Strona główna forum
Forum
Tuning

[E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
Avatar użytkownika
bachor666

Posty: 823
Dołączył(a): 2015-07-27, 21:43
Lokalizacja: LC

Moje BMW: e39 528i [M52TU]
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=63756

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bachor666 » 2017-10-15, 19:30

Jesli chodzi o poszarpywanie to moze pobleme n ie jest soft tylko jakas przyapdlosc mechaniczna / Moze kotrys wtryskiwacz lub wtryskiwacze sie podwiesza lekko ? Zgaduje tutaj. Moze lewe powietrze gdzies ?

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-15, 19:38

Możliwe bardzo,dlatego nie wykluczam takiej możliwości,ale ciekawe są okoliczności tego zjawiska,że wcześniej na starym sofcie np. szarpało na 3 róznych biegach(123) w tym samym przedziale obrotowym, po zmianie programu przez bagora zostaje tylko teraz na 3 biegu oraz wszelkie inne usterki ustały? Ale to już robota na następne podejście. Ja jestem zadowolony, może następnym zjazdem do kraju znów zaliczę rolki dla porównania 2 softów
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Bagor

Posty: 4
Dołączył(a): 2017-10-12, 13:10

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez Bagor » 2017-10-15, 19:59

Cieszę się, że jesteś zadowolony :)

bonzo320i napisał(a):Teraz poszarpywanie występuje jedynie na 3 biegu,więc poprawa jest znaczna.

To musi być już usterka mechaniczna/elektryczna. Na modyfikacji nie ma prawa takie coś występować. Do sprawdzenia są np. cewki.

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-15, 20:56

Na tym skupię Swoją uwagę next time,test "plaka" nic nie zmienia w pracy silnika, dlatego przy najbliższej okazji postaram Się zrobić konkretnie próbę dymową na szczelność,cewki na podmianę też Się znajdą. Temat zostaje otwarty,więc o wszelkich zmianach będę pisać. Jeszcze raz dzięki
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7941
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez Bombel » 2017-10-15, 22:40

Widzę Pan Bagor zainstalował się u nas na forum, witamy :) Chip w E32 od Ciebie, jakoś chodzi, aczkolwiek spalanie skoczyło, szczególnie w trasie.
SPRZEDAM:
Mam zakaz wystawiania ogłoszeń.
Będę ściśle go przestrzegał.
Nie będę mial wrogów wśród zarządu gdyż walka z nimi jest z góry skazana na porażkę.
Reszcie rownież radzę nie omijać regulaminu.

Bagor

Posty: 4
Dołączył(a): 2017-10-12, 13:10

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez Bagor » 2017-10-17, 16:04

Bombel napisał(a):aczkolwiek spalanie skoczyło, szczególnie w trasie.

Spalanie nie rośnie. Nie ma też logicznych podstaw żeby rosło spalanie, bo w główniej mierze nie stąd (z większej ilości paliwa) bierze się większa moc w przypadku modyfikacji silnika wolnossącego o zapłonie iskrowym. Dlatego są dwie możliwości - ostrzej jeździsz lub pojawiła się usterka w aucie. Teoretycznie spalanie ma być mniejsze (większa wydajność silnika w całym zakresie obciążeń i obrotów dzięki zmianom w zapłonie). Fizyki się nie oszuka. Potwierdza się to też z moimi ponad 10 letnimi doświadczeniami w modyfikacji setek silników BMW. Nigdy nie podaję tego jako zaletę z oczywistego względu, że jest to zależne od wielu zmiennych jak np. styl jazdy kierowcy.

Bombel napisał(a):jakoś chodzi

Dobrze, że jakoś chodzi, bo przy zmianach jakie otrzymałeś, już silnik dawno powinien być na złomie ;)

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-17, 18:29

Bagor napisał(a):
Bombel napisał(a):aczkolwiek spalanie skoczyło, szczególnie w trasie.

Spalanie nie rośnie. Nie ma też logicznych podstaw żeby rosło spalanie, bo w główniej mierze nie stąd (z większej ilości paliwa) bierze się większa moc w przypadku modyfikacji silnika wolnossącego o zapłonie iskrowym. Dlatego są dwie możliwości - ostrzej jeździsz lub pojawiła się usterka w aucie.


Kurde to u mnie musi być też ta usterka ;) wczoraj zrobiłem sporo km do pracy, tankowane pod korek,trasa ta sama,styl jazdy też bez zmian a nawet bardziej Się pilnowałem,żeby nie zrobić czasem 12l/100km. Jedyne co Się zmieniło, to to że jechaliśmy w 2 osoby i bagaże, a zazwyczaj była 3 na pokładzie. I spalanie nieznacznie wyższe(porównując z raportami z tankowania) a ładunek sporo mniejszy,bo jednego ludka mniej i bez jego bagażu - tyle że wcześniejsze przeloty były na seryjnym dolocie :P może stąd ta zmiana. Ale jak coś to wcale nie narzekam i Się nie czepiam
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
bachor666

Posty: 823
Dołączył(a): 2015-07-27, 21:43
Lokalizacja: LC

Moje BMW: e39 528i [M52TU]
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=63756

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bachor666 » 2017-10-28, 13:57

bonzo320i nagraj jakis filmik jak to sie porusza z ssacym :)

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-28, 19:21

Kurdę jak zwerbuję kogoś jako kamerzystę to czemu nie, bo sam to trochę lipa, jeszcze mnie belgijskie politie dupnie i eurasów zabraknie na kaucje
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-29, 15:28

bachor666 sprawdź pw czy masz filmik
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
Krasek

Imię: Andrzej
Posty: 2434
Dołączył(a): 2009-01-18, 11:44
Lokalizacja: Białystok

Moje BMW: E39 530d
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=5 ... ead#unread

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez Krasek » 2017-11-07, 20:37

Bagor zrobił mi kość do rajdówki.
Poprawa znaczna, zdecydowanie lepiej zbiera się od dołu- 2500rpm. Przydatne w ciasnych nawrotach ;)
Odcinaka 7300, wolne 950. Smiało mogę polecic.

W warunkach bojowych przetestuje w sobotę :)
Obrazek

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-12-20, 14:28

bachor666 napisał(a):Jesli chodzi o poszarpywanie to moze pobleme n ie jest soft tylko jakas przyapdlosc mechaniczna / Moze kotrys wtryskiwacz lub wtryskiwacze sie podwiesza lekko ? Zgaduje tutaj. Moze lewe powietrze gdzies ?


Czas odświeżyć trochę temat ;) a więc dzisiaj znalazła Się wolna chwila, więc w poszukiwaniu przyczyny poszarpywania wsadziłem oryginalny ecu z 2.8 i załadowałem do niego program od Bagora i zauważam dużą poprawę.Wcześniej jazda na 3 biegu ze stałym gazem w pewnym przedziale obrotowym to były tzw.kangurki a nie jazda,teraz jest to ledwo zauważalne,ale jest. Sprawdzę jeszcze cewki i świece w jakiej są kondycji,chociaż na podpiętej INPIE i monitorując parametry silnika w czasie jazdy wszystko jest OK w momencie poszarpywania. Po głowie jeszcze chodzi mi wykonanie "próby dymowej" w celu wyeliminowania nieszczelności.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

kubik_e28

Imię: Kuba
Posty: 388
Dołączył(a): 2015-08-02, 19:52
Lokalizacja: Mazury/3miasto

Moje BMW: E28 & E39

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez kubik_e28 » 2017-12-30, 23:58

bonzo320i napisał(a):
bachor666 napisał(a):Jesli chodzi o poszarpywanie to moze pobleme n ie jest soft tylko jakas przyapdlosc mechaniczna / Moze kotrys wtryskiwacz lub wtryskiwacze sie podwiesza lekko ? Zgaduje tutaj. Moze lewe powietrze gdzies ?


Czas odświeżyć trochę temat ;) a więc dzisiaj znalazła Się wolna chwila, więc w poszukiwaniu przyczyny poszarpywania wsadziłem oryginalny ecu z 2.8 i załadowałem do niego program od Bagora i zauważam dużą poprawę.Wcześniej jazda na 3 biegu ze stałym gazem w pewnym przedziale obrotowym to były tzw.kangurki a nie jazda,teraz jest to ledwo zauważalne,ale jest. Sprawdzę jeszcze cewki i świece w jakiej są kondycji,chociaż na podpiętej INPIE i monitorując parametry silnika w czasie jazdy wszystko jest OK w momencie poszarpywania. Po głowie jeszcze chodzi mi wykonanie "próby dymowej" w celu wyeliminowania nieszczelności.

W celu wyeliminowania nieszczelności wymienia się uszczelki ;)
Po tylu latach napewno im się przyda.

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-12-31, 09:00

kubik_e28 napisał(a):W celu wyeliminowania nieszczelności wymienia się uszczelki ;)
Po tylu latach napewno im się przyda.


Panie to Się wie tylko nie sposób czasem wymienić wszystko na raz. Ostatnio zrobiona próba też została wspomniana "próba dymowa" podczas której ukazała Się nieszczelność w okolicy cewki nr3,tam pojawił Się dym.Jako że robiłem to sam nie miałem możliwości dokładnego zlokalizowania miejsca "wycieku"dymu.Ale w następnym tygodniu,może ogarnę pomocnika-palacza i badanie będzie powtórzone a wtedy okaże Się,czy do wymiany uszczelka pod klawiaturą,która była wymieniana w lutym podczas przekładki silnika czy może pęknięta obudowa. Bo trochę szybko by dokonała żywota a wycieków spod dekla brak
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
bachor666

Posty: 823
Dołączył(a): 2015-07-27, 21:43
Lokalizacja: LC

Moje BMW: e39 528i [M52TU]
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=63756

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bachor666 » 2017-12-31, 16:08

Tez od razu pomyślawszy o uszczelce. Ja swoją pokrywę z nowa uszczelka dokręcałem odpowiednim momentem 2x i do tej pory zero problemów.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości