Strona główna forum
Forum
Wszystko o serii 5

[E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Dział dotyczący serii 5-czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, porównania modeli, czy warto kupić BMW Exx, gadżety, ciekawostki, historia,nowości itp.
Ryufo7

Imię: Kamil
Posty: 6
Dołączył(a): 2017-04-11, 10:38
Moje BMW: E34 M20B20

[E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Ryufo7 » 2017-12-04, 16:57

Witam serdecznie.
Niedawno zakupiłem E34 i postanowiłem mimo nadchodzącej zimy coś podłubać z nudów.
Postanowiłem na pierwszy ogień wziąć dolot...
Zdemontowałem kompletny dolot od filtra powietrza przez przepływomierz, przepustnice aż po sam kolektor dolotowy włącznie. Niestety napotkałem małą przeszkodę a mianowicie - listwa wtryskowa. Nie mam zielonego pojęcia jak zdemontować poszczególne wtryski a nie chce robić nic na siłe by czegoś nie zniszczyć. Może ktoś by coś podpowiedział ;c
Dlaczego wyjąłem cały kolektor? Ponieważ przepustnica wyglądała tak:
Obrazek
Obrazek
Widząc taką przepustnice doszedłem do wniosku, że kolektor w cale lepiej wyglądać nie będzie, a nawet i gorzej od strony wtrysków... i się nie myliłem.
Tak oto wygląda Kolektor:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Problem tkwi w tym, że nie wiem jak zdemontować listwę wtryskową z kolektora... zdemontowałem listwę elektroniczną która jest podłączona bezpośrednio do wtrysków czyli to:
Obrazek

I do zdemontowania została już tylko listwa z samymi wtryskami:
Obrazek
odkręciłem te 4 nakrętki z listwy, niby juz jest delikatnie luźna ale nie wiem jak ją wyjąć... Nie chce nic uszkodzic więc postanowiłem napisać w tej sprawie do was. Myślę, że znajdzie się jakaś miła duszyczka która pomoże mi z tym fantem ;c Być może jest to banał ale neistety ja jestem samoukiem i mechaniki ucze sie majsterkując dlatego tak to wygląda a nie inaczej. z góry dziękuje i pozdrawiam Kamil.

Avatar użytkownika
DobraMorda

Posty: 481
Dołączył(a): 2015-08-22, 20:19
Moje BMW: E34 520i 1992r

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez DobraMorda » 2017-12-04, 18:12

Wtryski są na oringach, siedzą na wcisk:)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Ryufo7

Imię: Kamil
Posty: 6
Dołączył(a): 2017-04-11, 10:38
Moje BMW: E34 M20B20

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Ryufo7 » 2017-12-04, 18:15

W takim razie mam ciągnąć je na siłe?
Jeżeli uda mi się je wyciągnąć to obecne oringi zniszcze i będę musiał założyć nowe?


#edit:
Dobra zdemontowane, DZIEKI bardzo za pomoc <3

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7940
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Bombel » 2017-12-04, 19:35

Nie powinieneś ich zniszczyć od cięganięcia na siłę. Po demontarzu ocenisz i ewentualnie kupisz drugie.

Pierwsza sprawa, to dlaczego tak wygląda, przepustnica czy kolektor. Na 99.9% obstawiam gaz II generacji. Wyrzuć to w cholerę. Wstaw sekwencję, bo będziesz miał cały czas to samo.

burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 881
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez burdon » 2017-12-04, 23:31

Ja u siebie (w m62) normalnie siłowo (ale ostrożnie) wytargałem wtryski, żaden nie uległ awarii i oringi też były w dobrej kondycji. Jak uznasz, że należy wymienić, to cena nie powinna być przerażająca.
Oddam w dobre ręce:
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=55&t=75219&view=unread#unread

"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7940
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Bombel » 2017-12-05, 07:14

Te oringi są po góra 6zł w aso, a po 1zł w sklepach.

Avatar użytkownika
szachmat

Posty: 727
Dołączył(a): 2011-06-23, 10:33
Lokalizacja: Olszyna

Moje BMW: E39 540iAT
E36 318Ti
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=7 ... ead#unread

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez szachmat » 2017-12-05, 12:38

Wymień te orgini bo to groszowe sprawy, a później mogą być cyrki jak wrzucisz stare.

Ryufo7

Imię: Kamil
Posty: 6
Dołączył(a): 2017-04-11, 10:38
Moje BMW: E34 M20B20

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Ryufo7 » 2017-12-05, 13:33

spoko, wszystko wyciągnięte(nic nie popsułem :D), nowe oringi kupie na dniach jak będę to wszystko montował spowrotem.

Kod: Zaznacz cały
Pierwsza sprawa, to dlaczego tak wygląda, przepustnica czy kolektor. Na 99.9% obstawiam gaz II generacji. Wyrzuć to w cholerę. Wstaw sekwencję, bo będziesz miał cały czas to samo.

Autko sprowadzone jest z Danii i gazu nie widziało, nie wiem dlaczego tak zasyfione

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7940
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Bombel » 2017-12-05, 14:29

No to jak bez gazu, to Ci powiem że masakra naprawdę. Syf wygląda na typowy szlam z gazu. A tu nie... Może ktoś na gazie jeździł i zdemontował? Poszukaj, czy nie ma śladów.

Ryufo7

Imię: Kamil
Posty: 6
Dołączył(a): 2017-04-11, 10:38
Moje BMW: E34 M20B20

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez Ryufo7 » 2017-12-05, 16:26

na razie kiepsko z czasem bo mam prace 3zmianową + obowiązki.
Kolektor wymyty razem z przepustnicą(pięknie nagar zszedł po "acetonie")
Myślę, że na dniach zajmę się całą drożnością węży lącznie z chłodnicą termostatem itd.. + będę szukał czy czasem nie ma śladów po gazie.

Do wtrysków kupić tylko nowe oringi czy na kolektor uszczelki również?(stare wydają się w porządku)

burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 881
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [E34]Demontaż wtryskiwaczy M20B20 - pomoc

Postprzez burdon » 2017-12-05, 23:34

Pod kolektor też kup. Będziesz miał spokój na lata.
Oddam w dobre ręce:
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=55&t=75219&view=unread#unread

"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke


Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości