Strona główna forum
Forum
Wszystko o serii 5

E39 zawieszenie m-technik, a komfort

Dział dotyczący serii 5-czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, porównania modeli, czy warto kupić BMW Exx, gadżety, ciekawostki, historia,nowości itp.
bajec

Imię: Dawid
Posty: 9
Dołączył(a): 2017-01-26, 19:17
Moje BMW: E39 528i 1997r.

E39 zawieszenie m-technik, a komfort

Postprzez bajec » 2017-08-14, 13:09

Witam, posiadam e39 z zawieszeniem m-technik. Auto świetnie trzyma się drogi, ale codzienna jazda po dziurawych drogach w mieście jest dosyć męcząca. Przy tym zawieszaniu czuć na drodze dosłownie każdą najmniejszą nierówność i nieprzyjemnie ją słychać. Miałem okazję pojeździć e32 kolegi z seryjnym zawieszeniem i auto dosłownie płynie przez te wszystkie dziury. Czy po zmianie m-technika na zwykłe (amortyzatory+ sprężyny) osiągnę podobny efekt?

Avatar użytkownika
beatles

Posty: 1292
Dołączył(a): 2008-03-24, 20:06

Re: E39 zawieszenie m-technik, a komfort

Postprzez beatles » 2017-08-14, 13:18

mam e39 z seryjnym zawiasem i dość regularnie prowadzę e39 z zawiasem mtechnik (obie 540iA).
Jest bardzo duża różnica. Oprócz tego co się odczuwa podczas jazdy, to auto jest mniej trzeszczące/pukające. Egzemplarz z mtechem który mam okazję prowadzić od wielu lat w rękach ludzi którzy bardzo dbają o samochody, wszystko robione na bieżąco.

Marekb

Posty: 193
Dołączył(a): 2010-06-23, 21:51
Lokalizacja: Polska

Moje BMW: 523i

Re: E39 zawieszenie m-technik, a komfort

Postprzez Marekb » 2017-08-14, 16:59

Nie wiem czy będzie podobnie jak w E32 ale na pewno będzie komfortowo. Tylko to będzie trochę kosztować więc musisz ocenić czy warto.
Nie wystarczy wymienić amortyzatory, sprężyny na jakieś tanie zamienniki co wielu robi. A co z kołami ,oponami czy jest normalny tłumik czy jakiś pseudo sportowy? nawet katalizator ma znaczenie.Ja mam standardowe zawieszenie,normalny wydech,kat na swoim miejscu ,koła letnie 16cali i od roku mam kpl nowych Michelin Primacy 3 i same opony dały wiele,są ciche i komfortowe.
Zawieszenie pracuje komfortowo ale ma stare amory i sprężyny choć jeszcze dobre , na miejskich wertepach czasami nie dają rady.
Dlatego zamierzam wymienić te części ale to będą koszty blisko 3k . Czy warto czy nie to każdy musi sam ocenić, w jakim stanie masz auto, jak długo chcesz nim jeszcze jeżdzić i czy masz kasę. Ja oceniłem ,że warto i bardzo mnie ciekawi moment ,gdy wyjadę na nowej "amortyzacji" :)
Jeśli masz kpl m-pakiet to bym jednak zostawił.
Marek


Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość