Strona główna forum
Giełda i nie tylko...
Samochody
[SPRZEDAM]

[E39] 528i cosmoschwarz KW V1, M-Pakiet, BH, Custom ACS etc

Avatar użytkownika
Rudy Hiszpan'

Imię: Sebastian
Posty: 1143
Dołączył(a): 2015-05-08, 13:37
Lokalizacja: WZ

Moje BMW: E39 528i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

[E39] 528i cosmoschwarz KW V1, M-Pakiet, BH, Custom ACS etc

Postprzez Rudy Hiszpan' » 2018-06-12, 19:55

Witam, ostatnio poważnie rozważam zmianę auta na silver arrow stąd moje ogłoszenie :)

Przedmiotem jest BMW E39 528i, któremu oddałem całą swoją pasje, wiedzę o GS i większość zarobków hehe.

informacje o pojeździe
========================================
VIN: WBADM51050GS01026
Kod Typ: DM51
Model: 528i (EUR)
Seria E-F-R: E39
Seria: 5
Typ: LIM
Układ kierowniczy: LL
Liczba drzwi: 4
Silnik: M52 / TU
Pojemność skokowa: 2.80
Moc: 142 (193 KM)
Napęd: HECK
Skrzynia biegów: MECH
kod lakieru: 303 - COSMOSSCHWARZ METALLIC
Kod tapicerki: N9SW - SOFTLEDER / schwar
Prod.date: 27.10.1998

Wyposażenie
========================================
S210 Kontrola stabilności dynamicznej III
S216 Hydro-wspomaganie SERVOTRONIC
S261 Boczne poduszki powietrzne dla pasażerów z tyłu
S265 Kontrola ciśnienia w oponach (TPC)
S299 Koła BMW LA z ogumieniem mieszanym
S339 Shadow-Line
S358 Klimatyzowana/komfortowa szyba czołowa
S403 Szklany szyberdach, elektrycznie sterowany
S415 Roleta przeciwsłoneczna tylna
S423 Maty podłogowe, welur
S428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S430 Zewnętrzne lusterka fotochromatyczne
S431 Wewnętrzne lusterko wsteczne z funkcją automatycznego ściemniania
S438 Drewniane dekory
S441 Pakiet dla palących
S456 Siedzenia Comfort z pamięcią
S459 El. siedzenia przednie z regulacją i pamięcią
S473 Podłokietnik przedni
S488 Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S494 Podgrzewanie foteli kierowcy / pasażera
S500 System intensywnego czyszczenia
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Światła przeciwmgielne
S522 Ksenonowe światła
S534 Automatyczna klimatyzacja
S540 Tempomat
S548 Kilometr Speedo
S555 Komputer pokładowy V z pilotem
P628 Pakiet Komunikacja
S629 Telefon samochodów (GSM) w czytniku, przód
S666 Radio BMW CD RDS fBussiness
S677 System HiFi Professional DSP
S704 Zawieszenie M Sport
S710 M kierownica sportowa, wielofunkcyjna
S761 indywidualne przyciemniane oszklenie
S775 Podsufitka antracyt
S785 Światła kierunkowskazów białe
L801 Wersja Narodowy Niemcy / Austria
S863 Lista sprzedawców Europa
S879 Instrukcja obsługi Niemiecki
S915 Pominięcie ochrony zewnętrznej skóry - nappa

Co zrobiłem w aucie przez ponad 2.5 roku?

Naprawy/ prace są podane w różnej kolejności czasowej, pogrupowane, żeby nie wracać po kilka razy do naprawy jednego elementu.

Wszystkie naprawy, wymiany, diagnozy, oprócz wymiany sprzęgła, naprawy klimatyzacji i wymiany przewodów od wspomagania zrobiłem osobiście.

Wewnątrz:
-Wymiana taśmy licznika z powodu brakujących pixeli,
- wymiana szybki licznika (high obc) na wypolerowaną szybkę z licznika dawcy,
- nowe żarówki (niestety w ASO są Alba zamiast Osram...)
- fotele mimo, że były komfortowe oryginalnie są wymienione na fotele w innym szyciu, czyli wersję ze skórą Nappa, 4x boczki drzwi wraz z uchwytami/rączkami w skórze,
- tunel środkowy w skórze,
- uruchomiony telefon GSM,
- panel z podgrzewaniem siedzenia, DSC, roletą zmieniony na poliftingowy,
- naprawiona/uruchomiona el. składana roleta,
- wymieniona czarna rączka m-pakietowa sufitu z powodu uszkodzonej sprężyny służącej do powrotu rączki do góry,
- wymienione dywaniki,
- rozłożone/naprawione/uruchomione el. składane lusterka (choć po roku prawe już porusza się wolniej),
- wymienione wytarte guziki do otwierania szyb,

Zewnątrz:
- wymiana ślizgów lamp przednich,
- regulatorów nowy zamiennik,
- uszczelek ASO,
- Listw osłonek ASO,
- silniczki regulacji góra dół,
- wstawienie krzyży i przesłon,
- modyfikacja całych lamp na BH czyli kierunki też,
- napylone odbłyśniki
- polerowanie kloszy (w między czasie były klosze TYC widoczne na niektórych zdjęciach),
- naprawa spryskiwaczy lamp,
- spryskiwaczy do szyb, bo uszkodzone były przewody i zatkane spyskiwacze,
- wymiana ramienia wycieraczki na nowe ASO (element z plastikowym gniazdem na ramię kulowe),
- wycieraczki valeon,
- lutowanie przetartych przewodów od otwierania klapy bagażnika,
- wymiana czujnika parkowania na OEM,
- nowy emblemat ASO,
- uruchomienie pilotów w obu kluczykach,
- Uszczelka/osłona przedniej szyby ASO

Naprawa klimatyzacji
- wymiana wentylatora klimatyzacji na używany OEM,
- przewodów klimatyzacji na używane OEM,
- nowa chłodnica klimatyzacji Nissens,
- wszystkie O-Ringi klimatyzacji nowe,


- Gumy stabilizatora przód L+P Lemforder,
- łączników tylnego stabilizatora L+P Lemforder,
- tulei górnych przednich wahaczy L+P Lemforder,
- amortyzatory gwintowane ze sprężynami KW Variant 1 Inox, zregenerowane, wymienione wkłady na nowe, grube tłoczysko, usztywnione 30%
- Regulowane poduszki amortyzatorów przód tzw. Camber Plates od Swagier.pl
- Łożyska z piastami przód L+P FAG
- odboje Sachs, po wszystkim zrobiona pełna geometria na hunterze, na tyle zostawiony lekki negatyw,

Silnik/układ napędowy:
- Spawanie kolektorów wydechowych,
- wymiana uszczelek górnych i dolnych na nowe Elring,
- wycięty rezonator
- wstawiony tłumik MG Motorsport Street replika Eisenmanna
- wymiana uszczelki od zbiorniczka wspomagania ASO,
- nowe przewody od pompy i zbiorniczka wpłynu wspomagania,
- napinacz paska Ruville,
- pompa wody Hepu,
- pasek wielorowkowy Contitech,
- 6x przewody WN Bosch,
- 6x świece 4-elektrodowe NGK BKR6EQUP (made in Japan),
- nowe uszczelki podstawy filtra oleju Elring,
- uszczalka miska oleju Elring,
- simeringi skrzyni biegów góra i dół,
- kompletne sprzęgło tarcza+docisk+łożysko LUK,
- tuleje mechanizmu zmiany biegów OEM,
- sprężyna pozycjonowania biegów 3/5,
- uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów Elring,
- Regeneracja alternatora
- Uszczelki kolektora ssącego Elring
- Magistrala wody dopływ FEBI
- Magistrala wody odpływ FEBI
- Silniczek krokowy OEM
- Przewód Vanosa ASO BMW
- Podkładki pod przewód ASO BMW
- Akumulator Yuasa

Układ odpowietrzenia układu korbowego potocznie odma cała nowa:
- Odma FEBI
- Rurka nr 1. FEBI
- Rurka nr 2. FEBI
- Rurka nr 3. FEBI
- Cały rozdzielacz podciśnienia paliwa oryginalny OEM aby zamontować rurkę nr 4.
- Rurka nr 4. FEBI


Silnik jeździ na oleju Liqui Molly 5W40 High Tech,
filtry oleju, kabinowe, powietrza, paliwa MANN.


Zakupiony, pomalowany i zamontowany przeze mnie kompletny M-Pakiet wszystko oryginalne, przedni, tylny zderzak z halogenami, kratkami, mieczem, dyfuzor, spryskiwacze, tylna lotka,
Oprócz tego maska wymieniona na element bez rdzy, polakierowana w całości, lakierowany błotnik lewy tył, klapa bagażnika oraz pas tylny.


Hamulce:
- Kompletnie zregenerowane zaciski i jarzma hamulcowe z BMW M5 czyt. nowe gumki, tulejki. tłoczki tego nie wymagały, są jak nowe.
- Tarcze przód 345mm ASO BMW org M5
- Tarcze tył 328mm! Również ASO BMW org M5
- Klocki przód ASO BMW org M5
- Klocki tył ATE
- Przewody miękkie wymienione na Black Diamond w stalowym oplocie
- Szczęki hamulcowe Textar
- Linki ręcznego L+P ATE
- Sprężynki od ręcznego L+P ATE

CUSTOM AC SCHNITZER TYPE 1 w rozmiarach 19'' przód 10j 3.5" radinoxy, bebny 6j. Tył 11.25j 4" radinoxy, bebny 6.75j. A lakier na bebnach i rotorach to proszek. Opony przod 225/35 dunlop sport maxx rt2 tyl 235/45 michelin pilot super sport.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co jest do zrobienia?

- Na pewno oba progi w tylnej części. Najlepiej zrobić całe i się z tym nie bawić koszt 1200-2500zł w zalezności od zakładu (cena za oba kompletnie wymienione i pomalowane)
- Obudowa fotela kierowcy 80zł olx
- Cupholderki, które uszkodziłem przy demontażu tunelu miesiąc temu :) na fb/olx nawet po 120zł za przód + tył. tylny działa w większości, jedno ramię się nie otwiera do końca, więc można wymienić sam przedni.
- Lusterko prawe nie chce się el. składać i rozkładać, do wymiany łożysko podstawy lub całe lustro jak ktoś woli, lusterko elektrycznie działa, chodzi o samo składanie.
- zaczynają ginąć pixele w radio, ale wszystko jest czytelne, padły ze dwie ścieżki
- cd przestalo działąć po wizycie w jednym z renomowanych warsztatów z forum, czyta ale tnie płyty czyli laser do czyszczenia, nie używam CD więc zawsze mam za mało czasu na wyjęcie radio i jego wyczyszczenie.

i z tego co pamiętam i dumałem 5min, to chyba na tyle do roboty w tym 20-letnim aucie ;)

Cena 38k pln. tel 504949138
Obrazek

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości