Strona główna forum
Forum
Wszystko o serii 5

Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Dział dotyczący serii 5-czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, porównania modeli, czy warto kupić BMW Exx, gadżety, ciekawostki, historia,nowości itp.

Jaki model wybrac??

530D 235 km - M57D30TU2 - 2007-2010
2
15%
535D 286 km - M57D30TU2 - 2007-2010
11
85%
 
Liczba głosów : 13

Kosiara

Posty: 5
Dołączył(a): 2008-12-01, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

Moje BMW: Teraz E39 Kombi 530d 99 E39 Kombi 525tds E36 Sedan318 E34 Sedan 520 24V M50 E34 525 M20 E28Sedan 525

Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez Kosiara » 2017-06-21, 22:49

Witam wszystkich.

Przymierzam się do zakupu E60 w granicach do 50 tys interesuje mnie rok 2007 - 2010r na dzień dzisiejszy posiadam E39 530D 184 km i nie mogę powiedzieć złego słowa na ten model oprócz typowych napraw turbiny uszczelnienia pompy wymian zawieszenia.

Zastanawiałem się nad zakupem teraz benzyny 530i N52B30 lub N53B30 ale dużo jest opinii negatywnych więc odpuściłem temat.

Będę wdzięczny za pomoc przy wyborze dwóch modeli E60 535D (286 KM) lub 530D (235 KM) z tego co się odwiedzałem o tych modelach to padające serowniki świec żarowych, wymiana kolektora ssącego, pękające czasem kolektory wydechowe chyba ze te silniku posiada inne jakieś wady o których nie dowiedziałem się i który model polecacie 535D czy 530D?

Jaka jest różnica w spalaniu bo jedni piszą ze 14l pali 535d a inni ze 10l.

Może ktoś jest z Warszawy kto posiada model 535d i miałby chwile czasu żeby się spotkać i pokazał mi jak pracuje taki silnik bo 530D 235km miałem możliwość jazdy i kultura pracy była bardzo przyjemna.

Bardzo serdecznie proszę posiadaczy BMW E60 535d 286 KM lub 530d 235 KM o wypowiedz w sprawie typowych usterek silnika(turbiny) lub skrzyni albo innych nie mowie o normalnej eksploatacji takiej jak zawieszanie filtry tarcze klocki :tak: ??

Dziękuje za pomoc :ok:

Avatar użytkownika
maciekpkow

Posty: 17553
Dołączył(a): 2007-08-21, 20:07
Lokalizacja: Pruszków

Moje BMW: E60 535d M-pak Le Mans blue
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=44915
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=60855
BYŁA 540: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=10983

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez maciekpkow » 2017-06-22, 06:51

Posiadam 535d przedlift po programie na 388 koni, jak chcesz auto obejrzeć i posłuchać to zapraszam. Pruszków. U mnie średnie spalanie to 11 litrów gdzie 90% to miasto.
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.
MAYDAY
Obrazek
Obrazek

Avatar użytkownika
Patryk009

Posty: 1126
Dołączył(a): 2011-08-22, 19:25
Lokalizacja: Warszawa

Moje BMW: BMW E46 QP

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez Patryk009 » 2017-06-22, 09:37

My z kolegą mamy 535D z 2005roku,przebieg coś trochę ponad 300tyś km. i jeździ się baaardzo fajnie z tym silnikiem,w Boże Ciało jechaliśmy na Mazury ze skuterem wodnym na plecach i spalanie na trasie wyszło 8,3 litra więc przyjemnie. Po za wyłączającym sie radiem wszystko działa i na chwilę obecną nic tylko lać paliwo i jeździć ;)
AUTO DETAILING
Korekty lakieru,powłoki ceramiczne,zabezpieczanie i czyszczenie wnętrz. Na hasło BMW 5er rabat na usługi! Raszyn k.Warszawy. Zapraszam :)

https://www.facebook.com/detailclubraszyn/?fref=ts
http://detailclub.pl/

Avatar użytkownika
Darek63

Posty: 104
Dołączył(a): 2012-04-11, 19:36
Lokalizacja: wlkp

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez Darek63 » 2017-07-04, 11:16

Przemyśl tylko bardzo mocno czy chcesz się ładować blisko 10 letnie auto z silnikiem N57. M57 jeszcze jest naprawialne. To co pada można naprawić w miarę prosto, normalnym kosztem. Wtryski można regenerować, łańcuch jest z przodu jeszcze pancerny i jak nie będzie z 500.000 nalatane to zapominasz że jest. N57 łańcuch rozrządu jak od rowerka dziecięcego z tyłu. Rozciąga się i urywa. Naprawa kosztowna o ile zdążysz. Jak nie to można silnika szukać. Wtryskiwacze pizoelektryczne nienaprawialne – tylko wymiana. Mity jakieś krążą że spalanie M57 535D jest podobno wyższe niż późniejszych N57. Ale czy na pewno tak jest nie wiem. Konie trzeba czymś napędzać.
535D

Avatar użytkownika
pasta19

Imię: Krzysiek
Posty: 500
Dołączył(a): 2013-03-26, 17:07
Lokalizacja: Chorzów

Moje BMW: E60 525d++

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez pasta19 » 2017-07-04, 11:59

Przeciez w E60 nie było silnika N57

Avatar użytkownika
Darek63

Posty: 104
Dołączył(a): 2012-04-11, 19:36
Lokalizacja: wlkp

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez Darek63 » 2017-07-04, 13:44

pasta19 napisał(a):Przeciez w E60 nie było silnika N57


Z jednym masz rację. Precyzyjniej było by napisać M57N2. A to taki sam śmietnik jak N57

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 0&t=252899

Silniki M57 skończyły się bodaj w marcu 2007 roku. Po tym jest już tylko wspomnienie porządnego Diesla R6
535D

Avatar użytkownika
pasta19

Imię: Krzysiek
Posty: 500
Dołączył(a): 2013-03-26, 17:07
Lokalizacja: Chorzów

Moje BMW: E60 525d++

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez pasta19 » 2017-07-05, 06:27

Bez przesady, że aż taki śmietnik, kompletny rozrząd góra i dół łańcuch x2 , napinacz prowadnice x4 to koszt 700 zł po zniżkach w IC.
Mam takie auto w rodzinie z tym silnikiem, ma przejechane 440 k km i nic się tam kompletnie nie dzieje (oczywiście rozrząd był robiony).

Avatar użytkownika
Darek63

Posty: 104
Dołączył(a): 2012-04-11, 19:36
Lokalizacja: wlkp

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez Darek63 » 2017-07-05, 11:29

pasta19 napisał(a):Bez przesady, że aż taki śmietnik, kompletny rozrząd góra i dół łańcuch x2 , napinacz prowadnice x4 to koszt 700 zł po zniżkach w IC. Mam takie auto w rodzinie z tym silnikiem, ma przejechane 440 k km i nic się tam kompletnie nie dzieje (oczywiście rozrząd był robiony).


Takie rozumowanie jest dla mnie błędne.

Jeśli dawniej potrafili zrobić silnik który otrzymywał główne nagrody przez x lat, robił przebiegi po 500-700 tysięcy i łańcuchy się nie rwały po 100, 150 czy 200 tysiącach, to co nagle się stało ?. Jeśli teraz są wszech obecnie stosowane super dokładne maszyny cyfrowe, to i sama dokładność wykonania powinna być perfekcyjna a tym samym trwałość. A jaki jest powód, że to w drugą stronę poszło i problem występuje często już w pierwszych 100.000 km przebiegu ?. Do tego szczytem debilizmu w N57 i N47 wydaje się przeniesienie obsługowego rozrządu na tył. Ale czy to jest na pewno debilizm ?. W/g mnie nie. Rozrząd obsługowy, awaryjny etc. przeniesiony do tyłu to jest celowe działanie BMW na szkodę klienta. To maszynka do zarabiania kasy. Ma się sprzedać raz w salonie i ze dwa razy w serwisie. Z takim podejściem zrobili sobie jak dla mnie kuku, bo rozłożyli rynek wtórny. A jak rynek wtórny kuleje to i pierwotny ciągnie na dno jeśli używane auto jest niesprzedawalne. Poczekajmy jeszcze kilka lat. Jeszcze jest trochę za wcześnie. Poczytaj jeszcze o tych silnikach w większych autach jak np. seria X z jaką częstotliwością się rwą.
535D

Avatar użytkownika
pasta19

Imię: Krzysiek
Posty: 500
Dołączył(a): 2013-03-26, 17:07
Lokalizacja: Chorzów

Moje BMW: E60 525d++

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez pasta19 » 2017-07-05, 13:50

Podpisuję się obiema rękami pod tym co napisałeś. Natomiast nie jest to pierwszy taki silnik w historii BMW, który ma problemy z rozrządem, M60/M62 również je miało i tak jak w przypadku M57/N57 mało kto jest tego świadomy.

Avatar użytkownika
Darek63

Posty: 104
Dołączył(a): 2012-04-11, 19:36
Lokalizacja: wlkp

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez Darek63 » 2017-07-05, 15:44

Można by wiele napisać o obecnej jakości. I nie tylko silników BMW to dotyczy. Coś się skończyło gdzieś około 2006 roku jeśli chodzi o piątki jak dla mnie, i od tego czasu jest równia pochyła na dół. Owszem piękne, wygodne, z milionem wspomagaczy i tym kuszą. Ale tak naprawdę choćby wyprodukowanie prawdziwego licznika jest dużo droższe niż wstawienie chińskiego tabletu który go udaje. I tak po taniości "ten luxus" jest serwowany w wielu elementach. Nie można natomiast pominąć dobrej strony jaką widzę. Nowe auta są dużo bardziej bezpieczne, strefy zgniotu poduszki etc. i nie korodują tak jak dawniej. To jest na pewno na duży plus. Tylko po co komu takie nie zardzewiałe bezpieczne auto jak ono nie jeździ bo jest mechanicznie skopane, a jego mechaniczno - elektorniczna odbudowa jest nieopłacalna.
535D

wojtek-e30

Posty: 915
Dołączył(a): 2008-10-18, 11:07
Lokalizacja: Mazury

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez wojtek-e30 » 2017-07-05, 15:46

Panowie na jaką szkodę klienta ? To wszystko dla dobra i na przeciw klienta, żeby sobie kupić nowe auto pojeździć 2 lata i kupić następne nowe a nie naprawiać starocie :)

Avatar użytkownika
Chmielu

Posty: 3401
Dołączył(a): 2008-05-04, 22:41
Lokalizacja: Wrocław

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: bmw 535d

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez Chmielu » 2017-07-11, 12:09

wojtek-e30 napisał(a):Panowie na jaką szkodę klienta ? To wszystko dla dobra i na przeciw klienta, żeby sobie kupić nowe auto pojeździć 2 lata i kupić następne nowe a nie naprawiać starocie :)
Nie każdego stać .. na jeżdżenie nowym i po 2 latach sprzedać lub zezłomować tego kogo stać to tak robi i na pewno go nie interesuje że urwie mu się pasek po 100tys bo ma wszystko na gwarancji ..ale to odbija się na nas zwykłych użytkownikach którzy przejmują auto po poprzednim właścicielu, i to my mamy problem czy ta cykająca bomba na kołach nie wybuchnie i nie uszczupli nam portfela na kilka tys zł

wojtek-e30

Posty: 915
Dołączył(a): 2008-10-18, 11:07
Lokalizacja: Mazury

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez wojtek-e30 » 2017-07-11, 12:14

Chmielu bo biednemu to zawsze wiatr w oczy i pod górkę :)

maciek_m30

Posty: 1604
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez maciek_m30 » 2017-07-11, 14:32

Jak ktoś jest biedny to rozsądek podpowiada by omijać z daleka drogie w utrzymaniu i/lub mogące się drogo zesypać auta. Wielu ludzi popełnia ten błąd - kupuje sobie fure , i zostaje parę miedziaków w portfelu. A potem jak się coś popsuje to różni maruderzy narzekają jakie to bele co, i jak to kiedyś za PRL się robiło mocne łańcuchy. Auta się starzeją, mocno tracą na wartości więc coraz szersze grono stać na zakup ale koszty utrzymania pozostają na poziomie nowego, kosztującego setki tysięcy pln auta. A nawet są wyższe, bo w końcu auto już stare. A czymże jest koszt rozrządu w porównaniu do ceny takiego nowego 535d w salonie. Tyle co paczka szlugów. Jedna złota rada - kupować furę nie za 100% budżetu, a np za 50 czy tam 70%. Ja tak najczęściej robię i nie mam problemu z kasą na serwis. A wracając do tematu to silnik im mocniejszy tym lepszy, więc jeśli dasz radę utrzymać to bierz 535d , choć ja tam polecałym jakąś dużą benzynę.

Avatar użytkownika
Darek63

Posty: 104
Dołączył(a): 2012-04-11, 19:36
Lokalizacja: wlkp

Re: Pomoc przy zakupie E60 530d 235km vs 535D 286KM po 2007r

Postprzez Darek63 » 2017-07-12, 07:33

maciek_m30 napisał(a):Jak ktoś jest biedny to rozsądek podpowiada by omijać z daleka drogie w utrzymaniu i/lub mogące się drogo zesypać auta.


Jak ktoś jest biedny to jeździ MPK. Rozrząd nie jest niczym nadzwyczajnym. W BMW od 10 lat jest częścią wymienną, eksploatacyjną jak wszystko inne eksploatacyjne o ile zdążysz wymienić. Chodzi o podstępy których dopuściła się ta była marka premium, czym skutecznie zniechęca do siebie wielu obecnych i przyszłych użytkowników. Obecna miernota która robi za rozrząd jako część eksploatacyjna z tyłu silnika nie jest czymś normalnym. Jest mega bublem dla wyciągania kasy z maluczkich. A takich bubli jest coraz więcej nie tylko w silniku. Dlatego cytat wyżej dokładnie trafia w sedno problemu. Wycofać się bez żalu z tej marki bo nie warto brnąć "Kowalskiemu" w mega awaryjne auta, i mega kosztowne jego naprawy. Było kiedyś w miarę normalnie. Skończyło się jakieś 10 lat temu i trzeba się z tym pogodzić.
535D

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość