Strona główna forum
Forum
Mechanika
Zrób to sam

[e39] Doposażenie w servotronic

Proyer

Imię: Kamil
Posty: 254
Dołączył(a): 2011-11-07, 21:28
Moje BMW: E39 530d

Postprzez Proyer » 2012-08-29, 15:11

No u mnie tez idzie lekko nie jest to nagła utrata wspomagania ale wyczuwalne są momenty gdzie idzie to ciężej :shock:

Avatar użytkownika
h4cker

Posty: 882
Dołączył(a): 2012-06-25, 22:59

Postprzez h4cker » 2012-08-29, 20:47

Ja jednym palcem nie przekręcę kiery na postoju... koła 235/45R17 powietrze 2.3bar - przód :) i u mnie czujnik jest mokry w maglu... gdzieś cholera przecieka ;/

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-08-29, 21:43

KamillO napisał(a):A co do samego servotronica to jest on awaryjny? tzn czy jest bardziej awaryjny niż zwykłe wspomaganie?


Gdzieś zaszłyszałem ,że magel z servotronic jest trudny do regeneracji, natomiast jego trwałość na naszych drogach testowych jest taka sama jak zwykłego magla
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
Silent_bb

Posty: 225
Dołączył(a): 2011-05-06, 12:05
Lokalizacja: k/Ostrołęki

Postprzez Silent_bb » 2012-08-30, 08:53

dray napisał(a):M-ka opisał większość elementów które mogą wpływać na nieprawidłowe działanie servotronica. Dołożę jeszcze jeden z którym u mnie był problem - moduł komfortu GM.

Silent_bb napisał(a):Ale faktycznie w e39 wspomaganie działa opornie w porównaniu z innymi autami.
Kierownica na postoju faktycznie chodzi dość dzieżko i niestety trzeba przyjąć to z dobrodziejstwem inwentarza.

Jeśli masz servotronic i uważasz że kierownica na postoju chodzi ciężko to z pewnością nie działa on prawidłowo.


Nie twierdze, ze chodzi ciężko, ale generalnie chodzi ciężej niż w innych samochodach.
Mam do porównania Discovery 3 i tam praktycznie mozna krecic jednym palcem na postoju.
Ogólnie nie marudzę, bo mi to odpowiada.
Osobiście nie lubię jak kierownica chodzi za lekko, jak np. we fiatach z włączona funkcja city
Obrazek
Zobacz galerie mojej e39 530 DA M-Pakiet

Avatar użytkownika
Benetton

Imię: Adam
Posty: 3519
Dołączył(a): 2009-05-13, 22:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Moje BMW: E39 M57D30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7076

Postprzez Benetton » 2012-08-30, 09:06

Ja też mam servotronic i u mnie chodzi fajnie i lekko. Mam porównanie z Kolegi E39 z takim samym silnikiem ale bez servotronica i u niego na postoju się trzeba namachać a u mnie leciutko skręca więc jak ktoś ma servotronic i kreci się z oporem to jest jakiś problem.
**************************************
FOTORELACJA Z MUZEUM BMW ZAPRASZAM DO OGLĄDANIA viewtopic.php?p=164963#164963

Avatar użytkownika
ICEman86

Imię: Sebastian
Posty: 1039
Dołączył(a): 2010-07-03, 12:41
Lokalizacja: Euskirchen

Moje BMW: e39 540i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=31380&start=300
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Postprzez ICEman86 » 2012-09-02, 20:06

Opony 235/45R18 posiadam serovotronic i w miejscu czy przy parkowaniu nie da się kręcić paluszkiem ba nawet jedną ręką jest to nie możliwe. W starej 520i na oponach 205/60/R16 bez servotronica kierownica chodziła jak piórko

ktoś pomoże jak to naprawić ??
Było 520i 97 potem 530d 2002
Jest A6 C6 3.0 TDi 2006 oraz E39 540i 2001

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4712
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Postprzez podol » 2012-09-02, 21:25

ICEman86 napisał(a):Opony 235/45R18 posiadam serovotronic i w miejscu czy przy parkowaniu nie da się kręcić paluszkiem ba nawet jedną ręką jest to nie możliwe.
U mnie przy oponach 235/45/17 bez servotronica można kręcić jedną ręką bez problemu.
Obrazek
www.bmwklubtorun.pl

Avatar użytkownika
h4cker

Posty: 882
Dołączył(a): 2012-06-25, 22:59

Postprzez h4cker » 2012-09-02, 21:57

W takim razie coś jest nie tak... ciekawe co :? , że na postoju nie reaguje a podczas jazdy działa...

Avatar użytkownika
KamillO

Posty: 3630
Dołączył(a): 2011-09-25, 12:48
Lokalizacja: Zgierz

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=25221
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Postprzez KamillO » 2012-09-02, 22:31

A może ten system da się jakoś programować/regulować? I np jest zaprogramowane, że na postoju nie wspomaga kręcenia kierownicy tylko podczas szybkiej jazdy "utwardza" układ kierowniczy?
Tam gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia.
zobacz moją 5er

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-09-03, 10:42

"Usztywnianie" się układu wraz ze wzrostem prędkości można ustawić o czym pisałem w tutorial'u natomiast całkowite wyłączenie na postoju jest raczej nie możliwe.
Jedynie INPA daje możliwość chwilowego ustawienia siły wspomagania w ramach testu ZKE
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
dray

Posty: 4630
Dołączył(a): 2007-11-24, 17:53
Lokalizacja: Polska

Postprzez dray » 2012-09-03, 14:11

Tak powinno działać:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=fVVJbjK7R68&feature=youtu.be[/video]

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-09-03, 15:39

W pewnym momencie miałem wrażenie że sobie zwichniesz tego palca :hyhy:
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
ICEman86

Imię: Sebastian
Posty: 1039
Dołączył(a): 2010-07-03, 12:41
Lokalizacja: Euskirchen

Moje BMW: e39 540i
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=31380&start=300
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7 ... ead#unread

Postprzez ICEman86 » 2012-09-03, 16:02

dray napisał(a):Tak powinno działać:


:| to jednak servotronic u mnie działa, też jak palca docisne i kręce to chodzi jak na twoim filmie.

Myślałem że servotronic w BMW E39 działa tak jak elektryczne wspomaganie w Mercedesie W211 bo w meśku E to kiera jak pióreczko chodzi, 2 razy swobodniej niż servotronic w E39

W e60 chyba dopracowali ten system i nazwali go Activ Sterring
Było 520i 97 potem 530d 2002
Jest A6 C6 3.0 TDi 2006 oraz E39 540i 2001

Avatar użytkownika
dray

Posty: 4630
Dołączył(a): 2007-11-24, 17:53
Lokalizacja: Polska

Postprzez dray » 2012-09-03, 16:38

M-ka napisał(a):W pewnym momencie miałem wrażenie że sobie zwichniesz tego palca :hyhy:


Bo trudno to nagrać ;] , ze środka za blisko by złapać kamerą, a jak stanąłem na zewnątrz samochodu to jakoś dziwnie się kręci i jeszcze lewą ręką bo w prawej kamera.

Opony 235/40/18 i ciężkie podłoże - kostka w posypką granitową.

Bez obawy o moje palce, mam je wyjątkowo elastyczne i wiem że czasem dziwnie to wygląda :P

Avatar użytkownika
KamillO

Posty: 3630
Dołączył(a): 2011-09-25, 12:48
Lokalizacja: Zgierz

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=25221
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Postprzez KamillO » 2012-09-03, 19:28

dray napisał(a):Bo trudno to nagrać , ze środka za blisko by złapać kamerą, a jak stanąłem na zewnątrz samochodu to jakoś dziwnie się kręci i jeszcze lewą ręką bo w prawej kamera.

Trzeba było kamerę/aparat wsadzić między oparcie fotela,a zagłówek i niech się samo nagrywa :P

Kurcze muszę się przekonać kiedyś na własnej skórze jak to działa bo na upartego to u mnie też da radę 1 palcem zakręcić :P Myślałem, że servotronic działa właśnie tak jak w W211 o którym wspominałICEman86,


Byłem w garażu i nagrałem krótki filmik jak u mnie działa wspomaganie, też zakręciłem jednym palcem i nawet poszło łatwiej niż się spodziewałem, myślałem że będzie ledwo ledwo, a tu nawet dość swobodnie kręciłem kierą, samochód stał na betonie na oponach 235/45/17.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=y9wKp57YaBQ&feature=youtu.be[/video]
Tam gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia.
zobacz moją 5er

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość