Strona główna forum
Forum
Mechanika
Zrób to sam

[e39] Doposażenie w servotronic

Proyer

Imię: Kamil
Posty: 247
Dołączył(a): 2011-11-07, 21:28
Moje BMW: E39 530d

Postprzez Proyer » 2012-08-29, 15:11

No u mnie tez idzie lekko nie jest to nagła utrata wspomagania ale wyczuwalne są momenty gdzie idzie to ciężej :shock:

Avatar użytkownika
h4cker

Posty: 882
Dołączył(a): 2012-06-25, 22:59

Postprzez h4cker » 2012-08-29, 20:47

Ja jednym palcem nie przekręcę kiery na postoju... koła 235/45R17 powietrze 2.3bar - przód :) i u mnie czujnik jest mokry w maglu... gdzieś cholera przecieka ;/

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-08-29, 21:43

KamillO napisał(a):A co do samego servotronica to jest on awaryjny? tzn czy jest bardziej awaryjny niż zwykłe wspomaganie?


Gdzieś zaszłyszałem ,że magel z servotronic jest trudny do regeneracji, natomiast jego trwałość na naszych drogach testowych jest taka sama jak zwykłego magla
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
Silent_bb

Posty: 225
Dołączył(a): 2011-05-06, 12:05
Lokalizacja: k/Ostrołęki

Postprzez Silent_bb » 2012-08-30, 08:53

dray napisał(a):M-ka opisał większość elementów które mogą wpływać na nieprawidłowe działanie servotronica. Dołożę jeszcze jeden z którym u mnie był problem - moduł komfortu GM.

Silent_bb napisał(a):Ale faktycznie w e39 wspomaganie działa opornie w porównaniu z innymi autami.
Kierownica na postoju faktycznie chodzi dość dzieżko i niestety trzeba przyjąć to z dobrodziejstwem inwentarza.

Jeśli masz servotronic i uważasz że kierownica na postoju chodzi ciężko to z pewnością nie działa on prawidłowo.


Nie twierdze, ze chodzi ciężko, ale generalnie chodzi ciężej niż w innych samochodach.
Mam do porównania Discovery 3 i tam praktycznie mozna krecic jednym palcem na postoju.
Ogólnie nie marudzę, bo mi to odpowiada.
Osobiście nie lubię jak kierownica chodzi za lekko, jak np. we fiatach z włączona funkcja city
Obrazek
Zobacz galerie mojej e39 530 DA M-Pakiet

Avatar użytkownika
Benetton

Imię: Adam
Posty: 3519
Dołączył(a): 2009-05-13, 22:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Moje BMW: E39 M57D30
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=7076

Postprzez Benetton » 2012-08-30, 09:06

Ja też mam servotronic i u mnie chodzi fajnie i lekko. Mam porównanie z Kolegi E39 z takim samym silnikiem ale bez servotronica i u niego na postoju się trzeba namachać a u mnie leciutko skręca więc jak ktoś ma servotronic i kreci się z oporem to jest jakiś problem.
**************************************
FOTORELACJA Z MUZEUM BMW ZAPRASZAM DO OGLĄDANIA viewtopic.php?p=164963#164963

Avatar użytkownika
ICEman86

Imię: Sebastian
Posty: 1014
Dołączył(a): 2010-07-03, 12:41
Lokalizacja: Euskirchen

Moje BMW: 530dA Sedan M-tech II
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=31380&start=300

Postprzez ICEman86 » 2012-09-02, 20:06

Opony 235/45R18 posiadam serovotronic i w miejscu czy przy parkowaniu nie da się kręcić paluszkiem ba nawet jedną ręką jest to nie możliwe. W starej 520i na oponach 205/60/R16 bez servotronica kierownica chodziła jak piórko

ktoś pomoże jak to naprawić ??

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4712
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Postprzez podol » 2012-09-02, 21:25

ICEman86 napisał(a):Opony 235/45R18 posiadam serovotronic i w miejscu czy przy parkowaniu nie da się kręcić paluszkiem ba nawet jedną ręką jest to nie możliwe.
U mnie przy oponach 235/45/17 bez servotronica można kręcić jedną ręką bez problemu.
Obrazek
www.bmwklubtorun.pl

Avatar użytkownika
h4cker

Posty: 882
Dołączył(a): 2012-06-25, 22:59

Postprzez h4cker » 2012-09-02, 21:57

W takim razie coś jest nie tak... ciekawe co :? , że na postoju nie reaguje a podczas jazdy działa...

Avatar użytkownika
KamillO

Posty: 3552
Dołączył(a): 2011-09-25, 12:48
Lokalizacja: Zgierz

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=25221
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Postprzez KamillO » 2012-09-02, 22:31

A może ten system da się jakoś programować/regulować? I np jest zaprogramowane, że na postoju nie wspomaga kręcenia kierownicy tylko podczas szybkiej jazdy "utwardza" układ kierowniczy?
Tam gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia.
zobacz moją 5er

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-09-03, 10:42

"Usztywnianie" się układu wraz ze wzrostem prędkości można ustawić o czym pisałem w tutorial'u natomiast całkowite wyłączenie na postoju jest raczej nie możliwe.
Jedynie INPA daje możliwość chwilowego ustawienia siły wspomagania w ramach testu ZKE
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
dray

Posty: 4606
Dołączył(a): 2007-11-24, 17:53
Lokalizacja: Polska

Postprzez dray » 2012-09-03, 14:11

Tak powinno działać:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=fVVJbjK7R68&feature=youtu.be[/video]

Avatar użytkownika
M-ka

Posty: 737
Dołączył(a): 2010-05-30, 11:45
Lokalizacja: Wrocław

Moje BMW: e39 530dTA+ M-paq '02 topasblau-powered by GT2260V

Postprzez M-ka » 2012-09-03, 15:39

W pewnym momencie miałem wrażenie że sobie zwichniesz tego palca :hyhy:
ISTA P/D ICOM - diagnoza, kodowanie, programowanie
Kody FSC dla map z VIN
CHIP-TUNING z hamownią drogową
USUWANIE DPF
http://www.tc-performance.eu
Obrazek

Avatar użytkownika
ICEman86

Imię: Sebastian
Posty: 1014
Dołączył(a): 2010-07-03, 12:41
Lokalizacja: Euskirchen

Moje BMW: 530dA Sedan M-tech II
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=31380&start=300

Postprzez ICEman86 » 2012-09-03, 16:02

dray napisał(a):Tak powinno działać:


:| to jednak servotronic u mnie działa, też jak palca docisne i kręce to chodzi jak na twoim filmie.

Myślałem że servotronic w BMW E39 działa tak jak elektryczne wspomaganie w Mercedesie W211 bo w meśku E to kiera jak pióreczko chodzi, 2 razy swobodniej niż servotronic w E39

W e60 chyba dopracowali ten system i nazwali go Activ Sterring

Avatar użytkownika
dray

Posty: 4606
Dołączył(a): 2007-11-24, 17:53
Lokalizacja: Polska

Postprzez dray » 2012-09-03, 16:38

M-ka napisał(a):W pewnym momencie miałem wrażenie że sobie zwichniesz tego palca :hyhy:


Bo trudno to nagrać ;] , ze środka za blisko by złapać kamerą, a jak stanąłem na zewnątrz samochodu to jakoś dziwnie się kręci i jeszcze lewą ręką bo w prawej kamera.

Opony 235/40/18 i ciężkie podłoże - kostka w posypką granitową.

Bez obawy o moje palce, mam je wyjątkowo elastyczne i wiem że czasem dziwnie to wygląda :P

Avatar użytkownika
KamillO

Posty: 3552
Dołączył(a): 2011-09-25, 12:48
Lokalizacja: Zgierz

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=25221
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=6 ... ead#unread

Postprzez KamillO » 2012-09-03, 19:28

dray napisał(a):Bo trudno to nagrać , ze środka za blisko by złapać kamerą, a jak stanąłem na zewnątrz samochodu to jakoś dziwnie się kręci i jeszcze lewą ręką bo w prawej kamera.

Trzeba było kamerę/aparat wsadzić między oparcie fotela,a zagłówek i niech się samo nagrywa :P

Kurcze muszę się przekonać kiedyś na własnej skórze jak to działa bo na upartego to u mnie też da radę 1 palcem zakręcić :P Myślałem, że servotronic działa właśnie tak jak w W211 o którym wspominałICEman86,


Byłem w garażu i nagrałem krótki filmik jak u mnie działa wspomaganie, też zakręciłem jednym palcem i nawet poszło łatwiej niż się spodziewałem, myślałem że będzie ledwo ledwo, a tu nawet dość swobodnie kręciłem kierą, samochód stał na betonie na oponach 235/45/17.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=y9wKp57YaBQ&feature=youtu.be[/video]
Tam gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia.
zobacz moją 5er

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość