Strona główna forum
Forum
Paliwa & Spalanie

[Exx] Shell v-power nitro+

Wszystko o paliwach i spalaniu waszych piątek.
Kmicic 540

Posty: 833
Dołączył(a): 2013-01-07, 12:59
Lokalizacja: Dobroń

Moje BMW: Od nie dawna E39 540 Touring.
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=47319

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez Kmicic 540 » 2013-10-02, 19:27

To ja wam opowiem co o tych paliwach myśle. Mysle ze to schell v-power racing jest na pewno inne, nie twierdze ze daje duzo mocy, na oktanach też sie nie znam i na tych innych uszlachetniaczach, ale kiedys dawno temu testowałem je na swoim starym samochodzie o bardzo starej i prymitywnej konstrukcji silnika, zapłon iskrowy ( platynki ), gażnik, przyspieszenie zapłonu podcisnieniowe i takie tam lol Nie napisze jakie to było auto, zebyscie sie nie śmiali ze mnie, ale powiem wam jedno, na kazdym biegu był szybszy o jakies 20-25 km/h :shock: Mój wniosek jest taki ,że to była kwestia zapłonu i po prostu ten silnik miał lżej i wyzej sie wykręcał i tyle. Przez to był szybszy, a w nowoczesnym silniku elektronika na to nie pozwoli i jak kreci np. do 6 tys obr to na V-power tez bedzie krecił do 6 tys obr. i dlatego nie da sie wyczuć różnicy. Ps. w swoim e34 tez kiedys próbowałem, żadnej różnicy!!!

Avatar użytkownika
leniwiec

Imię: Michał
Posty: 743
Dołączył(a): 2010-08-24, 14:18
Lokalizacja: TG

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=40479

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez leniwiec » 2013-10-02, 19:36

Kmicic 540 ty tu śmiechu chichu o paliwach, a galeria nie zrobiona ;)
leniwiec po pracy robi http://www.dobre-driny.pl ;)

Kmicic 540

Posty: 833
Dołączył(a): 2013-01-07, 12:59
Lokalizacja: Dobroń

Moje BMW: Od nie dawna E39 540 Touring.
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=47319

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez Kmicic 540 » 2013-10-03, 18:41

Wiem, wiem... ale naprawde brakło mi czasu jak byłem w kraju zeby zrobić sesje ;) Postaram sie jak bede za 3 tygodnie. Sam jestem ciekaw co powiecie o mojej e39 he he

Avatar użytkownika
KubaE39

Imię: Kuba
Posty: 98
Dołączył(a): 2013-04-02, 13:29
Lokalizacja: Włocławek

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez KubaE39 » 2013-10-16, 15:41

Jadąc ostatnio z kumplem przez toruń hondą 1.5vtec napotkaliśmy na shellu racinga 100 we włocławku na shellu jest tylko 98 ale cena była wyższa o ponad złotówkę a że komornik już bardzo długo się świecił to zatankował pół zbiornika owego paliwa i po kilku kilometrowej jeździe można było odczuć bardzo dużą różnicę w szczególności przy wyprzedzaniu itp W bmw co zauważyłem po zatankowaniu tego paliwa szybciej odpala na zimnym silniku i to tyle :)
Obrazek

Avatar użytkownika
Drifte

Posty: 3334
Dołączył(a): 2011-04-04, 12:08
Lokalizacja: Bróklin

Moje BMW: ZOSTAŁO SPRZEDANEEEEEEEEE :D

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez Drifte » 2013-10-18, 10:07

Może to jakiś polski wyrób z domieszką toluenu :D

Leon_

Posty: 463
Dołączył(a): 2013-02-28, 20:31
Moje BMW: E39 520iAT

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez Leon_ » 2013-10-19, 10:49

Tankuję to paliwo(niech sobie trochę silniczyna popracuje zanim załączy lpg :P ) i nie odczuwam żadnej różnicy w osiągach silnika.
Jedyne, co mi się może wydaje, to gładsza praca zimnego silnika.
Jakoś mam największe zaufanie do PB i LPG od Shella.

Avatar użytkownika
mazy

Posty: 40
Dołączył(a): 2013-04-20, 12:40
Lokalizacja: Zarszyn/Reading

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez mazy » 2014-03-05, 23:14

Z MOJEGO doświadczenia:
Porównując paliwa, najczęściej tankuje na SHELL (95%):
- W Wlk Bryanii na Vpower przejeżdzam wiecej na pelnym baku w porównaniu do "zwykłego" diesla z shell. Kiedys mechanior u którego robie moje auto, poradził zebym co drugie tankowanie zalal "markowe" paliwo - niewielkie dymienie ustało! tego sie trzymam.
- Niestety w Polsce,( ten sam dupowóz) róznicy nie odczułem po tankowaniu dwóch paliw na SHELL. Za to odczułem koszt wymiany pompy paliwa po zatankowaniu na Orlen (moze zbieg okoliczności;-)
Ostatnio edytowano 2014-03-06, 11:28 przez mazy, łącznie edytowano 1 raz

Mały B1

Posty: 998
Dołączył(a): 2008-05-06, 12:46
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez Mały B1 » 2014-03-06, 10:26

Autem latam dwa 3 razy w tygodniu w sezonie letnim na codzień stoii w garażu przeważnie tankuję za 150 i to mi starcza na noc latania po mieście... i jednak stwierdzam , że na tym nitro zrobię pare kilometrów więce. Ciekawostką też jest to , że np. jak ostro go cisnę jak się scigam i przepinam z 2na 3 to przy zwykłej 95 strzela mi z wydechu marchewa na 40cm a jak tankuje vpower nic takiego niema miejsca... czyli mieszanka jest lepiej paana i nie trafia do wydechu.

syyu9

Imię: Krzysiek
Posty: 370
Dołączył(a): 2013-10-05, 12:02
Lokalizacja: Lublin

Moje BMW: E39 530dA 03'

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez syyu9 » 2014-03-18, 21:40

Trochę się wtrącę. Czy opłaca się czy nie lać droższe paliwo to jest temat dla ludzi co prowadzą statystyki. Jednak paliwo droższe jest bezpieczniejsze dla silnika. Wieksza zawartość izooktanu w benzynie (liczba oktanowa) powoduje większą odporność paliwa na spalanie stukowe, oraz auto na benzynie z większą zawartością oktanów pali mniej. Olej napędowy tak samo. Liczba cetanowa oleju napędowego waha się w granicach 43-55 cetanów. Wieksza zawartisc cetanu ppwpduje łatwiejszy samozapłon paliwa i bardziej miękką pracę. Paliwa premium mają LC około 52-53 zwykły ON około 49. Pozornie kupując droższe paliwo wydaje się że przepłacamy, mi soe wydaje ze wychodzi na to samo (bo spalanie mniejsze) a dla silnika zdrowiej.

Avatar użytkownika
wujek25

Posty: 33
Dołączył(a): 2011-04-12, 22:53
Lokalizacja: Łowicz/Płock

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez wujek25 » 2014-03-27, 01:11

podobno w słabszych silnikach najbarzdiej czuć kiepskiej jakości paliwo. Ja kiedyś byłem wyznawca poaliw premium , Verva ,Ultimate.. do czasu aż nie zalałem 95 z normalnej zmodernizowanej stacji. Akurat często tankuję się na Stacji Orlenu przy samym koncernie lub na zmodernizowanym obok mojego domu. i powiem wam że róznicy miedzy pb 95 a 98 nie odczuwam jeśli chodzi o osiagi. spalanie również takie samo. pb98 wydaje mi sieże paliła nawet ciut wiecej . Co 2-3 tankowania do pełna wlewam sobie stp czerwone do benzyny i na to samo wychodzi jak bym lał te vervy itp. Jedyna roznica jest w Shell 100 oktan, auto lepiej odpala i czuć że lepiej sie zbiera spalanie niższe ciut od 95. ale cena zabija. W niemczech kilkanascie razy tankowalem zwykłą 95 i tam spalanie nawet na polskiej drodze było o litr niższe na tym paliwie. :shock: . Także poki co zostaję przy 95 ze sprawdzonych stacji.

Avatar użytkownika
warszawa_24

Imię: Dawid
Posty: 3813
Dołączył(a): 2013-02-15, 18:20
Lokalizacja: Słubice FSL

Moje BMW: E32 735iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=73928
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63207
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=57926

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez warszawa_24 » 2014-03-27, 18:39

Ciekawe jak z jakością DDRowskiego gazu. Czy też jest różnica co do spalania względem naszego?
Czas to pieniądz a pieniądz to BMW, więc kupujmy BMW bo szkoda czasu :)

"In Youngtimer We Trust"

Avatar użytkownika
atom1

Imię: Karol
Posty: 2762
Dołączył(a): 2013-06-15, 21:59
Lokalizacja: Podlasie

Moje BMW: E34 520 T

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez atom1 » 2014-03-27, 21:37

jest, tak jak na benie- na gazie robilem na baku ponad 50km wiecej

akurat to czy bena 95 czy 98 to dla aut przystosowanych do 95 nie robi zadnej roznicy a wrecz moze pogorszyc, fakt ze w polszy 95 moze nie miec 95 tylko sporo mniej a czlek czuje ze na 98 chodzi duzo lepiej... :-)) mysle ze polskie 98 moze byc realnie 95 ;D
" turbo dziura została stworzona by dać szanse V8 "
Kocham amerykańskie wozy https://youtu.be/GKJfU4Fnj-g :DD

oki

Posty: 231
Dołączył(a): 2008-03-23, 01:56
Lokalizacja: Tychy

Moje BMW: BMW e39 525i Touring Exclusive Edition
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=5 ... ead#unread

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez oki » 2014-03-27, 22:16

atom1 napisał(a):jest, tak jak na benie- na gazie robilem na baku ponad 50km wiecej

akurat to czy bena 95 czy 98 to dla aut przystosowanych do 95 nie robi zadnej roznicy a wrecz moze pogorszyc, fakt ze w polszy 95 moze nie miec 95 tylko sporo mniej a czlek czuje ze na 98 chodzi duzo lepiej... :-)) mysle ze polskie 98 moze byc realnie 95 ;D

dobrze gada :ok:

Szymon871

Posty: 713
Dołączył(a): 2010-12-24, 18:10
Lokalizacja: Wlkp

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez Szymon871 » 2014-04-11, 08:22

Te paliwa wysokooktanowe, są wymagane w silnikach bardzo wysokoobrotowych :) Głównie po to żeby ograniczyć spalanie stukowe - czyli samozapłon paliwa, co w przypadku benzyniaków jest nieporzadane bardzo. Kumpeł miał CRX podniósł znacząco mocy i NM (nie pamietam czy turbo czy zakuł) i wręcz wskazane było tankowanie 98, gdyz były na normalny 95 problemy z charakterystyką silnika :) W normalnym engine, jedyne co może poprawić, to jedynie to że taka bena ma własności płuczące, przez co może oczyścić układ wtryskowy :)
Moja bawarka

Szymon871 --->> e34 520

Polecam xD

Avatar użytkownika
raper

Imię: Michał
Posty: 854
Dołączył(a): 2009-12-15, 01:58
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Moje BMW: M52B25

Re: [Exx] Shell v-power nitro+

Postprzez raper » 2014-04-11, 08:33

Panowie , jak wiecie albo nie wiecie miałem u siebie przypadek że raz na 3-4 miesiące auto nie chciało mi odpalać , i to było regularne od kilku lat sprawdzone zostało wszystko , od ostatniego razu jakieś 4 miesiące temu zmieniłem paliwo na to właśnie z tematu i teraz puki co ten problem już nie występuje , czasem tylko tak jak by dłużej pokręci ale odpala za każdym razem , nie wiem co tutaj paliwo mogło poprawić może na prawdę wpłynęło na wtryskiwacze jak myślicie ?
Obrazek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość