Strona główna forum
Forum
Tuning

[E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne w waszych piątkach.
bonzo320i

Posty: 1213
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

[E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-05-02, 20:29

Koledzy taki temat: jako, że jestem "świeżo" po swapie z B25 na B28 i apetyt rośnie w miarę jedzenia czy tam jeżdżenia postanowiłem wydusić z tej jednostki jak najwięcej mocy. Oczywiście najbardziej znany zabieg to wymiana kolektora dolotowego z M50 i strojenie. Znalazłem jedną ofertę, gdzie gość sprzedaje gotowca już przyszykowanego pod M52 http://allegro.pl/kolektor-ssacy-m50b25 ... 74284.html i prawdę mówiąc rozważam zakup. Fakt sam kolektor można mieć już za 450-500zł, ale dochodzi przeróbka, sterownik(200-300zł) i reszta pierdół oraz czas, którego nie mam. Może ktoś z was bawi Się w takie rzeczy i ma do sprzedania podobny zestaw lub podjął by Się takiego zadania ;)
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
atom1

Imię: Karol
Posty: 2762
Dołączył(a): 2013-06-15, 21:59
Lokalizacja: Podlasie

Moje BMW: E34 520 T

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez atom1 » 2017-05-03, 00:20

panie zacznij odkladac na jedyny dajacy wymierny efekty przyrost mocy :-))

ile ten zestaw moze dac ? w sumie 100zł za konia to nieduża kasa wiec jezeli tyle to warto brac
" turbo dziura została stworzona by dać szanse V8 "
Kocham amerykańskie wozy https://youtu.be/GKJfU4Fnj-g :DD

bonzo320i

Posty: 1213
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-05-03, 05:34

atom1 napisał(a):ile ten zestaw moze dac ? w sumie 100zł za konia to nieduża kasa wiec jezeli tyle to warto brac


Tego to chyba nikt nie wie, znajomy ma tak robione w e36 2.8 i niby wypluł 211KM oraz 300 NM ale hamownia namaluje wszystko co chcesz, więc w wykresy też nie bardzo można wierzyć
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
atom1

Imię: Karol
Posty: 2762
Dołączył(a): 2013-06-15, 21:59
Lokalizacja: Podlasie

Moje BMW: E34 520 T

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez atom1 » 2017-05-03, 12:15

nie ma tam zadnej filozofii w tym modzie, najgorsze sa kolektory bo bez lpg sa dosc drogie, listwa m50 nic nie warta z regulatorem, wtryski i tak pasuja, tylko ta przekladka na przepustnice i male kombinacje z odmą

jezeli jestes manualny mysle ze za 600 zl mozesz to zrobic, kwestia strojenia- co to za komp, co z ews itp
" turbo dziura została stworzona by dać szanse V8 "
Kocham amerykańskie wozy https://youtu.be/GKJfU4Fnj-g :DD

Dudi328

Imię: Adrian
Posty: 103
Dołączył(a): 2014-01-14, 23:33
Moje BMW: BMW e36 e34 e38 e60 e87

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez Dudi328 » 2017-05-03, 18:44

Zadzwon 513 759 641 w sprawie kolektora

bonzo320i

Posty: 1213
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-05-04, 17:53

Dudi328 że zapytam to Twój numer czy namiary na jakiegoś koleżkę co ogarnia takie tematy? Bo chwilowo i tak przebywam za granicą,wiec to nie jest pilne na już,prawdopodobnie bliżej wakacji będzie coś modzone.

atom1 no kolektory do najtańszych nie należą bo ludziska wiedzą, jaki to chodliwy towar, ale biore pod uwagę, że tanio nie będzie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

bonzo320i

Posty: 1213
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-09-24, 14:55

Witam, czas odświeżyć trochę temat. A więc stałem Się posiadaczem wspomnianego wcześniej zestawu, niestety link już wygasł. Wszystko jest zamontowane na silniku jak należy. Auto chodzi na tym zestawie nawet nie najgorzej, choć kultura pracy w porównaniu do serii do masakra. Co do lepszego powera to: niestety na hamowni jeszcze nie byłem z powodu wyjazdu do pracy, więc żadnym wykresem pochwalić Się nie mogę. Z odczuć własnych to nie zaobserwowałem braku Nm w dolnym zakresie obrotów, jak można było spotkać takie opinie, gubienie trakcji na 2 biegu praktycznie do samej odcinki też nie robi większego problemu na kapciach R18/245/40. Spalanie nie wzrosło jakoś drastycznie,ale za wiele km też nie wyjeździłem,żeby być tego pewnym w 100%. Żeby nie było tak kolorowo to są też pewne komplikacje, o których napiszę i liczę na Waszą pomoc. Mianowicie na zmienionym sofcie obroty biegu jałowego troszkę poleciały w dół i skaczą na poziomie 690-720 rpm,ale to nie przeszkadza,aż tak bardzo w codziennym użytkowaniu. Kolejny niemiły objaw to przy próbie jazdy ze stałymi obrotami w przedziale 1900-2600 rpm silnikiem zaczyna poszarpywać jak by nie dostawał paliwa lub zła mieszanka itp.Co dziwne najmocniej odczuwalne jest to na 3 biegu,delikatne dodawanie gazu niweluje szarpanie. Podejrzewam,że winna może być tu ustawiona dawka paliwa lub przepływka, bo po jej odpięciu szarpania brak, ale jałowe falują przez około 30 sekund, sprawdzałem w Inpie to przepływka przy deptaniu w gaz(nie kręcone do końca) pokazuje około 480 kg/h więc raczej dobrze,za to na postoju tylko 8-9 kg/h. Druga na podmiankę daje taki sam odczyt.Czy to możliwe,że przez pływkę dzieją Się takie szarpania?? Kolejne dziwne zjawisko to na przerobionym ecu gdy zrobię test plaka obroty delikatnie się wyrównują co sugerowałoby nieszczelność,ale na starym kompie brak takich efektów?? Więc sam już nie wiem o co kaman. Z takich ważniejszych rzeczy odnośnie przerobionego ecu to są wyłączone programowo sondy i nie wiem czy przez to czasem wywala ich błąd oraz czujnik temperatury powietrza zasysanego,wymiana na drugi nie pomaga. Po skasowaniu usterki błędy powracają za jakiś czas.Na podglądzie w livedata w Inpie stoją w miejscu oraz wszelkie korekcje wtrysków i terminowe. Odłączenie przepływki ożywia wszystko,co trochę mnie dziwi skoro to wszystko jest wyłączone w ecu,czemu reaguje na jej odpięcie?? Może ktoś przerabiał podobne bolączki u Siebie i może coś podpowiedzieć. Za wszelkie rady z góry podziękowania
Ostatnio edytowano 2017-09-24, 19:35 przez bonzo320i, łącznie edytowano 1 raz
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
bachor666

Posty: 808
Dołączył(a): 2015-07-27, 21:43
Lokalizacja: LC

Moje BMW: e39 528i [M52TU]
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=63756

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bachor666 » 2017-09-24, 18:55

Wg mnie 8-9kg/h to za mało jak na 2.8 szczególnie z "szerszym" ssącym i chyba przeplywka sporo oszukuje. Pojeździj chwilę na odpiętej i napisz jak to idzie.
Poza tym chyba to przerobione DME chyba coś z nim nie tak. Jeśli masz możliwość wsadź swoje org DME i zobacz czy będą takie objawy.

bonzo320i

Posty: 1213
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-09-24, 19:33

Tak wiem,że te wskazania przepływek trochę za niskie, ale przed swapem silnika na starym b25 obydwie trzymały 11.5-12.5kg/h teraz na tym b28 jakoś dziwnie lecą w dół,jak odpalam na zimnym to początkowo jest te 12 na odczytach, czy to może być wina sportowej wkładki filtra pipercrossa?? Ale z tego co pamiętam to na zwykłym filtrze było podobnie. Na odpiętej jak pisałem wcześniej brak szarpania,ale jest chwilowe falowanie na jałowych i chyba jedzie trochę słabiej. Co do dme to sprawa nie jest jednoznaczna gdyż: skasowałem błędy wsadziłem stare ecu i wszystko chodzi idealnie równo co pisałem wcześniej,jednak jedzie słabiej,błędów zero. Wkładam znowu grzebany soft odpalam,wywala sondy i czujnik zasysanego, kasuje to i adaptację. Lecę w trasę zero szarpania, wszystko śmiga pięknie jak należy. Na drugi dzień powtórka z rozrywki i poszarpywanie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
bachor666

Posty: 808
Dołączył(a): 2015-07-27, 21:43
Lokalizacja: LC

Moje BMW: e39 528i [M52TU]
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=63756

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bachor666 » 2017-09-25, 08:08

No to masz swojego winowajce. Udaj sie ze swoim org DME do kogs kto ma pojecie o tym co robi i będzie i jechać i będzie równo chodzić :)
Wkładka nie ma nic do tego w sumie na niej to nawet deczko wiecej powinna pokazywac przeplywka z racji lepszego przeplywu :P tak mi sie wydaje :P

bonzo320i

Posty: 1213
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-09-25, 17:26

Problem w tym, że w moich rejonach nikt nie bawi Się w remapy wolnossaków a jeszcze jak powiesz,że ecu Siemens MS41.0 lol a takie wgrywanie sztywnych gotowców jak widać nie bardzo chce działać. Ponoć wszystkim znany Bagor dobrze to ogarnia,ale nadal pozostaje tylko kwestia wysyłkowa co średnio mi pasuje :suchy:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Avatar użytkownika
Kensey

Imię: Michał
Posty: 145
Dołączył(a): 2016-09-30, 19:18
Moje BMW: E39 99' M52B28TU
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez Kensey » 2017-09-27, 13:51

Nie wiem czy Bagor nie robi tego "online" . Zapytaj go ;)

bonzo320i

Posty: 1213
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-01, 17:16

Nawiązałem kontakt z Bagorem i po wstępnym przedstawieniu problemu stwierdził, że wszystko jak najbardziej do załatwienia. Muszę zakupić interfejs MPPS żeby zgrać swoje aktualne mapy i wysłać mu do poprawki. Po wprowadzeniu korekt, on wysyła mi pliki przerobione i wgrywam je do swojego ecu. Przesłał też kilka wykresów po swoich przeróbkach,które bardzo napawają optymizmem :P ale jak to jest z tymi kreskami z hamowni to wiadomo ;)
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Bagor

Posty: 3
Dołączył(a): 2017-10-12, 13:10

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez Bagor » 2017-10-12, 15:06

Kensey napisał(a):Nie wiem czy Bagor nie robi tego "online" . Zapytaj go ;)


bonzo320i napisał(a):Ponoć wszystkim znany Bagor dobrze to ogarnia,ale nadal pozostaje tylko kwestia wysyłkowa co średnio mi pasuje :suchy:

Dla wyjaśnienia - modyfikacje oferuję też osobiście :) Oczywiście cena jest wtedy większa niż wysyłkowo.

bonzo320i

Posty: 1213
Dołączył(a): 2009-04-03, 20:29
Lokalizacja: Kołobrzeg

Moje BMW: E39 523i/528i Swap 1997
KAWASAKI ZX9R

Re: [E39] Podniesienie mocy w M52B28, dolot M50 i dme

Postprzez bonzo320i » 2017-10-12, 20:01

bagor w mailu napisałem odpowiedź ;) a więc jest zielone światło do działań. Teraz kontynuując dalej temat, dzisiaj wjechałem na rolki na tym grzebanym sofcie z którego nie jestem do końca zadowolony. Wynik nie powala,ale wyszło w trakcie kilka rzeczy do poprawienia przy aucie, które mogły zaniżyć wynik,lecz to wszystko będzie ogarniane.
Obrazek
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Obrazek

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości