Strona główna forum
Forum
Tuning

[E39] tuning hamulców

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
Avatar użytkownika
jurasbreslau

Imię: Juras
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-01-13, 12:36
Lokalizacja: Amsterdam <-> Wrocław <-> Zduńska Wola

Moje BMW: Ex - E39 530d Touring
Teraz - E39 530dA Touring Individual
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=4 ... 44#p690744

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez jurasbreslau » 2014-05-24, 16:29

Tu się zgodzę, każde pół metra jest cenne akurat.
Obrazek
Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tutaj >>klik<<
Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18 ewentualnie deal na 19" ACS Type III

walus

Posty: 109
Dołączył(a): 2013-03-19, 14:35
Lokalizacja: wrocław

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez walus » 2014-05-26, 19:31

Z doświadczenia wiem że swap na większe heble daje dużo. Seryjne heble to spowalniacze. Już przy m5 hamulcach jest znacząca poprawa.
Przy dużych zaciskach to i klocki są dużo większe co za tym idzie i skuteczność hamowania. Dodatkowych argumentem jest pojemność cieplna. Przy dobrze rozgrzanych lub zagotowanych heblach po prostu nie ma czym hamować. Im większa tarcza i zacisk tym ten punkt zagotowania jest wyższy. z 200 do zera seria t może tylko raz albo 2 ale przy dobrych heblach dopiero taki zestaw rozgrzejesz.

lincoln

Imię: Przemooo
Posty: 628
Dołączył(a): 2012-11-25, 23:09
Lokalizacja: GST

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez lincoln » 2014-05-28, 19:26

Widziałem zdjęcie jednej e39 z zaciskami i tarczami z e60 M5 i widać, że trzeba "podnieść" zacisk, aby nie wadził o zwrotnice.
Zestaw z M5 w wersji nie pływajacej (tarcze+klocki) można wyrwac za "kafla", famulce są lepsze, ale daleko im do wielotłoczków z Porsche.

Avatar użytkownika
niunia i oli

Imię: Olek
Posty: 1137
Dołączył(a): 2008-05-26, 08:51
Lokalizacja: Barcin - Wrocław

Moje BMW: Jest E60 535D chip by M-ka było E39 530DiA turasek
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=43068

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez niunia i oli » 2014-05-28, 19:37

lincoln napisał(a):Widziałem zdjęcie jednej e39 z zaciskami i tarczami z e60 M5 i widać, że trzeba "podnieść" zacisk, aby nie wadził o zwrotnice.
Zestaw z M5 w wersji nie pływajacej (tarcze+klocki) można wyrwac za "kafla", famulce są lepsze, ale daleko im do wielotłoczków z Porsche.


Mam nadzieję że admin się nie obrazi.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... kes-on-E39

Co do zacisków to wielotłoczki Porsche są mega ale cena jest duuuużo większa. W E39 tarcze od M5 E60 374mm zatrzymają auto jak byś kotwicę wywalił z bagażnika. Oby opony to wytrzymały ;)

Można też zrobić mix i tarcze z M5 a potem założyć wielotłoczki zamiast emkowych.

PS: Zaraz mnie pewnie Waluś sprostuje ale co tam :P

Łoli

lincoln

Imię: Przemooo
Posty: 628
Dołączył(a): 2012-11-25, 23:09
Lokalizacja: GST

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez lincoln » 2014-05-28, 20:25

Z tym zestawem miałem na myśli e39 M5, bo ostatnio sam zmieniałem i byłem pozytywnie zaskoczony ceną.

Dawid_szakal

Imię: Dawid
Posty: 155
Dołączył(a): 2014-05-11, 20:56
Moje BMW: E39 520i 09.1998r. M52B20TU

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez Dawid_szakal » 2014-06-30, 07:00

A ja trochę z innej beczki chciałem podpytać ,mianowice o swap hebli z przodu do e39 520 po 09.1998r(296mm) z 530d (324mm).
Wydaje mi się że gdzieś był taki temat ale za cholere nie moge go znaleźć ,mniejsza o to.

Widziałem że taki swap jest generalnie P&P ,tylko teraz tak:
1. W 530d były 2 średnice tarcz i co za tym idzie różne zaciski (296mm i 324mm) ,jak mam rozpoznać że są to zaciski pod te większe tarcze? Mają jakąś ceche charakterystyczną? Bo ludzie na allegro różne rzeczy mogą sprzedawać.
2. Mam felge 16cali i wiem też że potem mniejszej jak ten rozmiar nie założe ,ale zastanawiam się czy aby napewno jest tam tyle miejsca żeby zmieściło się 324mm? Już teraz widzę że mając 296mm nie jest tam za wiele luzu pomiędzy felgą a zaciskiem.
3. Czytałem też gdzieś że były 2 grubości tarcz z 530d ,ponoć poliftingowe były 4mm grubsze ,prawda to czy coś nie doczytałem?

Generalnie przy hamulcach będę grzebał sierpień/wrzesień bo tarcze i klocki kwalifikują się do wymiany ,a skoro moge dołożyć troche grosza i mieć lepszy hamulec to czemu nie ,dobrego nigdy za wiele :)

Avatar użytkownika
Liper

Imię: Wojtek
Posty: 1327
Dołączył(a): 2012-09-24, 08:54
Lokalizacja: Połaniec

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=54626

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez Liper » 2014-07-02, 10:34

potrzebne Ci większe zaciski i jarzma.

Dawid_szakal napisał(a):1. W 530d były 2 średnice tarcz i co za tym idzie różne zaciski (296mm i 324mm) ,jak mam rozpoznać że są to zaciski pod te większe tarcze? Mają jakąś ceche charakterystyczną? Bo ludzie na allegro różne rzeczy mogą sprzedawać.

u góry zacisk z 528 z 97 r. a na dole wypiaskowany z 540i (wielkość tarcz w 540i i 530d po lifcie to 324, 530d przed liftem miało też 296)
ciężko na zdjęciu je odróżnić od siebie, poszukaj na forum był komplet wypiaskowany i zregenerowany do sprzedania z 540i za 400zł ktoś robił je pod siebie.
Obrazek


Dawid_szakal napisał(a):2. Mam felge 16cali i wiem też że potem mniejszej jak ten rozmiar nie założe ,ale zastanawiam się czy aby napewno jest tam tyle miejsca żeby zmieściło się 324mm? Już teraz widzę że mając 296mm nie jest tam za wiele luzu pomiędzy felgą a zaciskiem.


16" wchodzi idealnie
Obrazek

Dawid_szakal napisał(a):3. Czytałem też gdzieś że były 2 grubości tarcz z 530d ,ponoć poliftingowe były 4mm grubsze ,prawda to czy coś nie doczytałem?


o tym nigdy nie słyszałem, wątpię ale nie wiem. masz porównanie tarcz. różnica jest.
296 (528i) do 324 (530d/540i)
Obrazek
Obrazek

Dawid_szakal

Imię: Dawid
Posty: 155
Dołączył(a): 2014-05-11, 20:56
Moje BMW: E39 520i 09.1998r. M52B20TU

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez Dawid_szakal » 2014-07-04, 06:20

A jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło odnośnie tej modyfikacji ,servo zostaje takie samo czy też trzeba wymienić?

David ///M

Posty: 219
Dołączył(a): 2012-06-25, 15:11
Lokalizacja: XXX

Moje BMW: e39

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez David ///M » 2014-07-05, 13:42

Przerabiałem wymiany tylnych hamulców w e39 i obchodziło się bez wymiany serva.
Tył z 540 poszedł do 525 tds, a do 540 z M5.
Jeśli tylko liczysz na coś to już jesteś na złej drodze

seneb

Imię: Pit
Posty: 357
Dołączył(a): 2014-01-25, 00:01
Moje BMW: E39 540iA 1996
http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=51231

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez seneb » 2015-01-20, 00:21

Przeczytałem temat ale w końcu jednoznacznej odpowiedzi nie ma, ostatnio przeglądając kogoś galerie na naszym forum widziałem że ktoś wsadził na przód do e39 zaciski od M-ki które pasują P&P i do tego tarcze od e60 550i, one fabrycznie mają 348mm a te od e39 M5 mają 345mm, więc pisał że stoczył tarczę o te 3mm ze średnicy i wszystko bangla, nie wiem czy samemu takiego zestawu nie zaadoptować bo cena nie będzie kosmiczna.

Zaciski nie są drogie, klocki też, co do tarcz to TRW ma dobrą ceną, zakładał już ktoś jeszcze taki zestaw do e39??
[/img]http://i63.tinypic.com/2h4zvxl.jpg[/img]

Avatar użytkownika
ANGLIK

Posty: 2629
Dołączył(a): 2011-05-29, 20:55
Lokalizacja: Włocławek

Moje BMW: 645Ci
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=72649
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez ANGLIK » 2015-01-20, 01:03

jak by ktoś chciał - mam kilka dobrych używanych zestawów tarcze klocki jarzma 324MM
wszystko w stanie idealnym wręcz jak nowe tarcze praktycznie zero rantu
WSZYSTKIE CZĘŚCI BMW E39 E46 M-PAKIET M52 M54 M62 GWARANCJA TEL 730 47 67 67 Obrazek

Avatar użytkownika
maciekpkow

Posty: 18134
Dołączył(a): 2007-08-21, 20:07
Lokalizacja: Pruszków

Moje BMW: E60 535d M-pak Le Mans blue
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=44915
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=60855
BYŁA 540: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=10983

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez maciekpkow » 2015-01-20, 11:03

seneb napisał(a): i do tego tarcze od e60 550i, one fabrycznie mają 348mm a te od e39 M5 mają 345mm, więc pisał że stoczył tarczę o te 3mm ze średnicy i wszystko bangla,


Otwór centrujący też trzeba roztoczyć pod E39

seneb napisał(a):i do tego tarcze od e60 550i, one fabrycznie mają 348mm


W 535d też takie są :)
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.
MAYDAY
Obrazek
Obrazek

Avatar użytkownika
ANGLIK

Posty: 2629
Dołączył(a): 2011-05-29, 20:55
Lokalizacja: Włocławek

Moje BMW: 645Ci
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=72649
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez ANGLIK » 2015-01-20, 20:48

mam znajomego ma od M5 E60 w E39
WSZYSTKIE CZĘŚCI BMW E39 E46 M-PAKIET M52 M54 M62 GWARANCJA TEL 730 47 67 67 Obrazek

crm123

Imię: Przemek
Posty: 1335
Dołączył(a): 2010-05-30, 14:31
Lokalizacja: Wlkp

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: jest 730d LCI i 530iA LCI

było E61 530dA LCI
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=56782

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez crm123 » 2015-01-23, 20:34

jak taki mod wygląda cenowo w e60/e61???
Obrazek

Avatar użytkownika
maciekpkow

Posty: 18134
Dołączył(a): 2007-08-21, 20:07
Lokalizacja: Pruszków

Moje BMW: E60 535d M-pak Le Mans blue
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=44915
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=60855
BYŁA 540: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=10983

Re: [E39] tuning hamulców

Postprzez maciekpkow » 2015-01-23, 22:38

Wszystko zależy czy nowe czy używane, klocki, tarcze nowe a reszta używka to jakieś 5 koła
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.
MAYDAY
Obrazek
Obrazek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość