Strona główna forum
Forum
Wszystko o serii 5
Pomoc w Zakupie

[E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Avatar użytkownika
juve_fan

Imię: Konrad
Posty: 927
Dołączył(a): 2009-06-25, 19:32
Lokalizacja: Zduńska Wola/obecnie Wrocław

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Było E34 520i 1991 Sedan
Jest E34 525i 1994 Touring
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=13876&start=120
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=50892

[E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez juve_fan » 2017-07-16, 18:36

Siemanko!

Od dłuższego czasu chce wrócić do BMW, najlepiej do tych "prawdziwych" modeli, czyli E34, E38 czy E32.

Generalnie jest bardzo ciężko coś znaleźć, coś w na prawdę dobrym stanie. Codziennie przeglądam oferty na allegro czy olx i jest na prawdę słabo...

Dziś znalazłem dwie sztuki E34, które są skrajnie różne od siebie:

pierwsza:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-520-e34-doskonaly-stan-niski-przebieg-100-bezwypadkowa-ID6yY9NZ.html

Generalnie auto wizualnie mi sie bardzo podoba, środek auta świetny, ale auto ma pewne minusy, mianowicie silnik 2.0, a do tego automat co pewnie sprawia, że auto prawie nie jedzie a do tego pali jak smok...trzeba by było założyć gazownie i ją zarejestrować, a to generuje niemałe koszty.
Ktoś może porusza się E34 z tym motorem i automatem i mógłby mi coś więcej na temat tej konfiguracji powiedzieć?!

druga sztuka:
http://allegro.pl/bmw-e34-525i-m50b25-vanos-i6888967925.html#thumb/2

Tutaj już jest sporo lepiej, bo i motor lepszy i gazownia i manual, więc czego chcieć więcej. Jednak, czegoś jej brakuje, albo jestem wybredny, bądź zbyt marudny...

Generalnie chyba E34 w takich pieniądzach to już powinno być w na prawdę w bdb stanie.

A czy warto się rozejrzeć za E32?! Szukałbym tak do ok 17000 zł, najlepiej z gazem i sprawną klima.

To samo tyczy się E38, ale tu chyba szukałbym tylko do 1996 roku jeśli chodzi o V8 natomiast w przypadku 728, to do końca produkcji, byleby jak najlepszy stan.

pozdro
Kiedy wreszcie uda Ci się coś, to za ciosem wyprowadź cios
Dobrej passy nie można marnować, los może drugiej szansy Ci nie podarować

Avatar użytkownika
Lamere

Imię: Adrian
Posty: 2174
Dołączył(a): 2012-05-15, 17:04
Lokalizacja: Wyrzysk

Moje BMW: e34 525 tdsA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=12577

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez Lamere » 2017-07-16, 21:09

Srebrna świeża, dobrze wyposażona, zachowana w stanie oryginalnym. Przy tym droga i bezużyteczna jako auto na co dzień... Bordowa jakaś taka nijaka, ale na daily pewnie nada się sto razy lepiej.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7932
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez Bombel » 2017-07-17, 07:03

Coś kojarzę że bordowa jest na forum. Kojarzę, bo pojawiła się galeria niedługo po moim E32, i jest w tym samym kolorze, brokatrot. Warto odkopać. Tam będzie coś więcej o niej.Czyli okres od listopada 2015.
SPRZEDAM:
-polerka DA Dual Action Vander
-żarówki led do podświetlenia wnętrza E39
-tylne lampy kombi E39 biały kierunek
-tył skórzany kanapa i oparcie E39 kombi

maciek_m30

Posty: 1643
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez maciek_m30 » 2017-07-17, 10:31

srebrna wygląda spoko, jeździłem 2ma sztukami 520iA i niestety jest to mega wolny żółwik. Biorąc pod uwagę dzisiejszą dynamikę jazdy będzie po prostu denerwujący na co dzień. Bordowa jakaś taka.. nie wiem, nie przekonuje mnie. Silnik też dość słabawy. czy warto się rozejrzeć za e32 to zależy co ci się bardziej podoba, z zakupem jest równie ciężko jak z e34. e38 tylko z V8, 2.8 jeździłem, niby tragedii nie ma, ale słabe.

Avatar użytkownika
juve_fan

Imię: Konrad
Posty: 927
Dołączył(a): 2009-06-25, 19:32
Lokalizacja: Zduńska Wola/obecnie Wrocław

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Było E34 520i 1991 Sedan
Jest E34 525i 1994 Touring
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=13876&start=120
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=50892

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez juve_fan » 2017-07-17, 10:36

No właśnie mam podobnie jak Wy, podoba mi się bardziej ta srebrna, tylko ten motor i silnik...
Ta bordowa jakoś też mnie nie przekonuje, sam nie wiem czemu.. Pytanie czy za taką kasę da się wyrwać porządne E32, bo z jednej strony po 3 sztukach e34 może warto byłoby przesiąść się na coś innego, a E32 to takie większe e34 :-)
Jeśli o e38 chodzi to będę szukał raczej tylko 2.8, trochę przeraża mnie koszt utrzymania V8 w e38, no chyba, że tylko m60.
Kiedy wreszcie uda Ci się coś, to za ciosem wyprowadź cios
Dobrej passy nie można marnować, los może drugiej szansy Ci nie podarować

maciek_m30

Posty: 1643
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez maciek_m30 » 2017-07-17, 11:00

za 17k coś już tam kupisz z e32. Ale musisz brać pod uwagę, że to wszystko stare kapcie, najpierw trza będzie ogarnąć po zakupie a potem i tak wiecznie coś do roboty gdy bedzie to daily. e32 jezdzi sie troche inaczej niz e34, przejedz sie zobacz czy ci pasuje. m62 do 98r też nie poraża kosztami, a zawsze to świeższy silnik.

grabolek363

Posty: 428
Dołączył(a): 2012-06-30, 15:18
Lokalizacja: Miasteczko Wilanów

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: 540i6+S25%3.15///M5
BYŁO:
e39 540iA
e36 318IS QP MOTORSPORT INTERNATIONAL
e36 328i QP ALPINWEISS III

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez grabolek363 » 2017-07-17, 14:19

M62 M60 nie poraża kosztami? Rly? W M62 odkręcająca się pompa oleju, łyżwa rozrządu też lubi się sypnąć, uszczelki, odmy, świece/cewki x8 oleju płynu w pip, ale to w R6 tak samo... Pierwsze M60 czy M62 w takich cenach to już będą pewnie po nalocie grubym w tych czasach, a przecież w nich gładzie cylindrów lubią się sypnąć.... Wg mnie e34 525i manual z dobrym przełożeniem ze szperą będzie optymalną opcją i tego bym szukał za ten hajs coś już znajdzie. Na pewno lepiej 525i M50, niż e32 V8 3.0 na daily... Za e32 V8 przemawia tylko dźwięk. 728i na daily na równi z e34 525i bym postawił bdb opcja i też ponad czasowy design.

maciek_m30

Posty: 1643
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez maciek_m30 » 2017-07-17, 17:29

dokręcenie pompy oleju to 100pln za uszczelke misy ;) rozrząd bez vanosów nie kosztuje fortuny. Zwłaszcza jeśli ktoś myśli o e38 - ten samochód nie jest tani w utrzymaniu. Wszystkie z tych aut już nie będą tanie w utrzymaniu, z racji wieku chociażby. Odmy, swiece i plyny to jak w R6. Uszczelek parę więcej. Z tymi gładziami to jakiś rozdmuchany problem, osobiście nie zetknąłem się. V8 nawet 3.0 w e38 jedzie na co dzień dużo przyjemniej niż 2.8, choć na kartce wygląda to podobnie ;)

Avatar użytkownika
archer

Posty: 181
Dołączył(a): 2016-12-25, 09:59
Lokalizacja: Łomża

Moje BMW: E39 523i 98r Canyonrot

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez archer » 2017-07-17, 18:54

nie lepiej kupić coś z e39 za 10k co było już jakoś blacharsko naprawiane i włóżyć 5 w doprowadzenie mechaniki i dobrego stanu? jako daily będzie lepsze myślę.

Avatar użytkownika
juve_fan

Imię: Konrad
Posty: 927
Dołączył(a): 2009-06-25, 19:32
Lokalizacja: Zduńska Wola/obecnie Wrocław

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Było E34 520i 1991 Sedan
Jest E34 525i 1994 Touring
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=13876&start=120
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=50892

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez juve_fan » 2017-07-17, 21:08

Wiadomo, że każde Bmw generuje koszty, zwłaszcza, że są to już wiekowe auta...
Mój mechanik miał e38 i osobiście mi odradzal zakup tego auta z V8, bo mimo iż pięknie gra i jedzie, to generuje na prawdę duże koszty w utrzymaniu.... Stąd też bliżej mi do 2.8, zwłaszcza z takim budżetem jaki mam...
E32 mnie kusi, bo nigdy nie miałem okazji nim jeździć, a przekonuje mnie swoim wyglądem.
Wiem, że z tego wszystkiego najlepiej byłoby kupić jakieś e39 czy e46 i ogarnąć je przy jakimś tam pakiecie startowym i mieć spokój, ale te auta są jak dla mnie zbyt oklepane, dużo ich.
Chciałbym mieć auto raczej rzadziej spotykane na drodze :-)
Kiedy wreszcie uda Ci się coś, to za ciosem wyprowadź cios
Dobrej passy nie można marnować, los może drugiej szansy Ci nie podarować

maciek_m30

Posty: 1643
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez maciek_m30 » 2017-07-17, 21:54

to jakieś zajazdy kupował ten mechanik, bo ja miałem hm łącznie 4 auta z silnikami m60 i jedno m62nv. Z awarii, sumując je wszystkie to: czujnik wału, czujnik wałka. Uszczelki pod deklami zmienialem w jednym i raz odmę. W jednym m60 zaczeła mi stukać panewka a następnie korba wyszła bokiem, ale tam już poprzedni wlasciciel cos grzebał - prawdopodobnie pompa mu się obluzowała bo na czas nie dokręcil a auto mialo juz swoj przebieg. Ja w 1 tylko dokręcałem pompe, w reszcie temat olalem i nic sie nie stało. Także nie wiem o jakich kosztach mowa. w e38 z demonizowanym V12 przez 1,5roku w komorze silnika wymienilem tylko alternator wodny, jeden oring za 20gr i czujnik powietrza zasysanego za 120zł. Jak chcesz się wyróżniać to chyba z tych podanych najlepsze e32, e38 jezdzi sporo w moich okolicach bo stanialy, e34 też się spotyka, e32 jest chyba najmniej. Aha, m60/62 brzmi slabo jak na v8, jedzie też średnio w tej budzie

Avatar użytkownika
juve_fan

Imię: Konrad
Posty: 927
Dołączył(a): 2009-06-25, 19:32
Lokalizacja: Zduńska Wola/obecnie Wrocław

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Było E34 520i 1991 Sedan
Jest E34 525i 1994 Touring
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=13876&start=120
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=50892

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez juve_fan » 2017-07-20, 06:52

Szczerze mówiąc to jest loteria. Jednemu się trafi egzemplarz, że nic nie będzie musiał wkładać a innemu taki, że będzie co miesiąc leciało po tysiąc na auto. W tych samochodach jest tak, że największym problemem jest poprzedni właściciel, jak on zaniedbal sprawę to będzie kiepsko.
Ja wychodzę z założenia, że wolę w przypadku e38 podejść zachowawczo stąd decyzja o 2.8, choć jeśli trafi się bdb v to pewnie się skuszę.
W kwestii e32 to jest tego już tak mało, że masakra, a egzemplarze z m60 kosztują krocie i tak jak pisałeś cały czas będzie trzeba przy nich coś robić, choć sylwetkę maja piękna te auta...
Kiedy wreszcie uda Ci się coś, to za ciosem wyprowadź cios
Dobrej passy nie można marnować, los może drugiej szansy Ci nie podarować

Abdul

Imię: Michał
Posty: 227
Dołączył(a): 2016-10-24, 07:37
Lokalizacja: Kraków

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 530iA Touring '00 Batmobil
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=72505

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez Abdul » 2017-07-20, 07:37

Jeżeli bierzesz pod uwagę E38 to vitoocars będzie miał w ofercie własnie taką z silnikiem 2,8.
Jest: Merc, Mazda, Audi i Yamaha
Przybyło: BMW :) :) :)
Obrazek

maciek_m30

Posty: 1643
Dołączył(a): 2008-06-18, 11:21

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez maciek_m30 » 2017-07-20, 15:56

przy e38 też już będzie trzeba często coś tam robić. Żadna tam loteria, e38 to nie prom kosmiczny i spokojnie podczas zwyklych ogledzin bedzie widać w jakim to stanie jest. Nikt nie każe Ci kupować ulepa, kupisz dobre V8 = będzie git

Niedzwiedz_

Posty: 293
Dołączył(a): 2015-02-18, 21:42
Lokalizacja: Myszków

Moje BMW: e39 540iA touring
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [E34] Dwie sztuki do oceny 520iA oraz 525i

Postprzez Niedzwiedz_ » 2017-07-20, 17:12

Przy v8 po prostu trzeba się z tym liczyć ze prędzej czy później będzie trzeba zrobić rozrząd i vanosy co kosztuje ok. 5 tys zł, jak bez vanosa to z 800 mniej.

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość