Strona główna forum
Forum
Mechanika
Zrób to sam

[e39] Wymiana amortyzatorów tył TURING (kombi)

Avatar użytkownika
niunia i oli

Imię: Olek
Posty: 1140
Dołączył(a): 2008-05-26, 08:51
Lokalizacja: Barcin - Wrocław

Moje BMW: Jest E60 535D chip by M-ka było E39 530DiA turasek
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=36&t=43068

[e39] Wymiana amortyzatorów tył TURING (kombi)

Postprzez niunia i oli » 2010-10-26, 08:06

W związku z tym że jakiś czas temu bawiłem się z tą wymianą stwierdziłem że należy się podzielić tą wiedzą bo może komuś się przyda:))

Oto opis działania:))

Najpierw odkręcasz płytę w bagażniku tą przy siedzeniach tylnych (śruby są pod plastikową klapką w mocowaniach do siatki, klapkę wysuwasz śrubokrętem w przeciwną stronę niż zawiasy od tego uchwytu siatki, pod spodem będziesz miał dwa wkręty imbusowe.) Zdejmujesz tą płytę i pojawi ci się komp i cała reszta zabawek. ale ciebie interesować będzie pozioma belka nadwozia i na niej dwie klapki o kształcie jajowato trójkątnym koloru czarnego przykręcone do nadwozia trzema śrubami krzyżowymi.
Odkręcasz te trzy śruby i zdejmujesz klapki. Pod nimi zobaczysz mocowanie amorka górne zasłonięte plastikową osłoną. Zdejmij tą osłonę po prostu ją silnie ściągając. Powinieneś już widzieć nakrętkę mocującą amorek do wózka. Bierzesz klucz jak się nie mylę 19 (najlepiej płasko - oczkowy) i płaski klucz 8 do zablokowania tłoczyska amorka żebyś mógł odkręcić nakrętkę i przystępujesz do działania. Po odkręceniu nakrętki zdejmujesz talerzyk i masz już górne mocowanie odkręcone.
Gdy górę masz już z głowy to przechodzimy do dołu.
Odkręcasz koło i szukasz mocowania amorka do wahacza. Dla ułatwienia podpowiem że jest ono od tyłu samochodu. Jak już znajdziesz to przygotowujesz sobie dwa klucze 21 z czego jeden najlepiej z jak najdłuższą rączką i jeden zakładasz na łeb śruby od strony amortyzatora a drugi właśnie z tą rączką na nakrętkę po drugiej stronie wahacza. Odkręcasz nakrętkę a potem wykręcasz z wahacza śrubę (próbowałem podważać amorek żeby wyjąc śrubę ale niestety tylko wykręcenie mi się udało :lol: ) Jak wyjdzie ci śruba to amorek masz wolny.
Po wyjęciu amorka starego musisz przełożyć osłonkę plastikową odbojnik gumowy płaskim do góry oraz talerzyk metalowy również płaskim do góry. Plastikowa osłonka po założeniu wszystkiego musi być naciśnięta na ten blaszany talerzyk. W moim przypadku ta osłonka miała pęknięte zatrzaski mocujące więc ją wzmocniłem taśmą izolacyjną :lol: :lol: :lol: .
Tak przygotowany amorek wkładasz w górne mocowanie i przykręcasz nakrętką nową która jest w komplecie z amorkiem. Na dole natomiast na 99% będziesz musiał lekko ścisnąć amortyzator ( w moim przypadku długi pręt zaparty o ziemię stał się nieoceniony w tym zadaniu :mrgreen: :mrgreen: ) i po lekkim ściśnięciu tulejka prowadząca która jest przy amortyzatorze powinna wejść w otwór w wahaczu. Wtedy wkładasz śrubę mocującą stary amorek zakręcasz nakrętkę potem porządnie dokręcasz i gotowe.
Z drugą stroną wykonujesz dokładnie to samo, potem montujesz wszystko w bagażniku jak było i cieszysz się jazdą na nowych amorkach :cool2: :cool2: :cool2:

Mam nadzieje że moje wypociny komuś się przydadzą :D

Pozdrawiam[/b]

Powrót do strony głównej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości