Strona główna forum
Forum
Mechanika
Zrób to sam

[e39] Wymiana sprzęgłą sprężarki klimatyzacji (+widok spręż.

Avatar użytkownika
sebastian1980

Posty: 742
Dołączył(a): 2007-12-02, 18:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[e39] Wymiana sprzęgłą sprężarki klimatyzacji (+widok spręż.

Postprzez sebastian1980 » 2011-08-29, 19:07

Witam!!

Jako, że wg fachowców od klimatyzacji "Zajechałem" 2 sprężarkę, postanowiłem jedną rozebrać, przy okazji zobrazuje jak można wymienić sprzęgło w owym urządzeniu. Czasami zdarza się, że sama sprężarka jest dobra a wymiany wymaga samo sprzęgło.
Sprężarka (dla laików), denso, odziwo jedna chyba z nie wielu rzeczy które mają napisane MADE IN JAPAN. Może dziwić, gdy mamy doczynienia z zalewem produktów made in china.
Obrazek

Rolka na pasek który napędza sprężarke mocowana jest na jedną śrubę, warto polać WD40 i odczekać chwilkę, nie miałem większego problemu z odkręceniem tej śruby, najlepiej zrobić to kluczem nasadowym. Kierunek gwintu standardowy.

Obrazek

Wsuwamy srubokręt lub coś metalowego w szpare między rolką na pasek a rolkę "podtrzymującą" (może nazywa się ona inaczej, tak ja nazwałem) jak na zdjęciu:

Obrazek

I obracając wysuwamy rolkę przytrzymującą, jest wciśnięta na wałek z zębami

Obrazek

Następnie ściąga się zawleczkę przytrzymującą rolkę na pasek:

Obrazek

Obrazek

Wysuwamy za pomocą śrubokręta jak widać na zdjęciu ..

Obrazek

...i pociągamy rękami za rolkę...

Obrazek

Tak wygląda rolka od spodu zdjęta z cewki.

Obrazek

Aby zdjąć cewkę elektromagnetyczną, ściągamy zawleczkę.

Obrazek

Obrazek

i gotowe...możemy teraz zamienić spręzarki wstawić do innej nasze sprawne sprzęgło.

A teraz bonus kilka fotek z wnętrza sprężarki, może ktośjest ciekawy jak to w środku wygląda na żywo:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mam nadzieję, że komuś się to przyda, sprawdzałęm gładź cylindrów i łożyska, na które "powoływał" się fachowiec decydując o tym że to niedomagania sprężarki są powodem moich problemów z klimatyzacją, ale drugiej już nie "przełknąłem" i postanowiłem rozebrać tą pierwszą.
Pozdrawiam każdego Niutka w moim silniczku, dzięki, że jesteście.

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4720
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Postprzez podol » 2011-08-29, 20:21

Świetny opis, że też Ci się chciało :ok:
Obrazek
www.bmwklubtorun.pl

Avatar użytkownika
maciekpkow

Posty: 18339
Dołączył(a): 2007-08-21, 20:07
Lokalizacja: Pruszków

Moje BMW: E60 535d M-pak Le Mans blue
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=44915
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=60855
BYŁA 540: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=10983

Postprzez maciekpkow » 2011-08-29, 20:32

więcej tłoków niż w silniku :hyhy:
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.
MAYDAY
Obrazek
Obrazek

Avatar użytkownika
Marcin e30

Posty: 1716
Dołączył(a): 2009-04-12, 23:55
Lokalizacja: Łowicz

Moje BMW: e39 525td
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=23105

Postprzez Marcin e30 » 2011-08-29, 22:04

skoro mówili, że zajechałeś to jakie miałeś objawy ?

bo u mnie hałasuje jak na filmiku i zastanawiam się czy jest sens ją rozbierać i wymieniać łożyska ? komplet uszczelek kosztuje w granicach 100 zł, jedno łożysko igiełkowe około 50 zł, łożysko sprzęgła też około 50zł, to już prawie mamy używkę z allegro

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VTzxM1D2NGE[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=VTzxM1D2NGE

Avatar użytkownika
sebastian1980

Posty: 742
Dołączył(a): 2007-12-02, 18:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez sebastian1980 » 2011-08-30, 08:05

Marcin e30 napisał(a):skoro mówili, że zajechałeś to jakie miałeś objawy ?


Sęk w tym, że ja nie bardzo wierze w te diagnozę, przynajmniej w tym drugim przypadku, powyżej jest moja pierwsza sprężarka, która rzekomo "chodzić nie będzie" - cytat "fachowca" od klimatyzacji.
U mnie problem polega na braku chłodzenia, sprężarka się zasprzęgla, wentylator chodzi, nawiewy się zmieniają (bo słychać), a nie chłodzi. Czynnik jest, sprawdzałem po stronie wysokiego ciśnienia , ciśnienie jest przyzwoite, po stronie niższego są "momenty" że jest ono o połowę niższe niż powinno, co może dawać do myślenia. Usterkę po stronie elektrycznego układu sterowania wykluczyłem.
Dziś prawdopodobnie będę się ścierał z zaworem rozprężnym i osuszaczem (też je wymienie). Postaram się wrzucić fotki drugiej sprężarki (już ją zdemontowałem) a właściwie odkręcę dekielek i pokaże wam po czym ów fachowiec stwierdził że kolejna sprężarka nie będzie działać...
Tego lata odwiedziłem już tyle warsztatów klimatyzacji że głowa mała. I powiem jedno 98 % to zwykli napełniacze, którzy nie mają pojęcia nawet jak to działa, że chłodzi, 1,9% to fachowcy którzy coś wiedzą a 0,1% to fachowcy, ja nie trafiłem jeszcze nawet na 1,9% ... więc postaram się ogarnąć temat sam. Nic innego mi nie pozostało.

Marcin e30 napisał(a): komplet uszczelek kosztuje w granicach 100 zł, jedno łożysko igiełkowe około 50 zł, łożysko sprzęgła też około 50zł, to już prawie mamy używkę z allegro


Powiem Ci tak, a wiesz na co trafisz z alletanio ?? Fakt za 250 -350 można wyrwać tam sprężarkę, ale w jakim jest stanie dowiesz sie jak przyjdzie. Jeśli czujesz się na siłach i potrafisz sam to zrobić to sobie wymień sam. Uważąj tylko na środkową część sprężarki tam gdzie są tłoczki, jak je rozłożysz to bez duzej ilości oleju do sprężarek nie uda się tego dobrze złożyć.
Pozdrawiam każdego Niutka w moim silniczku, dzięki, że jesteście.

flouren

Posty: 111
Dołączył(a): 2008-06-15, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Postprzez flouren » 2011-10-02, 19:56

Witam!
Podłączę się pod temat sprężarki. Może sebastian1980, jako że rozkręcał sprężarkę tak jak ja, albo ktoś z was drodzy koledzy 8) zna odpowiedz:
Moja sprężarka nie spręża wogóle czynnika(nie jest zatarta). To jest sprawdzone na 100% przez osobę zajmującą się autoklimą. Ja idąc dalej rozkręciłem sprężarkę z ciekawości. Jednak nie widzę żadnych oznak uszkodzeń. Prawdę mówiąc nie bardzo wiem gdzie ich szukać. Czy to uszczelnienia na tłokach mogą dawać w rezultacie brak kompresji? a może ten zestaw otworów i przelotek które znajdują się za tłokami?

prosze o help'a

Avatar użytkownika
marcinkbig

Posty: 261
Dołączył(a): 2010-09-15, 23:23
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez marcinkbig » 2011-10-04, 09:20

czy ta sprężarka leżała gdzieś w błocie że tak zardzewiała, w moim jest ten sam typ a auto mam z 1997
i ta sprężarka wygląda jak nowa
Obrazek
wymieniałem u siebie łożysko bo trochę szumiało (46zł)
Obrazek

Avatar użytkownika
BelX

Posty: 4314
Dołączył(a): 2010-08-25, 08:25
Lokalizacja: Sosangeles

Postprzez BelX » 2011-10-04, 09:29

marcinkbig napisał(a):czy ta sprężarka leżała gdzieś w błocie że tak zardzewiała


raczej brak oslony silnika zrobil swoje...
A real driver knows exactly what's in his car...

Avatar użytkownika
sebastian1980

Posty: 742
Dołączył(a): 2007-12-02, 18:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez sebastian1980 » 2011-10-04, 19:07

flouren, rozumiem że masz zmierzone ciśnienie podczas pracy układu ?? Może się tak dziać, nie zobaczysz gołym okiem nieszczelności, tłoki poprostu przepuszczają i już. Druga sprężarka tak u mnie miała, że pompowała do pewnego ciśnienia (mierzyłem podczas jazdy), jest o tym w innym temacie.
Tutaj była kontynuacja KLIKNIJ

marcinkbig, ta sprężarka była zdemontowana z auta półtora roku temu i miejsce w jakim przebywała przez ten okres było "średnio ciekawe". Z ciekawości ją rozebrałem, wiedziałem że już z niej nic nie będzie.
P.S.Nie bardzo rozumiem tez twoje pytanie, moj post miał służyć pokazaniu jak to w środku wygląda dla tych którzy się tym interesują, ale to już tak na marginesie. Trudno żebym rozbierał sprawną sprężąrkę.

BelX, niestety to nie powód tego jak wygląda ;-)
Pozdrawiam każdego Niutka w moim silniczku, dzięki, że jesteście.

Avatar użytkownika
marcinkbig

Posty: 261
Dołączył(a): 2010-09-15, 23:23
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez marcinkbig » 2011-10-04, 22:54

sebastian1980, Dzięki za fotki środka sprężarki, osobiście interesują mnie takie rzeczy w moim jeszcze tam nie zaglądałem ale w inne miejsca to tak

michal84

Posty: 367
Dołączył(a): 2011-09-28, 22:27
Lokalizacja: TG

Moje BMW: było e39 m52 2,0 m52
było e38 3,5 v8 m62
e39 lift 520i m54b22

Postprzez michal84 » 2012-07-01, 18:48

hej moze mi ktos pwoiedziec jakie to ma byc lozysko chodzi o symbol:)
i czy to mozna zrobic na aucie bez wyjmowanie kompresora:)?

czarny06

Posty: 38
Dołączył(a): 2010-02-23, 14:22
Lokalizacja: Drezdenko

Postprzez czarny06 » 2012-07-02, 15:52

Witam. Wymiary tego łożyska by się bardzo przydały. Z góry dzięki :D

michal84

Posty: 367
Dołączył(a): 2011-09-28, 22:27
Lokalizacja: TG

Moje BMW: było e39 m52 2,0 m52
było e38 3,5 v8 m62
e39 lift 520i m54b22

Postprzez michal84 » 2012-07-07, 16:32

hej bylem dzis u kolesia co naprawia klimy:)
powiedzial ze mam do wymiane sprezarka:) poniewaz zlapal do reki sprzeglo sprezarki i wedlug niego za ciezko sie one kreci jest zatarte;/
ale klima normlanie chlodzi wszystko dziala
tylko wiadomo stuka te sprzeglo:)

Głodzilla

Posty: 159
Dołączył(a): 2013-03-17, 00:33

Re: [e39] Wymiana sprzęgłą sprężarki klimatyzacji (+widok sp

Postprzez Głodzilla » 2013-11-24, 00:56

Odgrzeję kotleta. Mam pytanie. Jest tam łożysko, mam je do wymiany bo stuka czasem. Ale czy jest tam jeszcze gdzieś jakiś uszczelniacz czy coś? bo sypie mi tym zielonym olejem z przodu kompresora jak jest koło pasowe. Dał bym to radę zrobić samemu tylko potrzebuję wiedzieć jakie to łożysko i czy jest tam właśnie owe uszczelnienie. Dzięki :)


Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość