Strona główna forum
Forum
Tuning

[m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dyskusja

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
vip_22

Imię: Tomek
Posty: 341
Dołączył(a): 2013-11-06, 08:10
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Moje BMW: e-39 540i 6 manual+szpera
e46 325ti

[m62b44tu] wymiana kolektor dolot HAMOWNIA; wydech dyskusja

Postprzez vip_22 » 2016-04-02, 13:01

Wykres seria to:
1.wkładka filtra k&n
2.tylny tłumik eisenmann

Wykres modyfikacja to:
1.wkładka filtra k&n
2.tylny tłumik eisenmann
3.kolektor ssący non vanos
:shock: No i co o tym sądzić?

Obrazek


W euforii poprosiłem jeszcze o pomiar na gazidle.
Całkiem nieźle. Gazownika znaczy mam dobrego :)

Obrazek
Ostatnio edytowano 2016-05-25, 13:29 przez vip_22, łącznie edytowano 3 razy

Avatar użytkownika
maciekpkow

Posty: 17160
Dołączył(a): 2007-08-21, 20:07
Lokalizacja: Pruszków

Moje BMW: E60 535d M-pak Le Mans blue
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=44915
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=60855
BYŁA 540: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=10983

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora ssącego HAMOWNIA

Postprzez maciekpkow » 2016-04-02, 13:11

Piękny przyrost jak na taką niedużą i mało kosztowną operację.
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.
MAYDAY
Obrazek
Obrazek



kumor07

Imię: Michał
Posty: 796
Dołączył(a): 2011-11-19, 14:39
Lokalizacja: Szczecin

Moje BMW: e39 546i m62b46
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=47033

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora ssącego HAMOWNIA

Postprzez kumor07 » 2016-04-02, 13:50

Bardzo dobry wynik , chyba w tym roku sam się wybiorę na hamownie z ciekawości :)

mademan

Imię: Adam
Posty: 54
Dołączył(a): 2015-01-18, 15:25
Moje BMW: E39 540iA

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora ssącego HAMOWNIA

Postprzez mademan » 2016-04-03, 17:25

Rewelacja, gratuluje uzyskanego wyniku. 43KM samym kolektorem...Przez Ciebie żałuje, że mam już non-vanos.

ciupa

Imię: Maciek
Posty: 139
Dołączył(a): 2014-01-27, 13:39
Lokalizacja: Strzałkowo

Moje BMW: e39 540i 96r

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora ssącego HAMOWNIA

Postprzez ciupa » 2016-04-04, 07:57

witam
340 koni troszkę dużo? co tam jeszcze jest jeszcze zmodzone?:)
kolega widzę rejestracja PWR to Września? chętnie bym sprawdził jak to idzie w porównaniu z moim autkiem... ;)

vip_22

Imię: Tomek
Posty: 341
Dołączył(a): 2013-11-06, 08:10
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Moje BMW: e-39 540i 6 manual+szpera
e46 325ti

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora ssącego HAMOWNIA

Postprzez vip_22 » 2016-04-04, 08:59

Nic więcej. Jak zobaczyłem wynik kazałem hamować jeszcze raz. Drugie hamowanie tym razem na 5 biegu pokazało to samo.
Dwa tygodnie przed hamowaniem czyszczony był przepływomierz. W trakcie pierwszego hamowania w październiku 2015 przeplywomierz nie był czyszczony (kupiny nowy pod koniec 2013).
Gość powierdział że może to coś jeszcze dało. Ja nie wiem i zdecydowanie takiego wyniku się nie spodziewałem. Po lekturze neta modliłem się żeby moment nie spadł za dużo a tu taki "klops". :)
Samochód jedzie na prawdę dobrze. Jak odebrałem to mówiłem że ma z "500 koni" lol . Tylko wcześniej przez 3 miesiące jeździłem samochodem który ma 69KM i beemki prawie nie ruszałem. Znacie te uczucie jak długo swoim mocnym samochodem nie jeździsz. Wsiadasz i zawsze jest mocniejszy. Myślałem że stąd to wrażenie.

Jestem z dolnego śląska.

Avatar użytkownika
KamillO

Posty: 3562
Dołączył(a): 2011-09-25, 12:48
Lokalizacja: Zgierz

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=25221
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora ssącego HAMOWNIA

Postprzez KamillO » 2016-04-04, 18:22

kurcze słyszałem, że kolektor z m62 w m62tu daje 15-20KM ale żeby aż 43KM? przecież to jest 15% mocy fabrycznej, ludzie robią doloty i wydechy za grube siano + strojenie i mają 10% przyrostu.

tak czy siak super mod, ciekawe ile jeszcze dodałoby strojenie
Tam gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia.
zobacz moją 5er

wojtek-e30

Posty: 868
Dołączył(a): 2008-10-18, 11:07
Lokalizacja: Mazury

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora ssącego HAMOWNIA

Postprzez wojtek-e30 » 2016-04-04, 19:17

Ja bym się tak nie przypalał bo często te wyniki z hamowni można sobie w d... wsadzić.
Sprawdź jeszcze na innej a najlepiej to się ustawić z jakąś zdrową serią i porównać.

Avatar użytkownika
Liper

Imię: Wojtek
Posty: 1179
Dołączył(a): 2012-09-24, 08:54
Lokalizacja: Połaniec

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=54626

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora ssącego HAMOWNIA

Postprzez Liper » 2016-04-04, 20:34

a ja napiszę tylko, że nie wierzę :)
Obrazek

Avatar użytkownika
FornaL

Imię: Rafał
Posty: 106
Dołączył(a): 2014-07-01, 23:02
Lokalizacja: Kraków/Myszków

Moje BMW: e39 4.4
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=55877

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora ssącego HAMOWNIA

Postprzez FornaL » 2016-04-04, 20:35

Ja też :P Coś tu się odtentegesowało :P
+46Nm i +43KM przez troszeczkę inny kolektor ssący? No way :drunk:

vip_22

Imię: Tomek
Posty: 341
Dołączył(a): 2013-11-06, 08:10
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Moje BMW: e-39 540i 6 manual+szpera
e46 325ti

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora ssącego HAMOWNIA

Postprzez vip_22 » 2016-04-05, 07:46

Oczywiście mam podobne wątpliwości jak wy.
Dlatego rozważam wszystkie inne zmiany od pierwszego hamowania:
1. Czyszczenie przepływomierza - jest wpływ
2. Nowy kolektor był czysty (stary w środku zaolejony) - jest wpływ
3. Podczas wymiany kolektora założona nowa odma i wszystkie uszczelki łącznie z oringami wtryskiwaczy - nie wiem czy jest wpływ
4. Wymiana sprzęgła i dwumasy - tutaj wpływu nie widzę bo hamowanie jest na jednym biegu a uślizgi starego sprzegła były podszas zmiany biegów

Ze swojej strony starałem się żeby nie było dodatkowych różnic: te same koła, paliwo z tej samej stacji (nawet z tego samego "szlaucha" ), przed wyjazdem na hamownię kasowanie adaptacji i podróż 50 km na benzynie.

Te optymistyczne wyniki powtórzyły się 3 razy. 2 razy hamowanie na pb i raz na lpg. Wynika z tego, że to nie błędny pomiar tylko tego dnia lub generalnie ta hamownia zawyżała wyniki.

Chłop mówił mi, że między październikiem a kwietniem była kalibracja hamownii. Można to chyba zobaczyć na wyniku mocy. W październiku wklejałem wynik gdzie moc była 293KM. Po tej kalibracji ten wynik jest 295. Czyli przeliczyło tamto hamowanie po nowych ustawieniach.
Obrazek

Pewnie najlepiej było by jeszcze gdzieś indziej pojechać i zmierzyć. Z punktu widzenia tego wątku i generalnie tego moda (kolektor ssący) pewnie warto. Pytanie czy chcę sobie to udowadniać że jest lepiej skoro to czuję, a 150-200pln drogą nie chodzi.

Avatar użytkownika
bachor666

Posty: 732
Dołączył(a): 2015-07-27, 21:43
Lokalizacja: LC

Moje BMW: e39 528i [M52TU B28] Manual.
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=63756

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora ssącego HAMOWNIA

Postprzez bachor666 » 2016-04-05, 15:51

Czy tylko ja czekam aż Vip_22 wrzuci filmik i pokaże jak to "syczy" i jedzie ?:)

vip_22

Imię: Tomek
Posty: 341
Dołączył(a): 2013-11-06, 08:10
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Moje BMW: e-39 540i 6 manual+szpera
e46 325ti

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora ssącego HAMOWNIA

Postprzez vip_22 » 2016-04-05, 20:17

W sumie nic ciekawego :)
Z hamowania w październiku
https://www.youtube.com/watch?v=QaSbjvpDSFY

Kmicic 540

Posty: 830
Dołączył(a): 2013-01-07, 12:59
Lokalizacja: Dobroń

Moje BMW: Od nie dawna E39 540 Touring.
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=47319

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora dolotowego HAMOWNIA

Postprzez Kmicic 540 » 2016-04-08, 19:38

Moim zdaniem lipny ten wykres po modach. A teraz powiem dlaczego. Tez mam m62tu i na seryjnym kolektorze auto idzie od samego dołu mocn, ale równo, i bez wyczuwalnych mocniejszych szarpnięć w przyspieszeniu, w całym zakresie w zasadzie tak samo... Jak u siebie założyłem kolektor non-vanos, to bez problemu da sie wyczuc różnice w charakterystyce sinika, pomimo że mam automat. Mianowicie do 3 tyś obr/min jest zdecydowanie słabsze, ale po przekroczeniu tych obrotów jest wyrazny kop, coś a'la dyzel :) Wiec te wykresy przedstawione przez kolege są mało wiarygodne, bo przyrosty sa w zasadzie w całym zakresie, a wiadomo że to sie gryzie z fizyką i wiedza o przepływach gazu... Jestem w stanie uwierzyć w przyrost nawet te +10% ale tylko od połowy predkości obrotowej, po załozeniu większego kolektora o wiekszej przepustowosci nie ma szans, niuton na dole spada i to czuć, za to na górze rośnie i to tez czuć... Ps. A przepływka faktycznie ożywia ten motor, w szczególności jesli jest zużyta/ zabrudzona a założy sie nówke. W tym tygodniu zrobiłem taki zabieg i powiem że warto wydać te 400zł, osiągi na 100% są lepsze..

Avatar użytkownika
Liper

Imię: Wojtek
Posty: 1179
Dołączył(a): 2012-09-24, 08:54
Lokalizacja: Połaniec

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=54626

Re: [540i m62b44tu] wymiana kolektora dolotowego HAMOWNIA

Postprzez Liper » 2016-04-09, 06:27

Kmicic 540 napisał(a):Jak u siebie założyłem kolektor non-vanos, to bez problemu da sie wyczuc różnice w charakterystyce sinika, pomimo że mam automat.

Kolega od nas z forum, od którego pożyczałem blokady rozrządu, też ma b44tu i też zmieniał kolektor na non vanos i powiedział dokładnie to co Ty, miałem to nawet tu pisać. Wrócił do seryjnego kolektora, stwierdził że v8 ma jechać dołem ;)

Kmicic 540 napisał(a):Ps. A przepływka faktycznie ożywia ten motor, w szczególności jesli jest zużyta/ zabrudzona a założy sie nówke. W tym tygodniu zrobiłem taki zabieg i powiem że warto wydać te 400zł, osiągi na 100% są lepsze..

kurde. chyba zainwestuję w takim razie przed hamownią :D
Obrazek

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość