Strona główna forum
Forum
Tuning

[e61] 520d 163ps chip

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
volvot4

Posty: 28
Dołączył(a): 2009-08-02, 13:02
Lokalizacja: Siedlce/Wawa

[e61] 520d 163ps chip

Postprzez volvot4 » 2009-08-02, 15:32

Witam,jestem tu nowy,choc z BMW mam do czynienia od dawna. Nie znalazłem nic na forum na ten temat, a chciałbym zachipowac swoja e61 520d. obecnie ma 163ps w vtg mi proponuja ok.190ps i moment o 60nm wiekszy, a w 44tuning 210ps i 70nm wiecej. czy to podziala bez problemu.skrzynie mam w manualu. ktora firme wybrac w wawie zeby wszystko bylo git.dodam ze nie jestem katem samochodowym,ale po prostu jak sie biore za wyprzedzanie to lubie miec ten manewr z glowy jak najszybciej. prosze o pomoc bo chcialbym zarzucic tego chipa nawet w tym tygodniu. czy ktos sie orientuje czy bedzie w praktyce duzo lepiej sie jezdzilo? chipowal ktos 520d sposrod forumowiczow?pozdrawiam
Ostatnio edytowano 2009-08-02, 15:33 przez volvot4, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
tomek77

Posty: 3532
Dołączył(a): 2007-12-16, 22:55
Lokalizacja: (L)

Postprzez tomek77 » 2009-08-02, 16:47

Z zasłyszanych zdań od znajomych to vtg jest ok i bardzo profesjonalne....widać to też po tym co Ci zaproponowali. Moim zdaniem nie można przesadzać przy zwiekszaniu mocy [oczywiście jeżeli auto pozostaje 'fabryczne'].

W 520d na pewno bym zwiekszał osiągi ;).....a firma jaką podałes daje moim zdanie gwarancje, iż zrobi to dobrze i profesjonalnie i będziesz zadowolony.
Kto nie pije ten kapuje


pzdr,

tk

Avatar użytkownika
krs

Posty: 28
Dołączył(a): 2008-02-26, 10:25
Lokalizacja: Ełk

Postprzez krs » 2009-08-02, 18:31

Możesz też wziąć pod uwagę Master's-a -również robi profi wirusy.
http://www.tdi-tuning.pl/
części samochodowe, tuning, car audio
GTauto.pl

Avatar użytkownika
gizbern

Posty: 699
Dołączył(a): 2009-03-29, 22:17
Lokalizacja: wrocław

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... 08#p133408

Postprzez gizbern » 2009-08-03, 19:59

jezdzilem e60 2.0d i wiem ze szału nie ma ale jedzie całkiem sprawnie, więc przemyśl dobrze czy chcesz zmieniać oprogramowanie.

ja żałuję że u siebie w 2.5D to zrobiłem bo silnik mi sie posypał choć zmiany były delikatne ( mniejsze niż Tobie proponują) historia długa co i jak ale wg mnie zmiana oprogramowania nie jest obojętna dla silnika i osprzętu choć oczywiście w każdym warsztacie typu vtg usłyszysz , że to bzdura.
wg mnie skoro taka firma jak bmw wypuszcza z fabryki auto o takiej a nie innej mocy to musi mieć swoje powody i bycie mądrzejszym od inzynierów bmw może się dobrze nie skończyć.

mi było mało mocy i na własnej skórze się przekonałem, że wtedy trzeba kupić auto z wiekszym silnikiem a nie "poprawiać" farykę.
teraz mam 3.0i i jestem bardzo zadowolony.

decyzja nalezy do Ciebie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę... czasami aż mi ciężko ich wyprzedzić...

moja bunia:
viewtopic.php?t=6633

"W moich żyłach płynie benzyna, zamiast płuc świszczy turbina, w miejscu serca mam świec sześć, ktore układają się w magiczne R6, co tu gadać, co tu kryć - nie da się bez jazdy żyć!!"! :)

Avatar użytkownika
krs

Posty: 28
Dołączył(a): 2008-02-26, 10:25
Lokalizacja: Ełk

Postprzez krs » 2009-08-03, 20:52

Z wirusem trzeba umieć jeździć - samo chipowanie auta nie psuje ;)
części samochodowe, tuning, car audio
GTauto.pl

Avatar użytkownika
gizbern

Posty: 699
Dołączył(a): 2009-03-29, 22:17
Lokalizacja: wrocław

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... 08#p133408

Postprzez gizbern » 2009-08-03, 20:56

a czym się objawiają te specyficzne umiejętności?
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę... czasami aż mi ciężko ich wyprzedzić...

moja bunia:
viewtopic.php?t=6633

"W moich żyłach płynie benzyna, zamiast płuc świszczy turbina, w miejscu serca mam świec sześć, ktore układają się w magiczne R6, co tu gadać, co tu kryć - nie da się bez jazdy żyć!!"! :)

Avatar użytkownika
krs

Posty: 28
Dołączył(a): 2008-02-26, 10:25
Lokalizacja: Ełk

Postprzez krs » 2009-08-03, 21:00

gizbern, to już zależy jaki program chciałeś mieć - przebieg momentu i nieumiejętne wykorzystywanie go mają wymierny wpływ na trwałość silnika jak i podzespołów odpowiedzialnych za przeniesienie napędu.
Może napisz dlaczego silnik ci się posypał i w jaki sposób sam wirus miał na to wpływ, a nie od razu odstraszasz ludzi od chipowania - mialem już kilka samochodów po wirusie i nigdy nie wpłynęło to negatywnie na ich eksploatację.
Pzdr
części samochodowe, tuning, car audio
GTauto.pl

Avatar użytkownika
gizbern

Posty: 699
Dołączył(a): 2009-03-29, 22:17
Lokalizacja: wrocław

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... 08#p133408

Postprzez gizbern » 2009-08-03, 21:24

nie odstraszam a tylko uswiadamiam , że jest również druga strona medalu a nie tylko rzesze zadowolonych.
historia mojej awarii jest mega długa i nie bedę o niej pisał. kilku mechaników stwierdziło zgodnie że winny był wirus. miałem 2.5dA 163konie zmienione na 183 konie i dodane ok 55-60Nm. zmiany miały mi ułatwić wyprzedzanie i zwiększyć elastyczność przy wyższych prędkościach i bardzo jestem ciekaw jaki to specyficzny rodzaj jazdy jest wymagany by nie zniszczyć silnika lub osprzetu???
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę... czasami aż mi ciężko ich wyprzedzić...

moja bunia:
viewtopic.php?t=6633

"W moich żyłach płynie benzyna, zamiast płuc świszczy turbina, w miejscu serca mam świec sześć, ktore układają się w magiczne R6, co tu gadać, co tu kryć - nie da się bez jazdy żyć!!"! :)

Avatar użytkownika
krs

Posty: 28
Dołączył(a): 2008-02-26, 10:25
Lokalizacja: Ełk

Postprzez krs » 2009-08-04, 08:48

gizbern napisał(a):historia mojej awarii jest mega długa i nie bedę o niej pisał(...)

W takim razie nie mamy o czym dyskutować, bo nie lubię wróżyć z fusów ;)
Naprawdę wiele rzeczy mogło sie złożyć na twojego "pecha" - wliczając w to również samą jakość zawirusowania.
Generalnie polecam wszystkim chipowanie, ALE TYLKO w profesjonalnych firmach - druciarstwa i w tej dziedzinie nie brakuje... ;) Oczywiście jeśli wasz silnik i reszta podzespołów są w bdb kondycji.
Pzdr
części samochodowe, tuning, car audio
GTauto.pl

Avatar użytkownika
gizbern

Posty: 699
Dołączył(a): 2009-03-29, 22:17
Lokalizacja: wrocław

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... 08#p133408

Postprzez gizbern » 2009-08-04, 13:37

ale nie musisz wróżyć z fusów. ja wiem co mi sie stalo i nie oczekuje odpowiedzi. tym bardziej ze odpowiedź dostałem juz dawno w najlepszym warsztacie bmw we wrocławiu.
spytalem natomiast w jaki specyficzny sposob trzeba jeździć mając wirusa i cały czas nie odpowiadasz
zmiany robilem w firmie jetronic, wiec nie u druciarza.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę... czasami aż mi ciężko ich wyprzedzić...

moja bunia:
viewtopic.php?t=6633

"W moich żyłach płynie benzyna, zamiast płuc świszczy turbina, w miejscu serca mam świec sześć, ktore układają się w magiczne R6, co tu gadać, co tu kryć - nie da się bez jazdy żyć!!"! :)

Avatar użytkownika
Chmielu

Posty: 2461
Dołączył(a): 2008-05-04, 22:41
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Chmielu » 2009-08-04, 13:43

Tez mam 525d w manualu i chce zachipowac :? :? jedni polecaja drudzy odradzaja :mur:

Avatar użytkownika
krs

Posty: 28
Dołączył(a): 2008-02-26, 10:25
Lokalizacja: Ełk

Postprzez krs » 2009-08-04, 15:24

gizbern, wystarczy z głową używać pedału gazu i nie pałować na niskich obrotach :]
Chmielu, podjedź do profi tunera, zrobią ci kompleksową diagnostykę silnika i jeśli będzie wszystko ok to rób ;)
części samochodowe, tuning, car audio
GTauto.pl


Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników