Strona główna forum
Forum
Elektryka, Elektronika, Audio & Video

[E39] Nawigacja 16/9 - brak godziny, daty, spalania itd.

Elektryka w waszych piątkach czyli wszystko co dotyczy sprzętu grającego, alarmów, nawigacji, TV w samochodzie itp.
Avatar użytkownika
piotr520

Posty: 595
Dołączył(a): 2011-01-09, 13:34
Lokalizacja: Końskie

Moje BMW: e34 m50b25 vanos +podtlenek gazolu, e39 m54b22

Re: [E39] Nawigacja 16/9 - brak godziny, daty, spalania itd.

Postprzez piotr520 » 2019-01-29, 17:28

Niestety żadne kodowanie czasu nie działa, ale podłączyłem od razu mida. Jest godzina i data jak naciśniemy przycisk zegarka na monitorze. Trzeba go będzie upchnąć gdzieś w bagażniku obok navi.
Obrazek

Avatar użytkownika
ladovnik

Posty: 96
Dołączył(a): 2016-02-27, 11:30
Moje BMW: E39 520i 1997r.

Re: [E39] Nawigacja 16/9 - brak godziny, daty, spalania itd.

Postprzez ladovnik » 2019-01-29, 17:35

Czyli po wpięciu MIDa normalnie na dolnej belce ekranu nie ma godziny/daty ale jak się wciśnie przycisk zegarka na monitorze to ona się wtedy pojawia?

Avatar użytkownika
piotr520

Posty: 595
Dołączył(a): 2011-01-09, 13:34
Lokalizacja: Końskie

Moje BMW: e34 m50b25 vanos +podtlenek gazolu, e39 m54b22

Re: [E39] Nawigacja 16/9 - brak godziny, daty, spalania itd.

Postprzez piotr520 » 2019-01-29, 17:39

Tak, zawsze to jakieś rozwiązanie.

Avatar użytkownika
ladovnik

Posty: 96
Dołączył(a): 2016-02-27, 11:30
Moje BMW: E39 520i 1997r.

Re: [E39] Nawigacja 16/9 - brak godziny, daty, spalania itd.

Postprzez ladovnik » 2019-01-29, 21:31

Udało się, włoska navi wreszcie po polsku! :)

Przerobiony włoski soft na polski z chomika Mr.Lova zadziałał! Zmieniłem tylko w jego sofcie ekran powitalny, bo Mr.Lova wsadził nieoryginalny obrazek jego autorstwa będący połączeniem normalnego loga ==BMW== i loga ///M oraz dodał swój nick i numer gadu gadu... ja to podmieniłem (program NavTweak) na zwykłe oryginalne logo ==BMW== bo chcę aby wszystko wyglądało tak jak fabrycznie, a moja stara dobra piątka nie jest M-ką i nigdy nie będzie... Jeśli ktoś będzie miał włoską navi i nie chce wgrywać softu z przerobionym logo to mogę udostępnić ten soft co sobie przygotowałem.

Wielkie podziękowania piotr520 i Harnaś! Gdyby nie Wy, dalej bym oglądał codziennie włoskie napisy...

Jeszcze zostało mi zmienić zegary z małego OBC na duże aby komputer na monitorze zaczął działać... ale to na wiosnę, teraz na mrozie odpuszczę temat. Może znajdę gdzieś poradnik lub czyjąś relację z przerobienia wtyczek małych zegarów na duże. Do tych dużych zegarów jeszcze chyba jakiś dodatkowy moduł trzeba zamontować za licznikiem, którego nie ma przy małych zegarach, tak mi ktoś mówił. Zastanawia mnie czy kwestia programowania po zmianie zegarów to tylko kwestia wklepania przebiegu i VINu PA SOFTEM, aby nie świeciła się kropka przy przebiegu, czy bez programowania duże zegary nie będą działać prawidłowo?

Załączam zdjęcia z nowym softem
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam.

Avatar użytkownika
Harnaś

Imię: Krystian
Posty: 2729
Dołączył(a): 2008-12-07, 10:30
Lokalizacja: WPN/WD

Moje BMW: e60 ///M57TU
e39 m51d25->m57d30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=51750
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=76402

Re: [E39] Nawigacja 16/9 - brak godziny, daty, spalania itd.

Postprzez Harnaś » 2019-01-30, 00:36

Modul za licznikiem byl przed 98 rokiem, w nowszych jest juz w liczniku.. ;)

Masz pasoft to kodowanie to 5 minut ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Przyjaciel Degustatora trunku Harnaś w puszce.

Timeless Ultimate Driving Machine
Obrazek

INPA/ISTA/Skalowanie zegarów e6X/e7X/e8X/e9X czasem i pixele ;)

Avatar użytkownika
ladovnik

Posty: 96
Dołączył(a): 2016-02-27, 11:30
Moje BMW: E39 520i 1997r.

Re: [E39] Nawigacja 16/9 - brak godziny, daty, spalania itd.

Postprzez ladovnik » 2019-01-30, 14:42

A czemu szukać licznika z podobnym przebiegiem? Wydawało mi się, że pa softem można też przebieg zaprogramować. Czy nie?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
Harnaś

Imię: Krystian
Posty: 2729
Dołączył(a): 2008-12-07, 10:30
Lokalizacja: WPN/WD

Moje BMW: e60 ///M57TU
e39 m51d25->m57d30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=51750
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=76402

Re: [E39] Nawigacja 16/9 - brak godziny, daty, spalania itd.

Postprzez Harnaś » 2019-01-30, 15:08

Tylko tak jak masz ten stary licznik z pleckami ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Przyjaciel Degustatora trunku Harnaś w puszce.

Timeless Ultimate Driving Machine
Obrazek

INPA/ISTA/Skalowanie zegarów e6X/e7X/e8X/e9X czasem i pixele ;)

Avatar użytkownika
piotr520

Posty: 595
Dołączył(a): 2011-01-09, 13:34
Lokalizacja: Końskie

Moje BMW: e34 m50b25 vanos +podtlenek gazolu, e39 m54b22

Re: [E39] Nawigacja 16/9 - brak godziny, daty, spalania itd.

Postprzez piotr520 » 2019-01-30, 15:15

Harnaś napisał(a):Modul za licznikiem byl przed 98 rokiem, w nowszych jest juz w liczniku.. ;)

Masz pasoft to kodowanie to 5 minut ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Mógłbyś zamieścić w miarę dokładny opis jak zakodować takie zegary. Czytałem coś o kodowaniu lcm żeby to wszystko poprawnie działało.

Avatar użytkownika
Harnaś

Imię: Krystian
Posty: 2729
Dołączył(a): 2008-12-07, 10:30
Lokalizacja: WPN/WD

Moje BMW: e60 ///M57TU
e39 m51d25->m57d30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=51750
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=76402

Re: [E39] Nawigacja 16/9 - brak godziny, daty, spalania itd.

Postprzez Harnaś » 2019-01-30, 15:20

No w pa sofcie masz przycisk odometer i wpisujesz nowa wartosc

A lcm zmieniasz przebieg jesli nie mozesz w liczniku ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Przyjaciel Degustatora trunku Harnaś w puszce.

Timeless Ultimate Driving Machine
Obrazek

INPA/ISTA/Skalowanie zegarów e6X/e7X/e8X/e9X czasem i pixele ;)

Avatar użytkownika
piotr520

Posty: 595
Dołączył(a): 2011-01-09, 13:34
Lokalizacja: Końskie

Moje BMW: e34 m50b25 vanos +podtlenek gazolu, e39 m54b22

Re: [E39] Nawigacja 16/9 - brak godziny, daty, spalania itd.

Postprzez piotr520 » 2019-06-02, 10:39

No siemka.
Dołożyłem wreszcie licznik z dużym obc i wszystko działa jak należy. Godzina, data, temperatura, spalanie i doszła nowa funkcja na wyświetlaczu navi przewietrzanie. Oczywiście też działa :).
Ostatnio edytowano 2019-06-15, 21:08 przez piotr520, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
ladovnik

Posty: 96
Dołączył(a): 2016-02-27, 11:30
Moje BMW: E39 520i 1997r.

Re: [E39] Nawigacja 16/9 - brak godziny, daty, spalania itd.

Postprzez ladovnik » 2019-06-02, 11:01

Czy musiałeś od nowych zegarów do bagażnika do wiązki navi dociągać jakiś dodatkowy przewód czy wystarczyło wpięcie nowych zegarów i od razu zadziałało? Było potrzebne kodowanie? (ja nadal jeżdżę na małym obc bez funkcji komputera w navi) Pozdrawiam.

A tak jeszcze z ciekawości to co robi ta funkcja wietrzenia?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
piotr520

Posty: 595
Dołączył(a): 2011-01-09, 13:34
Lokalizacja: Końskie

Moje BMW: e34 m50b25 vanos +podtlenek gazolu, e39 m54b22

Re: [E39] Nawigacja 16/9 - brak godziny, daty, spalania itd.

Postprzez piotr520 » 2019-06-02, 13:00

Kolego ,to nie tak że liczniki są P&P. Licznik low z małym obc jest na 2 wtyczki a licznik high z dużym obc jest na 3 wtyczki. Trzeba dorobić sobie przejściówkę. Ja montowałem wszystko według tego linku;
https://bmweba.com/eba-01-29-0-308-454/amp/

Kupiłem licznik z dużym obc, wtyczkami i kawałkiem wiązki, i licznik z małym obc, żeby wymontować z niego gniazda pod dwie wtyczki. A potem lutowanie kabel po kabelku od wtyczki do gniazda. Trzeba wyprowadzić kabel do masy i kabel I-Bus. Wszystko jest w linku wyżej.

Druga sprawa to taka, że jeżeli chcesz żeby to wszystko było zrobione na tip top, to albo potrzebujesz fachowca od liczników albo musisz mieć programator, i liczyć się z rozbiórką licznika na części pierwsze łącznie ze ściąganiem wskazówek.
Niestety pasoft radzi sobie tylko i wyłącznie ze starymi licznikami, z tak zwanym plecakiem jeżeli chodzi o zmianę numeru vin i kilometrów. Co do kodowania to radzi sobie z każdym licznikiem. Także nie spodziewajcie się po pasofcie cudów. Jednak jest to bardzo przydatny program.
Oczytacie nim kodowanie starych zegarów i zakodujecie tak samo nowe. Wszystko będzie działać ale należy pamiętać że licznik nadal nie jest przypisany do auta, nie zgadzają się klucze GM SA VN i mogą wynikać z tego problemy przy kodowaniu innych modułów.

Ważna rzecz, to należy kupić licznik z taki samym układem pamięci jak stary, i tym samym numerem SW i HW albo nowszym, żeby nie mieć problemów z zakodowaniem finalnym. Unikać liczników SW13 bo nie ma do nich kalkulatorów żeby przeliczyć nowy przebieg. No chyba że wasz licznik jest z SW13 to wystarczy przepisać przebieg do nowego licznika. Niestety nie wiedziałem o tym wcześniej i NCS expert nie dał rady z finalnym kodowaniem do auta. Wyrzucał błąd niezgodności kodowania i na tym koniec. Jest to spowodowane zbyt starym licznikiem i za niskim SW i HW. Mój stary licznik był na nowszej pamięci m35080 HW14 SW17 a licznik który kupiłem na pamięci 93s66 HW14 SW13. Musiałem ponownie rozebrać licznik, i ręcznie wpisać do wsadu klucze GM SA i VN odczytane NCS expert z modułu EWS. Potem podłączyłem się disem i wszedłem w kodowanie. Program od razu zapytał czy zakodować licznik i wszystko trwało raptem 5 sekund.
Potem znowu wchodzimy w kodowanie, funkcja retrofit i w ostatniej pozycji jest kodowanie modułu lcm na wersję high. Kodowanie trwa 2-3 minuty i od tej pory możemy się cieszyć funkcją check control na liczniku.

Może nie wydaje się to proste i na pierwszy raz narobiłem się i nakombinowałem ale dziś to się z tego śmieję. Jak cos to służę pomocą.

Co do funkcji przewietrzania to np. kończysz pracę o 15 a na dworze jest upał i trzeba się smażyć po wejściu do auta. A ta funkcja pozwala na zaprogramowanie godziny o której ma się włączyć wentylator np14 : 15 i schłodzić auto.

Należy jeszcze dołożyć czujnik poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy. Jeszcze nie zdążyłem tego zrobić i ciągle miałem błąd niskiego stanu płynu. Żeby chwilowo zlikwidować błąd, bo po pewnym czasie zaczyna to drażnić podpinamy kabel z modułu LCM pin 24 który idzie do czujnika płynu do masy auta i po sprawie.

Jakby ktoś był zainteresowany przeróbką to na allegro widziałem że facet ma przejściówkę z licznikiem.

Poprzednia strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości