Strona główna forum
Forum
Mechanika
Zrób to sam

[e39] Doposażenie w servotronic

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-09-04, 09:58

KamillO napisał(a):Byłem w garażu i nagrałem krótki filmik jak u mnie działa wspomaganie, też zakręciłem jednym palcem i nawet poszło łatwiej niż się spodziewałem, myślałem że będzie ledwo ledwo, a tu nawet dość swobodnie kręciłem kierą, samochód stał na betonie na oponach 235/45/17.


Na betonie tym bardziej gładkim podłożu kiera chodzi jak masełko natomiast na asfalcie w gorący dzień to już inaczej wygląda. U siebie w garażu jak kręcę to mam wrażenie że kiera nie jest spięta z układem kierowniczym bo tak lekko chodzi :D
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
KamillO

Posty: 3643
Dołączył(a): 2011-09-25, 12:48
Lokalizacja: Zgierz

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=25221
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Postprzez KamillO » 2012-09-04, 18:48

Aha, no fakt na asfalcie ciut ciężej się kręci. Ale tak czy siak myślałem, że z servotroniciem kręci się jednym paluszkiem bez najmniejszego wysiłku, a tu jednak nie jest tak super.
Tam gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia.
zobacz moją 5er

Avatar użytkownika
h4cker

Posty: 882
Dołączył(a): 2012-06-25, 22:59

Postprzez h4cker » 2012-09-26, 20:49

Przypomniało mi się, że po wypadku nagle kierownicą można kręcić jednym paluszkiem na postoju... i nie ma znaczenia czy trawa, beton czy asfalt :)

Avatar użytkownika
ICEman86

Imię: Sebastian
Posty: 1039
Dołączył(a): 2010-07-03, 12:41
Lokalizacja: Euskirchen

Moje BMW: e39 540i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=31380&start=300
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [e39] Doposażenie w servotronic

Postprzez ICEman86 » 2013-08-09, 14:18

M-ka napisał(a):2. Moduł komfortu GM III w wersji HIGH.


Witam autora tematu i innych pomocnych ludzi, mam 530d z servotronic który od czasu zakupu nie działa ( kierownica ciężko chodzi ) INPA pokazuje error "Servo-Ventil open circuit, short circuit or cable" pierwsze co zrobilem sprawdzilem okablowanie i wszystkie czujniki predkosci/abs/asc itd przy kolach, wszystko idealnie. Pompa wspomagania w super stanie, płyn wspomagania wymieniony na nowy i dalej klapa niema wspomagania na parkingu i ogólnie ciężko. Wymieniłem stary elektro zawór w przekładni na nowy i klapa pieniądze w błoto.

W necie znalazłem gostka który przerabiał to samo co ja i nic, wreszcie odkrył że we wtyczce idącej do zaworka niema napięcia oraz po podłączeniu baterii 9v pod elktro-zawór servotronic ożył, (u mnie pomiar we wtyku także pokazuje 0 volt) tym sposobem odkrył że padła elektronika w module GM III pod schowkiem pasażera, tu cały post http://www.bimmerboard.com/forums/posts/497761. zregenerował General module III i wszystko smiga http://www.bmwgm5.com/GM3_Info.htm

Dzisiaj wyjąłem moduł wysłałem elktronikowi do naprawy.

A teraz do sedna
Ku mojemu zdziwieniu na module pisze GM III LOW :shock: czy to możliwe że ten moduł jednak obsługuje servotronic ? na logike bioroąc skoro servotornic obsługuje tylko wersja modułu HIGH to wychodzi na to że cały czas mam fałszywy moduł w aucie bez obsługi servotronica. dodam że w VIN auta jest napisane servotronic.

Powiem też że mój moduł jest pozbawiony tego tranzystra czy jak tam to się zwie oznaczonego tutaj jako U1 http://www.bmwgm5.com/GM3_Info.htm u mnie w tym miejscu jest pusto na płytce.
Było 520i 97 potem 530d 2002
Jest A6 C6 3.0 TDi 2006 oraz E39 540i 2001

Avatar użytkownika
ICEman86

Imię: Sebastian
Posty: 1039
Dołączył(a): 2010-07-03, 12:41
Lokalizacja: Euskirchen

Moje BMW: e39 540i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=31380&start=300
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [e39] Doposażenie w servotronic

Postprzez ICEman86 » 2013-08-10, 20:28

Servotronic działa, miałem zły moduł w aucie bez obsługi elktro zaworu i to był problem. Teraz kierownica chodzi jednym paluszkiem, pełen relaks w miescie, E39 bez servotronica jest męczące. Naprawdę polecam ten bajer :ok:
Było 520i 97 potem 530d 2002
Jest A6 C6 3.0 TDi 2006 oraz E39 540i 2001

Avatar użytkownika
h4cker

Posty: 882
Dołączył(a): 2012-06-25, 22:59

Re: [e39] Doposażenie w servotronic

Postprzez h4cker » 2013-08-10, 21:10

ICEman86 naprawa servotronic'a w module GM polega na wymianie U1? Bo moje wspomaganie znowu działa jak Twoje przed wymianą modułu :suchy:

Avatar użytkownika
ICEman86

Imię: Sebastian
Posty: 1039
Dołączył(a): 2010-07-03, 12:41
Lokalizacja: Euskirchen

Moje BMW: e39 540i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=31380&start=300
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [e39] Doposażenie w servotronic

Postprzez ICEman86 » 2013-08-11, 09:54

h4cker napisał(a):ICEman86 naprawa servotronic'a w module GM polega na wymianie U1? Bo moje wspomaganie znowu działa jak Twoje przed wymianą modułu :suchy:


nie jestem elektronikiem ale na to wychodzi, jeden kolega z innego forum pisał że np. wyjął z przekładni elektro-zaworek przedmuchał go wypłyneły syfy i servotronic ożył (tak się dzieje po latach). Na ebay używane moduły w wersji HIGH chodzą po 15-20 euro, na allegro też znajdziesz. No albo znajdź elektronika w okolicy który sie zna.

W każdym razie auto może jeździć z wyjętym modułem GM 3, tylko wtedy drzwi się nie zamykają, nie działają wycieraczki i jeszcze coś tam
Było 520i 97 potem 530d 2002
Jest A6 C6 3.0 TDi 2006 oraz E39 540i 2001

Avatar użytkownika
Davido

Posty: 415
Dołączył(a): 2010-11-09, 19:44
Lokalizacja: 3Miasto

Moje BMW: E39 528
M52B28TU
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=2 ... ia#p465723

Re: [e39] Doposażenie w servotronic

Postprzez Davido » 2013-08-11, 12:51

ICEman86 jaki olej lałeś do servotronica?
528i M52TU I love this car

Avatar użytkownika
ICEman86

Imię: Sebastian
Posty: 1039
Dołączył(a): 2010-07-03, 12:41
Lokalizacja: Euskirchen

Moje BMW: e39 540i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=31380&start=300
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [e39] Doposażenie w servotronic

Postprzez ICEman86 » 2013-08-11, 14:37

Davido napisał(a):ICEman86 jaki olej lałeś do servotronica?


na butelce pisało ATF IId - ciemno czerwony, dokładnie tej firmy co na obrazku Obrazek
Było 520i 97 potem 530d 2002
Jest A6 C6 3.0 TDi 2006 oraz E39 540i 2001

Avatar użytkownika
h4cker

Posty: 882
Dołączył(a): 2012-06-25, 22:59

Re: [e39] Doposażenie w servotronic

Postprzez h4cker » 2013-08-12, 15:15

ICEman86 napisał(a):
h4cker napisał(a):ICEman86 naprawa servotronic'a w module GM polega na wymianie U1? Bo moje wspomaganie znowu działa jak Twoje przed wymianą modułu :suchy:


nie jestem elektronikiem ale na to wychodzi, jeden kolega z innego forum pisał że np. wyjął z przekładni elektro-zaworek przedmuchał go wypłyneły syfy i servotronic ożył (tak się dzieje po latach). Na ebay używane moduły w wersji HIGH chodzą po 15-20 euro, na allegro też znajdziesz. No albo znajdź elektronika w okolicy który sie zna.

W każdym razie auto może jeździć z wyjętym modułem GM 3, tylko wtedy drzwi się nie zamykają, nie działają wycieraczki i jeszcze coś tam


A jak wyjmę moduł GM3 i włożę go z powrotem to będzie pamiętał ustawienia czy trzeba go ponownie zakodować?

Avatar użytkownika
ICEman86

Imię: Sebastian
Posty: 1039
Dołączył(a): 2010-07-03, 12:41
Lokalizacja: Euskirchen

Moje BMW: e39 540i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=31380&start=300
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [e39] Doposażenie w servotronic

Postprzez ICEman86 » 2013-08-12, 18:35

h4cker

Wszystko pamięta, oczywiscie ja odpinałem i wkładałem moduł na rozłączonym akumulatorze ponoć tak trzeba aby zwarcia na module nie zrobić

to czy sterownik w module jest uwalony sprawdzamy oczywiscie voltomierzem, jak we wtyczce elektro zaworu w przekładni nic nie pokazuje to na 99% moduł uwalony. ten 1% to np mogą być przerwane wiązki kabli, abo zły moduł jak u mnie
Było 520i 97 potem 530d 2002
Jest A6 C6 3.0 TDi 2006 oraz E39 540i 2001

Avatar użytkownika
h4cker

Posty: 882
Dołączył(a): 2012-06-25, 22:59

Re: [e39] Doposażenie w servotronic

Postprzez h4cker » 2013-08-12, 22:17

ICEman86 napisał(a):h4cker

Wszystko pamięta, oczywiscie ja odpinałem i wkładałem moduł na rozłączonym akumulatorze ponoć tak trzeba aby zwarcia na module nie zrobić

to czy sterownik w module jest uwalony sprawdzamy oczywiscie voltomierzem, jak we wtyczce elektro zaworu w przekładni nic nie pokazuje to na 99% moduł uwalony. ten 1% to np mogą być przerwane wiązki kabli, abo zły moduł jak u mnie


Ok :) to już wiem za co się teraz czepić :) jeszcze mi napisz gdzie się dokładnie znajduje GM3 i będę bardzo wdzięczny :ok:

Avatar użytkownika
ICEman86

Imię: Sebastian
Posty: 1039
Dołączył(a): 2010-07-03, 12:41
Lokalizacja: Euskirchen

Moje BMW: e39 540i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=31380&start=300
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Re: [e39] Doposażenie w servotronic

Postprzez ICEman86 » 2013-08-13, 19:19

h4cker

Pod schowkiem pasażera, ja demontowałem schowek bo nie mogłem wyciągnąć modułu i tak najwygodniej.
Było 520i 97 potem 530d 2002
Jest A6 C6 3.0 TDi 2006 oraz E39 540i 2001

Avatar użytkownika
h4cker

Posty: 882
Dołączył(a): 2012-06-25, 22:59

Re: [e39] Doposażenie w servotronic

Postprzez h4cker » 2013-08-13, 22:43

Dzięki za pomoc :) na weekendzie umyje zaworek i sprawdzę resztę :) pozdrawiam :ok:

Emmanuel

Posty: 34
Dołączył(a): 2013-08-19, 20:31
Moje BMW: e39

Re: [e39] Doposażenie w servotronic

Postprzez Emmanuel » 2014-07-27, 13:31

M-ka napisał(a):
5. Teraz trzeba będzie pogrzebać głębiej i odnaleźć tzw. złącze lutowane sygnału prędkości http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/E39_EX1101A.htm


Jest to czarna plastikowa puszka do której idzie sporo przewodów. Trzeba ją delikatnie wysunąć odpinając po kolei złącza z przewodami zapamiętując ich ułożenie.

Musimy doprowadzić do brązowo-czerwonego przewodu przewód z pin 23 wtyczki x253
http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/E39_EX253A.htm

W tym celu rozbieramy wtyczkę i sztukujemy przewód z pinem a następnie wpinamy do wtyczki x253. Następnie drugi koniec przewodu łączymy z przewodem w złączu lutowanym sygnału prędkości.

UWAGA. KOLOR PRZEWODU MOŻE BYĆ MYLĄCY, PONIEWAŻ W WIĄZCE KOSTKI X253 WYCHODZI PRZEWÓD O TYM SAMY KOLORZE CZYLI BRĄZOWO-CZERWONY ALE Z INNEGO PINU.
DLATEGO W KAZDYM PRZYPADKU TRZEBA WPIERW ROZEBRAĆ KOSTKĘ I SPRAWDZIĆ CZY W PIN 23 JEST WPIĘTY PRZEWÓD.
W MOIM POLIFCIE WŁAŚNIE TAK BYŁO I PRZEZ TO SERVOTRONIC NIE DO KOŃCA HULAŁ JAK POWINIEN. JEDNYM SŁOWEM DAŁEM SIĘ NABRAĆ PRZEZ MOJE LENISTWO .





Witam
Jestem na tym etapie ale zdjęcia wygasły i nie mogę dojść co to jest "złącze lutowane sygnału prędkości". Poprosiłbym o jakieś fotki tego, lub o naprowadzenie bądź wyjaśnienie gdzie tego szukać

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość