Strona główna forum
Forum
Paliwa & Spalanie

[e34] Kiedy zmieniać biegi? Silnik 2.0

Wszystko o paliwach i spalaniu waszych piątek.
mike5er

Posty: 2099
Dołączył(a): 2007-09-05, 16:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: [e34] Kiedy zmieniać biegi? Silnik 2.0

Postprzez mike5er » 2017-05-24, 16:19

silnik 2.0 M50 ma płaski wał korbowy i brak momentu obrotowego jeśli jest delikatnie traktowany :)
Obrazek
Jeśli Twoje auto potrzebuje jakiś ulepszeń lub udziwnień to zapraszam:
https://www.facebook.com/Miker-Manufact ... page_panel

Avatar użytkownika
xionc

Posty: 690
Dołączył(a): 2011-04-04, 10:12
Lokalizacja: Zgorzelec

Moje BMW: E39 M52TuB20 '99

Re: [e34] Kiedy zmieniać biegi? Silnik 2.0

Postprzez xionc » 2017-05-24, 16:34

A jak w aucie nie ma obrotka? Na słuch! Ja w swoim b20 cisne do 3k

Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka

Veygr

Imię: Kamil
Posty: 10
Dołączył(a): 2017-06-20, 10:56
Moje BMW: BMW 530d E39

Re: [e34] Kiedy zmieniać biegi? Silnik 2.0

Postprzez Veygr » 2017-06-20, 11:16

Nie rozumiem jak można jeździć w ten sposób benzyną. Przecież samochód wtedy nie jedzie, a rzekomej oszczędności nie ma bo silnik musi się mocno wysilić żeby w ogóle rozpędzić pojazd. 2,5/3k to najbardziej optymalne obroty do płynnej jazdy.

Michor

Imię: Wojtek
Posty: 700
Dołączył(a): 2014-09-23, 10:08
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 touring, 1997, m62b44

Re: [e34] Kiedy zmieniać biegi? Silnik 2.0

Postprzez Michor » 2017-06-22, 22:41

Krótka lekcja fizyki.

Zakładamy że chcemy osiągnąć dana prędkość w określonym czasie (np przyspieszyć do 60kmh).

Jak wiemy, moc to praca w danym czasie.
Zakladajac że czas się nie zmienia (tempo przyspieszania jest takie samo), praca też bo masa i opory​ samochodu są takie same (ilość energii potrzebna do przyspieszenia jest taka sama)

Dochodzimy do momentu kiedy tę energię/pracę musi dostarczyć silnik.

Silnik przerabia energię zmagazynowana w paliwie z określana wydajnością-

Więc zasadniczo nic innego nie zmieniając trzeba znaleźć moment kiedy silnik najefektywniej to robi- będzie to w uproszczeniu pewnie górka momentu obrotowego.

Zasadniczo trzebaby dojść przy jakich obrotach silnik ma najlepszą wydajność (z angielską volumetric efficiency)

Kropka.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Poprzednia strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość