Strona główna forum
Forum
Wszystko o serii 5

E39 530I Automat czy Manual ??

Dział dotyczący serii 5-czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, porównania modeli, czy warto kupić BMW Exx, gadżety, ciekawostki, historia,nowości itp.
Damczi

Imię: Damian
Posty: 2
Dołączył(a): 2017-09-19, 10:00

E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez Damczi » 2017-09-19, 10:16

Witam pasjonatow. Mam pytanie odnosnie tytulu. Czy automat w poliftowej e39 530I 2001r jest w jakis sposob specjalnie wadliwy??

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7940
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez Bombel » 2017-09-19, 11:15

Specjalnie nie jest. Ale niechcący może być.
Automat jak automat.

burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 976
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez burdon » 2017-09-19, 18:45

Automat w e39 jest całkiem fajny. Płynnie zmienia biegi, nie przeciąga. Jak na bierząco wymienia się olej (czyli co 60-80tys. km) to nie ma problemu. Często jednak ten olej nie jest wymieniany na czas, ale można powiedzieć, że skrzynia daje o sobie znać, poprzez szarpnięcia z 5 biegu na 4. Wymieniasz olej i w 99,9% przypadków jeździsz dalej. Bywają awarie wstecznego, czy konwerter pada, ale to przy dużych przebiegach, 300tys., a nawet i 500tys.
Osobiście polecam. Duży komfort i wygoda.
Oddam w dobre ręce swoje 535iA e39. Pełna historia z Bimmer Check, serwis ASO do 2013r, ciut ponad 200tys. km.

"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke

Avatar użytkownika
Lukassz

Posty: 676
Dołączył(a): 2014-04-26, 17:31
Moje BMW: 525iA Lifestyle R.I.P.
tymczasowo Vectra 3.2 V6

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez Lukassz » 2017-09-19, 23:06

Nigdy w życiu manuala do codziennej jazdy. Miałem automata w E39 i było bardzo ok, nic nie padło.

maciek_m30

Posty: 2269
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez maciek_m30 » 2017-09-20, 00:09

+1, im dłużej jeżdżę tym autem w automacie, tym mniej chciałbym mieć manuala. Co do trwałości to nie ma reguły - jeden ma 200 tyś na blacie, zmienia olej co 30 tyś i mu skrzynia klęknie, drugi zrobi 500 tyś nie sprawdzając nawet stanu i nic się nie dzieje. Auta mają swoje lata i swoje przeżycia za sobą. Najwięcej zależy od tego jak to było traktowane w przeszłości, jak skrzynia jest na wykończeniu to wymiana oleju nie pomoże, jak jest zdrowa to i bez wymian będzie jeździć. Pamiętać trzeba, że ASB jest rzeczą eksploatacyjną, podlegającą naturalnemu zużyciu, tak jak sprzęgło w manualu. Więc im większy przebieg/większy kating tym większe prawdopodobieństwo awarii

Avatar użytkownika
szachmat

Posty: 772
Dołączył(a): 2011-06-23, 10:33
Lokalizacja: Olszyna

Moje BMW: jest super.

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez szachmat » 2017-09-20, 07:31

maciek_m30 napisał(a):+1, im dłużej jeżdżę tym autem w automacie, tym mniej chciałbym mieć manuala.


I ja potwierdzam, u mnie ta sama historia.

alider

Posty: 165
Dołączył(a): 2014-01-22, 00:51

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez alider » 2017-09-20, 08:00

szachmat napisał(a):
maciek_m30 napisał(a):+1, im dłużej jeżdżę tym autem w automacie, tym mniej chciałbym mieć manuala.


I ja potwierdzam, u mnie ta sama historia.
Ja jakos nie moge polubic automatow w benzynie bez turbo. Ewidentnie brakuje momentu w okolicy 1500obr, a wlasnie takie obroty sa czesto w jezdzie miejsko-podmiejskiej. Jedziesz 60km/h, chcesz delikatnie przyspieszyc do 70 to automat nie rozepnie lockupa, tylko bedzie probowal na 5 biegu. Slabo, szczegolnie jesli masz kilka osob na pokladzie i jest delikatnie pod gorke. Automat nie wie co sie dzieje na drodze, co chcesz zaraz zrobic, a dobiera bieg tylko na podstawie kilku czujnikow i czesto mamy sporo niepotrzebnego przerzucania. Inna sprawa to efekt gumy, czyli obroty wskakuja od razu w gore, a kola probuja dogonic. Ja w miescie jezdze prawie zawsze w trybie sport. Jazda o niebo lepsza, spalanie prawie identyczne i wrazenia dzwiekowe tez przyjemne. No i nie oszukujmy sie, ale spalanie automatu w miescie to +2l, sporo jazdy z ropietym lockupem i duzo mniej odzysku energi z hamowania silnikiem.

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7940
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez Bombel » 2017-09-20, 08:17

alider
Zgadzam się, to problemy takich automatów. Ale pomimo wszystko, jak mam w korku wachlować i sprzęgłować to wolę nie. Słyszałem też, że tryb S, to nie sport, a jakiś s-po niemiecku dalej, czyli tryb miejski. Bo zwykły się nie sprawdza.

Avatar użytkownika
szachmat

Posty: 772
Dołączył(a): 2011-06-23, 10:33
Lokalizacja: Olszyna

Moje BMW: jest super.

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez szachmat » 2017-09-20, 08:49

alider napisał(a):
szachmat napisał(a):
maciek_m30 napisał(a):+1, im dłużej jeżdżę tym autem w automacie, tym mniej chciałbym mieć manuala.


I ja potwierdzam, u mnie ta sama historia.
Ja jakos nie moge polubic automatow w benzynie bez turbo. Ewidentnie brakuje momentu w okolicy 1500obr, a wlasnie takie obroty sa czesto w jezdzie miejsko-podmiejskiej. Jedziesz 60km/h, chcesz delikatnie przyspieszyc do 70 to automat nie rozepnie lockupa, tylko bedzie probowal na 5 biegu. Slabo, szczegolnie jesli masz kilka osob na pokladzie i jest delikatnie pod gorke. Automat nie wie co sie dzieje na drodze, co chcesz zaraz zrobic, a dobiera bieg tylko na podstawie kilku czujnikow i czesto mamy sporo niepotrzebnego przerzucania. Inna sprawa to efekt gumy, czyli obroty wskakuja od razu w gore, a kola probuja dogonic. Ja w miescie jezdze prawie zawsze w trybie sport. Jazda o niebo lepsza, spalanie prawie identyczne i wrazenia dzwiekowe tez przyjemne. No i nie oszukujmy sie, ale spalanie automatu w miescie to +2l, sporo jazdy z ropietym lockupem i duzo mniej odzysku energi z hamowania silnikiem.


ja raczej mało szaleję. Więc to co opisałeś jest, ale nie do końca mi przeszkadza, ale przyznam, że jeździłem wieloma automatami i jednak u mnie przy 4.4 automatem jest dużo fajniej niż w przypadku np 2.5l, 2.5 w automacie raczej bym nie chciał.

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7940
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez Bombel » 2017-09-20, 08:51

Automat automatowi też nierówny. Jazda z DSG to kosmos w porównaniu z 5HP, szczególnie z przedlifta, bo poliftowym automatem akurat nie jeździlem.

burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 976
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez burdon » 2017-09-20, 09:00

Możliwe, że to też zależy od silnika jaki masz. Nie jeździłem automatem który miał pod machą np. 2.2, ale z V-ką jest to rowelacyjne zestawienie. Automatem trzeba się nauczyć jeździć, jest inaczej. Wcześniej puszczan gaz, gdy wiem, że będę hamował przed skrętem, bo nie wytraci tak prędkości jak manual na biegu, inaczej operuję gazem przy jeździe. No jest insczej. Z trybu S ("sport") rzadko korzystam, bo poprostu trzyma silnik na wyższych obrotach, a mi to poptrzebne tylko jak chcę się pościgać.
Oddam w dobre ręce swoje 535iA e39. Pełna historia z Bimmer Check, serwis ASO do 2013r, ciut ponad 200tys. km.

"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke

Avatar użytkownika
szachmat

Posty: 772
Dołączył(a): 2011-06-23, 10:33
Lokalizacja: Olszyna

Moje BMW: jest super.

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez szachmat » 2017-09-20, 09:17

Ja jeździłem nawet clio 1.4 czy tam 1.6 z automatem i tam już skrzynia mi się nie podobała, chociaż astra H 1.8 z automatem już jechała sprawniej.

Co do tytułowego 530i - kolega ma w automacie i mam okazję tym jeździć i stwierdzam, że jest ok.
Ale jak masz dokurviatora w subskrybowanych na YT i chciałbyś pokazać kolegom, że CZY ZERO POD MASKO ROBI GNUJ to weź manuala bo automatem w E39 szaleństw nie uświadczysz.

Bo jak powszechnie wiadomo:
Obrazek

alider

Posty: 165
Dołączył(a): 2014-01-22, 00:51

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez alider » 2017-09-20, 09:49

Nie chodzi o pojemnosc, czy liczbe cylindrow, a o moment ponizej 2tys obr. Jesli komus podoba sie jazda 5hp z wolnossakiem to raczej na pewno nie jechal nowym 530i czy 520d z 8hp.

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7940
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez Bombel » 2017-09-20, 09:55

Oj tak. Mam okazję jeździć x6 z właśnie 8hp, to zupełnie inna jazda, ta praca skrzyni.

maciek_m30

Posty: 2269
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21

Re: E39 530I Automat czy Manual ??

Postprzez maciek_m30 » 2017-09-20, 10:02

Alider o jakiej skrzyni piszesz? Nie kojarzę żeby 5hp zapinała mi w jakimkolwiek aucie locka przy 60kmh.. Nawet w V8 chyba nie wrzuca 5 przy takiej prędkości. A w sytuacji o której piszesz zawsze błyskawicznie rozpina blokadę tudzież redukuje. Może coś nie teges miałeś ze skrzynią. 8hp to wiadomo inna bajka, choć osobiście zdecydowanie wolę DSG. Ale tak czy siak - manual to już powoli relikt historii, jak niegdyś korba do odpalania silnika. W drifcie się przydaje.
Ostatnio edytowano 2017-09-20, 10:12 przez maciek_m30, łącznie edytowano 1 raz

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości