Strona główna forum
Forum
Paliwa & Spalanie

[E39] 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Wszystko o paliwach i spalaniu waszych piątek.
Avatar użytkownika
tomtom1994

Imię: Tomek
Posty: 434
Dołączył(a): 2015-04-23, 09:24
Lokalizacja: Częstochowa

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 520iA, 2002
(oOO\(||||)(||||)/OOo)
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=60518

[E39] 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez tomtom1994 » 2015-12-04, 18:08

Na wstępie pragnę zaznaczyć iż wiem jak kończą się dyskusje i pytania o spalanie :suchy: Postanowiłem jednak założyć ten temat by wspólnie ustalić czy "ten typ tak ma" czy jednak należy szukać przyczyny obecnego stanu rzeczy.


Moje auto E39 sedan 2,2 170 kunia z automatem pali niemałe ilości paliwa. Spalanie mierzone na dystrybutorze 14 litrów, jazda naprawdę delikatna, starałem się ograniczyć zużycie paliwa. Jazda powiedzmy w trybie mieszanym.
Co dziwne komputer pokazał dokładnie takie samo zużycie.

Mój niepokój wzbudził fakt że zaraz po zakupie auto paliło (według wskazania komputerowego) 11 litrów (normalna jazda, ta sama trasa co teraz, bez ciśnienia na spalanie) Obecnie taki wynik jest kompletnie nie osiągalny.

We wszystkich danych które (są w miarę wiarygodne) widziałem spalanie automatu w cyklu mieszanym to około 10 litrów (instrukcja BMW podaje 9,9 litra). Dlatego 11 było dla mnie czymś naturalnym. Natomiast nie jestem w stanie zrozumieć nagłego wzrostu spalania.
Wzrosło ono po tym jak mechanik wyczyścił przepustnicę. Możliwe że coś zchrzanił? :shock:


Druga kwestia, mniej istotna, bardziej jako ciekawostka.
Na ile realne są odczyty spalania z ekonomizera (wskaźnik spalania chwilowego)?
Ekonomizer przy 3000 obrotów pokazywał 30 litrów, po zatrzymaniu na światłach pokazywał około 5 litrów. Tocząc się bez wciskania gazu pokazuje 8-9 litrów. Na postoju zaraz po odpaleniu około 2,5. Tak ma być?
W mojej galerii przeróbka E39 na tomtom Individual...

SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik
_____________________________

Obrazek <<<----- Folder BMW - hasło BMW

Avatar użytkownika
xionc

Posty: 691
Dołączył(a): 2011-04-04, 10:12
Lokalizacja: Zgorzelec

Moje BMW: E39 M52TuB20 '99

Re: E39 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez xionc » 2015-12-04, 18:39

Śmierdzi ci po odpaleniu na zimno benzyną? sprawdzałeś sondy? Dolot szczelny? To kolanko od przepływomierza masz całe? U mnie była dziura i auta było zamulone i paliło jak smok. W M54 przepustnica jest elektroniczna, może tu leży problem - mechanik spieprzył i teraz za chiny ludowe sie nie przyzna

Avatar użytkownika
Gadzik

Imię: Rafał
Posty: 152
Dołączył(a): 2013-09-22, 16:14
Moje BMW: e46 330xi
e39 528i

Re: E39 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez Gadzik » 2015-12-06, 11:19

sprawdzałeś pod kompem??na moje oko za dużo ci pali i może być to wina sondy

Avatar użytkownika
szachmat

Posty: 769
Dołączył(a): 2011-06-23, 10:33
Lokalizacja: Olszyna

Moje BMW: jest super.

Re: E39 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez szachmat » 2015-12-07, 22:44

tomtom1994 napisał(a):Druga kwestia, mniej istotna, bardziej jako ciekawostka.
Na ile realne są odczyty spalania z ekonomizera (wskaźnik spalania chwilowego)?
Ekonomizer przy 3000 obrotów pokazywał 30 litrów, po zatrzymaniu na światłach pokazywał około 5 litrów. Tocząc się bez wciskania gazu pokazuje 8-9 litrów. Na postoju zaraz po odpaleniu około 2,5. Tak ma być?


Nie powinno.

Sprawdź błędy na kompie, zobacz co Ci wyskakuje.
Po co czyścił przepustnicę? Co się działo?

Avatar użytkownika
tomtom1994

Imię: Tomek
Posty: 434
Dołączył(a): 2015-04-23, 09:24
Lokalizacja: Częstochowa

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 520iA, 2002
(oOO\(||||)(||||)/OOo)
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=60518

Re: E39 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez tomtom1994 » 2015-12-08, 16:16

xionc napisał(a):Śmierdzi ci po odpaleniu na zimno benzyną? sprawdzałeś sondy? Dolot szczelny? To kolanko od przepływomierza masz całe? U mnie była dziura i auta było zamulone i paliło jak smok. W M54 przepustnica jest elektroniczna, może tu leży problem - mechanik spieprzył i teraz za chiny ludowe sie nie przyzna


Odpalałem wczoraj, zimny silnik; z tyłu kolega benzyny nie czuć, po przygazowaniu (w rozsądnych granicach ;)) też nic niepokojącego nie zaobserwowaliśmy.
Sond nie sprawdzałem, jutro będę instalował oprogramowanie diagnostyczne i zobaczymy co komputer pokaże.
Dolot raczej szczelny, był sprawdzany przy innej sprawie.
Kolanko od przepływomierza, chodzi Ci o numer 7 na tym schemacie?
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DT21-EUR-07-2002-E39-BMW-520i&diagId=13_0919
Sprawdziłem węże na szybko wczoraj, ten element był cały, sprawdzę na spokojnie raz jeszcze jutro.
Co do mechanika, wydaje się że wie co robi, na placu stoją piękne klasyki które reanimuje mechanicznie, sam też jeździ BMW, myślę że nic nie popsuł, ale kto wie, każdy może się pomylić. Zgodzę się natomiast ze stwierdzeniem że się nie przyzna :suchy:



szachmat napisał(a):Sprawdź błędy na kompie, zobacz co Ci wyskakuje.
Po co czyścił przepustnicę? Co się działo?


Jutro będę bawił się z komputerem, zobaczymy co wyjdzie.
Przepustnicę czyścił bo stwierdził (zdejmował obudowę filtra powietrza żeby wyjąć alternator do wymiany regulatora napięcia, przy okazji zajrzał) że jest tam trochę syfu i pasowałoby wyczyścić, faktycznie auto po tym zabiegu zyskało trochę na dynamice.
W mojej galerii przeróbka E39 na tomtom Individual...

SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik
_____________________________

Obrazek <<<----- Folder BMW - hasło BMW

Avatar użytkownika
xionc

Posty: 691
Dołączył(a): 2011-04-04, 10:12
Lokalizacja: Zgorzelec

Moje BMW: E39 M52TuB20 '99

Re: [E39] 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez xionc » 2015-12-08, 18:52

No dokładnie nr 7, u mnie była dziura w tym wypuście bocznym, jakby śrubokrętem zrobiona :dobani: Tymczasowo to zalepiłem silikonem i problemy ustąpiły.

krzysiekchl

Imię: Krzysiek
Posty: 464
Dołączył(a): 2015-03-29, 11:11
Moje BMW: BMW E39 523i M52B25TU 2000 rok

Re: [E39] 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez krzysiekchl » 2015-12-08, 22:26

Ta część lubi pękać. Nowa w Aso 50 zł.

Avatar użytkownika
tomtom1994

Imię: Tomek
Posty: 434
Dołączył(a): 2015-04-23, 09:24
Lokalizacja: Częstochowa

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 520iA, 2002
(oOO\(||||)(||||)/OOo)
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=60518

Re: [E39] 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez tomtom1994 » 2015-12-09, 14:45

Sprawdziłem kolanko przepływomierza, nic tam nie znalazłem, żadnych dziur nie wymacałem ani nie dojrzałem.

Podłączyłem też auto pod INPĘ, jako że robiłem to po raz pierwszy nie za bardzo wiedziałem czego szukać. Sprawdziłem błędy, były 3
Dwa dotyczą wypadania cylindrów swoją drogą to też jest problem z którym walczę i na razie bez skutku.
Trzeci? Błąd 123 Termostat heater - dotyczy to termostatu tylko, że nie zauważyłem, aby było coś nie tak z temperaturą autka. Nagrzewa się szybko i trzyma w każdych warunkach idealnie prostą wskazówkę. Co może być przyczyną tego błędu?

Obrazek
Obrazek


Jako że kolor czerwony nie oznacza nic dobrego zrobiłem jeszcze screena zakładki ROUGH
Obrazek
W mojej galerii przeróbka E39 na tomtom Individual...

SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik
_____________________________

Obrazek <<<----- Folder BMW - hasło BMW

robkom

Imię: Robert
Posty: 763
Dołączył(a): 2015-04-29, 07:22
Lokalizacja: Osłonki/Osięciny

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: BMW E60 545i sedan 2004r

Re: [E39] 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez robkom » 2015-12-11, 09:11

błąd 123 to grzałka w termostacie uszkodzona. Osobno nie do kupienia trzeba cały termostat wymienić. Pozostałe błędy to wypadanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze... świece? fajki? cewki? Posprawdzać ewentualnie wymienić jak nie było robione.

Avatar użytkownika
tomtom1994

Imię: Tomek
Posty: 434
Dołączył(a): 2015-04-23, 09:24
Lokalizacja: Częstochowa

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 520iA, 2002
(oOO\(||||)(||||)/OOo)
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=60518

Re: [E39] 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez tomtom1994 » 2015-12-11, 09:57

Błąd termostatu wyskoczył raz, jeśli będzie się powtarzał to trzeba będzie wymienić.
Co do wypadania zapłonów to sprawa nie jest taka prosta. Świece były zmienione wszystkie, cewki przekładane, dalej to samo na tych samych cylindrach.
Wypada tylko na zimnym silniku, jak się zagrzeje pracuje tak jak powinien. Jak już wypadnie cylinder to auto nie chce jechać, telepie budą niemiłosiernie. Trzeba zgasić i odpalić na nowo.
W mojej galerii przeróbka E39 na tomtom Individual...

SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik
_____________________________

Obrazek <<<----- Folder BMW - hasło BMW

robkom

Imię: Robert
Posty: 763
Dołączył(a): 2015-04-29, 07:22
Lokalizacja: Osłonki/Osięciny

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: BMW E60 545i sedan 2004r

Re: [E39] 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez robkom » 2015-12-11, 10:40

a sondy w jakim stanie, co pokazują?

yanusiac

Imię: Gutek
Posty: 150
Dołączył(a): 2013-11-02, 21:37
Moje BMW: E39 3.0 M54

Re: [E39] 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez yanusiac » 2015-12-11, 21:52

mam ten sam problem.. ale poddałem sie i zaczynam wymieniąc cewki..

wymieniłem dwie na razie , na chybił trafił na 3 i 4 cylindrze , bo błędów zadnych z kompa nie ma. ani wypadania zapłonów ani jakokolwiek innych błedów, wszsytko szczelne itd..
powieziałbym ze sie poprawiło, i to dość odczuwalnie.
Zaraz po odpaleniu silnika czuć było ze coś przeplata.. cięzko tym autem było ruszyc a ktoś kto za mną jechał mowił ze czuc było niespalonym paliwem.
Teraz wprawdzie deelikatnie jeszcze poszarpuje , ale to trzeba sie wczuć.. , ruszanie na zimnym silniku jest juz o wiele sprawniejsze.
Czytałem o cewkach , ze mozna zmierzyc ich rezystancje na 1 i 3 pinie w okolicach 0,7 - 0,8 maja miec.. ( mialem wszystkie w tych granicach) ale to mierzysz opór na uzwojeniu pierwotnym.. na wtórnym juz nie jest tak kolorowo.. , nie wiesz jaka "moc" ma iskra..i stąd pozniej te problemy. Cewki sie najzwyczajniej zuzywają, ja mam jescze oryginalne z 96 roku.. więc juz miały prawo sie poddac..
w przyszłym tygodniu wymienie reszte i przynajmniej będe wiedział, ze mam nowe.. do tego nowe swiece, olej i filtry..

aa co.. jak szalec to szalec :)



( na podstawie roughness wymysliłem, ze wtryskiwacze na 3 i 4 cylindrze nie działaja poprawnie .. , i tez je wymieniłem na nowe :D )

Avatar użytkownika
tomtom1994

Imię: Tomek
Posty: 434
Dołączył(a): 2015-04-23, 09:24
Lokalizacja: Częstochowa

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 520iA, 2002
(oOO\(||||)(||||)/OOo)
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=60518

Re: [E39] 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez tomtom1994 » 2015-12-11, 22:06

yanusiac z tego co piszesz to u Ciebie jest nie do końca to samo. W moim przypadku nie czuć niespaloną benzyną a silnik telepie jak zgubi zapłony, jak ruszę zaraz po odpaleniu i jadę trzymając mu obroty to nic się nie dzieje.
Problemy zaczynają się tylko na wolnych obrotach na zimnym silniku.
I jeszcze to podwyższone spalanie...

robkom jak w INPIE sprawdzić sondy, która zakładka. Jeszcze nie ogarnąłem do końca tego programu, a szczerze mówiąc to nie bardzo mam czas się z nim teraz bawić :(
W mojej galerii przeróbka E39 na tomtom Individual...

SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik
_____________________________

Obrazek <<<----- Folder BMW - hasło BMW

yanusiac

Imię: Gutek
Posty: 150
Dołączył(a): 2013-11-02, 21:37
Moje BMW: E39 3.0 M54

Re: [E39] 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez yanusiac » 2015-12-12, 08:05

Telepało tak, ze czasem sadło na brodzie podskakiwało :D

jestem pewien ze to cos z zapłonem.. dzisiaj jechałem do pracy po wymianie cewek i zadnego szarpania (poczekałem az sie lekko nagrzeje nawet i nic.)
podczas jazdy zadnych przymuleń itd. nawet spaliny pachną inaczej juz nie szczypie w oczy :)

yanusiac

Imię: Gutek
Posty: 150
Dołączył(a): 2013-11-02, 21:37
Moje BMW: E39 3.0 M54

Re: [E39] 520iA sedan - czy ten typ tak ma?

Postprzez yanusiac » 2015-12-12, 08:56

tomtom1994 napisał(a):robkom jak w INPIE sprawdzić sondy, która zakładka. Jeszcze nie ogarnąłem do końca tego programu, a szczerze mówiąc to nie bardzo mam czas się z nim teraz bawić :(


jak juz znajdziesz swój silnik i oprogramowanie , to klikasz status i analog values, mozesz sobie podejrzec parametry silnika ( nie sugeruj sie , ze niektóre będziesz miał poza skalą, bo one normuja sie podczas obciązenia silnika w czasie jazdy )


https://www.youtube.com/watch?v=DBitGF_cRbc

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość