Strona główna forum
Forum
Tuning

[e60] lampy po lifcie - problem

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
lukaschemp

Posty: 101
Dołączył(a): 2010-11-15, 10:52
Lokalizacja: Zielona Góra

[e60] lampy po lifcie - problem

Postprzez lukaschemp » 2012-01-17, 12:20

Założyłem do E60 z 2004 roku lampy tylne po lifcie, ale nie działają tak jakbym chciał, wiązki są oryginalne tyle, nie ma żadnych błędów tyle że oprócz samych pasków czerwonych które powinny świecić świecą też żarówki i nie ma tego efektu ;/ Dowiedziałem się, że powinienem zmienić moduł świateł (LM) ale ku mojemu zdziwieniu w kilku ASO powiedzieli mi, że mój model nie przewidywał zmiany tych świateł i nie ma modułu dla mnie, podali mi numer jednego modułu, ale Pan nie gwarantuje, że będzie on działał. Nie wiem co teraz zrobić chyba są jacyś utalentowani "magicy" co by mogli przeprogramować ten mój lub jakoś inaczej idzie to zrobić by pojawił się pożądany efekt?

Avatar użytkownika
Adrian.

Posty: 9165
Dołączył(a): 2008-02-04, 23:19
Lokalizacja: Lubin

Moje BMW: ///M

Postprzez Adrian. » 2012-01-17, 12:47

Napisz PW do MichałW z forum, zajmuje się tym fachowo i na pewno poradzi. Na 99% kwestia przeprogramowania.
"MOŻESZ MIEĆ KAŻDE AUTO. BMW M5 I TAK JEST SZYBSZE" - Jeremy Clarkson

Avatar użytkownika
Marcin

Posty: 13602
Dołączył(a): 2007-08-17, 23:52
Lokalizacja: Wołomin

Moje BMW: E60 545i ACS
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=3070

Postprzez Marcin » 2012-01-17, 13:33

Adrian. napisał(a):MichałW z forum, zajmuje się tym fachowo


Hehe :)

W przypadku auta z 2004 roku trzeba wymienic moduł LM i dopiero go zaprogramować. Modułu który masz obecnie w aucie nie zaprogramujesz właściwie, czyli tak jak powinno być.

lukaschemp

Posty: 101
Dołączył(a): 2010-11-15, 10:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez lukaschemp » 2012-01-17, 13:56

Marcin, ale kilka ASO powiedziało mi, że mój model nie przewidywał zmiany lamp ani przednich ani tylnych na LCI i nie ma modułu który na 100% będzie działał. 2 różne ASO podesłało mi 2 różne modele nowego modułu świateł i napisali, że "teoretycznie" może będzie działał, a drugi powiedział, że w ogóle nie będzie. Skąd zatem mam wziąć właściwy model LM dla moich świateł? Weź też pod uwagę, że z przodu mam stare światła, a z tyłu po lifcie, żeby działał nowy moduł to chyba musiałbym mieć z przodu i z tyłu po lifcie, ale nadal nie ma modułu dla mnie. Znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/bmw-e60-zestaw-wymian ... 14912.html

to coś takiego jak w UK:

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E60-5-ser ... 5772wt_954
Obrazek

MichałW

Postprzez MichałW » 2012-01-17, 14:34

co to za uśmieszki pod moim adresem ;]

wiem dlaczego świecą się żarówki pod ledami :P

w przejściókach z aso często jest bład podpiętych tam kabli
trzeba zamienic pewne piny i bedą świecić prawidłowo

jeżeli zostanie stary moduł z 2004 to trzeba będzie jeszcze usunąć sprawdzanie żarówek w kierunkach bo będzie pokazywał się błąd na kompie.

To co mówią w aso jest prawdą, ich instrukcja nie przewiduje montażu LCI przed 09/2005r.
Ale dla chcącego nic trudnego.
Prawidłowo powinno się zrobić przód i tył i wymienić moduł świateł na LM2 oraz zakodować to na koniec.

Jak chcesz zrobić tylko sam tył to musisz zrobić tak jak pisałem powyżej.

lukaschemp

Posty: 101
Dołączył(a): 2010-11-15, 10:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez lukaschemp » 2012-01-17, 14:41

Więc tego typu moduły jak w linku z allegro w ogóle nie są mi potrzebne? Zmieniałem światła u dobrego elektronika od BMW i też coś mówił, że kable były poprzemieniane czy piny (nie wiem, nie pamiętam), ale mówił, żebym miał pożądany efekt, czyli żeby były same paski na pozycyjnych to zmienić muszę moduł. Więc co teraz mam mu powiedzieć żeby zrobił? Ma tylko "usunąć sprawdzanie żarówek w kierunkach" tak? Gdzie to się robi? Chciałbym uzyskać szczegółową informację, bo to może zaoszczędzić mi zbędnych kosztów kupowania jakichś przejściowych modułów, bo na razie nie zmieniam z przodu świateł więc LM2 też nie potrzebuję kupować.
Obrazek

MichałW

Postprzez MichałW » 2012-01-17, 15:52

trzeba ustawić poprawnie kableki według schematu
a sprawdzanie żarówke usuwa się komputerem i programem NCS

lukaschemp

Posty: 101
Dołączył(a): 2010-11-15, 10:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez lukaschemp » 2012-01-17, 17:06

Gdzie znajdę dokładny schemat by to zweryfikować z tym jak to jest teraz zrobione?
Obrazek

MichałW

Postprzez MichałW » 2012-01-17, 17:10

podaj meila na pw to wyśle pdf

lukaschemp

Posty: 101
Dołączył(a): 2010-11-15, 10:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez lukaschemp » 2012-01-17, 18:16

Michał w jakim celu w takim razie powstają tego typu moduły plug&play:

http://allegro.pl/bmw-e60-zestaw-wymian ... 14912.html

jeśli wystarczy podłączyć lampy według tego schematu i wyłączyć sprawdzanie żarówek w kierunkach?
Obrazek

MichałW

Postprzez MichałW » 2012-01-17, 18:18

lampy bez tych modułów robią co jakiś czas test świateł i diody będą mrugać
poza tym kierunki nie są wykrywane przez moduł świateł i wyskakuje ich błąd.

Avatar użytkownika
Adrian.

Posty: 9165
Dołączył(a): 2008-02-04, 23:19
Lokalizacja: Lubin

Moje BMW: ///M

Postprzez Adrian. » 2012-01-17, 18:18

Jak ktoś nie ma na co kasy wydawać, to może kupić takie samoróbki przerabiane.

Większość użytkowników zmieniało lampy w e60, więc na pewno jest to do zrobienia tanim kosztem.
"MOŻESZ MIEĆ KAŻDE AUTO. BMW M5 I TAK JEST SZYBSZE" - Jeremy Clarkson

lukaschemp

Posty: 101
Dołączył(a): 2010-11-15, 10:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez lukaschemp » 2012-01-17, 18:38

Adrian, te moduły są tańsze od nowego modułu LM2 w ASO który kosztuje średnio od 1200 do 1600 zł, a ja mam tylko z tyłu lampy po lifcie więc nie wiem czy w ogóle by nowy moduł działał ze starymi lampami z przodu. Mam okazję kupić te moduły jeszcze taniej więc chyba wybiorę taką opcję żeby później nie mieć żadnych testów i błędów będzie bezpieczniej.

Gdybym chciał zmieniać lampy z przodu + moduł to policz ile to wyjdzie.

Same lampy przód LCI ok 2000 - 3000 zł używane + moduł LM2 ok 1500 zł może na allegro znalazłby się za jakieś 500 zł używany, ale czy będzie to wszystko ze sobą współgrało to nie wiadomo do końca.

Na razie robię m-pakiet przód/tył i kupię chyba te autorskie moduły plug&play ;)
Obrazek

Avatar użytkownika
Marcin

Posty: 13602
Dołączył(a): 2007-08-17, 23:52
Lokalizacja: Wołomin

Moje BMW: E60 545i ACS
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=3070

Postprzez Marcin » 2012-01-17, 19:14

lukaschemp napisał(a):Marcin, ale kilka ASO powiedziało mi, że mój model nie przewidywał zmiany lamp ani przednich ani tylnych na LCI i nie ma modułu który na 100% będzie działał.


Mi też to w ASO mówili, a jak zerkniesz np. w moją galerię to zobaczysz że mam lampy LCI. Moduł LM2 możesz kupić z uzywek za 400pln a nie w ASO za 1500.

lukaschemp napisał(a):Weź też pod uwagę, że z przodu mam stare światła, a z tyłu po lifcie, żeby działał nowy moduł to chyba musiałbym mieć z przodu i z tyłu po lifcie


Nie musisz mieć z przodu lamp LCI żeby działał Ci nowy moduł. Moduł LM2 jest konieczny tylko ze względu na lampy tylne.
Radziłbym kupić właściwy moduł i zrobić to jak w oryginale niż stosować półśrodki w postaci kombinowanych modułów czy wyłączania testowania żarówek.

MichałW napisał(a):co to za uśmieszki pod moim adresem


Już Ty wiesz dlaczego :)

lukaschemp

Posty: 101
Dołączył(a): 2010-11-15, 10:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez lukaschemp » 2012-01-17, 19:45

Jak mam zatem dobrać odpowiedni moduł LM2 pod swój samochód?

Mam:

S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe
S524A ADAPTIVE HEADLIGHTS Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

czy po prostu pytać na aukcjach co obsługuje dany moduł czy jak to robić i zweryfikować czy moduł będzie się nadawał?
Obrazek

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości