Strona główna forum
Forum
Tuning

[m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dyskusja

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
Avatar użytkownika
dray

Posty: 4585
Dołączył(a): 2007-11-24, 17:53
Lokalizacja: Polska

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez dray » 2016-09-15, 23:52

To jest N62 a nie M62

ciupa

Imię: Maciek
Posty: 121
Dołączył(a): 2014-01-27, 13:39
Lokalizacja: Strzałkowo

Moje BMW: e39 540i 96r

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez ciupa » 2016-10-05, 13:52

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-54 ... yva3j.html
zna ktoś autko? ciekawe co za modyfikacje są przeprowadzone albo gdzie robiony chip? Bo wynik całkiem zacny ;)

Avatar użytkownika
Benyo

Imię: Kuba
Posty: 665
Dołączył(a): 2014-11-14, 19:00
Lokalizacja: Kętrzyn

Moje BMW: BMW E39 530dA
BMW E39 540i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=55641
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=69762

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez Benyo » 2016-10-05, 18:28

ciupa napisał(a):ciekawe co za modyfikacje są przeprowadzone

A czytałeś chociaż ogłoszenie?

Układ wydechowy M5, program w sterowniku silnika i kilka innych modyfikacji pozwoliło uzyskać 310km i 480nm

Kmicic 540

Posty: 826
Dołączył(a): 2013-01-07, 12:59
Lokalizacja: Dobroń

Moje BMW: Od nie dawna E39 540 Touring.
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=47319

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez Kmicic 540 » 2016-10-05, 20:02

Bardziej mnie ciekawi jak zmierzył tą moc a jeszcze bardziej Moment obrotowy w automacie??? Nie ma szans zeby miał 480 Nm, tyle to ma Alpina B10 4,6l na vanosie.

ciupa

Imię: Maciek
Posty: 121
Dołączył(a): 2014-01-27, 13:39
Lokalizacja: Strzałkowo

Moje BMW: e39 540i 96r

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez ciupa » 2016-10-18, 12:29

Jeszcze jedno pytanie czy faktycznie wkładając kompa od Alpiny e39 V8 do M62b44 jest różnica na plus?
czy lepsze efekty da strojenie (ecumaster) M62?

i czy komp B10 v8 (alpina) a N62b46 (x5 ) to to samo?

pozdrawiam

Avatar użytkownika
Krasek

Imię: Andrzej
Posty: 2347
Dołączył(a): 2009-01-18, 11:44
Lokalizacja: Białystok

Moje BMW: E39 530d
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=5 ... ead#unread

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez Krasek » 2016-10-19, 21:53

ciupa napisał(a):
i czy komp B10 v8 (alpina) a N62b46 (x5 ) to to samo?

pozdrawiam


Nie jeżeli silnik z rodziny N
Obrazek

genghiskhan

Posty: 71
Dołączył(a): 2010-09-11, 21:02
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: E39 540i Touring 2002r.

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez genghiskhan » 2016-12-12, 19:16

Wynik zajebisty, ja jestem umówiony i również wrzucam kolektor z M60b40 (740i), wszystko ogarnie gazownik nawierci nowe otwory itd itp, a jak będzie wszystko chodzić to zbieram się na hamownie. Przepływka nowa , bo dzisiaj zakładana poprzednia boscha padła po półtora roku podczas jazdy - tak sama z siebie :/
Mam nadzieję, że uda się uzyskać wynik powyżej 300 koni ;)

Zdam relacje co i jak ;)

A propos ogłoszenia to dziwne te wyniki:

Osiągi:
0-100 ~6.5
100-200 ~18
vmax 290....

U mnie jak kilka razy mierzyłem (nagrywanie 30fps komórą) wychodziło
6s do 100, wynik 100-200 gorszy bo koło 21s
vmax tylko 250 bo nie sciągałem ogranicznika - i skrzynia faktycznie jest głupia bo z butem w podłodze nie wbija 5tki tylko trzeba zrobić to samemu ;)

Michor

Imię: Wojtek
Posty: 604
Dołączył(a): 2014-09-23, 10:08
Lokalizacja: Warszawa

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 touring, 1997, m62b44

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez Michor » 2016-12-13, 22:40

Skrzynia nie jest głupia bo 4 bieg starcza do ogranicznika prędkości.

Po co 5 bieg wrzucać?

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

alider

Posty: 35
Dołączył(a): 2014-01-22, 00:51

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez alider » 2016-12-14, 06:47

Michor napisał(a):Skrzynia nie jest głupia bo 4 bieg starcza do ogranicznika prędkości.

Po co 5 bieg wrzucać?

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

W 5 biegowej na 4 jest 1:1 miedzy obrotami walu korbowego i napedowego. Czyli obroty silnika, przelozenie dyfra, obwod opony i mamy aktualna predkosc. 5 to nadbieg i sluzy do utrzymywania predkosci przy zmniejszonych obrotach, a nie do nabierania w sportowej jezdzie. Np. w zf8 auto jedzie 1-6, a 7 i 8 sa nadbiegami.

genghiskhan

Posty: 71
Dołączył(a): 2010-09-11, 21:02
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: E39 540i Touring 2002r.

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez genghiskhan » 2016-12-28, 16:20

Byłem dzisiaj na hamowni, wynik do przewidzenia bo borykam się ostatnio z problemami dotyczącymi czujnika wałka rozrządu (jeden z nich wymieniony, zamowiony drugi, bo blad dalej wystepuje).
Adrian zasugerował żeby też zmienić olej (jeździłem dotąd na valvoline 5w50)....kupiłem gulfa 5w30 jutro wymiana i zobaczymy czy to coś pomoże ;)

Kreski:
Obrazek
Po nowym roku zakładam kolektor z 4l i ponownie się udam, oczywiście pochwalę się wynikiem ;)

Kmicic 540

Posty: 826
Dołączył(a): 2013-01-07, 12:59
Lokalizacja: Dobroń

Moje BMW: Od nie dawna E39 540 Touring.
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=47319

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez Kmicic 540 » 2016-12-29, 20:16

Powiedz jak to jest z mierzeniem automatu? wiarygodne te wyniki???

Avatar użytkownika
atom1

Imię: Karol
Posty: 2496
Dołączył(a): 2013-06-15, 21:59
Lokalizacja: Podlasie

Moje BMW: E34 520 T

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez atom1 » 2016-12-29, 20:27

a po co masz zmienic olej na taki o gorszych parametrach:D?... i w ogole po co to robic
" turbo dziura została stworzona by dać szanse V8 "
Kocham amerykańskie wozy https://youtu.be/GKJfU4Fnj-g :DD

genghiskhan

Posty: 71
Dołączył(a): 2010-09-11, 21:02
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: E39 540i Touring 2002r.

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez genghiskhan » 2016-12-29, 20:28

normalnie, jak widać tylko zaczyna się na dobre od jakiś 2200rpm (patrz co się dzieje z momentem na początku wykresu)

ps. przyszedł dzisiaj czujnik wałka i albo jest uwalony albo jednak nie pasuje do polifta.....ehhhh
ps2. olej wymieniony i z dołu jakby lepiej już się zbiera, ale wiadomo na 100% to by tylko hamownia potwierdziła ;)
więcej info po nowym roku

genghiskhan

Posty: 71
Dołączył(a): 2010-09-11, 21:02
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: E39 540i Touring 2002r.

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez genghiskhan » 2016-12-29, 20:30

atom1 napisał(a):a po co masz zmienic olej na taki o gorszych parametrach:D?... i w ogole po co to robic

dlaczego o gorszych?
w obecnych temperaturach na pewno będzie miał lepsze parametry niż 5w50 przystosowany już raczej to delikatnego pałowania przy dogrzanym silniku
jak niby vanosy mają poprawnie chodzić jak jest za gęsty? jutro rano będzie test, bo zapowiada się -5*C to będę czuł różnice w porannym rozruchu

Kmicic 540

Posty: 826
Dołączył(a): 2013-01-07, 12:59
Lokalizacja: Dobroń

Moje BMW: Od nie dawna E39 540 Touring.
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=47319

Re: [m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dysku

Postprzez Kmicic 540 » 2016-12-30, 07:29

No wrzuc te wyniki, bo jestem bardzo ciekaw, czy zmiana kolektora coś zmieni...

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość