Strona główna forum
Forum
Mechanika
Zrób to sam

[e39] Brak mocy od 3500 obrotów.

PRZEMA$$

Posty: 11
Dołączył(a): 2010-11-02, 08:38
Lokalizacja: Toruń

[e39] Brak mocy od 3500 obrotów.

Postprzez PRZEMA$$ » 2010-11-20, 21:18

Witam wszystkich, jestem tu nowy i na forum nie znalazłem odpowiedniej wskazówki więc postanowiłem sam zapytać. Wieć, posiadam 530d z 1999r. od ponad roku, nie jest to moje pierwsze BMW ale za to pierwszy diesel:). Usterka to: brak mocy od 3500 obrotów do odcinki, czyli skazówka bardzo powoli idzie do czerwonego. Na początek chcę opisać jak zachowuje sie samochód do 3500 obrotów, a więc jest idealnie, super ciągnie od samego doły i natychmiastowo reaguje na pedał gazu, najbardziej wciska w siedzenie przy 3000 obr (powinien to robić przy 2000 - tak było wcześniej i z tego co się oriętuję tak właśnie powinno być ale teraz jest rakieta:D) Dodam, że podciśnienie do turbo i egr szczelne, zaworki wyczyszczone, układ dolotowy szczelny i wyczyszczony. Wcześniej był jeszcze taki efekt, że gdy na chwilę dodałem gazu obroty silnika jeszcze chwilę się utrzymywały potem spadały - tak też jest w innych dieslach jakimi jeździłem- tu tak nie jest, wszystko jak w benzyniaku. No i sedno sprawy, 3 bieg (na 1 i 2 to nie działa, na 4 i 5 nie sprawdzałem bo po mieście się poruszam) bedał w deche i jedziemy przy 4000 obr na ekonomizerze spada chwilowe zużycie do 20l/100 i po chwili dostaje kopa i ciągnie do odcinki jak głupi na wszystkich biegach, teraz zachowuje się jak wcześniej (jak diesel przed usterką) tylko na wolnych obrotach czasem go co chwilę bujnie (odczuwalne drganie silnika). Usterka powraca po wyłaczeniu silnika. Usterki na kompie to: uszkodzona jedna świeca, uszkodzony lewy i prawy tylny zczujnik abs, ta usterka powstała po wymianie opon - z tyłu mam większe koła - a dokładnie gumy mają wyższy profil, dodam że zegary działają. Z góry dzięki za każdą pomoc i czekam na sugestie.

Avatar użytkownika
varek84

Posty: 279
Dołączył(a): 2007-12-22, 21:20
Lokalizacja: Miastko - Koszalin

Postprzez varek84 » 2010-11-21, 13:52

nie ten dział kolego

Jezeli ci buja silnikiem to ktorys wtrys nie daje rady.
BMW :] i tyle
http://www.tecza.tp2.pl/ POLECAM !!!

PRZEMA$$

Posty: 11
Dołączył(a): 2010-11-02, 08:38
Lokalizacja: Toruń

Postprzez PRZEMA$$ » 2010-11-22, 21:11

No tak, ale gdy go nie przeciągne na 3 biegu to na wolnych jest idealnie, teraz zatankowałem zwykłą ropę i nawet po przeciągnięciu nie buja ale ciągnie tylko do 3000 obr, wcześniej był diesel racing - efekt ciągnie do 3500 obr a po przeciągnięciu buja silnikiem. Czy jest coś takiego jak tryb awaryjny ecu, jeśli tak to czym może być spowodowane jego włączenie?

Avatar użytkownika
robert39

Posty: 5721
Dołączył(a): 2008-12-20, 14:15
Lokalizacja: Grajewo

Postprzez robert39 » 2010-11-22, 21:14

a może po prostu pompka w progu się kończy

PRZEMA$$

Posty: 11
Dołączył(a): 2010-11-02, 08:38
Lokalizacja: Toruń

Postprzez PRZEMA$$ » 2010-11-22, 21:23

Dziś wymieniłem pompkę i efekt taki sam, po podłączeniu pod kompa pokazuje cisnienie paliwa na poziomie 15%, znajomy mechanik mówi że jakiś wtrysk może przelewać (cokolwiek to znaczy) w jaki sposób można to naprawić lub sprawdzić który jest uszkodzony?

maniekszn

Posty: 100
Dołączył(a): 2010-11-16, 21:33
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez maniekszn » 2011-01-25, 23:35

ktos cos wie? mam taki sam problem...

Avatar użytkownika
MarcinZ

Posty: 6916
Dołączył(a): 2009-07-19, 12:17
Lokalizacja: wiązowna

Moje BMW: http://klima24mobilna.pl/

http://www.galserwis.pl/

Postprzez MarcinZ » 2011-01-26, 08:59

Wydawalo mi sie ze jest to dzial Zrób to sam ,a dział Mechanika sluzy do pisania co i jak sie stalo i dlaczego i moze ktos pomoze ??Moze moderator przeniesie temat w odpowiednie miejsce ?????

maniekszn

Posty: 100
Dołączył(a): 2010-11-16, 21:33
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez maniekszn » 2011-01-26, 09:39

mi równiez sie tak wydawało;d ale widocznie w rezczywistosci jest troszke inaczej ;d

Avatar użytkownika
memore

Posty: 419
Dołączył(a): 2010-11-23, 17:15
Lokalizacja: DZL

Postprzez memore » 2011-01-26, 11:46

a przeplywke odpinaliscie??? :mur:

maniekszn

Posty: 100
Dołączył(a): 2010-11-16, 21:33
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez maniekszn » 2011-01-26, 14:57

ok, jak to odlaczyc, i jezeli po odlaczeniu bedzie git, to gdzie jest problem?

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4720
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Postprzez podol » 2011-01-26, 17:57

PRZEMA$$ napisał(a):znajomy mechanik mówi że jakiś wtrysk może przelewać (cokolwiek to znaczy) w jaki sposób można to naprawić lub sprawdzić który jest uszkodzony?
W inpie możesz podejrzeć pracę wtrysków, zobacz w tym temacie: viewtopic.php?t=19169&postdays=0&postorder=asc&start=0
maniekszn napisał(a):ok, jak to odlaczyc, i jezeli po odlaczeniu bedzie git, to gdzie jest problem?
wydaje mi się, że trzeba odłączyć czujnik od przepływomierza (znajdziesz obok filtra powietrza, pod osłonami) http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=13&fg=20
Obrazek
Jeśli po odłączeniu przepływki będzie lepiej to znaczy, że przepływka do wymiany.
Obrazek
www.bmwklubtorun.pl

maniekszn

Posty: 100
Dołączył(a): 2010-11-16, 21:33
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez maniekszn » 2011-01-26, 19:11

robiles to u siebie?

Avatar użytkownika
podol

Imię: Lukasz
Posty: 4720
Dołączył(a): 2009-08-09, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Moje BMW: e39---530d stahlblau
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=11113

Postprzez podol » 2011-01-26, 19:25

maniekszn napisał(a):to gdzies przy filtrze powietrza? robiles to u siebie?
tak, przy filtrze powietrza od przodu samochodu, nie robiłem u siebie ale zbieram się do tego :D
Obrazek
www.bmwklubtorun.pl

PRZEMA$$

Posty: 11
Dołączył(a): 2010-11-02, 08:38
Lokalizacja: Toruń

Postprzez PRZEMA$$ » 2011-03-16, 21:43

Po odpięciu efekt ten sam, na kompie z przepływką pokazuje za duży przepływ powietrza i do tego gdy odepnę przepływkę to silnik jest słabszy. EGR mam zaślepiony. Pytanie moje gdyby w tym momencie turbina przeładowywała to czy powinien być taki efekt że na 3-cim biegu pedał w podłogę a spalanie (chwilowe) spada spada do 5 lit./100? Przelewanie wtrysku raczej odpada, bo na wolnych obrotach to czuć było ropę - skutek efektu przeładowania na przepływcę. Parę dni miałem odpiętą po podpięciu ropy nie czuć, moc do 3500 ok ale powyżej 3500 nie nie ciągnie i już nawet nie wejdzie na 4500 obr. :(

Avatar użytkownika
Ditu

Imię: Artur
Posty: 378
Dołączył(a): 2009-06-29, 21:46
Lokalizacja: Wawa

Moje BMW: E39 530dA/E36M44
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=33&t=18513
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51885& ... sc&start=0

Postprzez Ditu » 2011-03-16, 21:53

Pompa pod progiem albo ta w baku za małe ciśnienie podaje
Obrazek

Następna strona

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości