Strona główna forum
Forum
Tuning

[m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dyskusja

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
Avatar użytkownika
Gierap

Posty: 710
Dołączył(a): 2010-11-04, 17:22
Lokalizacja: Radom

Moje BMW: e39 540iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=1 ... lit=Gierap
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=5 ... ead#unread

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez Gierap » 2016-12-30, 15:46

genghiskhan napisał(a):normalnie, jak widać tylko zaczyna się na dobre od jakiś 2200rpm (patrz co się dzieje z momentem na początku wykresu)

ps. przyszedł dzisiaj czujnik wałka i albo jest uwalony albo jednak nie pasuje do polifta.....ehhhh
ps2. olej wymieniony i z dołu jakby lepiej już się zbiera, ale wiadomo na 100% to by tylko hamownia potwierdziła ;)
więcej info po nowym roku


No to chyba czas żeby się wybrał na jakieś rolki i ja - martwi mnie tylko mierzenie z wyrzucaniem skrzyni w "N", bo nie jestem przekonany, że to jej źle nie zrobi.
A jestem ciekaw ile pokaże bez Vanosowe M62B44.
Obrazek

genghiskhan

Posty: 97
Dołączył(a): 2010-09-11, 21:02
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: E39 540i Touring 2002r.

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez genghiskhan » 2016-12-30, 16:24

Adrian z tego co mówił, hamuje stroi auta od 10 lat i ani razu nic złego się nie stało. Przecież nagle po wrzuceniu N olej ze skrzyni nie wyparuje. Przecież nowe diesle 535d to tylko automaty i jakoś w necie pełno kresek, nigdy nie słyszałem, żeby po wizycie na hamowni skrzynia padła ;)

Michor

Imię: Wojtek
Posty: 692
Dołączył(a): 2014-09-23, 10:08
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 touring, 1997, m62b44

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez Michor » 2016-12-30, 19:34

Tak tylko 4 bieg dokrecasz do 255 i nagle smarowanie spada bo silnik na wolnych obrotach a skrzynia się kręci 255 ciągle.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

genghiskhan

Posty: 97
Dołączył(a): 2010-09-11, 21:02
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: E39 540i Touring 2002r.

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez genghiskhan » 2016-12-30, 19:49

Skoro wiesz lepiej niż osoba która zrobiła pomiar na setkach aut......

Michor

Imię: Wojtek
Posty: 692
Dołączył(a): 2014-09-23, 10:08
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 touring, 1997, m62b44

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez Michor » 2016-12-31, 17:09

Ja nie wiem. Tylko głośno myślę. Sporo źródeł mówi o tym żeby nie wrzucać na N w trakcie jazdy.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

genghiskhan

Posty: 97
Dołączył(a): 2010-09-11, 21:02
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: E39 540i Touring 2002r.

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez genghiskhan » 2016-12-31, 23:41

Michor napisał(a):Ja nie wiem. Tylko głośno myślę. Sporo źródeł mówi o tym żeby nie wrzucać na N w trakcie jazdy.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Dlatego nie można holować automatu, bo nie ma smarowania.... tzn można ale z małymi prędkościami i trzeba robić przerwy na wystudzenie mechanizmów
Podczas pomiaru na hamowni te 10-15 sekund nie robi różnicy, owszem ciśnienie na elektrozaworach zanika, ale smarowanie jeszcze jest przez jakiś czas.

Michor

Imię: Wojtek
Posty: 692
Dołączył(a): 2014-09-23, 10:08
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 touring, 1997, m62b44

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez Michor » 2016-12-31, 23:48

No chyba że tak:)

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
fil

Posty: 375
Dołączył(a): 2008-06-27, 16:06
Lokalizacja: ruda slaska

Moje BMW: E53 M62B44TU

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez fil » 2017-01-09, 18:42

Wszędzie słyszę że zdrowe m62b44 ma więcej mocy. U mnie wyszło akurat więcej niutków. Może to przez temperaturę. Chociaż pózniej moment niepokojąco opada. Oczywiście automat 4x4.
Obrazek
kiedys B10 3.3

Michor

Imię: Wojtek
Posty: 692
Dołączył(a): 2014-09-23, 10:08
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 touring, 1997, m62b44

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez Michor » 2017-01-09, 22:50

Fil, nie wyszło więcej. To co masz na dole wykresu to zapomnij. Stator w konwerterze i tyle.

Nie uwierzę za Chiny ludowe że m62 ma tyle niutonow przy 2300 rpm xD. Jak spojrzysz na 3500 rpm to "kasa" się zgadza z fabryką


Swoją drogą, przy automacie pomiar momentu to tak sobie
Moc - ok
Moment jest przeklamany (szczególnie z dołu) przez stator w konwerterze.



Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

genghiskhan

Posty: 97
Dołączył(a): 2010-09-11, 21:02
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: E39 540i Touring 2002r.

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez genghiskhan » 2017-01-10, 09:18

No dokładnie u mnie też jakieś dziwne chocki klocki na początku wykresu. Tyle nm to by w alpinie pewnie wyszło ;)

alider

Posty: 117
Dołączył(a): 2014-01-22, 00:51

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez alider » 2017-01-10, 10:24

genghiskhan napisał(a):Tyle nm to by w alpinie pewnie wyszło ;)


470Nm przy 2300 obrotow? Chyba z mala turbinka. Ten wykres ma jakis sens od 3000 obrotow.

Avatar użytkownika
fil

Posty: 375
Dołączył(a): 2008-06-27, 16:06
Lokalizacja: ruda slaska

Moje BMW: E53 M62B44TU

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez fil » 2017-01-10, 20:32

mnie cieszy że jest blisko fabryki, pomimo tych rozbieznosci
kiedys B10 3.3

Michor

Imię: Wojtek
Posty: 692
Dołączył(a): 2014-09-23, 10:08
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 touring, 1997, m62b44

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez Michor » 2017-01-10, 22:39

@fil i o to chodzi:) wykres momentu w automacie to średnio się nadaje niestety:(

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Kmicic 540

Posty: 835
Dołączył(a): 2013-01-07, 12:59
Lokalizacja: Dobroń

Moje BMW: Od nie dawna E39 540 Touring.
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=47319

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez Kmicic 540 » 2017-01-12, 07:20

Dlaczego Ci odcina już przy 5600obr/min? przeciez 4,4TU kreci do 6300

genghiskhan

Posty: 97
Dołączył(a): 2010-09-11, 21:02
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: E39 540i Touring 2002r.

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez genghiskhan » 2017-01-12, 09:26

To chyba modzony, nawet producent podaje max moc przy 5600 zdaje sie. v8mki innych producentów nie mają problemu żeby dokręcić się do tych 6000-6500, natomiast z TU zrobili kastrata :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość