Strona główna forum
Forum
Tuning

[e39] OBNIŻANIE

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 960
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez burdon » 2017-11-08, 21:05

U mnie było et20. Pół cala, czyli 1,27cm to tak, jakbyś założył w przybliżeniu 7mm dystansu, czyli różnica mała. Ewentualnie zawsze możesz dać opone przód 225, a tył 255 i będzie dobrze.
Oddam w dobre ręce swoje 535iA e39. Pełna historia z Bimmer Check, serwis ASO do 2013r, ciut ponad 200tys. km.

"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 93
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2017-11-08, 22:34

Ewentualnie zawsze możesz dać opone przód 225, a tył 255 i będzie dobrze.[/quote]




No właśnie w tej chwili takie mam założone jak pisałem pare postów wyżej ale jeszcze bez eibachów obniżających i w tym cały szkopuł czy jak obniżę to będzie czy nie będzie ocierać :shock:
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

Avatar użytkownika
Haze96

Imię: Rafał
Posty: 28
Dołączył(a): 2017-02-06, 17:44
Lokalizacja: Zamość

Moje BMW: BMW E39 520i

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez Haze96 » 2017-11-08, 23:27

Siema,
Na wiosnę chcę obniżyć lekko autko w BMW E39 Sedan sprężynami Eibach Pro-Kit.
Na zdjęciu stoi na zimowych alusach 16", ale na wiosnę przymierzam się do kupna 17" z oponami 225/45.
Aktualnie wygląda tak:

Obrazek
Chcę obniżyć na taką wysokość (foto z forum bmw5er.pl):

Obrazek
Czy te sprężynki dadzą radę?
https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-e ... -1297.html
Pozdrawiam i dzięki z góry!

burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 960
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez burdon » 2017-11-08, 23:34

mgdz:
Mam wrażenie, że trochę siejesz panike. Pare szczegółów o których wypadło byś wiedział.
BMW przewiduje następujące zestawy kół:
235/45r17 i 255/40r17, felgi 8 i 9,5.
235/40r18 i 265/35r18, felgi 8 i 9,5.
Jak pamiętam 8,5" jakieś felgi też były, 10" nie pamiętam.
Eibach prokit obniża względem m-technik 2cm, a względem serii 4cm. Twardość eibacha prokit jest taka jak m-technik.
Matt_GT ma opony 235 i 265, na 18 lub 19 i nie pamiętam by coś narzekał.
Rizla ma 19" z x5 na mts, ale nie pamietam jakie opony i jakie dystanse.
TransAm ma koła 235/45r17 i 255/40r17 do tego dystanse 12mm i nic mu nie obciera, ma chyba m-technik lub prokit.
To tak po krótce.
Zobacz do tych galerii i będziesz dużo wiedział.

Haze96:
Będzie dobrze.
Oddam w dobre ręce swoje 535iA e39. Pełna historia z Bimmer Check, serwis ASO do 2013r, ciut ponad 200tys. km.

"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 93
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2017-11-09, 22:06

burdon napisał(a):mgdz:
Mam wrażenie, że trochę siejesz panike. Pare szczegółów o których wypadło byś wiedział.
BMW przewiduje następujące zestawy kół:
235/45r17 i 255/40r17, felgi 8 i 9,5.
235/40r18 i 265/35r18, felgi 8 i 9,5.
Jak pamiętam 8,5" jakieś felgi też były, 10" nie pamiętam.
Eibach prokit obniża względem m-technik 2cm, a względem serii 4cm. Twardość eibacha prokit jest taka jak m-technik.
Matt_GT ma opony 235 i 265, na 18 lub 19 i nie pamiętam by coś narzekał.
Rizla ma 19" z x5 na mts, ale nie pamietam jakie opony i jakie dystanse.
TransAm ma koła 235/45r17 i 255/40r17 do tego dystanse 12mm i nic mu nie obciera, ma chyba m-technik lub prokit.
To tak po krótce.
Zobacz do tych galerii i będziesz dużo wiedział.

Haze96:
Będzie dobrze.



No dzięki kolego w :ok: właśnie skończyłem przerabiać galerię kolegi Transama bo ma założony podobny zestaw który mnie interesuje .Podobny nie znaczy ten sam :tak: ale jestem już o krok bliżej .
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 93
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2017-11-14, 18:34

Witam czy może mi ktoś odpowiedzieć na pytanie czym się rózni zawieszenie M-technik od standardowego? Pytam ponieważ jestem na etapie zmiany spręzyn i amortyzatorów. Mogę kupić za dobrą cenę sprężyny HR o nr - 29742 HA i 29742 VA Z katalogu HR wynika że są one do zawieszenia typu m-tech. a ja mam zawieszenie standardowe. Moje pytanie jest następujące .Jaka jest róznica między spręzynami do m -tech a zwykłymi? Czy oprócz twardośći -(wysokości )i siły tłumienia róznią się one w sposób wizualny od standardowych sprężyn? Czy może są grubsze,szersze lub mają inną cechę która je dyskwalifikuje żeby włożyć je do standardowego zawiasu? Chciałem je użyć z amortyzatorem bilstei b8. Sprężyny te obniżąją auto z m-tech 30/10 czyli rozumiem że przy standardowym zawieszeniu jakie ma moje auto zejdzie jeszcze niżej. .Wysłałem e-mail do HR i odpisali mi cyt:

"Chodzi o zawieszenie M-Technik, które fabrycznie było niższe. To, czy takie zawieszenie Pan posiada może Pan sprawdzić w ASO po numerze VIN.
Montaż tych sprężyn do auta bez M-Technik przede wszystkim może wywołać obniżenie inne niż podane na stronie. Jest to obniżenie liczone od pozycji M. Jeśli ma pan serię, to auto może optycznie zejść niżej. Same sprężyny też mają inne oznaczenia co może sugerować nieco inną konstrukcję zawieszeń seryjnych i M. Dlatego jeśli ma Pan seryjne zawieszenie to sugerowałbym ten zestaw.....:"

To ja się was pytam czym się rózni ta inna konstrukcja zawieszenia? Amortyzator o krótszym skoku ? grubszy stabilizator? no i sprężyna czy oprócz wysokośći czytaj twardości ma inne cechy które uniemożliwiają jej montaż w moim aucie? czy fizycznie montażowo podejdzie?

Wysłałem równolegle zapytanie do innego przedstawiciela HR i już zupełnie zgłupiałem odpowiedz na zapytanie odnośnie sprężyn cyt:

29742 HA oraz 29742 VA występują w 4 różnych zestawach i różnią się w tych zestawach konstrukcją oraz twardością co jest zakodowane dodatkowo kolorowymi kropkami na zwojach
dobór zestawu określany jest numerem
dla bmw e39 model 528i sedan rok 1996 bez fabrycznego zawieszenia sportowego i bez nivo i bez EDC
właściwy jest zestaw 29742-1 obniżenie przód -40 tył -15
dla aut z seryjnym zawieszeniem sportowym 29742-3 obniżenie przód -30 tył -10
zestawy mają inne sprężyny , nie pasują zamiennie


Nie pasują zamiennie ???? jak to rozumieć?
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

Avatar użytkownika
Wojtec1987

Posty: 2335
Dołączył(a): 2013-06-02, 02:13
Lokalizacja: Starogard Gdański

Moje BMW: e39 523i

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez Wojtec1987 » 2017-11-15, 06:34

M-technik od standardowego różni się wysokością i twardością. Kropki na sprężynach o których piszesz oznaczają twardość sprężyn,nikt Ci nie powie jaka kropka co oznacza, są różne ponieważ e39 ma setki różnych konfiguracji wyposażenia i każde auto różni się od siebie wagą, stąd różnice w twardości sprężyn. Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę ale wszystkie sprężyny w e39 są między sobą zamienne, amory także, wyjątkiem są amory w v8 , ale po przełożeniu górnych mocowań można przekładać z v8 do r6.

rafal99

Posty: 521
Dołączył(a): 2012-08-20, 20:41
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: E39 525d Touring
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=67473

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez rafal99 » 2017-11-15, 14:16

Sprężyny M technik można normalnie zamontować do zwykłego zawieszenia, niczym się nie różnią poza długością/twardością. Mam tak zamontowane u siebie. Tak że zamienniki innych firm przeznaczone do zawieszenia M też powinno się spokojnie dać używać ze zwykłym, chociaż jeśli są dużo niższe, to może się to słabo zgrywać ze standardowymi amortyzatorami. Ale zamontować się da.

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 93
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2017-11-15, 20:04

rafal99 napisał(a):Sprężyny M technik można normalnie zamontować do zwykłego zawieszenia, niczym się nie różnią poza długością/twardością. Mam tak zamontowane u siebie. Tak że zamienniki innych firm przeznaczone do zawieszenia M też powinno się spokojnie dać używać ze zwykłym, chociaż jeśli są dużo niższe, to może się to słabo zgrywać ze standardowymi amortyzatorami. Ale zamontować się da.


Ok dzięk- to już coś :ok: Bo z informacji od H&R nie można było tego wywnioskować :shock: natomiast były sugestie, że najlepiej to kupić u nich i tu padała propozycja konkretnego zestawu .A na końcu po usilnych namowach w końcu raczyli powiedzieć że przy sprężynach o tych samych oznaczeniach cyfrowych te z kropką są do zawiasu M-tech a bez kropki do zwykłego .Jednym słowem nie są zbyt wylewni.
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

maxko

Posty: 170
Dołączył(a): 2015-12-16, 08:37
Moje BMW: e39 525d touring

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez maxko » 2017-11-20, 23:11

Panowie i Panie, pytanie (jakich tu było pewnie milion, ale po przejrzeniu 25 stron wstecz nie znalazłem odpowiedzi).

Auto 525d touring z nivo. Chciałbym trochę niżej (bez przesady bo i tak nawet na serii trę zderzakiem o krawezniki) ale przede wszystkim pewniejsze prowadzenie + mniejsze przechyły. Czy założenie nowych amortyzatorów seryjnych + eibach prokit pomoże? A może jakies inne rozwiazanie?

Jeśli eibach prokit pomoże, to jak dobrać pasujący do takiej konfiguracji auta? Ten zestaw będzie pasował: https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-bmw-5-touring-e39-e2071-120-pi-1310.html?

Avatar użytkownika
Wojtec1987

Posty: 2335
Dołączył(a): 2013-06-02, 02:13
Lokalizacja: Starogard Gdański

Moje BMW: e39 523i

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez Wojtec1987 » 2017-11-21, 15:26

Jeśli chcesz utwardzić auto to załóż amortyzatory seryjne ale od m-technica, zmiana samych sprężyn na eibach nic nie da poza obniżeniem.

burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 960
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez burdon » 2017-11-21, 16:11

Jak chcesz też żeby się bardzo nie wychylać, a masz ochotę pomodzić to możesz wsadzić stabilizatory z V8 i reszte jak pisał Wojtec.
Oddam w dobre ręce swoje 535iA e39. Pełna historia z Bimmer Check, serwis ASO do 2013r, ciut ponad 200tys. km.

"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke

Avatar użytkownika
Sikor84

Imię: Sławek
Posty: 1770
Dołączył(a): 2012-06-19, 00:33
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Moje BMW: BMW E39 523iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=3 ... ead#unread

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez Sikor84 » 2017-11-21, 16:27

Z V8 przedni stabilizator nie pasuje do R6... trzeba kupić taki do rzędówek. Ja u siebie mam amory kyb, sprężyny AP i stabilizator 25mm, jest sztywniej. Dla usztywnienia budy można jeszcze pomyśleć o rozpórce.

maxko

Posty: 170
Dołączył(a): 2015-12-16, 08:37
Moje BMW: e39 525d touring

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez maxko » 2017-11-21, 17:36

Tak szczerze to najchętniej bym widział w ogóle serię mpakietową, ale z tego co wycztałem to sprężyny są niedostępne w zamienniku, pozostaje aso?

Czy amortyzatory m-technic (to są sachs advantage?) będą dobrze współpracować z eibachem prokit? Czy wtedy też jakieś inne sprężyny?

Avatar użytkownika
Wojtec1987

Posty: 2335
Dołączył(a): 2013-06-02, 02:13
Lokalizacja: Starogard Gdański

Moje BMW: e39 523i

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez Wojtec1987 » 2017-11-21, 22:40

maxko napisał(a):Tak szczerze to najchętniej bym widział w ogóle serię mpakietową


To załóż zamienniki amorów mtechnic i sprężyny eibach, m technic obniża o -20 a eibach -30 więc to żadna różnica.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości