Strona główna forum
Forum
Paliwa & Spalanie

[e34] m50 gdzie parownik lpg?

Wszystko o paliwach i spalaniu waszych piątek.
Avatar użytkownika
Pawel87

Posty: 179
Dołączył(a): 2010-01-15, 19:20
Lokalizacja: Bedzin

[e34] m50 gdzie parownik lpg?

Postprzez Pawel87 » 2010-03-19, 18:35

Witam
Mam pytanie do kolegów z motorami m50b20 i m50b25 co mają instalację sekwencyjną. Gdzie macie umiejscowiony w komorze parownik/reduktor ?

Avatar użytkownika
Andree34

Imię: Adam
Posty: 1061
Dołączył(a): 2010-01-29, 20:08
Lokalizacja: PP

Moje BMW: E39 ///M '02 Touring
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=65010

Postprzez Andree34 » 2010-03-19, 19:21

ja u siebie mam między kielichem a obudową komputera, na zdjęciu co prawda tego nie widać ale zaznaczyłem strzałką gdzie on jest. A chcesz gaz montować u siebie?? Ja chcę go wywalić w cholerę.. nie używam gazu, a jest bo jest i na dodatek miejsce mi zajmuje w bagażniku :dobani:
Obrazek
Ostatnio edytowano 2010-03-19, 19:33 przez Andree34, łącznie edytowano 1 raz
Tipo 1.6 16V --> e34 m20b25 --> e34 m50b25 --> e39 m62b44 --> C-Max 1.6 TDCi --> e39 m57d25 :D

Avatar użytkownika
samael

Imię: Krzysiek
Posty: 296
Dołączył(a): 2009-02-27, 19:25
Lokalizacja: DW

Moje BMW: 523i '96
ex E34 http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=1 ... lit=samael

Postprzez samael » 2010-03-19, 19:30

tez tak mam u siebie zalozony (w tym samym miejscu gdzieAndree34, ) jest tam sporo miejsca,dla porownania u mnie sekwencja jest tak zalozona
Obrazek
ObrazekObrazek

Danich

Posty: 2351
Dołączył(a): 2008-01-26, 16:28
Lokalizacja: kuj-pom

Moje BMW: e39 535i V8

Postprzez Danich » 2010-03-19, 19:48

samael,

masz super ;)
bo nie masz klimy
ta fota też twoja :)

Obrazek
Ostatnio edytowano 2010-03-19, 20:19 przez Danich, łącznie edytowano 2 razy
były e30 2.0/ e34 2.0/ e34 2.5/ e34 3.5/ e30 1.6/e36coupe obecna e39 535

Avatar użytkownika
noman1

Posty: 139
Dołączył(a): 2010-03-01, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez noman1 » 2010-03-19, 19:48

to chyba najlepsze miejsce, parownik powinien być jak najniżej

Avatar użytkownika
Pawel87

Posty: 179
Dołączył(a): 2010-01-15, 19:20
Lokalizacja: Bedzin

Postprzez Pawel87 » 2010-03-20, 15:02

Andree34 napisał(a):ja u siebie mam między kielichem a obudową komputera, na zdjęciu co prawda tego nie widać ale zaznaczyłem strzałką gdzie on jest. A chcesz gaz montować u siebie?? Ja chcę go wywalić w cholerę.. nie używam gazu, a jest bo jest i na dodatek miejsce mi zajmuje w bagażniku :dobani:
[url=http://img443.imageshack.us/img443/8153/p10008fcgjvn05.jpg]Obrazek[/URL]


mam gaz który został źle zamontowany bo firma kiepska i wyciągają. Niestety przy ilości km które robię muszę mieć gaz a do tego co jak co jest tańszy. Za zaoszczędzoną kasę na benzynie wole laskę w góry zabrać niż jeździć na benzynie bo ktoś myśli że to wieś i profanacja :drunk:
Pytam bo mam firmę która gazowała mojej Pani e36 m40 1.8 i kumplowi e38 4.4 i zrobili to bardzo dobrze, i chcę uniknąć problemów bo moi obecni gazownicy zamontowali reduktor przy lampie i zbiorniku spryskiwaczy do czego dali kilka metrów za dużo węży i gaz mi zamarza przy pełnym ogrzewaniu.

Avatar użytkownika
Radar

Posty: 1524
Dołączył(a): 2008-08-29, 00:07
Lokalizacja: Middlewich

Postprzez Radar » 2010-03-21, 10:33

Ja mam tak i jakoś mi to bardzo nie przeszkadza.

Obrazek
KEEP ON TRUCKIN'

Avatar użytkownika
ac_schnitzer

Posty: 2209
Dołączył(a): 2008-10-23, 09:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=6 ... ead#unread

Postprzez ac_schnitzer » 2010-03-21, 16:07

Radar, dokaldnie to ma jezdzic tanio, choc jak mozna zamontowac ladnie to dlaczego z tego nie skorzystac ;)

Avatar użytkownika
Pawel87

Posty: 179
Dołączył(a): 2010-01-15, 19:20
Lokalizacja: Bedzin

Postprzez Pawel87 » 2010-03-21, 16:08

Radar,
no tak ale węże masz dołem poprowadzone a ja górą co zwiększa ilość metrów i utratę ciepła :(

Avatar użytkownika
5

Imię: Daniel
Posty: 4797
Dołączył(a): 2009-09-16, 14:14
Lokalizacja: LU

Moje BMW: E39 540iA, 99r.
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=16072

Postprzez 5 » 2010-03-21, 18:58

Ja mam też górą i do tego zwykłą instalację Zavoli regulowaną w serwisie analizatorem i problemów z tym nie mam. :oops:
Z ludźmi po ludzku, z chamami po chamsku

Avatar użytkownika
Pawel87

Posty: 179
Dołączył(a): 2010-01-15, 19:20
Lokalizacja: Bedzin

Postprzez Pawel87 » 2010-03-21, 19:39

heh no właśnie a ja mam :( auto sprawne w 100% pompa wydajna termostat sprawny 2 strefy działają elektrozawory okey a gaz mi zamarza nadal. Według mechanika za długie przewody bez zaworów do odpowietrzania poza tym gazownicy nic nigdy nie wiedzą :zly:

dlugi

Posty: 5
Dołączył(a): 2009-01-22, 16:52
Lokalizacja: sosnowiec

Postprzez dlugi » 2010-03-26, 00:08

Ja mam zamontowane przy lampie i jest OK i nie miałem żadnego problemu z zamarzaniem nawet przy -17 i pedale w podłodze. Osobiście zajmuję się gazowaniem samochodów.
Powodem zamarzania może być np.
-za mały reduktor co powoduje że nie wyrabia z tak dużo ilością gazu który musi ogrzać
-zapowietrzanie się układu chłodzenia
-zagięty wąż gumowy co powoduje osłabienie obiegu
- za duże ciśnienie na gazu na parowniku

Ja bym stawiał na to że reduktor jest za mały. Montuje się parownik który wydajność ma 140-150KM np do jakiegoś opla o mocy 170KM i jest OK a nawet zostaje nam jakiś zapas. W przypadku np R6 M50b20 moc 150KM niby mieścimy się w zakresie mocy parownika ale okazuje się że jest tak jak kolega pisze. R6 jednak potrafi zabrać nam tego gazu co za tym idzie parownik okazuje się za mały. Dodatkową rzeczą na którą ktoś nie patrzy przy montażu LPG to to że BMW posiada układ chłodzenia cieczy trochę inny niż w np. Lanosie czy jakiś wynalazkach ale o tym chyba pisać nie muszę bo jak kogoś to ciekawi to jest milion tematów o odpowietrzaniu i jego budowie i zasadzie działania.
Także sprawdź jedną z tych rzeczy i popraw to jak najszybciej bo szkoda męczyć samochodu na niesprawnej instalacji.

Tak właśnie tworzy się niechęć do przerabiania samochodów na LPG. Jest tylu gazowników którzy zakładają instalację jeden taniej od drugiego, nawet nie wyregulują dobrze samochodu tylko uruchamiają żeby tylko chodził i wyjechał z warsztatu a klient zostawił kasę... EHHHHH :mur:

Avatar użytkownika
Pawel87

Posty: 179
Dołączył(a): 2010-01-15, 19:20
Lokalizacja: Bedzin

Postprzez Pawel87 » 2010-03-26, 11:52

W temacie wiele się ruszyło.

dlugi,
masz rację do tego co sprawdzać. U mnie reduktor miał zapas do mocy 250+ km wymieniony, odpowietrzenie robił ziomek pracujący niegdyś w bmw i robił to przy mnie jakieś 40 min :zdziwko:, czyścił elektrozawory dzięki czemu zaczęły działać 2 strefy jak trzeba, auto przekopane wzdłuż i wrzesz sprawne w 100%. Gazownicy nieudolni ale gaz wyciągnęli i oddali kasę, pojechałem do gościa co gazuje bemki od kiedy instalacje gazowe na rynek wyszły i w mojej starej zauważył kilka nieprawidłowości.

Po 1 gaz w wtryski trzeba wprowadzić po linii poziomej a nie zygzakiem !!
po 2 reduktor za daleko z wężami na górze silnika bez zaworów do odpowietrzania !!
po 3 wpięli się przed elektrozawory a podobno trzeba za (o ile ja dobrze zrozumiałem :P )

I bemka jedzie do nich. Będzie montowany Stag 400+ z podgrzewaną listwą czy cuś takiego ;)

Powiem jedno dla innych jako ostrzeżenie !!

CHCESZ ZGAZOWAĆ BMW? JEDŹ TYLKO I WYŁĄCZNIE DO SPRAWDZONEGO SERWISU !
Dzięki za pomoc ze zdjęciami, wiele mi to dało :drunk:
Pozdro :bmw: :5er:

dlugi

Posty: 5
Dołączył(a): 2009-01-22, 16:52
Lokalizacja: sosnowiec

Postprzez dlugi » 2010-03-27, 16:34

Nie jedną bawarke przerabiałem i nie jedno widziałem o to co kolega pisze ze ma problem to niech mi uwierzy to tylko mały pikuś...

Co do instalacji z podgrzewaną listwą to fajny bajer bo komp od gazu zawsze pokazuje że temp. gazu na listwie ma za małą itd. To naprawde poprawia działanie instalacji.
Co do podpięcia się do obiegu chłodziwa to trzeba się wpinać przed elektrozawory bo inaczej jak wyłączymy ogrzewanie to automatycznie zamykamy obieg na parownik. Trzeba tylko zwrócić uwagę jak się wpinamy bo tam są 3 węże dwa zasilania i jeden powrót. Także żeby sie nie wpiął ktoś w dwa zasilania bo tez bedzie lipa. A nie jeden taki przypadek widziałem.
Oczywiście jak ktoś chociaż trochę uważał na lekcjach fizyki to wie że powietrze zawsze wychodzi do góry w cieczy i raczej logiczne jest że parownik i węże muszą być niżej niż zbiornik wyrównawczy albo co najmniej niżej od odpowietrznika. Co do odpowietrzania to naprawdę widziałem różnych magików i na chłopski rozum powiem że jeśli ktoś odpowietrzy układ w mniej niż około 30miin to na 100% nie będzie to prawidłowo :!: może jeździć i być ok temp a postój w korku pokaże że jednak tak nie jest....

Avatar użytkownika
Pawel87

Posty: 179
Dołączył(a): 2010-01-15, 19:20
Lokalizacja: Bedzin

Postprzez Pawel87 » 2010-03-28, 01:09

dlugi napisał(a):Nie jedną bawarke przerabiałem i nie jedno widziałem o to co kolega pisze ze ma problem to niech mi uwierzy to tylko mały pikuś...

Co do instalacji z podgrzewaną listwą to fajny bajer bo komp od gazu zawsze pokazuje że temp. gazu na listwie ma za małą itd. To naprawde poprawia działanie instalacji.
Co do podpięcia się do obiegu chłodziwa to trzeba się wpinać przed elektrozawory bo inaczej jak wyłączymy ogrzewanie to automatycznie zamykamy obieg na parownik. Trzeba tylko zwrócić uwagę jak się wpinamy bo tam są 3 węże dwa zasilania i jeden powrót. Także żeby sie nie wpiął ktoś w dwa zasilania bo tez bedzie lipa. A nie jeden taki przypadek widziałem.
Oczywiście jak ktoś chociaż trochę uważał na lekcjach fizyki to wie że powietrze zawsze wychodzi do góry w cieczy i raczej logiczne jest że parownik i węże muszą być niżej niż zbiornik wyrównawczy albo co najmniej niżej od odpowietrznika. Co do odpowietrzania to naprawdę widziałem różnych magików i na chłopski rozum powiem że jeśli ktoś odpowietrzy układ w mniej niż około 30miin to na 100% nie będzie to prawidłowo :!: może jeździć i być ok temp a postój w korku pokaże że jednak tak nie jest....


AMEN !

czyli jednak źle zrozumiałem z tymi elektrozaworami :P chodziło o węże ;)
Dzięki za pomoc Długi ;) :drunk:

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość