Strona główna forum
Forum
Elektryka, Elektronika, Audio & Video
Diagnostyka Komputerowa

[e39] interpretacja błędów - INPA

Avatar użytkownika
makaron

Posty: 1021
Dołączył(a): 2007-12-08, 03:00

[e39] interpretacja błędów - INPA

Postprzez makaron » 2011-02-13, 22:31

Podłączyłem komputer pod auto i mam parę błędów których nie mogę rozgryźć bądź nie jestem pewny czego one się tycza

Obrazek

nie miałem tego błędu przed wymiana świec żarowych, po ich wymianie co skasuje ten błąd to ponownie się wyświetla, coś z EGR ale co?

Obrazek

czujnik od poziomowania świateł?
Ostatnio edytowano 2011-04-20, 12:49 przez makaron, łącznie edytowano 3 razy

Avatar użytkownika
Cichy

Posty: 1964
Dołączył(a): 2008-08-24, 09:40
Lokalizacja: GLE i Almeria

Postprzez Cichy » 2011-02-13, 22:43

1.masz zaślepiony czy odpiety EGR-robiłeś odcięcie kiedys
2.możliwe że problem własnie z sensorem poziomowanie xenów
3.UBhours to liczba godz jaka przepracował silnik,niektórzy maja jakies teorie na przeliczanie to na km,ale skoro masz 5,5 tysia to masz naganiane nie mało
4.z przepływka niewiem ,ale może nie domaga powoli

Avatar użytkownika
makaron

Posty: 1021
Dołączył(a): 2007-12-08, 03:00

Postprzez makaron » 2011-02-13, 22:56

Cichy napisał(a):1.masz zaślepiony czy odpiety EGR-robiłeś odcięcie kiedys

zgadza się, ale później do już podpiąłem spowrotem. Kurcze mechanik wymieniając świece żarowe powiedział ze przeczyścił mi EGR'a mimo ze duzo nagaru tam nie było...

Cichy napisał(a):2.możliwe że problem własnie z sensorem poziomowanie xenów


ten co jest zainstalowany pod autem? co można samemu z nim zrobić?

Cichy napisał(a):3.UBhours to liczba godz jaka przepracował silnik,niektórzy maja jakies teorie na przeliczanie to na km,ale skoro masz 5,5 tysia to masz naganiane nie mało


kurcze dziwne bo po bumie nie widać zmęczenia, ale rzeczywiście coś teraz sobie przypominam z tym przelicznikiem

Zapomniałem jeszcze o jednym błędzie. Webasto przestało mi pracować i mam taki błąd 21 auxiliary water pump - chodzi tu o elektrozawory wody czy o tą dodatkową pompkę pod nimi?

Avatar użytkownika
Cichy

Posty: 1964
Dołączył(a): 2008-08-24, 09:40
Lokalizacja: GLE i Almeria

Postprzez Cichy » 2011-02-13, 23:18

skasuj błąd EGR bo moze tylko go złapał jak odpalił auto z odpietym czy odpiął podczas pracy silnika,
ten błąd sensora to masz odczyt z modułu poziomowania??(vertical aim control LWR2A???),bo tam jakas temp w C jest :suchy: sprawdz wtyczke i czy jest cięgno jeszcze po tej zimie
a co to jest 5,5 tys godz dla silnika 3d toz to nie zapalniczka ;]
z webastem nie wiem :?

Avatar użytkownika
Marcin e30

Posty: 1716
Dołączył(a): 2009-04-12, 23:55
Lokalizacja: Łowicz

Moje BMW: e39 525td
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=23105

Postprzez Marcin e30 » 2011-02-13, 23:38

makaron napisał(a): i mam taki błąd 21 auxiliary water pump - chodzi tu o elektrozawory wody czy o tą dodatkową pompkę pod nimi?


chodzi o dodatkową pompkę wody zintegrowaną w jednej obudowie z zaworkami, czyli cały komplet do wymiany

Avatar użytkownika
makaron

Posty: 1021
Dołączył(a): 2007-12-08, 03:00

Postprzez makaron » 2011-02-13, 23:42

Cichy napisał(a):skasuj błąd EGR bo moze tylko go złapał jak odpalił auto z odpietym czy odpiął podczas pracy silnika,


kurcze tez tak myślałem, ale ponownie mi ten błąd wyskakuje gdy przejadę się autem choć nie za każdym razem

Cichy napisał(a):ten błąd sensora to masz odczyt z modułu poziomowania??(vertical aim control LWR2A???),bo tam jakas temp w C jest :suchy: sprawdz wtyczke i czy jest cięgno jeszcze po tej zimie


tak z LWR2A. Ten czujnik jest na przednim prawym wahaczu?

Cichy napisał(a):a co to jest 5,5 tys godz dla silnika 3d toz to nie zapalniczka ;]


racja ;)
Ostatnio edytowano 2011-02-13, 23:49 przez makaron, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
makaron

Posty: 1021
Dołączył(a): 2007-12-08, 03:00

Postprzez makaron » 2011-02-13, 23:45

Marcin e30 napisał(a):
makaron napisał(a): i mam taki błąd 21 auxiliary water pump - chodzi tu o elektrozawory wody czy o tą dodatkową pompkę pod nimi?


chodzi o dodatkową pompkę wody zintegrowaną w jednej obudowie z zaworkami, czyli cały komplet do wymiany


a nie da się jeszcze w jakiś sposób sprawdzić? oporność miernikiem? Dodam ze tego błędu w ogóle nie da się skasować

Avatar użytkownika
Marcin e30

Posty: 1716
Dołączył(a): 2009-04-12, 23:55
Lokalizacja: Łowicz

Moje BMW: e39 525td
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=23105

Postprzez Marcin e30 » 2011-02-13, 23:54

jeśli inpa pokaże "zwarcie do masy" lub "do zasilania" to już raczej nic nie poradzisz, miernikiem możesz sprawdzić czy jest zwarcie i tyle, możesz też sprawdzić na krótko czy pracuje

Avatar użytkownika
Cichy

Posty: 1964
Dołączył(a): 2008-08-24, 09:40
Lokalizacja: GLE i Almeria

Postprzez Cichy » 2011-02-13, 23:54

czujnik poziomowania jest na tam gdzie napisałeś ,co do EGR to może elektrozaworek cos sie przycina może brud na filterku już jest.Generalnie błąd ten sie pojawia jak odepniesz np EGR na pracującym silniku

Avatar użytkownika
arkosky

Posty: 905
Dołączył(a): 2008-05-18, 18:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez arkosky » 2011-02-14, 00:55

5 tys roboczogodzin to nie tak wiele :)

makaron, 5541 razy średnią prędkość + - 40km/h to 221 tys przebiegu. Ile u Ciebie na liczniku :P?

Avatar użytkownika
memore

Posty: 415
Dołączył(a): 2010-11-23, 17:15
Lokalizacja: DZL

Postprzez memore » 2011-02-14, 01:49

makaron napisał(a):
Marcin e30 napisał(a):
makaron napisał(a): i mam taki błąd 21 auxiliary water pump - chodzi tu o elektrozawory wody czy o tą dodatkową pompkę pod nimi?


chodzi o dodatkową pompkę wody zintegrowaną w jednej obudowie z zaworkami, czyli cały komplet do wymiany


a nie da się jeszcze w jakiś sposób sprawdzić? oporność miernikiem? Dodam ze tego błędu w ogóle nie da się skasować

da sie ten blad obejsc ncsem!!!! pompka ta nie jest niezbedna i zarowno webasto iak i zwykle ogrzewanie bedzie dzialac bez niej!!! :hyhy:

Avatar użytkownika
Cichy

Posty: 1964
Dołączył(a): 2008-08-24, 09:40
Lokalizacja: GLE i Almeria

Postprzez Cichy » 2011-02-14, 09:33

To podziel sie wiedzą bo chetnie ktoś skorzysta,po to mamy forum ;]

Avatar użytkownika
memore

Posty: 415
Dołączył(a): 2010-11-23, 17:15
Lokalizacja: DZL

Postprzez memore » 2011-02-14, 11:05

no pewno ze sie podziele wkoncu po to dolaczylem do tego forum!!! :Djezelimamy podstawowe umiejetnosci poslugiwania sie ncsem to odpalamy programik, przechodzimy do kodowania modulu IHKA i zmieniamy wpis aux water pump z aktiv na nicht aktiv i kodujemy spowrotem moduł!!! :hyhy: i to cala sztuka :bmw: 8)

Avatar użytkownika
makaron

Posty: 1021
Dołączył(a): 2007-12-08, 03:00

Postprzez makaron » 2011-02-14, 12:44

arkosky napisał(a):5 tys roboczogodzin to nie tak wiele :)

makaron, 5541 razy średnią prędkość + - 40km/h to 221 tys przebiegu. Ile u Ciebie na liczniku :P?


jest ok ;)

Gdzieś w INPIE można odczytać ile załączało się światło stopu i ta ilość podzielić przez 1,7 dla manuala i 2 dla automatu, akceptowany błąd to + - 30tkm

memore wielkie dzięki za tą informację bo teraz najbardziej mi zależy aby uruchomić webasto, oczywiście dla innych uzytkowników tez dziekuje za szybkie odpowiedzi ;)
Niestety dopiero zaczynam swoja przygodę z diagnoza wiec się trochę pomęczę :P NCS'em jeszcze się na bawiłem ale już mniej więcej wiem co i jak

Mam jeszcze takie pytanko, czy da się przez INPE uruchomić webasto? próbowałem znaleźć i nie znalazłem takiej opcji
Ostatnio edytowano 2011-04-20, 12:53 przez makaron, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
Cichy

Posty: 1964
Dołączył(a): 2008-08-24, 09:40
Lokalizacja: GLE i Almeria

Postprzez Cichy » 2011-02-14, 12:54

Tak

w BODY na samym dole masz HEATER DIESEL

odpalasz piec przez INPE i masz live parametry pracy

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość