Strona główna forum
Forum
Tuning

[e39] OBNIŻANIE

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
Avatar użytkownika
Wojtec1987

Posty: 2326
Dołączył(a): 2013-06-02, 02:13
Lokalizacja: Starogard Gdański

Moje BMW: e39 523i

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez Wojtec1987 » 2017-12-30, 22:54

Sprężyny eibach pro kit i seryjne są tej samej twardości.

kepa416

Posty: 941
Dołączył(a): 2016-04-05, 04:00
Ostrzeżenia: 1

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=75091&p=970611#

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez kepa416 » 2017-12-31, 03:44

Wojtec1987 napisał(a):Sprężyny eibach pro kit i seryjne są tej samej twardości.
Jak seryjne z mpakietu czy bez mpakietu?

Avatar użytkownika
CzarnyR1

Posty: 139
Dołączył(a): 2012-11-22, 22:15
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=39536

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez CzarnyR1 » 2018-01-27, 22:13

mgdz napisał(a):Witam dotarłem do końca internetu lol :ok: zajęło mi to 2 dni .!70 stron za mną :shock: Czas na zmianę zawieszenia.Wybór padł na ??no właśnie . sachs advantage + Eibach pro kit albo b8 + eibach sport line. Pytanie moje brzmi czy te zestawy podejdą pod moje koła bez żadnego problemu? W tej chwili mam felgi rod rondell styling 0058 , przód J 8.5 x17" z oponą 225x45x17 tył J10 x17 z oponą 255x40x17 Nie pamiętam jakie et, ale płaszczyzna felgi jest równo z nadkolem oponka nie wystaje bo ma minimalny naciąg .Niech wypowie się ktoś kto ma podobną wielkość kół do takiego obniżenia .Jak to wygląda w praktyce .

Miałem zawieszenie m-pakiet i wylał mi się amorek, więc postanowiłem założyć amory Bilstein B8 + eibach pro kit. Jest jakby troszkę twardziej. Minął rok i chce kupić eibach sportline, ponoć twardo ale niżej. Też mam felgi Rondell zima 17" a lato 18". Odpowiadając na Twoje pytanie wygląda to całkiem dobrze jednak ja chcę jeszcze niżej ale nie chciałem gwintu więc pozostaje mi sportline.
CzarnyR1 NYSA

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 91
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2018-01-28, 21:35

Ja na razie mam b8 z H&R nie dlatego że bardzo chciałem ale hr trafiłem w dobrej cenie i postanowiłem poeksperymentować.Chociaż byłem bardzo zafiksowany nie wiedzieć czemu na pro kit albo sport -line :) .Jak pisałem parę postów wyżej na razie mam tylko komplet bilstein +hr założony na przód ,z tyłu nadal seria . Komplet na tył kupiony i czeka w garazu .Miał być założony jeszcze w grudniu ale niestety brak czasu i charakter pracy spowodował że założę go dopiero na początku lutego czyli już niebawem .Wtedy też opiszę moje subiektywne odczucia z jazdy i wrzucę trochę fotek jak auto usiadło .Powiem tylko tyle, że jesli po wymianie tyłu na bilsteina przód zostanie na tej wysokości jak jest w tej chwili to jak dla mnie rewelacja :ok:
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

Michał.

Posty: 1
Dołączył(a): 2017-09-25, 21:33
Lokalizacja: Brodnica

Moje BMW: E39 530i

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez Michał. » 2018-02-17, 19:28

Posiada ktoś w sedanie eibach sportline i b8 ?

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 91
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2018-02-20, 19:51

Witam miałem dokończyć temat więc to robię.Dla przypomnienia : bunia e39 528i koła przód felga 17 cali J-8,5" rondell styling 058 opony przód 225/45/17 .Tył 255/40/17 felga J-10 " Zakupiłem amortyzatory Bilstein b8 i spręzyny niebieskie H&R obniżające ok 50/30 .W tej chwili założony już zarówno przód jak i tył. Pierwsza kwestia to wrażenie wizualne . Auto stoi równiutko bez tendencji do nurkowania przodem czy efektu kozy :) Nie mierzyłem odległośći miarką (jak ktoś będzie chciał to mogę sprawdzić i jak będę miał chwile to pstrykną foto) Zarówno z przodu jak i z tyłu między oponą a nadkolem jest luka na 1 płasko położony palec .Jak dla mnie efekt jest optymalny. Opony w tym zestawieniu mają minimalny naciąg . Nic nie ociera i nie dobija i tak pewnie by jeszcze jakiś minimalny dystans wszedł.Wiem że to kwestia indywidualna ,dla jednych będzie za nisko dla innych za wysoko.Ja właśnie oczekiwałem takiego efektu wizualnego. Teraz co do samej jazdy .Mimo że auto siedzi nisko nie zahaczyłem jeszcze dołem żadnego śpiącego policjanta.Powiem tak w mojej poprzedniej e36 gdzie miałem identyczną glebę ale spręzyny m-tech często przycierałem dołem .Teraz jeżdżąc po tym samym terenie mi się to nie zdarzyło.Odpowiedzi są 2. Może to różnica konstrukcyjna dołu auta między e36 a e39 ,albo twardość całego zestawu ,bądz obie te opcje jednocześnie. Zestaw jest bardzo twardy- chociaż nie beton . Nie jest to setup dla miłośników komfortu .Za to trakcyjnie bez zarzutu ,bez bujania budą na boki w łukach auto jedzie jak po szynach przyklejone do drogi .Miałem dużo więcej niż naście aut ale to jest jak do tej pory najlepsze pod względem trakcji i najgorsze pod względem komfortu. Reakcja na nierównośći poprzeczne jest błyskawiczna ,auto się po prostu słucha i reaguje na każdy ruch kierownicą momentalnie.Jeśli miałbym określić komfort w skali od 0 = brak do 10 = max to dałbym 2 pkt . Jeśli tak samo miałby ocenić własności jezdne to za trakcję daję 9 pkt .Dziesiątki nie dałem tylko z przyzwoitośći :)) Podsumowując całość to oczekiwałem troszkę lepszego komfortu tak na poziomie ok 3-do 4 pkt w mojej skali .Zycie pokaże czy się przyzwyczaję czy poszukam innych sprężyn . Bo została mi jeszcze ewentualnie opcja z eibachem sport -line do przetestowania .Jeśli ktoś ma doświadczenia w e39 b8 + sport line to chęnie posłucham co ma do powiedzenia.Mam nadzieję że mój co prawda długi wywód pomoże komuś w podjęciu decyzji :ok:
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

Avatar użytkownika
maciekpkow

Posty: 18213
Dołączył(a): 2007-08-21, 20:07
Lokalizacja: Pruszków

Moje BMW: E60 535d M-pak Le Mans blue
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=44915
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=60855
BYŁA 540: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=10983

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez maciekpkow » 2018-02-20, 20:09

H&R były zawsze twarde, założysz te Eibachy i będziesz zadowolony.
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.
MAYDAY
Obrazek
Obrazek

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 91
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2018-02-21, 19:42

Ale które eibachy ? sport czy pro kit masz na myśli? :) Rozmawiałem z przedstawicielem eibach -Polska. Powiedział ze sport line są tak samo twarde bądz nawet trochę twardsze niż H&R . Tak że w moim przypadku zmianie uległby tylko kolor z niebieskiego na czerwony :)) za 730 zł przemalować springi to trochę dużo :) Polatam trochę i zobaczę ,człowiek to takie zwierzę że do wszystkiego się przyzwyczai ,może za pół roku będzie mi za miękko:) A tak na poważnie chętnie bym się przejechał b12-pro kit i sport line żeby mieć porównanie
Ostatnio edytowano 2018-02-22, 17:32 przez mgdz, łącznie edytowano 1 raz
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

Avatar użytkownika
maciekpkow

Posty: 18213
Dołączył(a): 2007-08-21, 20:07
Lokalizacja: Pruszków

Moje BMW: E60 535d M-pak Le Mans blue
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=44915
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=60855
BYŁA 540: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=10983

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez maciekpkow » 2018-02-21, 21:06

Eibach sport line, mam w dwóch autach i jest naprawdę przyjemnie, kiedyś założyłem w AR 147 H&R i na drugi dzień je zdemontowałem. Znajomy miał H&R w E60 z kołami 17 cali i dziecko mu nie mogło usnąć tak trzęsło :)
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.
MAYDAY
Obrazek
Obrazek

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 91
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2018-02-22, 17:59

Masz razem z bilsteinem b8 w komplecie ten sport line czy z innymi amorami?
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

Avatar użytkownika
maciekpkow

Posty: 18213
Dołączył(a): 2007-08-21, 20:07
Lokalizacja: Pruszków

Moje BMW: E60 535d M-pak Le Mans blue
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=44915
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=60855
BYŁA 540: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=10983

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez maciekpkow » 2018-02-22, 20:51

W beemce z m technikowymi a w audi ze zwykłymi.
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.
MAYDAY
Obrazek
Obrazek

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 91
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2018-02-24, 21:42

To ciężko porównać niestety,bo u Ciebie są relatywnie miękkie amory i twarde sprężyny a u mnie bardzo twarde amory i bardzo twarde spręzyny. Może jest ktoś z pomorskiego kto ma e39 z b12 pro -kit lub sport- line i zechciałby się spotkać dla porównania?
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

bajec

Imię: Dawid
Posty: 7
Dołączył(a): 2017-01-26, 19:17
Moje BMW: E39 528i 1997r.

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez bajec » 2018-03-16, 01:31

Witam, mam kupione do E39 amorki Sachs super touring. Czy mogę zostawić do nich stare sprężyny m-technik? Czy lepiej kupić eibach pro kit? Jeżdżę niestety po drogach w tragicznym stanie (Wrocław). Nie chciałbym, aby po paru miesiącach amortyzatory nadawały się na śmietnik.

burdon

Imię: Krzysiek
Posty: 902
Dołączył(a): 2014-02-19, 20:15
Lokalizacja: SJ

Moje BMW: jest: BMW 535iA Calypso
jest: Seat Arosa 1.0
było: BMW 523i Imola
było: Suzuki Swift 1.0
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=6 ... ead#unread

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez burdon » 2018-03-16, 23:10

bajec napisał(a):Witam, mam kupione do E39 amorki Sachs super touring. Czy mogę zostawić do nich stare sprężyny m-technik? Czy lepiej kupić eibach pro kit? Jeżdżę niestety po drogach w tragicznym stanie (Wrocław). Nie chciałbym, aby po paru miesiącach amortyzatory nadawały się na śmietnik.


M-tech i Eibach prokit różnią się tylko wysokością. Poczytaj kilka ostatnich stron, a znajdziesz wyczerpujące odpowiedzi.
Oddam w dobre ręce swoje 535iA e39.

"Pour que le diable triomphe, il suffit que les bons ne fassent rien."
Edmund Burke

mgdz

Imię: Maciej
Posty: 91
Dołączył(a): 2017-10-27, 18:39
Lokalizacja: pomorskie

Ostrzeżenia: 1

Moje BMW: Jest E91 2.0 d, 198 KM 400Nm , E39 528i pre lci sedan jeszcze seria:)
była e36 2.0 i 163KM

Re: [e39] OBNIŻANIE

Postprzez mgdz » 2018-03-24, 18:47

bajec napisał(a):Witam, mam kupione do E39 amorki Sachs super touring. Czy mogę zostawić do nich stare sprężyny m-technik? Czy lepiej kupić eibach pro kit? Jeżdżę niestety po drogach w tragicznym stanie (Wrocław). Nie chciałbym, aby po paru miesiącach amortyzatory nadawały się na śmietnik.

Amory będą się nadawały po paru miesiącach na smietnik nie ze względu na stan dróg we Wrocławiu ale gdy zespolisz je razem z niższymi sprężynami eibacha. Niższa sprężyna= amor o niższym skoku = długa bezawaryjna praca=odpowiednia trakcja .Spręzyny m-tech obnizają minimalnie i one jeszcze nadają się do współpracy z standardowym amorem.Odrób lekcje i poczytaj lekturę od początku.
Człowiek uczy się całe życie i głupi umiera

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości