Strona główna forum
Forum
Elektryka, Elektronika, Audio & Video

Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Elektryka w waszych piątkach czyli wszystko co dotyczy sprzętu grającego, alarmów, nawigacji, TV w samochodzie itp.
Avatar użytkownika
piotr520

Posty: 533
Dołączył(a): 2011-01-09, 13:34
Lokalizacja: Końskie

Moje BMW: e34 m50b25 vanos +podtlenek gazolu

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez piotr520 » 2016-03-07, 08:56

Odciąłeś kabel pin24 ?Bo jeśli tak to faktycznie dziwny przypadek,może jakieś zwarcie na rxt i txd ale czy byłoby to wstanie unieruchomić silnik to nie mam pojęcia.

venom82

Imię: Bartek
Posty: 33
Dołączył(a): 2015-11-22, 00:37
Moje BMW: było:
e30 touring m20b20
e30 coupe m20b20
z3 m44b19
e32 m60b30

jest:
e34 touring m20b25

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez venom82 » 2016-03-07, 16:29

ja sie juz przyzwyczailem do dzwnych spraw w bmw ;-)

mam rozpiske pinow do obc i tam sa jeszcze dwa kable oznaczone alarm

OBC IV pinout
OBC IV pinout details
OBC IV Pin-out
---
pin1: violet/green/yellow, alarm system <-----
pin10: black/green, starter
pin6: + from fuse F17
pin9: + from fuse F20 (red/yellow)
pin8: + from fuse F1
pin22: grey/red, light switch
pin25: yellow/red, turn signal switch
pin3: white/yellow, diagnostics
pin16: white/violet, diagnostics
pin14: white/grey, instrument cluster
pin7: black/white, instrument cluster
pin4: ground
pin5: blue/red/yellow, temp sensor
pin20: black/red/yellow, pre-ventilation
pin21: black/white, pre-ventilation
pin23: violet/white/yellow, alarm system <------
pin17: red/grey/yellow, alarm system <-------
pin26: black/red/yellow, fuel tank level sensor
pin12: brown/violet, fuel tank level sensor
pin11: white/black, DME
pin24: black/violet, DME
pin19: white/red, chimes
pin18: white/blue, chimes
pin15: white/brown, radio
pin2: blue/brown/yellow, radio

pytanie czy odcinać to

Jak odlacze obc to auto odpala normalnie
na odpalonym samochodzie wpialem obc i dziala tylko nie dziala manetka (wiadomo zła kolejnośc i sie nie widzą)
po zgaszeniu juz nie odpali
widac ze tym obc juz sie ktos bawił - jest odblokowane - mozna zrobic testy itd robilem test 21 ktory podobno resetuje ustawienia ale nic to nie dało
a code dziala - moge wpisac pin i potem odblokowac obc wpisujac go - no ale mimo to nie chce pojazd gadac

opcje sa dwie
uwalone obc
auto miało kiedyś alarm który jest zdemontowany ale widac czujniki ruchu wewnatrz slad po diodzie - moze gdzies sie tam ktoś wpiął ale nie widac po wiązce obc zeby była ruszana (poza moja ingerencja)

orginalnie auto miało to słabsze obc i tam wszystko jest ok - pali itd

Avatar użytkownika
piotr520

Posty: 533
Dołączył(a): 2011-01-09, 13:34
Lokalizacja: Końskie

Moje BMW: e34 m50b25 vanos +podtlenek gazolu

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez piotr520 » 2016-03-07, 17:18

Pin 17 i 23 to moduł(przekaznik głośnika)
Obrazek
Zastanawia mnie tylko pin 1.Jest połączony z alarmem i on może broić.Ani obc ani ews nie może wyłączyć pracującego silnika dlatego po włożeniu działa.Ja bym wypiął pin nr 1.Nie musisz go odcinać.Rozbierasz kostkę obc i po wciśnięciu takiego metalowego języczka kabel można wysunąć.

venom82

Imię: Bartek
Posty: 33
Dołączył(a): 2015-11-22, 00:37
Moje BMW: było:
e30 touring m20b20
e30 coupe m20b20
z3 m44b19
e32 m60b30

jest:
e34 touring m20b25

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez venom82 » 2016-03-10, 21:54

Po odcieciu pinu 1 niestety nic sie nie zmienilo - obstawiam ze jednak obc jest padniete - zauwazylem tez ze pokazuje po podlaczeniu ten sam dystans na baku jak wczesniej mimo ze w miedzyczasie zatankowałem do pełna.

Szukam innego obc - w miedzyczasie poskładam wiązke do kupy i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Problemy niestandardowe tylko u mnie ;-)

jak ktoś ma sprzedac obc pełne bez kości z koncówka 055 to zapraszam

Avatar użytkownika
Kelis

Imię: Radek
Posty: 168
Dołączył(a): 2013-10-12, 11:54
Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E34 520i Touring 1993r.
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=5 ... ead#unread

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez Kelis » 2016-03-12, 18:55

Witam,

Mam podstawowe pytanie ponieważ zacząłem czytać o OBC i napotykałem różne informacje a tu widzę, że jest 50 stron o tym i niekoniecznie chce je wszystkie czytać ;) na pewno wiecie i pomożecie jako fachowcy :)

Co mam zrobić żebym miał pełne OBC? Co i jakie kupić?

Mam e34 520i 24v M50B20, 1993 touring z vanosem, analogowy zegrek, zegary z elektronicznym licznikiem przebiegu.

proszę o poradę
Das Original BMW 5er
Obrazek

venom82

Imię: Bartek
Posty: 33
Dołączył(a): 2015-11-22, 00:37
Moje BMW: było:
e30 touring m20b20
e30 coupe m20b20
z3 m44b19
e32 m60b30

jest:
e34 touring m20b25

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez venom82 » 2016-03-17, 18:05

Kolejny update

kupiłem drugie obc i ... nie odpala - rece opadają

po podpieciu po odpaleniu oczywiscie działa prawidłowo
jest jeszcze jeden problem - poniewaz zle pokazuje u mnie ekonomizer (tzn po odpaleniu ucieka na max reaguje na zatrzymanie pojazdu no ale nie pokazuje spalania) ale to sobie ogarne jak wreszcie obc przestanie mi blokować odpalanie auta....

jesli nie bedzie pomysłów to oddaje do elektryka bo mnie ta 24pinowa wtyczka doprowadza do szału

plus jest jeden - kupilem ladniejsze obc niz mialem :) no i oba dzialaja

Avatar użytkownika
piotr520

Posty: 533
Dołączył(a): 2011-01-09, 13:34
Lokalizacja: Końskie

Moje BMW: e34 m50b25 vanos +podtlenek gazolu

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez piotr520 » 2016-03-17, 20:29

Kurcze problem musi tkwić gdzieś w tym alarmie.Coś musi być na kablu 24 obc.Szybkie rozwiązanie to odciąć kabel przy samym ecu pin 38 tak by normalnie odpalał i dało się jeździć i szukać przyczyny.

venom82

Imię: Bartek
Posty: 33
Dołączył(a): 2015-11-22, 00:37
Moje BMW: było:
e30 touring m20b20
e30 coupe m20b20
z3 m44b19
e32 m60b30

jest:
e34 touring m20b25

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez venom82 » 2016-03-17, 21:50

mozliwe ale skoro kabel jest odciety od obc to jak to powiazac - nie wiem zobaczymy moze w weekend podziałam. Poza tym zapewne kompa bede musiał wymienić zeby ekonomizer zaczął działać. Problem tkwi w tym ze jest tam zrobiony swap z m50b20 na m20b25 (taki wsteczny swap) i albo komp jest inny niz przepływka albo gość nie podpiał czegoś. Ekonomizer rusza przy odpalaniu na maksa i pozostaje tam do momentu az stane autem np w korku wtedy widze ze wskaznik wraca i potem jak ruszam znow leci na max czyli ma sygnal zerojedynkowy

Avatar użytkownika
piotr520

Posty: 533
Dołączył(a): 2011-01-09, 13:34
Lokalizacja: Końskie

Moje BMW: e34 m50b25 vanos +podtlenek gazolu

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez piotr520 » 2016-03-19, 21:12

To faktycznie swap uwsteczniający.
Co do obc to masz krańcówkę pod maską od alarmu?
Co do ekonomizera to we wtyczce kabinowej jest na pinie 24.Dla twojego sterownika ekonomizer jest na pinie 32 sterownika silnika i o ile się nie mylę biegnie na 3 pin wiązki.Więc wypada połączyć 24 pin wiązki kabinowej 3 pinem wiązki silnika.Ale tu nie mam 100% pewności że to 3 pin więc musisz sprawdzić czy faktycznie pin 32 sterownika biegnie na 3 pin wiązki.

Avatar użytkownika
pbskarpy

Imię: Piotrek
Posty: 196
Dołączył(a): 2015-11-30, 19:07
Moje BMW: E34 Touring 96 M50B20
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=7 ... ead#unread

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez pbskarpy » 2016-04-06, 13:31

DAREX napisał(a):
Jeżeli masz wrażenie, że OBC pokazuje niewłaściwe zużycie paliwa, możesz skalibrować go. Zatankuj do pełna, zresetuj licznik kilometrów dziennych oraz jedno ze wskazań przeciętnego zużycia paliwa na OBC. Wyjedź bak niemal do oparów i uzupełnij znowu do pełna (Matko Boska, trochę to będzie kosztowało, albo czasu, albo pieniędzy . Ilość benzyny, jaką trzeba uzupełnić to pełnego baku jest ilością potrzebną do przejechania dystansu na liczniku kilometrów dziennych. Z tego przelicz obecne zużycie paliwa i porównaj z tym, co mówi OBC. Jeżeli te wartości różnią się, musisz skalibrować zużycie poprzez ponowne wprowadzenie danych.



Chciałbym dopytać się o ten fragment z pierwszego postu w temacie.

1. Zatankuj do pełna, zresetuj licznik kilometrów dziennych oraz jedno ze wskazań przeciętnego zużycia paliwa na OBC
Jak zresetować jedno ze wskazań przeciętnego zużycia paliwa?

2. Przeciętne zużycie paliwa - czyli TEST 04? Średnie spalanie z ostatnich 50km?

3. Może się mylę, ale TEST 04 (chyba jedyny wskazujący średnie spalanie z jakiegoś odcinka) wskazuje spalanie z ostatnich 50 km. Jeśli więc 70 litrów z baku wyjeżdżę w trasie, a ostatnie 50 km w mieście to jak to się ma do całkowitego wypalenia baku? Czy ta kalibracja zakłada jazdę na baku w taki sam sposób? Albo tylko miasto albo tylko trasa?

Avatar użytkownika
DobraMorda

Posty: 368
Dołączył(a): 2015-08-22, 20:19
Moje BMW: E34 520i 1992r

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez DobraMorda » 2016-04-06, 15:04

Dolacze sie do pytania wyżej, też nie wiem jak spalanie na obc zresetowac, poza tym, u mnie obc zawiesiło spalanie na 39.5l/100 zasieg na 456km I temperature na 38.5 stopni (to ostatnie to czujnik gdzies na kablu pewnie, ale reszta to nie wiem)

Avatar użytkownika
SpinoRex

Imię: Marcin
Posty: 1833
Dołączył(a): 2013-07-23, 14:20
Lokalizacja: Mogilno

Moje BMW: E34 M50B20 '91
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=49994

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez SpinoRex » 2016-04-06, 18:22

pbskarpy napisał(a):1. Zatankuj do pełna, zresetuj licznik kilometrów dziennych oraz jedno ze wskazań przeciętnego zużycia paliwa na OBC
Jak zresetować jedno ze wskazań przeciętnego zużycia paliwa?

2. Przeciętne zużycie paliwa - czyli TEST 04? Średnie spalanie z ostatnich 50km?

3. Może się mylę, ale TEST 04 (chyba jedyny wskazujący średnie spalanie z jakiegoś odcinka) wskazuje spalanie z ostatnich 50 km. Jeśli więc 70 litrów z baku wyjeżdżę w trasie, a ostatnie 50 km w mieście to jak to się ma do całkowitego wypalenia baku? Czy ta kalibracja zakłada jazdę na baku w taki sam sposób? Albo tylko miasto albo tylko trasa?

Chodzi chyba o guzik GESCHW. Jak go naciśniesz raz to włącza Ci się średnie spalanie 1, jak naciśniesz drugi raz to masz średnie spalanie 2 i tak się możesz między nimi przełączać, np. jeden resetujesz sobie przy każdym tankowaniu a drugiego nigdy i porównujesz sobie wyniki. Ustaw się na tym który chcesz resetnąć i normalnie guzikiem S/R go wyzerujesz.
Obrazek
Build, not buy
Statystyki

Avatar użytkownika
pbskarpy

Imię: Piotrek
Posty: 196
Dołączył(a): 2015-11-30, 19:07
Moje BMW: E34 Touring 96 M50B20
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=7 ... ead#unread

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez pbskarpy » 2016-04-06, 19:00

Nie nie. GESCHW to skrót od Geschwindigkeit - prędkość. Pewnie chodziło Tobie o VERBR czyli 2 średnie zużycia paliwa.


Instrukcja mówi:

Po naciśnięciu przycisku w celowo wybranej chwili można uzyskać obliczenie przeciętnego zużycia paliwa dla całej trasy, a oprócz tego jednocześnie dla jednego z jej odcinków.


Dalej ta sama instrukcja mówi:

Obliczanie od nowa zaczyna się po naciśnięciu przycisku S/R. Każde naciśnięcie przycisku VERBR wybiera przeciętne (średnie) zużycie 1 lub 2 i odwrotnie. Na wyświetlaczu pojawia się wtedy na krótko cyfra wybranego zużycia.


Czyli, aby skalibrować kompa wsiadam do fury z pełnym bakiem. Zeruję licznik dzienny. Ruszam w trasę i naciskam VERBR potem S/R. Od tego momentu ta dana będzie mi wskazywała średnie zużycie paliwa do następnego zerowania/resetowania danych. Tak?

Avatar użytkownika
SpinoRex

Imię: Marcin
Posty: 1833
Dołączył(a): 2013-07-23, 14:20
Lokalizacja: Mogilno

Moje BMW: E34 M50B20 '91
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=49994

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez SpinoRex » 2016-04-06, 20:37

Dokładnie tak.
Możliwe, że pokręciłem tym GESCHW, pisałem z pamięci a z niemieckim słabo stoję. Kojarzyłem tylko, że drugi w środkowym rzędzie :D
Obrazek
Build, not buy
Statystyki

Avatar użytkownika
pbskarpy

Imię: Piotrek
Posty: 196
Dołączył(a): 2015-11-30, 19:07
Moje BMW: E34 Touring 96 M50B20
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=7 ... ead#unread

Re: Montaż Pełnego BoardComputera(OBC) do E34/E32

Postprzez pbskarpy » 2016-04-07, 09:40

Dzięki. Będę musiał spr.


Ale!

Czy w takim razie nie wystarczyłoby wziąć parametrów od kogoś kto ma dobrze skalibrowany komp na tym samym silniku i pojemności? Bo domyślam się, że z fabryki wyjeżdżały fury z taką sama kalibracją. W jakich sytuacjach kalibracja mogła ulec zmianie? Zakładam, że jeśli ktoś ma ori wóz z tym samym silnikiem od nowości to dane powinny być identyko. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość