Strona główna forum
Forum
Wszystko o serii 5
Pomoc w Zakupie

Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

PiotrKrk

Imię: Piotr
Posty: 15
Dołączył(a): 2017-08-22, 19:52
Moje BMW: szukam E61

Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez PiotrKrk » 2017-08-22, 19:56

Cześć wszystkim,
jestem nowym użytkownikiem tego forum i obecnie stoję przed zakupem auta.
Moje obecn3 warunki:
- mieszkam w Niemczech i auta będę szukał tutaj, tutaj będzie też zarejestrowane
- dobrze by było aby nie było starsze niż 10 lat
- szukam tylko kombi- rodzina- w grę wchodzi seria 5- E61
- ponieważ profil mojej jazdy jest różny:
60% to wokół komina czyli dystanse pomiędzy 5 a 20 km (rocznie około 10 tys. km), a pozostałe 40% to trasa do Polski/urlop itp.
rocznie wychodzi pomiędzy 15 a 30 tys. km, wydaje mi się dlatego że najlepsza by była benzyna + LPG (boję się że 530D DPF ulegnie zatkaniu i będę miał więcej problemów)
- budżet na auto to max. 15 tys. Euro
- z tego co poczytałem na forum i w internecie to w moim przypadku pozostaje mi tylko 550i i tu pojawiają się moje obawy.

Za 10-15 tys. Euro można kupić już 550i z przebiegiem w granicach 150 000 do 270 000 km z gazem lub bez i tu pojawia się pytanie czy warto ryzykować(starsze auto, duży przebieg, serwis)?
Są czasem auta z przebiegiem około 300 tys. za 10 tys. Euro gdyby kupić nawet takie auto i przeznaczyć kolejne 5-8 tys. Euro w serwis naprawy czy posłużyłoby następne 5 lat??


Prosiłbym o pomoc w podjęciu decyzji.

Pozdrawiam

Avatar użytkownika
grynio

Imię: Tomasz
Posty: 1860
Dołączył(a): 2010-08-11, 20:01
Lokalizacja: Polkowice

Ostrzeżenia: 4

Moje BMW: E46 330CiA + Honda CBR 929 RR FireBlade

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez grynio » 2017-08-22, 20:01

Jak na moje jeśli mieszkasz w niemczech to jest proste, że benzyna..
Coraz ostrzejsze normy.. Plany aby do stolic wjezdzały moocno ekologiczne auta.. No niestety diesle pod tym względem mistrzami nie są a powoli cała europa idzie w kierunku zaduszenia diesli w pojazdach osobowych wiec jesli ma być to na auta to 550i.

Pod tym względem benzyna ma dodatkową zalete bo jeśli ją zagazujesz tak jak powyzej to masz jeszcze bardziej ekologiczne auto i masz otwarte drogi po całej europie, niemczech itd.. bo w polsce to i kopcącym golfem II wjedziesz na rynek i bedzie git :)


Bo tak w aspekcie o którym mogłeś nie pomyśleć :P
no i ogolnie diesel bedzie miał wiekszy przebieg (domyslnie) i naprawa mysle moze byc droższa (wszelkie filtry na wydechu), turbina, wtryski itd :)
Były: E34 518i, e38 740iA, e34 520i, e34 525i, e38 735iA. Jest E46 330CiA + Honda CBR 929 RR FireBlade
Obrazek

Avatar użytkownika
Mystic888

Posty: 10278
Dołączył(a): 2010-09-10, 13:11
Lokalizacja: Żory Alko Team

Moje BMW: E38 skurwiel + E39 Świntuch
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=10339

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez Mystic888 » 2017-08-22, 20:16

Konkurencjq dla 550i jest 535d i taki bym polecal.
BMWE34byMlody napisał(a): a tu czuje się jak na syndykacie każde auto musi być takie samo felgi wszyscy takie same trochę to jest śmieszne .
Co to jest wieś tuning poszerzenia od muska to wieś tuning czy znaczek M na klapie tak jak połowa syndykatu ma .

PiotrKrk

Imię: Piotr
Posty: 15
Dołączył(a): 2017-08-22, 19:52
Moje BMW: szukam E61

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez PiotrKrk » 2017-08-22, 20:38

grynio napisał(a):Jak na moje jeśli mieszkasz w niemczech to jest proste, że benzyna..
Coraz ostrzejsze normy.. Plany aby do stolic wjezdzały moocno ekologiczne auta.. No niestety diesle pod tym względem mistrzami nie są a powoli cała europa idzie w kierunku zaduszenia diesli w pojazdach osobowych wiec jesli ma być to na auta to 550i.
Bo tak w aspekcie o którym mogłeś nie pomyśleć :P
no i ogolnie diesel bedzie miał większy przebieg (domyslnie) i naprawa mysle moze byc droższa (wszelkie filtry na wydechu), turbina, wtryski itd :)


Myślałem o tym i dlatego tez skłaniam się w kierunku tej 550i.
Pytanie tylko jeśli obecnie jest 6 takich na całe DE to zbyt dużego wyboru nie ma :(
Pytanie tez jeśli nie była robiona rura chłodnicza pomiędzy głowicami i uszczelnienia zaworów(czytałem że są to największe bolączki tego silnika) to ile będę na starcie musiał dołożyć do tego auta?

maciek_m30

Posty: 2039
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21
Ostrzeżenia: 1

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez maciek_m30 » 2017-08-25, 22:58

Silnik im większy tym lepszy. Tak zawsze było, jest i będzie. Dlatego bierz 550i. koszt uszczelniaczy i rury to koło 5k z tego co pamiętam, jak się mylę niech mnie ktoś poprawi

PiotrKrk

Imię: Piotr
Posty: 15
Dołączył(a): 2017-08-22, 19:52
Moje BMW: szukam E61

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez PiotrKrk » 2017-08-27, 10:00

Ponieważ mój temat odnośnie kupna został zamknięty,
prosiłbym was o ocenę tego auta:
http://tiny.pl/gj199

Avatar użytkownika
PL Doughnut

Posty: 1684
Dołączył(a): 2009-07-20, 17:35
Lokalizacja: So'ton

Moje BMW: f10 530iA M Sport Pack

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez PL Doughnut » 2017-08-27, 11:32

Mam tylko jednà uwagé. W opisie widnieje 12/2008. Coś mi tu sié nie zgadza bowiem w drugiej połowie 2008 roku idrive przeszedł mały upgrade, zmniejszono " pokrétło" i dołożono przyciski wokół. Być może, że pierwsza rejestracja była w grudniu 2008.

Regards
Obrazek

Avatar użytkownika
maciekpkow

Posty: 18007
Dołączył(a): 2007-08-21, 20:07
Lokalizacja: Pruszków

Moje BMW: E60 535d M-pak Le Mans blue
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=44915
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=60855
BYŁA 540: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=10983

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez maciekpkow » 2017-08-27, 11:39

PiotrKrk podaj vin to się wyjaśni.
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.
MAYDAY
Obrazek
Obrazek

PiotrKrk

Imię: Piotr
Posty: 15
Dołączył(a): 2017-08-22, 19:52
Moje BMW: szukam E61

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez PiotrKrk » 2017-08-27, 14:11

VIN:wbapw51030ct95361

Jak sprawdzałem to powinno się zgadzać.
Produkcja 2008.07.17 a został zarejestrowany/kupiony w grudniu.
Co mi wpadło w oko, to to że tylne szyby nie są przyciemnione niestety..
Co myślicie o cenie, ile można dać max. za to to auto?
I jeszcze jedno ogólne pytanie, gdyby przyszło zrobić rozrząd to z jakimi kosztami trzeba się liczyć?

P.S.
Jeszcze taka biała mi wpadła w oko:
http://tiny.pl/gjjfd nieaktualne już sprzedana

kuki666

Imię: Łukasz
Posty: 165
Dołączył(a): 2011-04-16, 09:53
Lokalizacja: Grabów

Moje BMW: BMW E60 550I manual:)

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez kuki666 » 2017-08-31, 08:16

Z 550i jak kupisz zadbane nie powinno sprawiać większych problemów. Tylko bardzo mało tego jest w takim stanie jak sie należy. Jeszcze w DE to jesteś w stanie coś konkretnego kupić. Z dieslem faktycznie dał bym sobie spokój bo coraz głośniej o nich mowa. Zresztą mieszkasz tam to pewnie słyszałeś. Posiadam obecnie 550i jak będziesz miał jakieś pytania to wal śmiało.
Obecnie: SERIA 7 E65 4.4i :)
BMW E39 LIFT 3.0i manual
Było:
srebrne E60 2.2i R6
czarne E39 3.0i R6
zielone E39 2.5i R6

PiotrKrk

Imię: Piotr
Posty: 15
Dołączył(a): 2017-08-22, 19:52
Moje BMW: szukam E61

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez PiotrKrk » 2017-09-01, 21:32

Cześć, właśnie od jakiegoś czasu staram się znaleźć informację przy jakim przebiegu powinno się wymienić rozrząd i jakie są tego koszty. Orientujesz się może?
Co do diesla to coraz więcej o tym mówią i nie wiadomo jak się sprawy potoczą, dlatego pozostanę przy benzynie.
A co do tej z pierwszego ogłoszenia to ile byś/byście ją wycenił/ wycenili ??

JurekKiller

Posty: 327
Dołączył(a): 2012-12-15, 22:53
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Moje BMW: 540iA 2002r mPasztet

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez JurekKiller » 2017-09-02, 16:15

PiotrKrk. Co raz rzadziej bywam na forum ale jak już jestem to wtrącę swoje kilka groszy do tematu.
Sam nie dawno byłem na etapie poszukiwania kolejnego śmigiełka dla siebie.
Moje poszukiwania skupione były na właśnie E60/E61.
Zacznę od diesla.
Najbardziej "ułożonym" modelem, który miał by posłużyć 5 lat jest 530d. Koszta utrzymania na znośnym, ludzkim poziomie.
Skrzynia jako tako żyje, silnik daje radę i zawsze można go dmuchnąć troszkę więcej. Hamulce, zawieszenie na normalnym poziomie cenowym.
535d - odpuść :) dlaczego?? Ano dlatego, że robi się drogo w przypadku jakiejkolwiek awarii. Nie czytaj postów forumowych, bo tutaj nikt nie powie złego słowa o samochodzie, które sam wybrał i kupił (powiedzą bardzo nieliczni).
Bardzo fajnie jedzie, duża perspektywa podniesienia mocy. Skrzynia, sprzęgło ledwo wytrzymują moment. Rozrząd obowiązkowo do wymiany przy 250 000 max. Można by dołożyć dodatkową chłodnicę oleju w skrzyni, to może troszkę wydłuży się jej żywot.
Jak na diesla przystało....wtryski, turbo...
550i - j/w. Koszta utrzymania moim zdaniem są nie adekwatne do samochodu. Silnik posiada swoje zalety typu moc i elastyczność ale ma też drogie wady. Np uszczelniacze, panewki (zaraz ktoś napisze, że to nie prawda ale 3szt znam i wszystkie 3 pochłonęły worki pieniędzy).
Skrzynia katastrofa, 5-7 tysięcy remont. Hamulce jak w 535d bardzo drogie. Zawieszenie też swoje kosztuje.

Moim zdaniem, korzystając z doświadczenia zdobytego na szczęście na cudzych samochodach, model E60 to utopia. Samochód jest fajny ale koszta jego eksploatacji są chore. Powyższe problemy to tylko część bolączek, do tego dochodzi elektryka, która też do trwałej nie należy. Ja po obejrzeniu kilku "igiełek" po prostu sobie odpuściłem. Zmieniłem markę. Samochód ma służyć i dawać frajdę nam kierowcą a nie nabijać wiecznie sakwę hurtowniom motoryzacyjnym i mechanikom, którzy na słuch o e60 dostają gęsiej skórki. Ogólnie jeżdżący laptop.
525d i 530d są w utrzymaniu najtańsze z nich wszystkich i kosztują ludzkie pieniądze. Dodam, że 525d jest modelem prawie nie sprzedawalnym i w prawdzie najsłabszym ale do jazdy czysto rodzinnej idealne.
Sam osobiście przesiadłem się na Lexusa GS 430, również nie jest to samochód idealny... ale wolę raz w roku pomalować błotnik bo rdzewieje niż bać się czy odpalę rano samochód. W Twoim budżecie możesz też śmiało poszukać młodszego rocznika. Nie namawiam... staram się tylko pokazać różnicę.
Kpl rozrząd w Lexusie V8 (3uz-fe) kosztuje 1800zł z wymianą w serwisie. Gwarancja na 10 lat lub 150 000km - Pasek!!!
Zmienna faza rozrządu VVTI praktycznie nie zniszczalna. Kpl hamulców na przednią oś nie przekroczy 500zł w dobrym zamienniku, skrzynia biegów automat 5bieg - pancerna, zwykła skrzynia bez wynalazków i udziwnień - troszkę za wolna.
Jak padnie silnik, 3300 z gwarancją przebiegu poniżej 100 000.
Wyciszenie wnętrza w samochodzie z lat e39, przewyższa wyciszenie serii 7 z podwójnymi szybami.
Bałem się jakości wykończenia, przyzwyczajony do BMW. Nic nie pęka, skóra wytrzymała, kierownica do obszycia - 292000km.

Taka moja refleksja odnośnie E60.
Na koniec.... wygląd zewnętrzny lexusa, mojego MKII... no można chcieć więcej. Bmw to BMW i pod tym względem jest bez konkurencyjne.
Sercem przy bmw, rozsądkiem gdzieś indziej :(

PiotrKrk

Imię: Piotr
Posty: 15
Dołączył(a): 2017-08-22, 19:52
Moje BMW: szukam E61

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez PiotrKrk » 2017-09-02, 19:12

Ja już jestem zdecydowany na benzynę- przy mojej jeździe niestety diesel odpada.

Co do E61 jak samochodu to patrzę też alternatywnie na inne ale naprawdę jest ciężko znaleźć dobrą benzynę.

Póki co to mam na liście:
-e61
-v70 XC70 III gen.
-accord
-XC60(żona jest za nim bardzo)

nie mogę się przekonać do
- Mondeo
- Zafira
- Insignia
- X3

Gdybym dojeżdżał dalej do pracy albo miał dalej do miasta to bym się nie zastanawiał i kupił V70 D5 albo E61 3.0d a tak muszę szukać...

maciek_m30

Posty: 2039
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21
Ostrzeżenia: 1

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez maciek_m30 » 2017-09-03, 13:20

W E60 i wszystkich samochodach po 2000r głównymi problemami są przebiegi i poprzedni właściciele. To już nie są auta typu W140 gdzie jesteś matołem-flejtuchem, a mimo to robisz bańkę i nic nie dotykasz, a wnętrze po ditejlingu będzie wyglądać prawie jak nowe. Widziałem to dobrze po moich E60, gdzie mialem 2 sztuki - jedna 120k przebiegu po 3 kumatych właścicielach - rok czasu praktycznie nie dotykałem tego auta, nie działo się dosłownie nic. Druga chyba jakieś 230k, poprzednich właścicieli wch^j, w tym sporo poloków i ta już powoli dawała o sobie znać. Jeszcze niedawno był wątek jakie to nowsze merce są be, a teraz światła jupiterów padają na E60. Niestety panowie ale te typy tak mają i tak już będzie. Tym autem właściciel ma zrobić 250k od wyjazdu z salonu i brać nowy model w leasing, a starego rupa to laweta i do polaka-biedaka niech się męczy. Autorowi polecam kupić z tej listy co sobie sporządziłeś to, co będzie najnowsze i najmniej wylatane jeśli ma to być wóz na co dzień, a jak czujesz taką potrzebę to dozbierasz sobie kasę na jakieś 2 auto-zabawkę. 'Klasyk' typu e39 też nie jest tu rozwiązaniem bo będą trapić go problemy ze względu na wiek/historię i jeszcze większe przebiegi. Reasumując do wszystkiego starego ( ~10lat to jest już stare auto) trzeba dokładać dlatego rozwiązaniem jest po prostu jak najświeższa maszyna. Nie wiem czy jest to regula ale w niemczech data produkcji widnieje jako data 1 rejestracji samochodu. Tak było też w przypadku mojej e38.

PiotrKrk

Imię: Piotr
Posty: 15
Dołączył(a): 2017-08-22, 19:52
Moje BMW: szukam E61

Re: Kupno E61 550i ? czy jednak 530D

Postprzez PiotrKrk » 2017-09-04, 19:38

Tak jak piszesz ważne jest jak kto o to aut dbał.
Ja cały czas waham się pomiędzy e61 a czymś innym.
Z jednej strony auto nie jest aż tak bardzo awaryjne, a z drugiej strony jak się coś spitoli to potrafi kosztować.
Ale tu dochodzi kolejny aspekt- mieszkając w Niemczech, każdy lepiej ogarnięty mechanik radzi sobie z BMW a jak przyjadę jakąś hondą to zrobią duże oczy i powiedzą mi abym pojechał do serwisu i na części później też trzeba będzie czekać.

Nie wiem jak to wygląda w przypadku BMW, ale do tej pory jeździłem Volvo i zrobiłem nim prawie 200 000 km bez jakichś większych problemów. Tylko oleje, filtry, opony, tarcze- raz i tylko raz padła sonda lambda i auto było mułowate ale do serwisu na dojechałem bez problemu.
Chciałbym aby kolejne auto też takie było i mam nadzieje że kupując takie E61 będzie podobnie- jeśli się mylę to mnie poprawcie, lepiej żebym teraz jeszcze zmienił decyzję przed kupnem niż się zawiódł w trakcie eksploatacji.....

Ostatnio zastanawiam się nad Superbem II gen z silnikiem FSI 3.6 i założyć gaz do tego.
Nienawidzę kupować aut :/

Wczoraj pojawiła się kolejna sztuka 550i
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/b ... 96277.html

lepsze zdjęcia:
http://www.5hp18.de/550i.html

Sprzedaje ja koleś który jest tez na niemieckim forum BMW i ogólnie ma tam dobrą renomę i się sporo na forum udziela.
Widzicie jakieś mankamenty?
Z pozytywów to nie ma panoramy :)

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości