Strona główna forum
Forum
Wszystko o serii 5

[E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Dział dotyczący serii 5-czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, porównania modeli, czy warto kupić BMW Exx, gadżety, ciekawostki, historia,nowości itp.
Ryufo7

Imię: Kamil
Posty: 6
Dołączył(a): 2017-04-11, 10:38
Moje BMW: E34 M20B20

[E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Ryufo7 » 2017-12-04, 16:57

Witam serdecznie.
Niedawno zakupiłem E34 i postanowiłem mimo nadchodzącej zimy coś podłubać z nudów.
Postanowiłem na pierwszy ogień wziąć dolot...
Zdemontowałem kompletny dolot od filtra powietrza przez przepływomierz, przepustnice aż po sam kolektor dolotowy włącznie. Niestety napotkałem małą przeszkodę a mianowicie - listwa wtryskowa. Nie mam zielonego pojęcia jak zdemontować poszczególne wtryski a nie chce robić nic na siłe by czegoś nie zniszczyć. Może ktoś by coś podpowiedział ;c
Dlaczego wyjąłem cały kolektor? Ponieważ przepustnica wyglądała tak:
Obrazek
Obrazek
Widząc taką przepustnice doszedłem do wniosku, że kolektor w cale lepiej wyglądać nie będzie, a nawet i gorzej od strony wtrysków... i się nie myliłem.
Tak oto wygląda Kolektor:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Problem tkwi w tym, że nie wiem jak zdemontować listwę wtryskową z kolektora... zdemontowałem listwę elektroniczną która jest podłączona bezpośrednio do wtrysków czyli to:
Obrazek

I do zdemontowania została już tylko listwa z samymi wtryskami:
Obrazek
odkręciłem te 4 nakrętki z listwy, niby juz jest delikatnie luźna ale nie wiem jak ją wyjąć... Nie chce nic uszkodzic więc postanowiłem napisać w tej sprawie do was. Myślę, że znajdzie się jakaś miła duszyczka która pomoże mi z tym fantem ;c Być może jest to banał ale neistety ja jestem samoukiem i mechaniki ucze sie majsterkując dlatego tak to wygląda a nie inaczej. z góry dziękuje i pozdrawiam Kamil.

Avatar użytkownika
DobraMorda

Posty: 505
Dołączył(a): 2015-08-22, 20:19
Moje BMW: E34 520i 1992r

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez DobraMorda » 2017-12-04, 18:12

Wtryski są na oringach, siedzą na wcisk:)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Ryufo7

Imię: Kamil
Posty: 6
Dołączył(a): 2017-04-11, 10:38
Moje BMW: E34 M20B20

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Ryufo7 » 2017-12-04, 18:15

W takim razie mam ciągnąć je na siłe?
Jeżeli uda mi się je wyciągnąć to obecne oringi zniszcze i będę musiał założyć nowe?


#edit:
Dobra zdemontowane, DZIEKI bardzo za pomoc <3

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7940
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Bombel » 2017-12-04, 19:35

Nie powinieneś ich zniszczyć od cięganięcia na siłę. Po demontarzu ocenisz i ewentualnie kupisz drugie.

Pierwsza sprawa, to dlaczego tak wygląda, przepustnica czy kolektor. Na 99.9% obstawiam gaz II generacji. Wyrzuć to w cholerę. Wstaw sekwencję, bo będziesz miał cały czas to samo.

burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 941
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez burdon » 2017-12-04, 23:31

Ja u siebie (w m62) normalnie siłowo (ale ostrożnie) wytargałem wtryski, żaden nie uległ awarii i oringi też były w dobrej kondycji. Jak uznasz, że należy wymienić, to cena nie powinna być przerażająca.
Oddam w dobre ręce swoje 535iA e39.

"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7940
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Bombel » 2017-12-05, 07:14

Te oringi są po góra 6zł w aso, a po 1zł w sklepach.

Avatar użytkownika
szachmat

Posty: 755
Dołączył(a): 2011-06-23, 10:33
Lokalizacja: Olszyna

Moje BMW: jest super.

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez szachmat » 2017-12-05, 12:38

Wymień te orgini bo to groszowe sprawy, a później mogą być cyrki jak wrzucisz stare.

Ryufo7

Imię: Kamil
Posty: 6
Dołączył(a): 2017-04-11, 10:38
Moje BMW: E34 M20B20

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Ryufo7 » 2017-12-05, 13:33

spoko, wszystko wyciągnięte(nic nie popsułem :D), nowe oringi kupie na dniach jak będę to wszystko montował spowrotem.

Kod: Zaznacz cały
Pierwsza sprawa, to dlaczego tak wygląda, przepustnica czy kolektor. Na 99.9% obstawiam gaz II generacji. Wyrzuć to w cholerę. Wstaw sekwencję, bo będziesz miał cały czas to samo.

Autko sprowadzone jest z Danii i gazu nie widziało, nie wiem dlaczego tak zasyfione

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7940
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Bombel » 2017-12-05, 14:29

No to jak bez gazu, to Ci powiem że masakra naprawdę. Syf wygląda na typowy szlam z gazu. A tu nie... Może ktoś na gazie jeździł i zdemontował? Poszukaj, czy nie ma śladów.

Ryufo7

Imię: Kamil
Posty: 6
Dołączył(a): 2017-04-11, 10:38
Moje BMW: E34 M20B20

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Ryufo7 » 2017-12-05, 16:26

na razie kiepsko z czasem bo mam prace 3zmianową + obowiązki.
Kolektor wymyty razem z przepustnicą(pięknie nagar zszedł po "acetonie")
Myślę, że na dniach zajmę się całą drożnością węży lącznie z chłodnicą termostatem itd.. + będę szukał czy czasem nie ma śladów po gazie.

Do wtrysków kupić tylko nowe oringi czy na kolektor uszczelki również?(stare wydają się w porządku)

burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 941
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez burdon » 2017-12-05, 23:34

Pod kolektor też kup. Będziesz miał spokój na lata.
Oddam w dobre ręce swoje 535iA e39.

"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke


Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości