Strona główna forum
Forum
Mechanika
Zrób to sam

[e39] Wymiana regulatora światła w E39 w wersji POLIFTOWEJ

Avatar użytkownika
das

Posty: 401
Dołączył(a): 2010-02-21, 07:09
Lokalizacja: RRS

[e39] Wymiana regulatora światła w E39 w wersji POLIFTOWEJ

Postprzez das » 2011-05-24, 07:01

witam
E39 LIFTING posiada lampę przednią zgrzewaną i jak ktoś już słusznie zauważył w modelach od połowy 2002r zgrzew jest praktycznie nie do rozklejenia - wiem bo próbowałem się dobrać do lampy i ani piekarnik ani opalarka nie dały sobie rady.

Po rozebraniu lampy i jej oględzinach postanowiłem wyciąć część Plastiku aby dobrać się do regulatora przy świetle drogowym (długim)
tak wygląda po wycięciu
Obrazek

Następnie wykręciłem stary złamany regulator IMBUSEM - bardzo łatwo się go wyciąga
Obrazek

Ponieważ jest jeszcze jeden element wkręcany do klosza do którego wchodzi "GŁÓWKA" regulatora, postanowiłem go wykręcić - dostęp do niego jest przez otwór na żarówkę RINGÓW - śrubka po lewej stronie widoczna na zdjęciu
Obrazek

Sama czynność wymiany poszła bardzo sprawnie i szybko
Pozostało tylko zaklejenie otworu i poszedł poxipol i SILIKON
Obrazek

SPRAWA ZAŁATWIONA - mogę w końcu wyregulować lampę. :D
Mam nadzieję, że się komuś przyda.
Powodzenia
Ostatnio edytowano 2011-05-26, 08:44 przez das, łącznie edytowano 1 raz

MichałW

Postprzez MichałW » 2011-05-24, 09:32

hahaha, uśmiałem się do łez :P
wycinasz kawałek lampy aby dostać się do reglulatora?
a nie łatwiej było spytać mnie jak się do tego zabrać bez wycinania :P ....














... zarombista porada "zrób to sam"... nie pożałujesz :D :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Vindix

Imię: Sebastian
Posty: 2544
Dołączył(a): 2010-02-19, 22:17
Lokalizacja: Bia

Moje BMW: Brak

Postprzez Vindix » 2011-05-24, 10:20

michal9986, Popraw go, jesli wiesz jak sie wymienia a na forum na pewno sie przyda :drunk:

Avatar użytkownika
das

Posty: 401
Dołączył(a): 2010-02-21, 07:09
Lokalizacja: RRS

Postprzez das » 2011-05-24, 13:36

michal9986, to zdradź swoją technikę - może inni skorzystają bo ja już NIE :P

...Jestem bardzo ciekawy

MichałW

Postprzez MichałW » 2011-05-24, 22:02

nie zdradze bo takie rzeczy robie za $

mogę jedynie pomóc komuś w potrzebie na pw jeśli będzie się do tego zabierał.

Vindix

Imię: Sebastian
Posty: 2544
Dołączył(a): 2010-02-19, 22:17
Lokalizacja: Bia

Moje BMW: Brak

Postprzez Vindix » 2011-05-24, 22:03

A ile za taka "pomoc" cenisz?

MichałW

Postprzez MichałW » 2011-05-24, 22:04

jak będziesz zainteresowany konkretnie to pisz na pw.

poza tym cennik masz na allegro :P

Vindix

Imię: Sebastian
Posty: 2544
Dołączył(a): 2010-02-19, 22:17
Lokalizacja: Bia

Moje BMW: Brak

Postprzez Vindix » 2011-05-24, 22:07

michal9986, Mam w 1lampie przed liftem wylamany regulator i chce wiedziec co wchodzi w sklad Twojej "uslugi" i ile ona kosztuje :)

MichałW

Postprzez MichałW » 2011-05-24, 22:10

wymiana regulatora przed liftem to pikuś, chyba nie trzeba tego tłumaczyć, wszędzie są opisy jak to zrobić...

Vindix

Imię: Sebastian
Posty: 2544
Dołączył(a): 2010-02-19, 22:17
Lokalizacja: Bia

Moje BMW: Brak

Postprzez Vindix » 2011-05-24, 22:13

michal9986, Ale ile za to bierzesz moze nie oplaca sie samemu grzebac:) I wiem ze to pikus bo lampe rozebralem juz podan pol roku temu ale nie moge zabrac sie za zamowienie regulatorow

Avatar użytkownika
AdamM

Imię: Adam
Posty: 9537
Dołączył(a): 2008-12-15, 20:51
Lokalizacja: WZ

Moje BMW: e39 540iA
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=16276

Postprzez AdamM » 2011-05-24, 22:15

Vindix Michał prosił by z takim tematami to na PW uderzać.

MichałW

Postprzez MichałW » 2011-05-24, 22:18

AdamM, pisałem o tym 4 posty wyżej.

Vindix

Imię: Sebastian
Posty: 2544
Dołączył(a): 2010-02-19, 22:17
Lokalizacja: Bia

Moje BMW: Brak

Postprzez Vindix » 2011-05-24, 22:29

po pierwsze od razu wymień regulatory nr 2.
Potem wyciągasz lampę i najpierw wyciągasz z tyłu co się da. tj żarówki żarnik ksenona i takie tam. Wszystkie osłonki do zdjęcia.
Następnie eliminujesz stary regulator z lampy do tego potrzebujesz dwa cienkie i w miarę długie śrubokręty do wyjęcia odłamanej kulki z zatrzasku w odblasku. (u mnie oba regulatory właśnie przy kulce zaraz pękły). potem kręcisz tak długo śrubą regulacyjną danego regulatora aż reszta z niego wyjdzie.
Potem aby sobie ułatwić montaż nowych skróć o około 1 centymetr te skrzydełka na regulatorze ale skracasz nie od strony kulki tylko od drugiej strony(są one tylko po to aby był ładnie prowadzony regulator na śrubę i żeby się nie kręcił) po tym zabiegu trzeba sobie popić piwa aby się uspokoić. :norty:
teraz musisz wkomponować nowy regulator w lampę:)) troszkę ma opory ale wkładamy jego pod sam klosz (kulką do klosza a otworem do śruby regulacyjnej) i wsuwamy właśnie tymi skrzydełkami prowadzącymi w rowki prowadzące. Jak już ci się to uda i masz regulator nakierowany na śrubę regulacyjną to czeka cię kręcenie śrubą aż regulator wejdzie prawie do końca w prowadzenie(można też do oporu) wtedy pozostaje tylko nakierować odblask a dokładnie ten zatrzask co była w nim ułamana kulka na kulkę od nowego regulatora. Jak już przyłożysz do kulki ten zatrzask to dociskasz mocno aż kulka wskoczy w ten zatrzask.
Składasz wszystko z powrotem do kupy (osłonki żarówki i cała reszta) montujesz lampkę do autka i na stację diagnostyczna na ustawienie światełek. Teraz tylko się cieszyć z elegancko świecących świateł.



Moze sie komus przyda

Avatar użytkownika
jick

Imię: Norbert
Posty: 5792
Dołączył(a): 2007-08-19, 11:36
Lokalizacja: Zwoleń

Moje BMW: ⅔ E39 546i , E38 , E65
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=8542
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=54383

Postprzez jick » 2011-05-25, 06:12

michal9986 napisał(a):wycinasz kawałek lampy aby dostać się do reglulatora?
a nie łatwiej było spytać mnie jak się do tego zabrać bez wycinania :P ....

michal9986 napisał(a):nie zdradze bo takie rzeczy robie za $

:mur:
To po co w ogóle pisałeś ten pierwszy post?
Obrazek

Avatar użytkownika
das

Posty: 401
Dołączył(a): 2010-02-21, 07:09
Lokalizacja: RRS

Postprzez das » 2011-05-25, 06:49

Vindix, to jest temat jak wymienić regulator w lamnie poliftowej.

michal9986, potrafisz wyszydzić mój opis bez wyjaśnienia... a za konkrety chcesz kasę. NIEŁADNIE

moim zdaniem zdecydowanie bezpieczniejsze jest wycięcie dziury w plastiku niż rozklejanie i zaklejanie klosza bez gwarancji, że będzie szczelny.

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości