Strona główna forum
Forum
Wszystko o serii 5

[E39] Koszty utrzymania

Dział dotyczący serii 5-czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, porównania modeli, czy warto kupić BMW Exx, gadżety, ciekawostki, historia,nowości itp.
Avatar użytkownika
Kucharz

Posty: 14605
Dołączył(a): 2007-08-17, 22:04
Lokalizacja: Małkinia

[E39] Koszty utrzymania

Postprzez Kucharz » 2007-11-08, 22:10

Ponieważ to forum o 5er to myślę, że każdemu może się przydać podsumowanie kosztów utrzymania e39, przynajmniej w moim przypadku. Mojej Beemce niedawno stuknęło 300.000km, co oznacza, że w moich rękach pokonała ich 100.000, a to dobry moment na podsumowanie. Teraz dokładnie na liczniku 317.000 km. Poniżej zatem zamieszczam krótką historię serwisową mojej e39. Zaznaczę, że auto było kupione w naprawdę bardzo dobrym stanie i w takim jest cały czas utrzymywane.

202.380 02.03.2005 - zakup samochodu
Marzec 2005 - wymiana nerek na model po FL
205.350 17.03.2005 - wymiana oleju, filtrów, oleju w skrzyni i w cyfrze, wymiana pompki spryskiwacza koszt. 750,-
224.200 25.08.2005 - wymiana oleju, filtrów, świece NGK, drobiazgi z zawieszeniu, koszt. 850,-
Sierpień 2005 - montaż białych kierunków przód i wydech Ulter typu duplex
225.000 28.08.2005 - montaż instalacji gazowej KME z listwami Matrix
Październik 2005 - montaż tylnych białych kierunków
234.000 05.11.2005 - wymiana sprzęgła LUK i oleju w skrzyni biegów koszt 1000,-
235.000 12.11.2005 - wymiana filtra gazu
238.400 15.12.2005 - wymiana termostatu i płynu chłodniczego - koszt. 180,-
241.600 09.01.2006 - wymiana oleju, filtrów, drobiazgi zawieszenia koszt. 600,-
243.000 28.01.2006 - wymiana pompy wody i pasków napędowych koszt 350,-
244.500 09.02.2006 - wymiana filtra gazu
Luty 2006 - zakup felg 18”, montaż przedniego zderzaka M
256.280 02.06.2006 - wymiana filtra gazu
258.379 14.06.2006 - wymiana, oleju, filtrów, świece NGK, łożyska kół SKF, tarcze i klocki na 4 kołach ATE, łączniki stabilizatora, sworzeń wahacza, silentblocki, filtry kabinowe, koszt 4100,-
268.300 29.08.2006 - wymiana filtra gazu
274.051 26.10.2006 - wymiana oleju, filtrów, tuleje metalowo-gumowe tylnego zawieszenia, drążek kierowniczy, wahacze, sworznie wahaczy, koszt 3300,-
277.170 03.12.2006 - wymiana filtra gazu
287.620 06.03.2007 - amortyzatory Bilstein B4, górne mocowania amortyzatorów, fajki na cewkach, świece NGK, silentblocki, olej w cyfrze, koszt 2300,-
Maj 2007 - montaż tylnego zderzaka M, inny wydech
297.690 06.06.2007 - wymiana listew wtryskowych gazu na Paltek, wymiana filtra gazu
300.370 07.07.2007 - wymiana oleju, filtra powietrza i oleju, łączniki stabilizatorów, drążek kierowniczy, czujniki od klocków hamulcowych, wymiana sprężyn, koszt bez sprężyn 1100,-
300.370 07.07.2007 - zakup i montaż felg 19 cali
309.450 17.09.2007 - wymiana filtra gazu
312.000 06.10.2007 - montaż lamp po FL
314.200 19.10.2007 - wymiana oleju i filtrów, wahacze górne przednie na tylnej osi, koszt 1100,-

Razem części + robocizna to ok. 15.600 zł
Oczywiście nie uwzględniałem kosztu instalacji LPG i jej eksploatacji, czy np. zmian typu, lampy, koła, lampy czy sprężyny, bo nie każdy musi chcieć je robić.

W sumie w ciągu 32 miesięcy zrobiłem blisko 117.000 km, czyli ponad 3500 km miesięcznie i blisko 43 tys km rocznie.

Avatar użytkownika
kri100s

Posty: 6530
Dołączył(a): 2007-10-04, 08:44
Lokalizacja: Chorzów

Moje BMW: e65 745i & e36 320i

Postprzez kri100s » 2007-11-08, 22:15

No coz pozostaje nam sie pocieszac tym, ze nie kazdy tyle jezdzi co Kucharz ;)

Avatar użytkownika
BODZIOTG77

Posty: 6532
Dołączył(a): 2007-08-17, 22:19
Lokalizacja: śląsk

Postprzez BODZIOTG77 » 2007-11-08, 22:54

to jakbys zliczyc wszystkie koszta to druga taka e39 by sie znalazla w Twoim garazu .
Obrazek

Avatar użytkownika
Kucharz

Posty: 14605
Dołączył(a): 2007-08-17, 22:04
Lokalizacja: Małkinia

Postprzez Kucharz » 2007-11-08, 22:57

spokojnie, dlatego nie zamierzam sprzedawać swojej

Avatar użytkownika
Spider

Posty: 4877
Dołączył(a): 2007-08-27, 17:27
Lokalizacja: PL

Postprzez Spider » 2007-11-09, 01:54

Kazde auto to wydatki i zawsze trzeba sie z tym liczyc zwlaszcza jak autko ma juz ok 10 latek.Ale kto jak dba tak ma ;)
ALWAYS BET ON BLACK

Avatar użytkownika
Pete

Posty: 84
Dołączył(a): 2007-11-08, 02:35
Lokalizacja: windy city

Postprzez Pete » 2007-11-09, 04:40

Obrazek

Przez rok 4 tys. USD poszło się je**ć. W tym czasie zrobiłem 12 tys. mil. Podejrzewałem, że to będzie skarbonka, ale nie, że aż taka. :mur:
Obrazek Obrazek

biały

Postprzez biały » 2007-11-09, 13:54

Pete napisał(a):W tym czasie zrobiłem 12 tys. mil.


i w tym czasie był 3 razy olej wymieniany :?:

No tak opony wymieniłeś 752 USD

Polerkę zrobiłeś z tego co zrozumiałem dwa razy 300 USD i 200 USD

Filtr kabinowy wymieniłeś 190 USD

hmm... w innych autach się tego nie robi co :?:

Przeglądy to też tylko w BMW sie robi :?: :D

Avatar użytkownika
Pete

Posty: 84
Dołączył(a): 2007-11-08, 02:35
Lokalizacja: windy city

Postprzez Pete » 2007-11-09, 15:27

biały napisał(a):i w tym czasie był 3 razy olej wymieniany :?:

Tak, bo raz, że robiłem płukanko, a dwa, że mam jakiś problem z bardzo małą ilością przedostającego się płynu chłodniczego...

No tak opony wymieniłeś 752 USD

Polerkę zrobiłeś z tego co zrozumiałem dwa razy 300 USD i 200 USD

Filtr kabinowy wymieniłeś 190 USD

hmm... w innych autach się tego nie robi co :?:

No robi sie, robi. :) Nie twierdzę, że inne używane auta to nie skarbonki. :) A $190 to było głównie za wyjęcie CDV (clutch delay valve). :)

Przeglądy to też tylko w BMW sie robi :?: :D

Hmm... nie robię przeglądów w BMW. Byłem tam tylko raz jak mi wymieniali radio (MID) z powodu martwych pixeli. Olej silnikowy i filtry wymieniam sam. Resztę - mechanior.
Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika
Robcik

Posty: 736
Dołączył(a): 2007-09-27, 15:54
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Robcik » 2007-11-09, 15:38

Spider napisał(a):Kazde auto to wydatki i zawsze trzeba sie z tym liczyc zwlaszcza jak autko ma juz ok 10 latek.Ale kto jak dba tak ma ;)


Dlatego według mnie najlepszym rozwiązaniem jest zakup zadbanego egzemplarza, nie koniecznie po okazyjnie niskiej cenie ;) , zainwestowanie w niego i cieszenie się z jazdy mając pewne, wychuchane autko które przyciąga wzrok ludzi na ulicy.
A gdy się włoży trochę kasy i pracy w autko to później nie myśli się o jego sprzedaży.

Avatar użytkownika
Kucharz

Posty: 14605
Dołączył(a): 2007-08-17, 22:04
Lokalizacja: Małkinia

Postprzez Kucharz » 2007-11-09, 16:49

ja kupiłem wyjątkowo zadbany egzemplarz i chcę go utrzymać cały czas w takim stanie, a w przypadku e39 to kosztuje niestety

fomicz

Posty: 117
Dołączył(a): 2007-11-09, 07:57
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Postprzez fomicz » 2007-11-12, 12:32

Moje 0,03 PLN:

Zakup 27000,00 03-2007
Amorki tył Bilstein B6 (niepotrzebnie, stare byly sprawne) 820,00 kwi-07
Olej (castrol 5W40) 250,00 kwi-07
Filtry 199,00 kwi-07
Swiece 150,00 kwi-07
Gaz 3100,00 kwi-07
paski 80,00 kwi-07

Klocki przod + wymiana 300,00 2007-05-28
Tarcze przod/tylk 521,00 2007-05-28
Klocki tyl 120,00 2007-05-28
fltr KN 140,00 2007-05-16
Wymiana oleju w skrzyni 850,00 2007-05-16
Elementy zawieszenia (laczniki tyl) + czujniki hamulcow 190,00 2007-06-07

Poduchy zawieszenia NIVO 1320,00 2007-07-26
Plyn w ukladzie chlodzenia 80,00 2007-07-26
robota (chlodzenie, poduchy, laczniki tyl) 450,00 2007-07-26

Olej (Castrol 5W40 5 l.) 120,00 2007-10-01
Filtr oleju 30,00 2007-10-01

Opony zimowe (205/65R15) 1124,00 2007-10-17
Opony (225/60R16) 1750,00 kwi-07
Felgi 16" 800,00 kwi-07

ABS naprawa 512,00 2007-10-25
Walka z licznikiem (pixele i nie tylko) ~500

Razem: 40 406 PLN

Dodatkowo ubezpieczenie (1 rok) i rejestracja auta 2500.
Auto kupilem zadbane z przebiegiem ~160 tys. km- 1 wlasciciel w DE (firma w Hamburgu, ale po co firmie zintegrowane foteliki dla dzieci? ;) ), auto prawie do konca pobytu w DE serwisowane. Czesc rzeczy zrobiona 'na wszelki wypadek'.
Autem zrobilem ok. 20 000 km.

dajan

Postprzez dajan » 2007-11-12, 19:29

Pete napisał(a):Tak, bo raz, że robiłem płukanko, a dwa, że mam jakiś problem z bardzo małą ilością przedostającego się płynu chłodniczego...

to może nie być płyn tylko woda , zobacz czy nie masz zalaną komorę tam gdzie serwo

Avatar użytkownika
Pete

Posty: 84
Dołączył(a): 2007-11-08, 02:35
Lokalizacja: windy city

Postprzez Pete » 2007-11-12, 20:04

dajan napisał(a):
Pete napisał(a):Tak, bo raz, że robiłem płukanko, a dwa, że mam jakiś problem z bardzo małą ilością przedostającego się płynu chłodniczego...

to może nie być płyn tylko woda , zobacz czy nie masz zalaną komorę tam gdzie serwo

Analiza wykryła zarówno wodę jak i glikol. Glikol jest składnikiem płynu chłodzącego.

Na tą komorę patrzyłem - jest sucha.
Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika
Wencell

Posty: 711
Dołączył(a): 2007-08-18, 19:26
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: 540iA

Postprzez Wencell » 2007-12-01, 12:41

-Norma Kucharz 8) niestety prawidłowa eksploatacja starych aut kosztuje...Dla porównania napisze ile kasy władowałem w poprzednie auta (oczywiście bez paliwa;średno jeździłem 2 lata)

-MB coupe 230 -13tyś
-E34 525 -14tyś
-E34 530-6tyś
-Jag xj40 -13tyś

-W obecne 528 narazie zdążyłem wpompować dopiero 4 :D
było 525i,528i,530i,540i znowu jest 540i :)

Avatar użytkownika
grissley

Posty: 3587
Dołączył(a): 2008-08-23, 16:57
Lokalizacja: PL

Ostrzeżenia: 1

Postprzez grissley » 2008-09-02, 11:07

Kucharz - Te koszty to z robocizną w serwisie (ASO), czy poza?
moje 530i ...........................

Sprzedam 2 manualne fotele do polifta e39, "za grosze" :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość