomie np. dluga i szybka jazda autostradowa. W tym zakresie obrotow i obciazen, instalacje sa czesto wyregulowane na oko, szczegolnie jesli serwis nie ma hamowni. Jazda z kompem to lipa, z AFR na pewno lepiej, ale i tak ciezko dobrze obciazyc auto. Bledy tutaj popelnione nie beda latwo widoczne, ale moga mocno skrocic zycie glowc(y), szczegolnie jak bedziemy dobrze obciazac auto.

Wedlug mnie do 20kkm/rok lub gdy mamy wiele aut to tylko benzyna, bo zysk z diesla czy LPG jest zbyt maly.
Powyzej 20kkm/rok to:
- jak duzo i szybko po autostradach to jak najnowszy diesel, nawet niekoniecznie BMW
- jak w duzym miescie, okolicach czy krajowkach to LPG

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7941
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez Bombel » 2018-01-04, 09:40

alider napisał(a):Wedlug mnie do 20kkm/rok lub gdy mamy wiele aut to tylko benzyna, bo zysk z diesla czy LPG jest zbyt maly.

Niezbyt się mogę zgodzić. Im więcej auto pali, tym większy zysk z LPG. Mi się prawie zwróciło po roku, a jeżdzę mało. Jak ktoś ma Fiata pandę, co pali 6-7 w mieście to tak, ale wysokolitrażowe BMW zwraca się szybko. Jedyny minus, to jazda w mieście na krótkich odcinach, wtedy zysk jest taki sobie.
Mam ma chwile obecna bana. Myslalem ze dam rade sam z zarzadem ale nie udaje mi się. Dlaczego?
Za moje niewytlumaczone zachowanie prawdopodobnie juz nie wroce. Wszystkich przepraszam.

Avatar użytkownika
PL Doughnut

Posty: 1651
Dołączył(a): 2009-07-20, 17:35
Lokalizacja: So'ton

Moje BMW: f10 530iA M Sport Pack

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez PL Doughnut » 2018-01-04, 10:39

Po tej apoteozie LPG warto przyjàć do wiadomości, że nowsze silniki benzynowe sà na bezpośrednim wtrysku co powoduje spalanie na poziomie starszych diesli, a instalacja gazowa to koszt, ktòry jest mało opłacalny. Ja wiem, że w temacie chodzi o starsze auto, ale jeżeli, jak mówi kolega, moc to sprawa trzeciorzédna to lepiej kupić 2.2 benzyne, olać LPG i bedzie taniej oraz ekonomicznie. A jeżeli nie, to wolałbym jakiegokolwiek diesla niż LPG.

Regards
Obrazek

r4ll

Posty: 480
Dołączył(a): 2012-04-02, 13:49
Lokalizacja: Kępno / Wrocław

Moje BMW: E39 530i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=65566

Re: Wybór pomiedzy LPG a ON.

Postprzez r4ll » 2018-01-04, 10:54

Nie mogę się zgodzić.
Nie zauważyłem by kolegom, którzy mają mniejszy silnik niż ten który mam obecnie paliło jakoś zauważalnie mniej. W e39 wszystkie R6 mają mały rozstrzał średniego spalania moim zdaniem.
Chyba, że na kołach 15" jadą na kropelce to może.

Jakieś sugestie na co szczególnie zwrócić uwagę w M57/M47? W sieci informacje są niespójne.
Moja e39 530i --->>> r4ll --->> e39 530i

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], grostecki i 2 gości