Strona główna forum
Forum
Mechanika
Zrób to sam

[e39] wymiana łączników stabilizatora

MaXoss

Posty: 310
Dołączył(a): 2010-11-03, 09:05
Lokalizacja: Szczecin

[e39] wymiana łączników stabilizatora

Postprzez MaXoss » 2011-01-20, 18:10

Czy łączniki stabilizatora osi przedniej wymieniać należy parami? czy można śmiało zmienić prawą stronę, gdy tego wymaga a lewa zostawić w spokoju?

Avatar użytkownika
Tomek 85

Posty: 1145
Dołączył(a): 2009-01-25, 18:58
Lokalizacja: KGR

Moje BMW: E39 2,5 TDS
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=23781

Postprzez Tomek 85 » 2011-01-20, 18:21

czy można śmiało zmienić prawą stronę, gdy tego wymaga a lewa zostawić w spokoju?

Można
Nie klikaj POMÓGŁ......
Postaw flaszke.....

MichałW

Postprzez MichałW » 2011-01-20, 18:54

można ale lepiej robić parami
drogie nie jest a spokój na dłuższy czas
a tak na marginesie to nie jest dział do tego typu pytań

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4719
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Postprzez podol » 2011-01-20, 20:16

MaXoss, można, nawet ostatnio tak wymieniłem, a w ASO gdzie byłem na sprawdzeniu nie wspomnieli o tym żeby wymieniać parami.
Obrazek
www.bmwklubtorun.pl

MichałW

Postprzez MichałW » 2011-01-20, 21:09

podol napisał(a):MaXoss,nie wspomnieli o tym żeby wymieniać parami.


.. bo to oczywiste.. :mur:

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4719
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Postprzez podol » 2011-01-20, 21:31

michal9986 napisał(a):.. bo to oczywiste..
po co wymieniać część która jest sprawna? Gdyby była potrzeba wymiany obu to tym bardziej w ASO by zalecili obie, przecież im zależy na sprzedaży części lub naprawy prawda? W przypadku gdy jest konieczna wymiana części po obu stronach to ASO na pewno to zaleci bo na tym zarabia. :mur:
Obrazek
www.bmwklubtorun.pl

MichałW

Postprzez MichałW » 2011-01-20, 21:57

yhym... i tej wersji się trzymaj :?
niestety i w tym przypadku nie ogarinesz
:mur:

Avatar użytkownika
BelX

Posty: 4314
Dołączył(a): 2010-08-25, 08:25
Lokalizacja: Sosangeles

Postprzez BelX » 2011-01-20, 22:04

u nas w kraju mozna to wymieniac pojedynczo...prawe kolo i tak dostaje bardziej po dupie ze wzgledu na dziurawe pobocza...wymiana tego to jest 10 min roboty na kazde kolo...nie ma sensu sie tutaj spierac co i jak wymieniac...auto ktore nie widzi autostrady bez stabilizatora tez pojedzie...
A real driver knows exactly what's in his car...

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4719
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Postprzez podol » 2011-01-20, 22:23

michal9986 napisał(a):niestety i w tym przypadku nie ogarinesz
i w tym przypadku nie umiesz wytłumaczyć :mur:
Obrazek
www.bmwklubtorun.pl

Avatar użytkownika
Marcin

Posty: 13604
Dołączył(a): 2007-08-17, 23:52
Lokalizacja: Wołomin

Moje BMW: E60 545i ACS
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=3070

Postprzez Marcin » 2011-01-20, 22:48

michal9986 napisał(a):
podol napisał(a):MaXoss,nie wspomnieli o tym żeby wymieniać parami.


.. bo to oczywiste.. :mur:


Nie masz racji. Parami wymienia sie takie podzespoły jak np. tarcze, klocki czy amortyzatory, a łącznik wymienia się ten który podlega wymianie.

MichałW

Postprzez MichałW » 2011-01-20, 23:55

Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić.
Każdy element zawieszenia podlega według mnie wymiany stronami
A mechanicy twierdzący że można wymienić np jeden stabilizator lub jeden wahacz są w błędzie.
Elementy zawieszenia podlegają codziennemu zużyciu, każdego dnia tracą ułamek swojej sprawności (zależnie od warunków w jakich pracują). Jeśli po pewnym czasie na jednym z elementów pojawia sie luz oznacz to, iż podlega wymianie, jeśli druga strona nawet nie wykazuje luzu to i tak powinna zostać wymieniona, gdyż:
1) jej żywot zbliża się ku końcowi
2) praca zawieszenia w którym jedna strona jest 100% sztywna po wymianie a druga jeszcze starszej kondycji, jest nie prawidłowa i da się to nawet odczuć na kierownicy jak ktoś ma dobre wyczucie
3) wymiana parami skutkuję dłuższą bezawaryjną jazdą
Ostatnimi czasy miałem przypadki, gdzie klient uskarżał się na prace zawieszenia. W warsztacie kazali mu wymienić jeden wahacz, potem drugi, potem drążki kierownicze, i za każdym razem po krórtkim czasie musiał wymieniać kolejne elementy i problem powracał

U mnie gdy pojawił się luz na jednym wahaczu, wymieniłem od rau wszystkie 4 i mialem spokój na długi okres czasu a i nowy wlaściel jeszcze nie narzeka na zawieszenie.

Reasumującj jestem zdania że należy wymieniać całościowo i po bólu na długi czas.
A jak ktoś oszczędza to potem są takie efekty, że ciągle coś nie tak, a to luzy, a to zbieżnosć ciągle się zmienia, a to nie wiadomo już potem które elementy były wymieniane a kóre nie.

podol napisał(a):i w tym przypadku nie umiesz wytłumaczyć :mur:

i tak nie zrozumiesz... więc po co sie męczyć

Avatar użytkownika
maciekpkow

Posty: 18214
Dołączył(a): 2007-08-21, 20:07
Lokalizacja: Pruszków

Moje BMW: E60 535d M-pak Le Mans blue
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=44915
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=60855
BYŁA 540: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=10983

Postprzez maciekpkow » 2011-01-21, 00:14

michal9986 napisał(a):A mechanicy twierdzący że można wymienić np jeden stabilizator lub jeden wahacz są w błędzie.


jeżeli przedni stabilizator mam do wymiany a tylny jest dobry to mam wymienic obydwa?

;) :D
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.
MAYDAY
Obrazek
Obrazek

MichałW

Postprzez MichałW » 2011-01-21, 00:18

mówię tutaj o stronach (lewa/prawa)
nie rób ze mnie idioty :zly:

... :drunk:

Avatar użytkownika
LENAR

Posty: 1995
Dołączył(a): 2009-01-12, 22:50
Lokalizacja: WG i WKZ

Moje BMW: E39 530dA '02
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=5742
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=5609

Postprzez LENAR » 2011-01-21, 00:19

W tym temacie myślę tak samo jak michal9986, ja wszelkie elementy zawieszenia wymieniam i wymieniał bym parami, a już tym bardziej jeśli chodzi o takie pierdółki jak łączniki, gdzie koszt jest niewielki.

Avatar użytkownika
maciekpkow

Posty: 18214
Dołączył(a): 2007-08-21, 20:07
Lokalizacja: Pruszków

Moje BMW: E60 535d M-pak Le Mans blue
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=44915
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=23&t=60855
BYŁA 540: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=10983

Postprzez maciekpkow » 2011-01-21, 00:22

michal9986 napisał(a):mówię tutaj o stronach (lewa/prawa)


czyli mówisz wszystkim o lewym stabilizatorze i prawym? :?

ja przy okazji zmiany łączników stabilizatora zmieniłem obydwa naraz choc drugi nie wykazywał oznak zużycia, koszty nie były duże
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.
MAYDAY
Obrazek
Obrazek

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości