Strona główna forum
Forum
Mechanika
Zrób to sam

[e39] Garrett GT2260V

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

[e39] Garrett GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-09-24, 21:19

Po awarii mojej seryjnej turbiny oraz za namową jednego z kolegów na innym forum zdecydowałem się na doposażenie swojego M57D30 w "nową" większą turbinę Garrett GT2260V montowaną m.in. w e60

Zamieszczam krótkie foto story dla potomnych z przebiegu montażu turbiny :

Na początek porównanie turbin GT2260V (po lewej) i GT2556V (po prawej)
Od razu widać, która jest większa :)

Obrazek

Dokładniejsze porównanie tutaj https://www.youtube.com/watch?v=JYF58oX5mUE

"Tutek" jak wydostać starą turbinę z auta http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/89
Starą turbinę wyciągniemy tylko na kanale po uprzednim zdemontowaniu pierwszego fragmentu wydechu z katalizatorami. Podobnie postępujemy z instalacją nowej...

Pierwsze co wymagało zmian w stosunku do seryjnego turbo to przewód doprowadzenia oleju do turbiny, który musiałem dokupić w ASO.
Element nr 7 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=50&hl=7 + niezbędne uszczelki nr 9,3,11

W turbinie GT2556V jest on znacznie dłuższy i inaczej wyprofilowany natomiast oryginalny do GT2260V wygląda jak na foto poniżej.

Obrazek

Odpływ oleju także się różnił w porównaniu do seryjnej turbiny więc zastosowałem trochę inny "myk", ponieważ była niedziela i nie było już czasu na zamawianie w ASO następnej części (element nr 10 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=50&hl=7 )
Jako rozwiązanie posłużył króciec z turbiny od VW (podziękowania dla Kamila z Turbo RKF Wrocław)

Obrazek

Następnie połączyłem, zaciskając opaskami, odpowiednio pasującym do średnicy króćców wężem olejowym

Obrazek

Reszta jak mocowanie zaworka n75, zbiorniczka wyrównującego podciśnienie, dolotu od strony filtra powietrza pasowała jak w oryginale, natomiast sama gruszka sterująca geometrią pomimo, że jest przechylona bardziej w prawo niż ta w GT2556V, to nie zahacza o podłużnicę i jest jeszcze trochę wolnego miejsca....

Obrazek

Na koniec zostało dopasowanie rury od dolotu z turbiny do IC
(Element nr 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40 )

Obrazek

Niestety podczas jazdy próbnej przy większym ciśnieniu rozsadziło połączenie węży i musiałem jeszcze raz wszystko wzmocnić stosując ucięty fragment z aluminiowej rury od IC z GT2556V a następnie odpowiednio zacisnąć opaskami jak na foto poniżej

Obrazek


Po pierwszych jazdach próbnych mogę napisać, że...
Auto jedzie jakby było lżejsze, mknie do przodu w całym zakresie obrotów... od około 2.5tyś dopiero lekko słyszalny świst turbiny... odnoszę wrażenie jakby turbina pracowała bez wysiłku...
Moje auto aktualnie ma zrobiony program na 210KM 500Nm więc nie mam odniesienia do zachowania się turbiny na seryjnym programie.

Pozdrawiam i zapraszam chętnych do "modzenia" swoich m57 bo warto
Filip[/video]
Ostatnio edytowano 2012-09-28, 10:33 przez M-ka, łącznie edytowano 6 razy
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
ishi

Posty: 2163
Dołączył(a): 2010-06-06, 23:17
Lokalizacja: Wwa

Postprzez ishi » 2012-09-24, 21:24

też myślałem o tej turbinie. Czy ja dobrze rozumiem, że po prostu ją założyłeś i już? zero dodatkowego remapu? :? jakie masz teraz ciśnienie doładowania?
Obrazek

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-09-24, 21:31

Auto już było wcześniej po programie co mogło się też przyczynić do szybszej śmierci seryjnego turbo ale dla tej turbinki te parametry to pikuś

To jakie możliwości oferuje po modzie w e60 można zobaczyć
[video]http://www.youtube.com/watch?v=c7N5axu_BWs[/video]
Ostatnio edytowano 2012-10-03, 14:10 przez M-ka, łącznie edytowano 1 raz
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
ishi

Posty: 2163
Dołączył(a): 2010-06-06, 23:17
Lokalizacja: Wwa

Postprzez ishi » 2012-09-24, 22:20

no to rozumiem ale czy ewentualne przeładowanie ciśnienia bez dostosowania układu wtryskowego nie będzie miało opłakanych skutków? zbyt uboga mieszanka, rozwalony kolektor, etc...

Czy mocowanie do kolektora i wydechu jest P&P?

myśałem żeby taką zapodać i dopiero pod nią zrobić wirusa 8)
Obrazek

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-09-24, 22:32

Zmiana wtrysków na CR II na pewno podniosła by poprzeczkę ale mam automat więc 210-230KM 500Nm to max jaki bezpiecznie mogę osiągnąć pozostając przy seryjnych wtryskach

Co do ciśnienia doładowania to GT2260V nominalnie zapodaje 2.35 bara przy 1700 obr./min w e60
Na dniach będę podpinał kompa to sprawdzę jak to u mnie wygląda...
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-09-24, 22:34

ishi napisał(a):Czy mocowanie do kolektora i wydechu jest P&P?


Tak a reszta jak w opisie
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-09-25, 09:52

Kolega z innego forum w tym samym czasie także "modował" m57 ale w e46, pozwoliłem sobie zacytować co napisał po całej zabawie :

"Witam , stało się !!!!!!!!!!! I będzie to bardzo dobra nowina dla wszystkich posiadaczy silnika m57.

Przez ostatnie dwa dni walczyłem z E46 330D 184PS. Celem było wyciągnięcie seryjnie wkładanej turbiny GT2256 i zastąpienie jej turbiną GT2260 wkładaną do Np. e60 530d 218ps.

GT2260 pozyskane zostało z e60 z początkowego okresu produkcji gdzie sterowanie zmienną geometrią było jeszcze podciśnieniowe.

Turbiny są bardzo podobne , ale nie identyczne w związku z tym nie są zamienne.
W turbinie GT 2256 "gruszka podciśnieniowa" przestawiająca zmienna geometrie jest usytuowana pionowo w dół schodzi obok łapy silnika i podłożnicy. Turbina GT2260 " gruszkę" zainstalowana ma na ukos w stronę podłużnicy.
Ponadto wyjście oleju "spływ" wychodzi centralnie na łapie sinika.

Aby turbinę dostosować należy ją rozebrać ...zaczynamy od strony gorącej ... dostajemy się do zmiennej geometrii a dokładnie do pierścienia przestawiającego. Przestawiamy go wbrew ruchowi wskazówek zegara o 15 minut. Musimy wyciągnąć bolec ustalający punkt właściwego złożenia turbiny , oraz wyciągnąć bolec (ogranicznik wodzika przestawiającego pierścień).

Składamy turbinę w całość i luzujemy po obwodzie muszlę strony zimnej , przestawiamy ją wylotem powietrza w stronę kolektora wydechowego . Instalujemy gruszkę od GT2256 i zabieramy się za strojenie.

Powyższa operacja powoduje że wyjście spływu oleju wychodzi pod odpowiednim kątem ,co daje możliwość włożenia turbiny bez przeróbek .
Na koniec pozostaje złożenie odcinka od turbiny do IC i w drogę.

Efekty !! Po właściwym wystrojeniu turbiny , wstaje ona niemal natychmiast ,bez zwłoki ,lekkie muśnięcie pedału przyśpieszenia zrywa niesamowicie auto . Po programie żądano od turbiny w silniku m57 2,25 bara . W efekcie turbo uzyskuje 2,35 w boście który pojawia się przy 1700 obr.

Do czego mógłbym przyrównać teraz zachowanie auta ...... Hm nowocześniejsza znacznie szybsza i wydajniejsza turbina + program spowodowały że silnik wstaje od dołu niemal jak bi turbo. Chciałbym aby turbina w moim silniku wstawała tak szybko.
Klient wyjechał mega zadowolony nie dowierzając że do jego kolektora dmucha GT 2260

Zdjęcia z opisywanej zabawy niebawem.

Każdemu posiadaczowi m57 czy to w wersji 184 czy 194 ps polecam włożenie turbiny GT2260 zmienia ona diametralnie charakterystykę narastania momentu obrotowego . Dodać trzeba że przy programie na 2,3 bara ta turbina nadal nie pracuje z ciśnieniem do jakiego została stworzona !!!!!!!! "

EDIT Jeszcze jeden smaczek dla posiadaczy 2.5d

[video]http://www.youtube.com/watch?v=cjEDRCEKfbk[/video]
Ostatnio edytowano 2012-10-01, 21:04 przez M-ka, łącznie edytowano 3 razy
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
Thazek

Imię: Łukasz
Posty: 5648
Dołączył(a): 2010-08-07, 22:20
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Moje BMW: BMW E39 530d Manual 1999r
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=21405

Postprzez Thazek » 2012-09-25, 15:35

Ile taka przyjemność ze wszystkim Cię kosztowała? :hyhy:
to turbo od E60 kupiłeś używkę?

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-09-25, 19:16

Bilans wydatków wygląda następująco:

- 1.000pln używana turbina ze znanej firmy spod Warszawy z fakturą VAT 23%
- 230pln z przesyłką rura od dolotu do IC z e60
- 90pln nowy filtr powietrza
- 160pln koszty "dupereli" (przewód olejowy z nowymi uszczelkami z ASO + używany króciec odpływu oleju od VW)
- 80pln wybebeszenie monolitu z katalizatorów

+400pln sprzedaż monolitu z katalizatorów
+150pln sprzedaż starej turbiny
+186pln odzyskany VAT

= 824 PLN

Robocizny nie liczę bo była we własnym zakresie :D
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
GrzGrz

Posty: 570
Dołączył(a): 2009-09-08, 16:33
Lokalizacja: Zakroczym

Moje BMW: 740iA e38
320dA e46
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=30756

Postprzez GrzGrz » 2012-09-25, 19:56

Fajnie - podoba mi się!
a jak z silnikiem M57D25 tak jak u mnie?
Masz jakieś info?


pzdr
Be My Wife...

Avatar użytkownika
h4cker

Posty: 882
Dołączył(a): 2012-06-25, 22:59

Postprzez h4cker » 2012-09-25, 20:13

To już wiem co zrobię jak mi padnie oryginalna turbina :hyhy: a żeby nie zakładać nowego tematu to tak na szybko wkładał ktoś do E39 motor 3.0 BiTurbo z E60 286KM? :)

EDIT kolego M-ka masz automat GM? Jak się skrzynia zachowuje na nowym programie? Wytrzymuje moc 210KM 500Nm bez problemowo? Jak długo jeździsz po wirusie z drugim turbo?

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-09-25, 21:04

Napewno można zrobić swapa maneli z Alpiny Biturbo 3.0d ale to koszta około 5k

Co do samej skrzyni GM to od momentu zrobienia programu chodzi inaczej tzn.jeszcze szybciej i płynniej zmienia biegi oraz jest bardziej czuła na kickdown...
Na nowym turbo jeżdżę dopiero od niedzieli więc nie mam jeszcze zrobionej modyfikacji obecnego programu pod większe turbo.
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
Cichy

Posty: 1966
Dołączył(a): 2008-08-24, 09:40
Lokalizacja: GLE i Almeria

Postprzez Cichy » 2012-09-25, 21:39

M-ka napisał(a): wybebeszenie monolitu z katalizatorów


Które ???wszystkie ??

Avatar użytkownika
h4cker

Posty: 882
Dołączył(a): 2012-06-25, 22:59

Postprzez h4cker » 2012-09-25, 21:40

A jak długo jeździsz po wirusie? Bo ja wyczytałem, że ta skrzynia stworzona jest do 470Nm a tu 30Nm więcej :hyhy: mam świeżo zrobioną skrzynię więc nie chciałbym jej jeszcze raz robić...

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-09-25, 22:13

Cichy napisał(a):
M-ka napisał(a): wybebeszenie monolitu z katalizatorów


Które ???wszystkie ??


Tylko te za turbiną ...środkowy został...
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości