Strona główna forum
Forum
Tuning

[e39] OBNIŻANIE

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
mgdz

Imię: Maciej
Posty: 91
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2017-11-29, 18:16

Witam mogę się podzielić pierwszymi wrażeniami ale tylko w sposób połowiczny:) . Połowiczny ponieważ na razie wymieniłem przód zawieszenia, gdzie wstawiłem bilsteiny b8 razem niebieskimi sprężynami H&R Sprężyny w/g opisu obniżają ok 30mm ale zawieszenie m-technik. U mnie było zawieszenie seryjne tak że auto usiadło więcej. Nie mierzyłem ile ale miedzy oponą a nadkolem jest miejsce tylko na 1 palec jak dla mnie absolutnie wystarczająco Spas wygląda super.Pierwsze wrażenie po rozpakowaniu b8 szok .Takiego grubego tłoczyska jeszcze nie widziałem.Myślę sobie no jest moc:)).Amortyzator został założony bez odboju .NIe wiem czy to dobrze ale ponoć bilsteiny b6 i b8 mają jakieś odboje wewnętrzne jak coś wiecie na ten temat dajcie znać.Drugie zdziwienie jak porównałem te H&R do seryjnych sprężyn. Mają znacznie grubszą średnicę drutu-pręta jak zwał tak zwał i są ok 8cm niższe od serii.Do nałożenia ich na amortyzator nie był potrzebny ściągacz .Nie, nie dlatego ze jest miękka wręcz odwrotnie jest baaardzo twarda ale krótka i spokojnie mieściła się na amortyzatorze a po dokręceniu górnej sruby nawet sztywno siedziała.Nie mogłem doczekać się kiedy moja bunia zejdzie z podnośnika żeby sprawdzić jak to cudo się sprawuje na drodze..No cóż jest.... twardo .rzekłbym nawet lekki hardcore :) Na razie zrobione kilkanaście km po mieście. Jedzie jak po sznurku nie buja się na boki nie wychyla reakcja na kierownicę dużo lepsza niż na serii, nierównośći wybiera super. Wrażenie pełnej kontroli nad autem .Ale jest jedno- ALE!. Gdy asfalt nie jest idealnie równy i nie mówię tu o dziurach jezdzi się trochę no właśnie. nie wiem jak to opisać -chyba trzęsi główka :)) taki efekt podskakującej piłeczki ale o bardzo krótkiej amplitudzie ruchu.Jak gdyby bardzo szybko tłumione ruchy pionowe nie wiem czy inni opisując swoje auta mówiąc taczka mają to własnie na myśli i powiem szczerze nie jest to przyjemne wrażenie.Zobaczymy po montażu zawieszenia tylnego czy coś się zmieni. Czy przyczyną jest twardy niski przód miękki wysoki tył .Czy bardzo twardy amor + bardzo tawrda spręzyna . Auto to na razie motorówka tył na serii wysoko i miękko , przód nisko i twardo Tak żę na wyciąganie daleko idących wniosków za wcześnie.W tej konfiguracji przyjdzie mi zrobić trasę za parę dni po której powiem więcej .Myślę że jakoś ogarnę trakcję:)) .Reszta zawiechy czyli tył jeszcze przed świętami Dam wam znać jak auto się spisze mając już kompletną zawiechę .Plan jest taki ! po zmianie tylnego zawieszenia na bilstein b8 +H&R jak będę mial podobne odczucia z jazdy wrzucam pro kit eibacha. A póki co dałem do myślenia:))
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

Avatar użytkownika
maciekpkow

Posty: 18129
Dołączył(a): 2007-08-21, 20:07
Lokalizacja: Pruszków

Moje BMW: E60 535d M-pak Le Mans blue
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=44915
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=60855
BYŁA 540: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=10983

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez maciekpkow » 2017-11-29, 21:24

Od dawna wiadomo że springi h&r są mega twarde.
User aniol miał w E60 springi tego producenta i na felgach 17 cali nie dało się jeździć tak było tragicznie twardo.

Założysz tył i wcale nie będzie lepiej a wręcz odwrotnie :)
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.
MAYDAY
Obrazek
Obrazek

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 91
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2017-11-29, 22:26

maciekpkow napisał(a):Od dawna wiadomo że springi h&r są mega twarde.
User aniol miał w E60 springi tego producenta i na felgach 17 cali nie dało się jeździć tak było tragicznie twardo.

Założysz tył i wcale nie będzie lepiej a wręcz odwrotnie :)


No własnie zamierzam się przekonać :) Bilsteiny kupiłem oczywiście nowe .H&R znalazłem za małe pieniadze i żal było nie wziąć ;) Za te parę stówek doświadczenie bezcenne ;)
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 91
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2017-12-04, 20:17

Właśnie zrobiłem trasę 300 km moją motorówką .Muszę powiedzieć że jak na połowiczny zawias trakcja znakomita .Nawet uczucie kiwającej głowki gdzieś zniknęło.Bałem się jeszcze iśc po bandzie na winklach bo i pogoda nie ta i dupcia w aucie wysoko . Na trasie dużo lepiej jak w mieście ,pewnie to kwestia jakości drogi .Zaczynam się przyzwyczajać :) Pod koniec trasy natomiast złapałem inny problem .Zaświeciła mi się kontrolka abs razem z kontrolką trakcji .I teraz nie wiem jeszcze czy to przez brak ustawienia zbieżnośći po montażu zawieszenia z przodu-opcja najtansza:)) czy to czujnik ABS-opcja droższa :0 czy może sterownik ABS -opcja najdroższa:( Jako że pewnie będę miał pecha obstawiam opcję nr 3 .Chyba że coś pominąłem??.
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 881
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez burdon » 2017-12-04, 23:24

Zawias raczej nie będzie miał nic z tym wspólnego. Podepniesz kompa, będziesz wiedział co padło. Obstawiam czujnik prawy tył. W dziale "mechanika" jest tam temat, a może kilka o tym problemie.
Jak będziesz miał wymieniać już, to pamiętaj że czujniki tylko ori (simens, vdo).
Oddam w dobre ręce:
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=55&t=75219&view=unread#unread

"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 91
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2017-12-05, 19:06

Piszę o zawiasie bo gdzieś własnie przeglądałem podobny temat czyli świecący abs z kontrolą trakcji i padło pytanie czy była sprawdzana zbieżność? A u mnie właśnie wystąpiło to zjawisko po zmianie zawiasu -dodam że miałem zrzucaną cała zwrotnicę i powinienem zrobić na pewno geometrie. No niestety nie było czsu i wyruszyłem na żywca :)) A powiedz proszę skąd to przekonanie że akurat czujnik prawy tył?
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 881
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez burdon » 2017-12-05, 23:30

Bo jeżeli byłby to lewy tył, to by nie działał Ci prędkościomierz. W większości przypadkach, pada właśnie ten czujnik, prawy tył.
BTW to nie temat o abs/asr (dsc). Zapraszam do "szukajki" w dziale MECHANIKA, znajdziesz dużo wiedzy, a jak będziesz miał wątpliwości to ktoś Ci odpowie na pytanie.
Oddam w dobre ręce:
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=55&t=75219&view=unread#unread

"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke

Avatar użytkownika
Sebek131

Posty: 912
Dołączył(a): 2010-01-22, 16:18
Lokalizacja: Siedlce

Moje BMW: E39 528i 99

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez Sebek131 » 2017-12-06, 07:28

Jak sie ma twardosc samych sprezyn m-technika do eibacha? Sa na podobnym poziomie czy m technik jest twardszy?

burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 881
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez burdon » 2017-12-06, 19:16

Sebek131, twardość ta sama jest podobno. Są tylko niższe o 2cm względem m-tech.
Oddam w dobre ręce:
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=55&t=75219&view=unread#unread

"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 91
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2017-12-06, 20:47

Sebek131 napisał(a):Jak sie ma twardosc samych sprezyn m-technika do eibacha? Sa na podobnym poziomie czy m technik jest twardszy?

o które eibachy pytasz sport line czy pro kit?
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

Avatar użytkownika
Sebek131

Posty: 912
Dołączył(a): 2010-01-22, 16:18
Lokalizacja: Siedlce

Moje BMW: E39 528i 99

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez Sebek131 » 2017-12-07, 06:11

Pytam o pro kit. Sporty pewnie beda pewnie twardsze od m-technika.

Lowpez

Imię: Damian
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-12-19, 12:36
Lokalizacja: Łódź

Moje BMW: E39 525i

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez Lowpez » 2017-12-21, 12:00

Panowie potrzebuję pomocy,

Chciałb ym wymienić zawias w swojej e39, 2001r 525i, zawias mam m'pakiet, z tym, że z tyłu ostatnio pękła mi sprężyna, dlatego chciałbym i przód i tył wsadzić już na finał, żeby ładnie stroiło,
Auto jeździ na RH Zw3 18" 2x10j i 2x9j opony 235/45
Chciałbym wrzucić sprężynki tak, żeby to ładnie siadło , pytanie do Was jako doświadczonych kolegów, co by tu zagrało najlepiej ?
Sprężyny o jakich wartościach obniżających -30 ? -60 ? No i jeszcze ciągle się zastanawiam czy wymieniać same springi czy amory również, niby wybierają ładnie, ale sam nie wiem, czekam na podpowiedzi, Pozdrawiam !

Avatar użytkownika
Wojtec1987

Posty: 2325
Dołączył(a): 2013-06-02, 02:13
Lokalizacja: Starogard Gdański

Moje BMW: e39 523i

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez Wojtec1987 » 2017-12-22, 14:07

Przeczytaj chociaż 5 stron wstecz, na pewno znajdziesz odpowiedź, poza tym 235 na 10j to spory naciąg, pewnie komicznie to wygląda na seryjnym zawieszeniu....

Lowpez

Imię: Damian
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-12-19, 12:36
Lokalizacja: Łódź

Moje BMW: E39 525i

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez Lowpez » 2017-12-27, 08:41

Okej przeczytam, jesli nie znajde odpowiedzi to wróce na tą strone, 235 jest tylko na przodzie, na tyle jest 265, ale to jest znów za duży walec, na wiosne bedzie 235 na tył wsadzone a na przód 205/215

bajec

Imię: Dawid
Posty: 7
Dołączył(a): 2017-01-26, 19:17
Moje BMW: E39 528i 1997r.

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez bajec » 2017-12-30, 18:39

Witam, posiadam teraz oryginalne zawieszenie m-technik. Jak dla mnie to zawieszenie jest za twarde do jeżdżenia po dziurawych drogach w mieście. Czy zmiana na sachs super touring + eibach pro kit poprawi komfort? Czy jeżeli komfort, to tylko seryjne sprężyny?

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Gogol i 2 gości