Strona główna forum
Forum
Tuning

[E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
Avatar użytkownika
bachor666

Posty: 823
Dołączył(a): 2015-07-27, 21:43
Lokalizacja: LC

Moje BMW: e39 528i [M52TU]
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=63756

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bachor666 » 2017-10-13, 08:40

+8hp, -16Nm wzgledem serii. Mierzyles wczesniej seryjny silnik ile miał ?
A co wyszło jesli można spytac ??

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-13, 10:05

No niestety seria nie była mierzona, bo jakoś nie po drodze było wcześniej żeby jechać. Co wyszło no to z tych wcześniejszych rzeczy ten świrujący trochę przepływomierz,na przerobionym sofcie wywala też sondy i największy pożeracz mocy wisko zaczęło spinać za szybko bo już przy 86'C jest spięte. Nie bez wpływu z pewnością jest też fakt,że śmigam nadal na układzie wydechowym z 2.5, jedynie końcowy jest zmieniony na dedykowany Ultera do E39. A więc jak dogram temat z bagorem ustaną te szarpania to kolejny krok będzie modyfikacja i odetkanie wydechu
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
bachor666

Posty: 823
Dołączył(a): 2015-07-27, 21:43
Lokalizacja: LC

Moje BMW: e39 528i [M52TU]
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=63756

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bachor666 » 2017-10-13, 20:50

Jest masz wydech z M54B25 To raczej o jego przepustowość martwic się nie musisz, tak mi się wydaje bo moc identyczna prawie.
Jesli z M52B25 no to roznica 20hp moze jakos wydechem faktycznie jest stlumiony. W 2,8 srednica rur to 2,5cala jesli dobrez pamietam z kanału :P

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-13, 21:13

Wydech jest seryjny z 523i :dobani: więc te brakujące Nm będę starał Się właśnie tu nadrobić, zresztą nie tylko tu
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
bachor666

Posty: 823
Dołączył(a): 2015-07-27, 21:43
Lokalizacja: LC

Moje BMW: e39 528i [M52TU]
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=63756

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bachor666 » 2017-10-14, 13:26

Patrzac na wykres to wg mnie wydech nie zabiera tutaj nic. Nie raz da sie objerzec wykres 2,8 z ssacym M54 i wyniki sa bardzo podobne.

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7941
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez Bombel » 2017-10-14, 14:18

A czy wstawienie do m52 pojedynczego vanosa kolektora z m54 ma sens, czy to zbyt różne konstrukcje już są? Czy do kebaba tylko kolektor z M50?
SPRZEDAM:
Mam zakaz wystawiania ogłoszeń.
Będę ściśle go przestrzegał.
Nie będę mial wrogów wśród zarządu gdyż walka z nimi jest z góry skazana na porażkę.
Reszcie rownież radzę nie omijać regulaminu.

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-14, 15:35

Bombel z m54 do pojedynczego m52 to chyba nie tędy droga,bo przeróbek przy tym jest sporo a tu jeszcze disa dodatkowo. Według mnie zbyt wiele różnic,ale może ktoś już działał takie cuda
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7941
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez Bombel » 2017-10-14, 17:41

Czyli z pojedynczego M52 to tylko do M50 można iść.
SPRZEDAM:
Mam zakaz wystawiania ogłoszeń.
Będę ściśle go przestrzegał.
Nie będę mial wrogów wśród zarządu gdyż walka z nimi jest z góry skazana na porażkę.
Reszcie rownież radzę nie omijać regulaminu.

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-14, 18:19

Bombel w pojedynczym vanosie idziesz w stronę kolektora m50 ;) bo ten kolektor z m50 jest najbardziej zbliżony wyglądem do tego m52 a i tak trzeba kleić dość sporo,żeby to podpasowało.Listwę wtryskową z regulatorem ciśnienia też mam zmienioną,ale ponoć można przystosować oryginał. Natomiast m52tu czy m54 całkowicie inne z wyglądu no i ta nieszczęsna disa.
Na fotkach kolektor M50
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 2017-10-14, 19:01 przez bonzo320i, łącznie edytowano 1 raz
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7941
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez Bombel » 2017-10-14, 18:34

To co wrzuciłeś, to jest z M54? I to ta cała DISa pokazana?
SPRZEDAM:
Mam zakaz wystawiania ogłoszeń.
Będę ściśle go przestrzegał.
Nie będę mial wrogów wśród zarządu gdyż walka z nimi jest z góry skazana na porażkę.
Reszcie rownież radzę nie omijać regulaminu.

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-14, 19:05

Nie nie to jest ssący z M50,który wleciał w miejsce oryginału, Bombel na jednym vanosie tylko taki kolektor stosujesz. DISA występuje w M54 i bodajże M52TU i w tamtych silnikach też stosuje Się podmianki, ale tylko na osprzęt z 2xvanos
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
Bombel

Imię: Piotr
Posty: 7941
Dołączył(a): 2010-08-20, 13:52
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E32 735iA 92', E39 528iAT
E32 735i http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=63468
E39 528iAT: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=74195
Byłe E39 523i: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=44674

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez Bombel » 2017-10-14, 20:40

No właśnie zawsze wiedziałem że do M52 x1 daje się z M50. A tutaj się pojawiły nowości. Z tym że zgadza się, M52TU to jest już dużo bardziej zbliżone do M54. Jak nie będzie w aucie żadnej awarii czy wymiany przez 3 miesiace z rzędu, to zrobię moda :D
SPRZEDAM:
Mam zakaz wystawiania ogłoszeń.
Będę ściśle go przestrzegał.
Nie będę mial wrogów wśród zarządu gdyż walka z nimi jest z góry skazana na porażkę.
Reszcie rownież radzę nie omijać regulaminu.

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-14, 21:19

bachor666 napisał(a):Patrzac na wykres to wg mnie wydech nie zabiera tutaj nic.

Ale jednak Nm trochę brakuje,żeby utrzymać serie nie mówiąc już o wzroście po modyfikacjach. Wydechowy mam kompletny z 523i,siedzi nawet katalizator(zamiennik) a końcowy zmieniony na dedykowanego Ultera.

bachor666 napisał(a): Nie raz da sie objerzec wykres 2,8 z ssacym M54 i wyniki sa bardzo podobne.

Mówisz,że 2.8 na ssaku M54? Nie wiem,nie widziałem jak masz jakieś kreski to podeślij

Bombel zapewne to już czytałeś ;) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 36&start=0
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
bachor666

Posty: 823
Dołączył(a): 2015-07-27, 21:43
Lokalizacja: LC

Moje BMW: e39 528i [M52TU]
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=63756

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bachor666 » 2017-10-15, 08:34

Podsumuwujac :P
Do M52 ssacy z M50 i chyba z M50NV ale nie wiem czym sie tak naprawde roznic od tego zwyklego M50.
Do M52TU ssacy z M54, najlepiej z B30.

Kreski wlasnie na bmw-sport widzialem. Wszytsko zalezy ile bylo przed modami a tego nie wiadomo :P. Pozatym na luzniejszym ssacym zawsze Nm spadnie nie ma sily na to, fizyka :P

bonzo320i

Posty: 1248
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-15, 18:32

bachor666 ciekawi tylko fakt,że czytając inne wątki z podobnymi zabiegami to praktycznie wszyscy mają spore bonusy zarówno KM jak i Nm, wiem że jeszcze sporo zostało do zrobienia w moim przypadku i ten wydech chodzi po głowie. Do serii zawsze mogę wrócić,stare graty leżą w garażu tylko komu by Się chciało teraz przekładać,hamować i porównywać z modami,zwłaszcza,że najbliższa hamownia oddalona 120km, więc takie zabiegi czysto okazyjnie.

Wirus od bagora siedzi na aucie, zmiany jak najbardziej na plus,silnik pracuje bardziej stabilnie i nie sypie błędami jak wcześniej.Więc szczerze polecam jego usługi.Poszarpywanie zmalało praktycznie do minimum. Wcześniej jazda na stałych obrotach w przedziale 1900-2600 rpm to było szarpanie i bujanie autem,na 1,2 i 3 co dziwne biegi 4 i 5 żadnych problemów. Teraz poszarpywanie występuje jedynie na 3 biegu,więc poprawa jest znaczna. Jutro lecę w trasę 1000km, więc zobaczę jak ze spalaniem, bo na poprzednim sofcie przy spokojnej jeździe spalanie wyszło w granicach 10l/100km liczone w drodze na hamownię.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość