Strona główna forum
Forum
Paliwa & Spalanie

[Exx] Shell v-power nitro+

Wszystko o paliwach i spalaniu waszych piątek.
Avatar użytkownika
wisnia003

Posty: 541
Dołączył(a): 2008-12-10, 16:09
Lokalizacja: Białystok

Postprzez wisnia003 » 2013-06-02, 12:54

Marketing panowie, markieting !!!
żeby nie żałować, że się nie próbowało....

slawek-ch

Posty: 2876
Dołączył(a): 2011-11-27, 17:09
Lokalizacja: Chojnice

Moje BMW: BMW E34 m50b20
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=2 ... ead#unread

Postprzez slawek-ch » 2013-06-04, 07:39

wisnia003 napisał(a):Marketing panowie, markieting !!!


Jak na moje tylko i wyłącznie to. Reszta to ściema.

Ja zatankowałem. Szczerze różnicy nie odczułem.
BMW dla Ciebie 3 litery, dla mnie coś więcej...

Avatar użytkownika
gonzo

Posty: 793
Dołączył(a): 2008-10-25, 22:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Moje BMW: E39 523i
E39 528i

Postprzez gonzo » 2013-06-04, 14:23

wisnia003 napisał(a):Marketing panowie, markieting !!!


Marketing + kreowanie potrzeb. Nitro w nazwie to lep na fanów gier typu NFS i tych naoglądali się za dużo Szybkich i wściekłych ;)
Radość z jazdy

stopro.

Posty: 1566
Dołączył(a): 2009-01-11, 18:14
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Moje BMW: E61 525d

Postprzez stopro. » 2013-06-04, 17:15

Ja do swojego diesla leję zwykłą ON na Orlenie. A jak zaleję Vervy itd to zauważam, że auto czasem dymi. Już w drugim aucie tak mam i nie wiem z czym to związane.
Znam Shell, gdzie pracuje kumpel i są 3 zbiorniki na paliwo.
Resztę sobie dodajcie sami :)

Avatar użytkownika
Gilmour

Imię: Adam
Posty: 385
Dołączył(a): 2013-04-04, 07:52
Lokalizacja: Łódź ... peryferie

Moje BMW: E34 525TDS '95 LaBettina :D

Postprzez Gilmour » 2013-06-06, 23:54

A ja Wam powiem jaką miałem ostatnio przygodę podczas wycieczki do Wrocka ;]
z Łodzi wyjechałem na lukoil ON mam stację blisko domu bettina raczej dobrze ją znosi ;P
po drodze zalałem BIO100 nie raz je tankowałem i daje radę(pomijając fakt,że między stacjami jej cena potrafi się wahać nawet do 2pln :shock: )
jak już wracałem stwierdziłem,że jesteśmy już długo w drodze i ja porzebuję mocną kawę a Bettinie należy się coś wyjątkowego choćby za fakt,że strechem jej maskę przymocowałem do dachu :P szukałem shella ale nie było więc wjechałem na BP i zalałem ichniejszego lepszego diesla...od tego momentu za mną ciągnął się ciemny lub bardzo ciemny dymek a kilka razy to po prostu postawiłem zasłonę gęstą niczym smoła ;]
po dojechaniu do Łodzi stwierdziłem,że jednak skieruję się na shell i wlałem tego nitro (na szczescie w baku było mało paliwa)po kilku kilometrach dymienie ustało na pewno zaczęła śmigać tak jak zawsze być może lepiej ale nie żeby nagle się tam objawiło dodatkowych sto kucy :) i przejechałem więcej niż zazwyczaj tankując za taką sumę a jakby nie patrzeć nitro jest sporo droższe niż klasyczne ON.

co do paliw shell to całe te ich paliwa się biorą z tego lepsze,że do zwykłego paliwa już na stacji jest dozowana odpowiednia ilość jakiejś chemii bezpośrednio do dystrybutora z lepszym paliwem i tak jak mi to kiedyś tłumaczyła osoba o odpowiedniej wiedzy to jest taki kondensat,że na taki duży zbiornik paliwa na stacji w dozowniku jest powiedzmy 500ml tego ustrojstwa :)

abstrahując nieco od tematu pamiętacie taką scenę w filmie Fastest Indian jak gościu ze względu na chore serce łykał nitroglicerynę(czy jakoś tak) i na moment przed wyścigiem zapodał sobie tablete i otworzył bak i wrzucił jedną do środka mówiąc: jeżeli mi pomaga to jemu na bank nie zaszkodzi :rotfl:

Avatar użytkownika
fuczy

Posty: 482
Dołączył(a): 2012-04-15, 14:26
Lokalizacja: warszawa

Postprzez fuczy » 2013-06-08, 17:31

lufkenzi napisał(a):Kiedyś śmigaliśmy fiestką xr2i, na zwykłej Pb na blacie pokazywała max ~195, wyjeździliśmy prawie do sucha, zalaliśmy v powera 100 i było na blacie około 215, ta sama noc, temperatura, masa itd. Oktany to odpornośc na spalanie stukowe, A żeby lepiej jechało to chyba chodzi i wyprzedzenie zapłonu? Czy jestem w błędzie?Jednak niektóre silniki jadą lepiej na wysokooktanowce, inne gorzej potwierdzone niejednym testem w różnych czasopismach motoryzacyjnych, chyba że to też ściema?

Niech ktoś zrobi testy na hamowni i się wszystko wyjaśni ;)


kilka lat temu AutoBild przeprowadzał takie testy i wyszło, że przyrosty mocy na paliwie w zależności od ilości oktanów i stacji wahały się pomiędzy 0,5-1,2KM więc różnica nie do wyczucia i w granicach błędu pomiarowego :roll:
Jeżeli szukasz wygody, precyzji prowadzenia, wypasu jak ze snu, ogromnej radości z jazdy – TYLKO BMW

Avatar użytkownika
lufkenzi

Posty: 187
Dołączył(a): 2012-05-24, 15:28
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez lufkenzi » 2013-06-08, 17:58

W sumie to oktany nie mają nic do mocy, jedynie można się pokusić o większą kompresję co dopiero przełoży się na moc. Jednak nie daje mi to spokoju czemu ta fiestka odczuwalnie lepiej się zachowywała na tej benzynie. Niektóre silniki regulują kąty wyprzedzenia zapłonu, wtedy moc może delikatnie się podnieść. Drogie paliwa mogą być bardziej "czyste" co także wpływa na kulturę pracy silnika. Niektórzy twierdzą że to zwykłe paliwo, do którego pracownik dolewa litr tajemniczego specyfiku... Kolega był kierownikiem pobliskiej stacji orlen i mogę to zdementować, ponieważ paliwo przyjeżdżało oddzielnie i inne.

Więc wnioski chyba oczywiste, Zwykłe silniki mogą pracować nawet słabiej, na tych co regulują kąt zapłonu efekty są, choć znikome. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.

Avatar użytkownika
KubaE39

Imię: Kuba
Posty: 98
Dołączył(a): 2013-04-02, 13:29
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez KubaE39 » 2013-06-10, 17:24

Jedynie co można odczuć to ubytek w portfelu :P 20-30gr na litrze robi bardzo duża różnice przy tankowaniu do pełna

Avatar użytkownika
leniwiec

Imię: Michał
Posty: 724
Dołączył(a): 2010-08-24, 14:18
Lokalizacja: TG

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=40479

Postprzez leniwiec » 2013-06-10, 19:59

lufkenzi napisał(a):Jednak nie daje mi to spokoju czemu ta fiestka odczuwalnie lepiej się zachowywała na tej benzynie.


A nie jest przypadkiem odwrotnie? Że na tej super benzynie jechała normalnie, a na "wiejskiej gnojówce" nią telepało ?

Co jakiś czas pokazuje się raport nt. jakości paliw na polskich stacjach, robiony przez któryś z urzędów państwowych. Zazwyczaj wynik jest taki że większość paliw na stacjach (łącznie z tymi renomowanymi) nie spełnia norm dla konkretnych paliw.
leniwiec po pracy robi http://www.dobre-driny.pl ;)

zefiros

Posty: 67
Dołączył(a): 2012-09-15, 06:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez zefiros » 2013-06-10, 21:01

lufkenzi napisał(a):W sumie to oktany nie mają nic do mocy, jedynie można się pokusić o większą kompresję co dopiero przełoży się na moc. Jednak nie daje mi to spokoju czemu ta fiestka odczuwalnie lepiej się zachowywała na tej benzynie. Niektóre silniki regulują kąty wyprzedzenia zapłonu, wtedy moc może delikatnie się podnieść.
Więc wnioski chyba oczywiste, Zwykłe silniki mogą pracować nawet słabiej, na tych co regulują kąt zapłonu efekty są, choć znikome. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.


W fieście jeżeli była stara to mogło mieć znaczenie :) Jeżeli miała sporo nagarów na tłoku i głowicy (moja kiedyś fiesta tak miała) to robi się większe ciśnienie sprężania, tak jakby ktoś splanował głowicę. Jeżdżąc na zwykłym paliwie komp wykrywał spalanie stukowe i mocno opóźniał zapłon co ma spooore znaczenie jeżeli chodzi o moc. Jak dostała wysokooktanowego rozwinęła dopiero skrzydła i wykorzystała swoje wyższe sprężanie.

Ja swoim samochodem rzadko jeżdżę więc leje typu ultimate bo dużej postoi w baku :P

Avatar użytkownika
h4cker

Posty: 882
Dołączył(a): 2012-06-25, 22:59

Postprzez h4cker » 2013-06-10, 22:44

daniel110390 napisał(a):PS u niemców (może holendrów ale raczej niemcy) spotkałem się nawet z 102 oktanowym pb ;) nie pamiętam jaki koncern


U niemców dokładnie to Aral sprzedaje pb 102 oktany :) kiedyś próbowałem i według mnie obciążone auto lepiej się zachowywało niż na zwykłej 95 :hyhy:

kuki666

Imię: Łukasz
Posty: 155
Dołączył(a): 2011-04-16, 09:53
Lokalizacja: Grabów

Moje BMW: BMW E39 3.0 benzyna manual:)

Postprzez kuki666 » 2013-06-11, 07:23

Też właśnie czytałem kiedyś, że różnice w oktanach nie są możliwe do odczucia przez kierowcę... miałem okazję jeździć na paliwie 100 oktanowym używanym do silników bodajże w motorówkach. Praca silnika była zdecydowanie lepsza (model testowany Opel Corsa C) no i chyba sama świadomość że się jeździ na czymś lepszym daje kilka koni więcej;p

Marcin79

Posty: 586
Dołączył(a): 2012-09-28, 10:44
Lokalizacja: Łódź

Ostrzeżenia: 1

Postprzez Marcin79 » 2013-06-11, 12:51

lufkenzi napisał(a):W sumie to oktany nie mają nic do mocy, jedynie można się pokusić o większą kompresję co dopiero przełoży się na moc. Jednak nie daje mi to spokoju czemu ta fiestka odczuwalnie lepiej się zachowywała na tej benzynie. Niektóre silniki regulują kąty wyprzedzenia zapłonu, wtedy moc może delikatnie się podnieść. Drogie paliwa mogą być bardziej "czyste" co także wpływa na kulturę pracy silnika. Niektórzy twierdzą że to zwykłe paliwo, do którego pracownik dolewa litr tajemniczego specyfiku... Kolega był kierownikiem pobliskiej stacji orlen i mogę to zdementować, ponieważ paliwo przyjeżdżało oddzielnie i inne.

Więc wnioski chyba oczywiste, Zwykłe silniki mogą pracować nawet słabiej, na tych co regulują kąt zapłonu efekty są, choć znikome. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.


w jedna stronę jechaliście pod wiatr w drugą z wiatrem :dres: ;]
SRT + 2.0 Skyactiv

Avatar użytkownika
Drifte

Posty: 3334
Dołączył(a): 2011-04-04, 12:08
Lokalizacja: Bróklin

Moje BMW: ZOSTAŁO SPRZEDANEEEEEEEEE :D

Postprzez Drifte » 2013-06-11, 13:09

Ten temat prawie w całości nadaje się do działu " humor " w temacie " Legendy paliwowe, czyli o tym jak moja beemka czip duży wydech i nowe części na 100 oktanowym paliwie idzie lepiej ".

Zwierzu

Posty: 18
Dołączył(a): 2013-05-12, 15:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Zwierzu » 2013-06-12, 22:07

Z tym paliwem to jak z wódką.
Jak wiesz że pijesz dobrą to i głowa nie boli:)
A tak na dobrą sprawę to te paliwa premium są wymogiem rynku (wiadomo nie do wszystkich zalecają plebejską 95) a jak coś można sprzedać za kilka złotych więcej to będą to sprzedawać. Nigdy nie miałem okazji testować paliw premium bo nie miało to sensu w starym vectrolocie który spaliłby wszystko czym go karmię. Natomiast jeden z klientów w dłubanym dieselku co chwilę nas odwiedzał bo jego auto jak się okazało nie tolerowało lepszego paliwka ... I gdzie tu logika?

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości