Strona główna forum
Forum
Tuning

[E34] Glebowanie

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
Rafal_e30

Posty: 31
Dołączył(a): 2013-04-16, 22:25
Lokalizacja: Bydgoszcz/Dąbrowa Chełm.

[E34] Glebowanie

Postprzez Rafal_e30 » 2014-03-09, 21:29

Witam wszystkich!
W najbliższej przyszłości mam w planach obniżanie zawieszenia w mojej e34 520i
Z racji tego, że na chwilę obecną nie jestem w stanie pozwolić sobie na coś lepszego postanowiłem zainwestować w zestaw amortyzatorów i sprężyn Ta Technix/ MTS. Od razu prosiłbym o wstrzymanie się od zbędnych komentów na temat zawieszeń tych producentów gdyż jak wyżej napisałem na ten "sezon" nic innego nie wchodzi w grę a nie chcę robić lipy typu wrzucanie samych sprężyn "lepszego" producenta bez wymiany amorków bo mija się to z celem moim zdaniem.
Pytanie jest następujące: Czy zawieszenia wyżej wymienionych producentów są robione tylko pod poduszki amortyzatorów na gwint M14 i trzpień D16? Jeżeli tak to czy jest jakich knyf żeby to obejść. Nie ukrywam, że zależy mi na $$ a zakup tych poduszek to kolejne 350zł (licząc chińszczyznę) co daje łącznie okolice 1100zł a więc nie wiele mniej niż najtańszy gwint.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

pozdrawiam
Rafał

Mały B1

Posty: 998
Dołączył(a): 2008-05-06, 12:46
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez Mały B1 » 2014-03-10, 09:03

A masz zdrowe amortyzatory ?? bo jeśli tak to może zostaw sobie stare amory i tylko springi kup

Rafal_e30

Posty: 31
Dołączył(a): 2013-04-16, 22:25
Lokalizacja: Bydgoszcz/Dąbrowa Chełm.

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez Rafal_e30 » 2014-03-10, 11:12

Mały B1 napisał(a):A masz zdrowe amortyzatory ?? bo jeśli tak to może zostaw sobie stare amory i tylko springi kup


Seryjne amortyzatory przy obniżeniu o około 6 cm wyplują się bardzo szybko. Pomijając fakt, że auto będzie zachowywać się jak ponton.

Avatar użytkownika
Mystic888

Posty: 10426
Dołączył(a): 2010-09-10, 13:11
Lokalizacja: Żory Alko Team

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=32&t=10339

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez Mystic888 » 2014-03-10, 15:06

Za te 1100zł to bym kupil jamexy i jakies Bilki, bedzie to duzo lepsze niz TaTesco.

Rafal_e30 napisał(a):
Seryjne amortyzatory przy obniżeniu o około 6 cm wyplują się bardzo szybko. Pomijając fakt, że auto będzie zachowywać się jak ponton.

Cos na potwierdzenie tej teorii posiadasz?
BMWE34byMlody napisał(a): a tu czuje się jak na syndykacie każde auto musi być takie samo felgi wszyscy takie same trochę to jest śmieszne .
Co to jest wieś tuning poszerzenia od muska to wieś tuning czy znaczek M na klapie tak jak połowa syndykatu ma .

Rafal_e30

Posty: 31
Dołączył(a): 2013-04-16, 22:25
Lokalizacja: Bydgoszcz/Dąbrowa Chełm.

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez Rafal_e30 » 2014-03-10, 17:18

Jedynie własne doświadczenia. Chyba, że po prostu mialem pecha :)
Czy te "jakieś bilki" są również robione jedynie w tej najgrubszej wersji? Jeżeli tak, to nie rozwiazuje problemu i nadal trzeba wymieniac poduszki a cena wzrasta i z 1100 robi się 1450.

Avatar użytkownika
dray

Posty: 4649
Dołączył(a): 2007-11-24, 17:53
Lokalizacja: Polska

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez dray » 2014-03-10, 17:56

Po założeniu sprężyn typu -60mm do seryjnych amorków należy je wyciągnąć po np 3 miesiącach i obejrzeć. Gwarantuję że po wepchnięciu tłoka amortyzatora do środka nie podniesie się sam. Na stacji diagnostycznej nic nie wyjdzie, ale po wyjęciu będzie to świetnie widać. JA wywaliłem po 3 miesiącach nowe Sachsy Super Touring po założeniu ich do Eibach Pro Kit. Faktem jest że 80% użytkowników nie zauważa że od dawna nie ma amortyzatorów...




Rafal_e30 ja Ci dam taką radę. Nie masz kasy to nie rób nic, lub za to co masz kup sobie do obecnych sprężyn nowe amortyzatory. Do czego Ci to obniżenie jest potrzebne?

SzczypaS

Posty: 288
Dołączył(a): 2012-05-08, 21:02
Lokalizacja: Bolesławiec

Moje BMW: E34 525i sport limousine
czyli takie M bez M

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez SzczypaS » 2014-03-10, 19:21

dray dobrze mówi, można fajnego bilsteina zmontować na gwint tylko musisz szukać amortyzatorów, na RCSM jest gość który robi customowe gwinty dobiera Ci takie amory i springi jakie sobie życzysz, a jesli jesteś zielony on Ci doradzi, ja sam się zastanawiam nad tym bo mam już podstawe, żeby brać się z atył, ale mam teraz ważniejsze wydatki względem auta, rozważam też air ride, ponieważ gościu ode mnie z miasta robi takie zestawy, ale głównie znajomym, to jest fajny bajer i praktyczne jeśli masz daily cara, latasz po dziurawych drogach, albo gonisz gdzieś gdzie co chwile musiałbyś kręcic gwintem. Air to też nie tania sprawa, coś ok 2k pln + najlepiej gwint jakikolwiek ale wiadomo im lepszy tym droższy ;)
GALERIA Z RCS1M 2k14 Wrocław 28-29.06

https://www.facebook.com/mateusz.szczyp ... 968&type=3

Rafal_e30

Posty: 31
Dołączył(a): 2013-04-16, 22:25
Lokalizacja: Bydgoszcz/Dąbrowa Chełm.

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez Rafal_e30 » 2014-03-10, 21:32

dray napisał(a):afal_e30 ja Ci dam taką radę. Nie masz kasy to nie rób nic, lub za to co masz kup sobie do obecnych sprężyn nowe amortyzatory. Do czego Ci to obniżenie jest potrzebne?


Głównie poprawa wyglądu auta, "jako takie" spasowanie z kołem które szykuje na sezon i usztywnienie zawieszenia bo mam już dość jazdy na serii. Jest po prostu zbyt miękko.
Mam kilku znajomych poruszających się na zestawach typu TaT czy MTS i różne są opinie. Wiem, że szału nie robi ale na sezon, dwa wydaje mi się, że powinno starczyć zwłaszcza, że tak jak napisałem chodzi mi przede wszystkim o aspekty wizualne. Nie chce też (przynajmniej na razie) inwestować w żadne gwinty gdyż auto służy również do jazdy codziennej i musi być zachowany pewien kompromis pomiędzy sztywnością zawieszenia a komfortem.

Wracając do tematu jest mi ktoś w stanie odpowiedzieć, czy wymiana tych poduszek to jedyne wyjście? :)

Avatar użytkownika
PetroZ

Imię: Piotrek
Posty: 389
Dołączył(a): 2012-04-18, 15:43
Lokalizacja: Warszawa / Serock

Moje BMW: 1999 e39 530d
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=64569

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez PetroZ » 2014-03-11, 06:27

Rafal_e30 napisał(a):
dray napisał(a):afal_e30 ja Ci dam taką radę. Nie masz kasy to nie rób nic, lub za to co masz kup sobie do obecnych sprężyn nowe amortyzatory. Do czego Ci to obniżenie jest potrzebne?


Głównie poprawa wyglądu auta, "jako takie" spasowanie z kołem które szykuje na sezon i usztywnienie zawieszenia bo mam już dość jazdy na serii. Jest po prostu zbyt miękko.
Mam kilku znajomych poruszających się na zestawach typu TaT czy MTS i różne są opinie. Wiem, że szału nie robi ale na sezon, dwa wydaje mi się, że powinno starczyć zwłaszcza, że tak jak napisałem chodzi mi przede wszystkim o aspekty wizualne. Nie chce też (przynajmniej na razie) inwestować w żadne gwinty gdyż auto służy również do jazdy codziennej i musi być zachowany pewien kompromis pomiędzy sztywnością zawieszenia a komfortem.

Wracając do tematu jest mi ktoś w stanie odpowiedzieć, czy wymiana tych poduszek to jedyne wyjście? :)


Ja miałem MTS/TaT - zakładałem do mojej e34 520 jakiś taki zestaw że spring był TaT a amor MTS ( -50/-20 ) i powiem Ci że lipine są straszliwie te "wyroby".
Już same zachowanie sie auta jest bym powiedział kiepskie to ciężko jest przewidzieć ile tak naprawdę się auto opuści.
U mnie amorki po 2 tyś km zaczeły hałasować - a jeżdże po dobrych drogach i bardzo rozważnie, auto wtedy latało na 225/55/16 więc też nie jakaś tam niska 18 .. :)
Oczywiście komplet dedykowany do 535 więc i poduchy do wymiany.

Drugi przypadek u mnie na wiosce - jakiś tam KIT -40/-35 MTS do właśnie 520 .. Tył zszedł niżej niż przód ( auto bez haka i bez lpg ). Po 2 miesiącach amory do wywalenia ( wycieki, hałas itp itd.. )
Co z tym zrobisz twoja sprawa, ale na twoim miejscu znalazłbym używane M-technik / m5 i po kłopocie

Kselu

Imię: Wojtek
Posty: 7
Dołączył(a): 2014-03-11, 22:20
Moje BMW: Bmw e34 M50B25

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez Kselu » 2014-03-11, 22:22

Witam! Chcę posadzić samochód tak żeby był ładny efekt ale też żeby się dało jeździć. Jakie springi byście założyli do bmw e34 przy zawieszeniu Mts Technic i felgach Oz Ceres 8,5 cala r17? oponki to 205/40/17

Avatar użytkownika
PetroZ

Imię: Piotrek
Posty: 389
Dołączył(a): 2012-04-18, 15:43
Lokalizacja: Warszawa / Serock

Moje BMW: 1999 e39 530d
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=64569

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez PetroZ » 2014-03-12, 05:34

ja bym zaczął od NIEZAKŁADANIA MTS ani TaT :dobani:
a wysokość sobie musisz sam zmierzyć.. Bo ja ci powiem o 50/30 a tobie akurat nie będzie odpowiadało .. :ok:

a opony masz poważnie 205/40/17 ??

musi komicznie wyglądać - to sporo za małe opony

Mały B1

Posty: 998
Dołączył(a): 2008-05-06, 12:46
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez Mały B1 » 2014-03-12, 09:47

wczoraj kolega kupił nowe TAT jedna strona stoi wyżej he he

Kselu

Imię: Wojtek
Posty: 7
Dołączył(a): 2014-03-11, 22:20
Moje BMW: Bmw e34 M50B25

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez Kselu » 2014-03-12, 10:23

To w takim razie jaki kit byście zaproponowali? jeżeli chodiz o środki to mam do 1000 zł na wydanie. Coś się wymodzi za to?

Mały B1

Posty: 998
Dołączył(a): 2008-05-06, 12:46
Lokalizacja: Białystok

Ostrzeżenia: 1

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez Mały B1 » 2014-03-12, 10:32

eibach pro kit albo sportline można spokojnie załozyć na ori amory i zbierać sobie spokojnie na jakieś koni albo bilsteiny

Kselu

Imię: Wojtek
Posty: 7
Dołączył(a): 2014-03-11, 22:20
Moje BMW: Bmw e34 M50B25

Re: [E34] Glebowanie

Postprzez Kselu » 2014-03-12, 10:33

A w jakiej cenie sa te amorki? masz jakis link?

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości