Strona główna forum
Forum
Mechanika
Zrób to sam

M52 wymiana czujnika polozenia walu

Avatar użytkownika
arturus

Imię: Artur
Posty: 357
Dołączył(a): 2013-09-01, 18:38
Moje BMW: e 39 520i 1997 kombi

M52 wymiana czujnika polozenia walu

Postprzez arturus » 2016-10-29, 21:04

Witam. z uwagi na to ze dzisiaj wzialem sie za wymiane czujnika polozenia walu postanowilem po krotce to opisac. Pewnie wiekszosc z Was juz go wymieniala ale nie ma tego jeszcze tu. Zdjec nie mam za duzo bo rece mialem brudne :P
Więc
niektorzy pisza ze da sie bez zdejmowania visko...ja sobie nie wyobrazam wymiany bez sciagania.
Oto czujnik
Obrazek
1. Odkrecamy visko ( :!: pamietac lewy gwint :!: )
2. Wyjmujemy je razem z obudową chlodnicy.
3. Demontujemy obudowe filtra powietrza i przeplywomierz (zeby mieć lepszy dostep).
4. Odkrecamy 2 srubki (klucz 13) ktore trzymaja zbiornik plynu wspomagania i odchylamy go w miejsce gdzie byla obudowa filtra powietrza (nie odkrecamy gumowych przewodow od tego zbiorniczka :!: ).
Z latwiejszych rzeczy to wszystko. Teraz dopiero zaczyna sie zabawa :lol: :lol:
Czyjnik znajduje się pod obudowa termostatu z przodu silnika

Obrazek
Natomiast wtyczka znajduje sie w drugiej czesci pod kolektorem dolotowym. Gdzies za tymi kablami :oops:

Obrazek
Przewod od czujnika idzie sobie najpierw na gorze termostatu (jest schowany w takiej jakby plastikowej oslonie ktora trzeba wyjac odblokowujac 2 "zatrzaski), po czym przechodzi obok przewodu olejowego vanosa i znika gdzies pod kolektorem :). Sam czujnik jest przykrecony jedna srubka imbusowa( nie pamietam numeru :mlotek: )

Teraz myk jest taki zeby wlozyc umiejetnie lapke pod kolektor bardzo gleboko...i wymacac wtyczke od czujnika. Jak juz to zrobimy wciskamy zabezpieczenie i ciagniemy kabel czujnika. Pozniej jeszcze luzujemy przewod olejowy vanosa ten na gorze bo wtyczka nam od czujnika nie przejdzie. Skladamy w odwrotnej kolejnosci. Problemem moze sie okazac wetkniecie wtyczki nowego czujnika ale ja jakos w miare szybko i wypialem i wpialem spowrotem.
Calosc mi zajela ze wszystkim rozbieraniem i skladaniem okolo godziny. Samo wyjecie i wlozenie czujnika ok 20 minut.
A moj stary czujnik wygladal tak....mysle ze jest jeszcze do odratowania ale co nowy to nowy (i trafilem na ori tylko ze startym znaczkiem BMW :D )

Obrazek

Turtorial jaki jest taki jest ale moze komus sie przyda. Pozdrawiam

Avatar użytkownika
grynio

Imię: Tomasz
Posty: 1549
Dołączył(a): 2010-08-11, 20:01
Lokalizacja: Polkowice

Ostrzeżenia: 4

Moje BMW: E38 735iA 99'

Re: M52 wymiana czujnika polozenia walu

Postprzez grynio » 2016-10-29, 21:08

Tutorial sie na pewno komus przyda tylko zawczasu - jak mozesz (no chyba, że juz tak jest) wrzuć na jakiś stały hosting na ktorym jesteś zarejestrowany itd.. Bo dziesiątki razy czegos szukałem, jednej głupiej fotki czasami która by cały tutorial mogła zobrazowac i fotki wygasły.
Były: E34 518i, e38 740iA, e34 520i, e34 525i Jest: e38 735iA + e36 318i
Obrazek

Avatar użytkownika
arturus

Imię: Artur
Posty: 357
Dołączył(a): 2013-09-01, 18:38
Moje BMW: e 39 520i 1997 kombi

Re: M52 wymiana czujnika polozenia walu

Postprzez arturus » 2016-10-29, 21:09

Spoko foty nie wygasna :)

Mocarny knur

Posty: 280
Dołączył(a): 2010-11-14, 16:37
Lokalizacja: KT

Moje BMW: e39 m52b20

Re: M52 wymiana czujnika polozenia walu

Postprzez Mocarny knur » 2016-11-08, 16:37

Nie przeszkadza Ci stan przewodu olejowego vanosa?
GermanFest 2015 Chotowa -> znajdź swoją Bawarkę https://www.youtube.com/watch?v=CGa07bqrRjc

Avatar użytkownika
arturus

Imię: Artur
Posty: 357
Dołączył(a): 2013-09-01, 18:38
Moje BMW: e 39 520i 1997 kombi

Re: M52 wymiana czujnika polozenia walu

Postprzez arturus » 2016-11-13, 14:26

Przewod bede niedlugo wymieniac tak wiec spoko wiem ze sie poci


Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości