Strona główna forum
Forum
Tuning

[E39] Dinan e39 540i

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
ciupa

Imię: Maciek
Posty: 166
Dołączył(a): 2014-01-27, 13:39
Lokalizacja: Strzałkowo

Moje BMW: e39 540i 96r

[E39] Dinan e39 540i

Postprzez ciupa » 2017-06-12, 22:57

Hej czy miał ktoś z was styczność z patentami/produktami Dinana ?
szczególnie chodzi mi o dolot zimnego powietrza zakończony stożkiem faktycznie jest szansa na uzyskanie 20 KM i 20 Nm?


http://www.dinan540.com/MODIFICATIONS/m ... tions.html

pozdrawiam

Avatar użytkownika
kaczoro

Imię: Bartek
Posty: 54
Dołączył(a): 2016-04-06, 07:12
Lokalizacja: Niepołomice

Moje BMW: e39 525iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez kaczoro » 2017-06-13, 12:44

When combined with Stage 2 Performance Engine Software, power is increased by as much as 20 horsepower and 20 LB/ft torque.


Jeśli wraz z dolotem zmienisz soft ;)

Avatar użytkownika
KamillO

Posty: 3670
Dołączył(a): 2011-09-25, 12:48
Lokalizacja: Zgierz

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=25221
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez KamillO » 2017-06-13, 21:38

Myślę że jak sam soft zmienisz to możesz około 20KM i 20Nm uzyskać.
Tak to raczej żadne doloty i filtry ci tyle nie dadzą.
No może jakby zrobić dolot powietrza ze zderzaka ale czy w czasie deszczu nie będzie problemów?
P.S. czytałem tu na forum opinie że sportowe wkładki i stożka przyczyniają się do czestszych awarii przeplywek w m62 nv.
Tam gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia.
zobacz moją 5er

Avatar użytkownika
kaczoro

Imię: Bartek
Posty: 54
Dołączył(a): 2016-04-06, 07:12
Lokalizacja: Niepołomice

Moje BMW: e39 525iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez kaczoro » 2017-06-14, 07:40

KamillO napisał(a):P.S. czytałem tu na forum opinie że sportowe wkładki i stożka przyczyniają się do czestszych awarii przeplywek w m62 nv.


To prawda. Spowodowane to jest tym, że wkładki są impregnowane specjalnym olejem, który potrafi zapaskaudzić przepływkę. Sam się o tym przekonałem w przypadku wkładki K&N...

Avatar użytkownika
KamillO

Posty: 3670
Dołączył(a): 2011-09-25, 12:48
Lokalizacja: Zgierz

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=25221
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez KamillO » 2017-06-14, 15:05

A gdyby zastosować jakiś lepszy czytaj bardziej wydajny filtr ale "suchy" bez olejków?
Czuć w ogóle jakaś różnice w reakcji na gaz po założeniu "sportowego" filtra?
Sam ostatnio myślałem o zrobieniu dolotu zimnego powietrza, tylko czy to coś da?
Tam gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia.
zobacz moją 5er

Avatar użytkownika
kaczoro

Imię: Bartek
Posty: 54
Dołączył(a): 2016-04-06, 07:12
Lokalizacja: Niepołomice

Moje BMW: e39 525iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez kaczoro » 2017-06-14, 16:38

KamillO napisał(a):A gdyby zastosować jakiś lepszy czytaj bardziej wydajny filtr ale "suchy" bez olejków?
Czuć w ogóle jakaś różnice w reakcji na gaz po założeniu "sportowego" filtra?
Sam ostatnio myślałem o zrobieniu dolotu zimnego powietrza, tylko czy to coś da?


Te filtry muszą być impregnowane ze względu na lepsze wyłapywanie syfu...
Zarówno K&N w m52b20 jak i Pipercross w m54b30 w moim przypadku nie poprawił w odczuwalny sposób dynamiki czy osiągów ;) Ale to były wkkładki, nie stożki...

Avatar użytkownika
KamillO

Posty: 3670
Dołączył(a): 2011-09-25, 12:48
Lokalizacja: Zgierz

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=25221
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez KamillO » 2017-06-14, 19:56

Czyli wychodzi na to że kupowanie wkładek i stożków nie ma sensu chyba że ktoś chce na hamowni mieć 3KM więcej.
Tam gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia.
zobacz moją 5er

ciupa

Imię: Maciek
Posty: 166
Dołączył(a): 2014-01-27, 13:39
Lokalizacja: Strzałkowo

Moje BMW: e39 540i 96r

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez ciupa » 2017-06-14, 21:12

pipercrossa (wkładkę) też mam i jest zupełnie sucha gąbki nie są niczym nasiąknięte... pojeździłem dwa dni różnicy w pracy silnika żadnej
więc stwierdziłem ze latem bezpieczniej będzie na papierowym orginale a zimą jak nie będzie tyle kurzu to go założę ....
dolot zimnego powietrza tez mam ze zderzaka i różnica jest taka że wcześniej obudowy filtra powietrza nie szło dotknąć tak po zrobieniu dolotu i odseparowania... obudowa jest lekko ciepła nawet po dłuższej trasie....

Avatar użytkownika
kaczoro

Imię: Bartek
Posty: 54
Dołączył(a): 2016-04-06, 07:12
Lokalizacja: Niepołomice

Moje BMW: e39 525iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez kaczoro » 2017-06-15, 18:38

ciupa napisał(a):pipercrossa (wkładkę) też mam i jest zupełnie sucha gąbki nie są niczym nasiąknięte... pojeździłem dwa dni różnicy w pracy silnika żadnej
więc stwierdziłem ze latem bezpieczniej będzie na papierowym orginale a zimą jak nie będzie tyle kurzu to go założę ....
dolot zimnego powietrza tez mam ze zderzaka i różnica jest taka że wcześniej obudowy filtra powietrza nie szło dotknąć tak po zrobieniu dolotu i odseparowania... obudowa jest lekko ciepła nawet po dłuższej trasie....


Fakt, że Pipercross jest z dwóch warstw różnych gąbek/pianek, a K&N to bawełna wzmocniona drucianą siatką... Niemniej jednak oba impregnowane są bardzo podobnym specyfikiem. Ja nie miałem problemów z Pipercrossem, ale żadnej poprawy (oprócz samopoczucia :P ) nie odczułem. Mój nie był suchy, był tłusty w dotyku... Tak to wyglądało :}

Obrazek

ciupa, tak wygląda zestaw do czyszcenia i impregnacji filtrów Pipercross (detergent + olejek).

Obrazek

ciupa

Imię: Maciek
Posty: 166
Dołączył(a): 2014-01-27, 13:39
Lokalizacja: Strzałkowo

Moje BMW: e39 540i 96r

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez ciupa » 2017-06-18, 12:51


Avatar użytkownika
KamillO

Posty: 3670
Dołączył(a): 2011-09-25, 12:48
Lokalizacja: Zgierz

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=25221
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez KamillO » 2017-06-19, 18:19

ciupa
Masz jakieś zdjęcia jak u siebie odseparowałeś puszkę filtra?

Oprócz tego że puszka filtra jest zmniejsza to odczułeś jakaś poprawę reakcji na gaz? Czy też bez zmian? Bo nie wiem czy się brać za cokolwiek czy dać sobie spokój.
Póki co od roku mam wyjęta zwężkę z dolotu, ta między obudowa filtra a chłodnica i powietrze jest zaciagane z nadkola więc to taki jakby zimny dolot tylko puszki filtra nie odseparowalem
Tam gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia.
zobacz moją 5er

ciupa

Imię: Maciek
Posty: 166
Dołączył(a): 2014-01-27, 13:39
Lokalizacja: Strzałkowo

Moje BMW: e39 540i 96r

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez ciupa » 2017-06-20, 10:25

Kilka informacji

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... sings.html

https://www.bimmerforums.com/forum/show ... ck-99-540i

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... ers-5.html



MAFS:
OEM Non-Vanos MAF Inside Diameter: 82mm
OEM Vanos MAF Inside Diameter: 83mm (92mm external)
Dinan Vanos MAF Inside Diameter: 90mm (both sides)

TB
99 Dinan Throttle Body: 83mm Internal, 93MM external around rubber ring
99 OEM Throttle Body: 80mm Internal, 93MM external around rubber ring (measured by chucksrt 8/28/09)


Tubing:
99 Intake hose from Maf to TB, at the TB: 78mm Internal
Dinan CAI carbon fiber version: 99mm Internal/103mm external

zastanawia mnie czy przy sama większa obudowa przepływomierza (Dinan 90 mm) wystarczy czy trzeba już auto stroić? i czy to na coś się zda skoro i tak przepustnica w M62b44 ma 83 mm??

Avatar użytkownika
szachmat

Posty: 755
Dołączył(a): 2011-06-23, 10:33
Lokalizacja: Olszyna

Moje BMW: jest super.

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez szachmat » 2017-06-22, 12:00

Masz zamiar hamować auto?

ciupa

Imię: Maciek
Posty: 166
Dołączył(a): 2014-01-27, 13:39
Lokalizacja: Strzałkowo

Moje BMW: e39 540i 96r

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez ciupa » 2017-06-25, 22:29

ciekawe testy ;)

https://www.youtube.com/watch?v=8QFsBMUeyUU

;)
jeśli będzie odczuwalna różnica to na pewno odwiedziłbym hamownię...

ciupa

Imię: Maciek
Posty: 166
Dołączył(a): 2014-01-27, 13:39
Lokalizacja: Strzałkowo

Moje BMW: e39 540i 96r

Re: [E39] Dinan e39 540i

Postprzez ciupa » 2017-09-05, 07:30

a mam pytanie czy część nr 4
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=13_0437

wąż gumowy z harmonijką można wymienić na gładki silikonowy bez ujścia w tą puszkę od spodu (tłumik szmerów)?

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości